AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hjemmeferie. Noen som velger dette av egen vilje her, altså ikke pga penger eller andre ytre faktorer, men kun får at du/dere ønsker å være hjemme i ferien? Hjemmeferie, da ikke norgesferie, eller en uke på camping med mer. REN hjemmeferie. Jeg er nok hjemmekjær av person, men alltid reist mye i feriene. Både før barna, og med barna. Litt for at det har vært deilig å reise til «syden», men nå når jeg reflekterer over det, så kanskje enda mer for at det forventes at man drar på ferie, og ikke minst at barna skal få oppleve å reise. Nærmer meg nå 40, og begynt å faktisk gjøre mer hva jeg selv ønsker og vil, og ikke hva som forventes/burde/skulle gjøre. Så, hjemmeferie. Er det virkelig slik at det er synd på barna mine om det blir hjemmeferie fremover? Jeg får det inntrykket av alle rundt meg, og generelt media i Norge. Kan ikke hjemmeferie normaliseres litt, og ikke bli sett på som «fattigmanns» ferie? Anonymkode: de3d5...25c 1 1 2
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 De aller fleste jeg kjenner er hjemme en eller flere uker i ferien.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBrukar0 skrev (9 minutter siden): De aller fleste jeg kjenner er hjemme en eller flere uker i ferien. Ja, men tenker på de som har hjemmeferie, og ikke drar på ferie. Har kun hjemmeferie. Anonymkode: de3d5...25c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Vi var hjemme en sommer og brukte feriebudsjettet på et digert basseng med skikkelig oppvarming. Anonymkode: 85e91...c0e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Nå elsker jeg å reise, både i inn- og utland, og er villig til å nedprioritere mye annet for å få det til. Men jeg er enig at det er alt for mye press om dyre utenlandsferier. Da koronaen herjet og reising ikke var et alternativ, så brukte jeg litt av feriepengene på å lage meg en liten oase på balkongen; en sittegruppe, lite bord, lyslenke og en plante, puter, parasoll osv. Grillet, spiste reker og krabbe, is, og ost, kjeks og vin. Så ble det mye turer til fots og på sykkel. Kanskje ikke kjempespennende men definitivt veldig avslappende! Anonymkode: 685f1...4d8 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå elsker jeg å reise, både i inn- og utland, og er villig til å nedprioritere mye annet for å få det til. Men jeg er enig at det er alt for mye press om dyre utenlandsferier. Da koronaen herjet og reising ikke var et alternativ, så brukte jeg litt av feriepengene på å lage meg en liten oase på balkongen; en sittegruppe, lite bord, lyslenke og en plante, puter, parasoll osv. Grillet, spiste reker og krabbe, is, og ost, kjeks og vin. Så ble det mye turer til fots og på sykkel. Kanskje ikke kjempespennende men definitivt veldig avslappende! Anonymkode: 685f1...4d8 Ja er jo noe slik jeg tenker på og gleder meg til; oppleve nærmiljøet på en ny måte. Bruke områdene rundt oss, som faktisk er 5min til både sjø/fjell/skog/mark/by. Anonymkode: de3d5...25c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Jeg liker meg best hjemme. Er ikke glad i å reise. Så i år reiser mann og barn til Nederland for å besøke familien hans. Jeg blir hjemme for å jobbe litt og slappe av Anonymkode: 28b2f...dbb 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg liker meg best hjemme. Er ikke glad i å reise. Så i år reiser mann og barn til Nederland for å besøke familien hans. Jeg blir hjemme for å jobbe litt og slappe av Anonymkode: 28b2f...dbb Høres fantastisk deilig ut! Både å være hjemme, samt egentid 😆 Anonymkode: de3d5...25c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjemmeferie. Noen som velger dette av egen vilje her, altså ikke pga penger eller andre ytre faktorer, men kun får at du/dere ønsker å være hjemme i ferien? Hjemmeferie, da ikke norgesferie, eller en uke på camping med mer. REN hjemmeferie. Jeg er nok hjemmekjær av person, men alltid reist mye i feriene. Både før barna, og med barna. Litt for at det har vært deilig å reise til «syden», men nå når jeg reflekterer over det, så kanskje enda mer for at det forventes at man drar på ferie, og ikke minst at barna skal få oppleve å reise. Nærmer meg nå 40, og begynt å faktisk gjøre mer hva jeg selv ønsker og vil, og ikke hva som forventes/burde/skulle gjøre. Så, hjemmeferie. Er det virkelig slik at det er synd på barna mine om det blir hjemmeferie fremover? Jeg får det inntrykket av alle rundt meg, og generelt media i Norge. Kan ikke hjemmeferie normaliseres litt, og ikke bli sett på som «fattigmanns» ferie? Anonymkode: de3d5...25c I pr skal jeg være hjemme hele ferien. Mannen tar med ene barnet til utlandet på tur mens det andre barnet vårt vil ikke bli med, han vil jobbe i sommer. Jeg sliter litt med angst og orker ikke tanken på å reise på fremmede steder akkurat nå. Skal kose meg hjemme og bruke pengene på klær og ting jeg vil ha Anonymkode: 3ad54...931 