AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Del Skrevet 12. juni 2023 Jeg hater sommeren! Mens alle andre vrenger av seg og nyter sola og blir brun, så sitter jeg her marinert i fjorten liter solkrem, og er likevel full av soleksem og hyperpigmentering, og klør overalt! Tåler heller ingen typer hårfjerning, det klør, blir rødt og ruglete, og med sol på blir det tusen ganger verre! Ikke kommer jeg utenom heller for jeg er selvsagt kjempehårete! Ironisk nok har jeg et utslett som blir bedre av soleksponering, så fremt jeg ikke får føkkings soleksem oppå utslettet!! Hudlegen har stappa meg full av antihistaminer, kortisonkremer og injeksjoner, og ingenting hjelper! Jeg har mest lyst til å klø meg med et rivjern! Hvorfor i helvete må jeg plages sånn med denne dritthuden?! Anonymkode: 27d81...b46 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Del Skrevet 12. juni 2023 Huff det må være kjipt ja 😟 klem ❤️ Anonymkode: 08483...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 12. juni 2023 #3 Del Skrevet 12. juni 2023 Du trenger saltvannsbad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Del Skrevet 12. juni 2023 Be legen ta en blodprøve som sjekker sink, kobber og ceruloplasmin. Anonymkode: 8f999...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Del Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Huff det må være kjipt ja 😟 klem ❤️ Anonymkode: 08483...d9e Grusomt, føler meg alltid ukomfortabel og stygg:( Motelvibes skrev (38 minutter siden): Du trenger saltvannsbad. Saltvannsbad? Kan du utdype? AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Be legen ta en blodprøve som sjekker sink, kobber og ceruloplasmin. Anonymkode: 8f999...3f6 Mulig jeg alt har gjort det, ikke sikker. Kan du fortelle hvorfor? Anonymkode: 27d81...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 12. juni 2023 #6 Del Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grusomt, føler meg alltid ukomfortabel og stygg:( Saltvannsbad? Kan du utdype? Mulig jeg alt har gjort det, ikke sikker. Kan du fortelle hvorfor? Anonymkode: 27d81...b46 Du trenger å sitte i et badekar med saltvann. Eventuelt på et spa med saltvann. Middelhavet er også fint. Dødehavet enda bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 13. juni 2023 #7 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hater sommeren! Mens alle andre vrenger av seg og nyter sola og blir brun, så sitter jeg her marinert i fjorten liter solkrem, og er likevel full av soleksem og hyperpigmentering, og klør overalt! Tåler heller ingen typer hårfjerning, det klør, blir rødt og ruglete, og med sol på blir det tusen ganger verre! Ikke kommer jeg utenom heller for jeg er selvsagt kjempehårete! Ironisk nok har jeg et utslett som blir bedre av soleksponering, så fremt jeg ikke får føkkings soleksem oppå utslettet!! Hudlegen har stappa meg full av antihistaminer, kortisonkremer og injeksjoner, og ingenting hjelper! Jeg har mest lyst til å klø meg med et rivjern! Hvorfor i helvete må jeg plages sånn med denne dritthuden?! Anonymkode: 27d81...b46 Spør på apoteket etter svanemerket solkrem,den er uten parfyme. Eneste solkremen som jeg ikke får kløe og utslett av. Kan anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 13. juni 2023 #8 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hater sommeren! Mens alle andre vrenger av seg og nyter sola og blir brun, så sitter jeg her marinert i fjorten liter solkrem, og er likevel full av soleksem og hyperpigmentering, og klør overalt! Tåler heller ingen typer hårfjerning, det klør, blir rødt og ruglete, og med sol på blir det tusen ganger verre! Ikke kommer jeg utenom heller for jeg er selvsagt kjempehårete! Ironisk nok har jeg et utslett som blir bedre av soleksponering, så fremt jeg ikke får føkkings soleksem oppå utslettet!! Hudlegen har stappa meg full av antihistaminer, kortisonkremer og injeksjoner, og ingenting hjelper! Jeg har mest lyst til å klø meg med et rivjern! Hvorfor i helvete må jeg plages sånn med denne dritthuden?! Anonymkode: 27d81...b46 Svanemerkede produkter er uten miljøgifter og parfyme,derfor er de tryggere å bruke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #9 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig jeg alt har gjort det, ikke sikker. Kan du fortelle hvorfor? Anonymkode: 27d81...b46 Ubalanser kan gi både hypo- og hyperpigmentering, eksem/utslett, hormonendringer som kan gi økt hårproduksjon på kroppen, unormale reaksjoner på ulike innholdsstoffer i kosmetikk (og mat)+++ De fleste leger sjekker ikke de tre jeg nevnte, så få det gjort. Anonymkode: 8f999...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ubalanser kan gi både hypo- og hyperpigmentering, eksem/utslett, hormonendringer som kan gi økt hårproduksjon på kroppen, unormale reaksjoner på ulike innholdsstoffer i kosmetikk (og mat)+++ De fleste leger sjekker ikke de tre jeg nevnte, så få det gjort. Anonymkode: 8f999...3f6 Glemte å nevne kløe også, som ubalanse kan gi. Anonymkode: 8f999...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. juni 2023 #11 Del Skrevet 13. juni 2023 Sånt er fælt føler med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 13. juni 2023 #12 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Grusomt, føler meg alltid ukomfortabel og stygg:( Saltvannsbad? Kan du utdype? Mulig jeg alt har gjort det, ikke sikker. Kan du fortelle hvorfor? Anonymkode: 27d81...b46 Et tips til, gå gjennom alt av hud og velvære,hygieneprodukter hjemme, alt fra sjampo,såpe,lotion,tannkrem,solkrem osv og kast dem. Kjøp kun svanemerkede produkter heretter og bruk bare de i 3 mnd tid og se om huden blir bedre da og om du blir kvitt kløen. Er verdt et forsøk,kanskje det hjelper mot irritert hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #13 Del Skrevet 13. juni 2023 Motelvibes skrev (21 timer siden): Du trenger å sitte i et badekar med saltvann. Eventuelt på et spa med saltvann. Middelhavet er også fint. Dødehavet enda bedre. Har ikke badekar og spa/middelhavet har jeg ikke råd til... Mulig å få dette via det offentlige på noe vis? Altså, ikke tur på spa, men et badekar med saltvann. Hvordan/hvorfor virker saltvann? fugl fønix skrev (19 timer siden): Spør på apoteket etter svanemerket solkrem,den er uten parfyme. Eneste solkremen som jeg ikke får kløe og utslett av. Kan anbefales. fugl fønix skrev (18 timer siden): Et tips til, gå gjennom alt av hud og velvære,hygieneprodukter hjemme, alt fra sjampo,såpe,lotion,tannkrem,solkrem osv og kast dem. Kjøp kun svanemerkede produkter heretter og bruk bare de i 3 mnd tid og se om huden blir bedre da og om du blir kvitt kløen. Er verdt et forsøk,kanskje det hjelper mot irritert hud. Eneste som kommer i kontakt med huden min er babysåpe og -shampo fra anglamark + canoderm... Jeg må jo gjøre meg ren og jeg er tørr så jeg må ha en fuktighetskrem. Ellers bruker jeg ingenting av hudpleie eller sminke, jeg tåler det ikke. Da er betnovat det nærmeste jeg kommer. Tøyvask er parfymefritt fra nøytral, men dessverre deler jeg vaskemaskin med 3 andre, aner jo ikke hva de bruker. Ikke mulighet til å ha min egen heller:\ Anonymkode: 27d81...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 13. juni 2023 #14 Del Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke badekar og spa/middelhavet har jeg ikke råd til... Mulig å få dette via det offentlige på noe vis? Altså, ikke tur på spa, men et badekar med saltvann. Hvordan/hvorfor virker saltvann? Eneste som kommer i kontakt med huden min er babysåpe og -shampo fra anglamark + canoderm... Jeg må jo gjøre meg ren og jeg er tørr så jeg må ha en fuktighetskrem. Ellers bruker jeg ingenting av hudpleie eller sminke, jeg tåler det ikke. Da er betnovat det nærmeste jeg kommer. Tøyvask er parfymefritt fra nøytral, men dessverre deler jeg vaskemaskin med 3 andre, aner jo ikke hva de bruker. Ikke mulighet til å ha min egen heller:\ Anonymkode: 27d81...b46 Men med fine varme været som er nå, kan du sikkert finne en sjø å bade i? Det er antiflammatorisk og rensende på huden, mineralene i sjøvann gjør også godt for huden. Noen svømmehaller har saltvannsbasseng. Kanskje vet en lokal fysioterapeut om steder med saltvannsbad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 13. juni 2023 #15 Del Skrevet 13. juni 2023 Alternativt: skaff deg en sånn badebalje (badebalja.no eller noe sånt) fyll med badesalt eller grov salt og sett deg oppi. Tror en sånn badebalje koster rundt 1000-lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #16 Del Skrevet 13. juni 2023 Epsom salt i badekar. Føler med deg. Har brutal soleksem selv. Fy satan det klør! Får faen ikke sove engang. Anonymkode: fb1ac...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #17 Del Skrevet 13. juni 2023 Hvordan er kostholdet ditt, TS? Mange blir bedre av å kutte rapsolje og annet dritt. Anonymkode: 9b0a5...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #18 Del Skrevet 14. juni 2023 Har du mulighet til å bade i sjøen? Min hudplager blir bedre på sommeren når jeg bader i havet flere ganger i uka. Soler meg aldri målrettet, men er jo ute i sola med sommerklær. Så det kan være en kombinasjon for det jeg vet. Anonymkode: 33015...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Del Skrevet 14. juni 2023 Trenger du være så mye ute? Anonymkode: 5c998...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #20 Del Skrevet 14. juni 2023 Flytte til Finnmarkskysten? Anonymkode: 4cb6a...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå