Gå til innhold

Klør meg i hjel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest CSe0gvmY2b

Huff, ikke lett med slike plager. Men om du får soleksem så må du kanskje holde deg unna sola. Det må jeg, bruke klær som dekker om jeg må være i sol. Ellers holde meg i skyggen og da med solkrem som passer min hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva ligger vitamin D nivået ditt på? Jeg hatet sommeren i flere år pga soleksem, men etter å ha fått kontroll på vitamin D nivået mitt så har jeg ikke lenger soleksem. Jeg kan ikke si 100% sikkert at det er det som er grunnen til at det forsvant hos meg, men det er verdt et forsøk. 

Det skal sies at det tar tid å få det opp, og jeg tok høyere doser enn det som er anbefalt av norske myndigheter (som er altfor lave uansett).

Anonymkode: afc21...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (22 timer siden):

Alternativt: skaff deg en sånn badebalje (badebalja.no eller noe sånt) fyll med badesalt eller grov salt og sett deg oppi. Tror en sånn badebalje koster rundt 1000-lappen. 

Bedre forslag enn å dra å bade, det blir i fjorden og må dra så langt for en trygg plass å bade. Kaldt er det enda også.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Epsom salt i  badekar. Føler med deg. Har brutal soleksem selv. Fy satan det klør! Får faen ikke sove engang.

Anonymkode: fb1ac...9b2

Har ikke badekar dessverre, så mulig badebalje. Får skaffe meg ei badeand:P

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan er kostholdet ditt, TS?

Mange blir bedre av å kutte rapsolje og annet dritt.

Anonymkode: 9b0a5...717

Tror ikke jeg har noe eksepsjonelt godt eller dårlig kosthold, har også prøvd laktose og glutenfritt, lavkarbo og faste, men det gjør ikke noen forskjell.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Trenger du være så mye ute?

Anonymkode: 5c998...3ee

Jeg er ikke spesielt mye ute, men litt ute vil jeg jo være når det er fint vær... Blir jo i skyggen med 50faktor og hatt men

Flytte til Finnmarkskysten?

Anonymkode: 4cb6a...014

Jeg bodde i Tromsø i mange år, ellers takk:P

IneT skrev (12 timer siden):

Huff, ikke lett med slike plager. Men om du får soleksem så må du kanskje holde deg unna sola. Det må jeg, bruke klær som dekker om jeg må være i sol. Ellers holde meg i skyggen og da med solkrem som passer min hud. 

Klarer ikke ha på meg lange bukser og langermede topper i varmen, koker opp. Og sitter alltid i skyggen, og skal jeg sitte ute over tid har jeg på solhatt. 50faktor okke som.

Hva ligger vitamin D nivået ditt på? Jeg hatet sommeren i flere år pga soleksem, men etter å ha fått kontroll på vitamin D nivået mitt så har jeg ikke lenger soleksem. Jeg kan ikke si 100% sikkert at det er det som er grunnen til at det forsvant hos meg, men det er verdt et forsøk. 

Det skal sies at det tar tid å få det opp, og jeg tok høyere doser enn det som er anbefalt av norske myndigheter (som er altfor lave uansett).

Anonymkode: afc21...392

Jeg tar jevnlige stoffskifteprøver og da pleier jeg å få dem til å sjekke vitaminer osv. i samme slengen så de skal være normale. Men kanskje jeg skal prøve dvitamin tilskudd? Prøver hvasomhelst... I fjor knasket jeg i meg ørten bokser med betakaroten for det skulle være så bra for soleksem. Gjorde niks og nada.

Det pussige er at jeg får mindre soleksem når jeg drar sørover i Europa enn når jeg er i Norge, selv om jeg ikke bader i saltvann. Var i Spania for en del år siden, var der en hel uke uten å bruke en dråpe solkrem, ingen soleksem, ikke solbrent, bare brun som faen. Så ble jeg pittelitt rød, så jeg tok på solkrem og brøt ut i soleksem overalt. Viste seg å være selve solkremen jeg ikke tålte da. Men likevel merkelig at jeg ikke får soleksem der nede.

Anonymkode: 27d81...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fugl fønix skrev (På 13.6.2023 den 2.11):

Svanemerkede produkter er uten miljøgifter og parfyme,derfor er de tryggere å bruke.

Gjerne en som også er anbefalt av astma og allergiforbundet også

Anonymkode: 5fac1...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...