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Bare hjemme høres kjedelig ut. Iallfall for ungene. Vi reiser ikke langt på ferie, men noe nytt må vi oppleve hver sommer. Om det er camping i Sverige, telting ved Tanaelva eller familiebesøk i Grimstad. Spiller ingen rolle. Bare det å komme seg litt bort, gi ungene nye opplevelser og gjøre noe annet. Å være hjemme i 4/5 uker høres kjedelig ut Anonymkode: 47d05...3bb 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Jeg syns en hel sommer hjemme blir for kjedelig. Jeg har ingen problem med hjemmeferie i jul, påske osv. Men i sommerferien har jeg litt utferdstrang. Nå har det vært lite de tre siste årene pga Coronarestriksjoner, så i år vil jeg reise litt. Anonymkode: 9d399...4b2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare hjemme høres kjedelig ut. Iallfall for ungene. Vi reiser ikke langt på ferie, men noe nytt må vi oppleve hver sommer. Om det er camping i Sverige, telting ved Tanaelva eller familiebesøk i Grimstad. Spiller ingen rolle. Bare det å komme seg litt bort, gi ungene nye opplevelser og gjøre noe annet. Å være hjemme i 4/5 uker høres kjedelig ut Anonymkode: 47d05...3bb Vi skal på stranda, tur på fjell/skog/mark, byturer, kino, badeland, bowling, til nabobyene hvor det er akvarium og lekeland, trampolinepark. Vi skal besøke venner/familie, ha besøk av venner, familie. Pluss mye gøy hjemme. Er dette kjedelig for ungene mener du? Da tenker jeg enkelte unger er bortskjemt og kravstor. Skal sies mine barn er 4-7 år, så kan ikke forstår at dette er en kjedelig sommer. For å sette det på spissen; barn som er ved et basseng i 14 dager, spiser all inklusive på det samme hotellet, opplever de så mye mer?… Vi telter og camper ellers i året, har hytte i Sverige med mer. Så opplevelser av å være Anonymkode: de3d5...25c 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres fantastisk deilig ut! Både å være hjemme, samt egentid 😆 Anonymkode: de3d5...25c Det blir det. 😉. Gjorde det samme for 4 år siden. De fikk gjøre det de vil og jeg fikk gjøre det jeg vil. Jeg slappet av mye og traff venner. Treffer ikke mye venner ellers. Har fibromyalgi og jobber 100%. Har jeg fri så må jeg hente meg inn og være med familien Anonymkode: 28b2f...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 Hva mener du med bare hjemme? Om lun hjemme i Hagen så er det kjedelig ja, om du mener hjemme men med noen dagsturer til diverse steder så null stress . vi har stort basseng med varmepumpe, Strand ikke langt unna, bhg å leke i rett ved og skog 300 m fra huset, så hjemmeferie hadde vært helt greit Anonymkode: e2745...412 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 Vi skal ‘bare’ være hjemme i år, for første gang. Blir noen små utflukter, men ikke langt eller dyrt. Er ikke hjemme fordi vi har dårlig råd, men for å prøve noe nytt. Anonymkode: f10f0...c4a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare hjemme høres kjedelig ut. Iallfall for ungene. Vi reiser ikke langt på ferie, men noe nytt må vi oppleve hver sommer. Om det er camping i Sverige, telting ved Tanaelva eller familiebesøk i Grimstad. Spiller ingen rolle. Bare det å komme seg litt bort, gi ungene nye opplevelser og gjøre noe annet. Å være hjemme i 4/5 uker høres kjedelig ut Anonymkode: 47d05...3bb Enig må komme meg litt bort i sommerferien. Om det så er telttur. Nå har vi tilgang til hytte så vi reiser alltid litt bort på sommeren. Anonymkode: 74acc...69f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare hjemme høres kjedelig ut. Iallfall for ungene. Vi reiser ikke langt på ferie, men noe nytt må vi oppleve hver sommer. Om det er camping i Sverige, telting ved Tanaelva eller familiebesøk i Grimstad. Spiller ingen rolle. Bare det å komme seg litt bort, gi ungene nye opplevelser og gjøre noe annet. Å være hjemme i 4/5 uker høres kjedelig ut Anonymkode: 47d05...3bb Campingtur til Sverige høres ut som et mareritt. Tar heller hjemmeferie og utnytter nærmiljøet. Anonymkode: 1a579...ee7 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #18 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi var hjemme en sommer og brukte feriebudsjettet på et digert basseng med skikkelig oppvarming. Anonymkode: 85e91...c0e Dere bygget et basseng med oppvarming til 70000kr??? Anonymkode: 93912...0e5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #19 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere bygget et basseng med oppvarming til 70000kr??? Anonymkode: 93912...0e5 Feriebudsjett på 70 000,- var ikke særlig, regner med de fleste legger listen litt høyere enn det. Anonymkode: 1a579...ee7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere bygget et basseng med oppvarming til 70000kr??? Anonymkode: 93912...0e5 Man får billigere basseng enn det også, uten at jeg vet hva vedkommende du siterte brukte. Anonymkode: d6706...f63 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå