Gå til innhold

Attpåklatt på vei!


LilleVy94

Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide å lage graviddagbok :) Spiren satt på PP3, og forventet termin er per i dag 16. desember 💕 

Sammen med mannen jeg har vært sammen med i 13 år har vi Storesøster på 8 og Lillebror på 6, samt en forvokst valp på 3 år og en katt. Å være mamma er det beste jeg vet og vi gleder oss noe enormt til å gå fra fire til å bli fem 🥰 

I denne dagboken vil jeg ufiltrert dele mine opp- og nedturer som gravid og tilfriskende ufør i det jeg kaller en neurospicy familie 🧠🌈 Første trimester har vært et slit med konsekvent kvalme og migrene, og jeg krysser alt jeg har for at det blir bedre snart 🤞🏻🙏

Mine to første svangerskap var uten risiko og komplikasjoner. Første fødsel på 25 timer 11 dager før termin, andre på 4 timer 6 dager før termin. Forventer å bli lurt trill rundt av nr 3! Selv tipper jeg fødsel rundt 12/13. desember. Bare en magefølelse - som forsåvidt sier at det bor ei jente i magen :babyjente:

Endret av LilleVy94
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trivelig at du følger med @Fame :nigo:

13+5 💕

Denne helga har bydd på det meste. Sol og glede, kvalitetstid på golfbanen med mannen, pluss intenst migreneanfall, sorg (det er trist å være syk) og tidvis kvalme. Klamrer meg til «tidvis» og håper nå at det faktisk er fremgang. Klokka er ett og jeg har enda ikke tatt kvalmestillende i dag! Lurer på om det er fordi migrenemedisinen har hjulpet på den også, selv om tendensen er det motsatte. Eller kanskje er det fordi jeg har begynt å ta betulac? Forstoppelse gir jo kvalme det òg :klo: Vanskelig å forstå seg på kroppen om dagen. Men det var tydelig at jeg presset meg for mye i går. Hadde SÅ lyst til å dra ut og ha det koselig med mannen. Ungene koser seg gløgg på hytta til mamma og pappa. Fikk nettopp bilde av en glisende åtteåring som satt og spiste fisken hun hadde fanget :nigo: 

Trodde jeg kjente bevegelse tidligere i dag, men det var bare fis :ninja: Fis-kontrollen er bombesikker. Om det rumler bak rett etterpå er det mest sannsynlig ikke baby som rumlet og tumlet der fremme :fnise: Og det er dessuten distinkt forskjell på følelsen, den er bare vanskelig å skille når man ikke har kjent begge (enda). 

Neste helg skal jeg og mannen inn til byen. Jeg fikk hotell-helg i bursdagsgave 💕 Jeg bestemte meg for å bestille enda en privat UL. Tenker det hadde vært utrolig koselig å finne ut om vi venter gutt eller jente mens vi er der og har en ekstra ting å glede oss over! Så kan vi finne ut en artig måte å fortelle både ungene og besteforeldre når vi kommer hjem. Jeg lurer på hvordan jeg skal fortelle nyheten om det faktisk er ei jente, for Lillebror vil forståelig nok at det skal være gutt. Han har sagt at han blir litt lei seg om det er jente :( Det har han lov til. Jeg tror egentlig han kommer til å like begge deler veldig godt når det kommer til sitt, for han har en så fantastisk omsorgsevne og vokser sånn på å glede og ta vare på andre. Han er jo den perfekte storebroren for ei lita jente i mine øyne, som vokste opp med storebror selv 🥰 Og for gutt da, selvfølgelig!

Storesøster derimot - hun bryr seg ikke så mye, men ønsker helst jente fordi «gutter bråker og er plagsomme». Hun liker ikke babyer og småunger heller, sier hun. Det kan bli en utfordring, men det tar vi som det kommer. Hun skal hvertfall ikke tvinges til å like og kose med nykomlingen. Vi ser allerede at hun sliter med bare tanken på den store forandringen, så her må vi jobbe godt for at alle skal få en mest mulig positiv opplevelse som mulig ❤️ «Det er fint å være autist, men det er ganske slitsomt iblant» som hun sa her en dag. Fining!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid, forstoppa og oppblåst-mage :D Det vises veldig nå. «Du går allerede litt som en gravid» sa mannen i går. Jeg lekte snurt, men synes mest det var litt moro selv :fnise: 

IMG_5990.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0 💕 Andre trimester!

Heelt normalt å våkne halv tre på natta for tia. Jeg våknet og var irritert over å ha noe som føltes som hundre bein og hender i ansiktet, men det var bare Storesøster aka Blekksprut. Hvordan det er mulig å bevege lemmer i alle retninger på den måten er sannelig ikke godt å vite:bond: 

Jeg er rimelig sikker på at jeg kjenner liv nå! 💕 Men bare hvis jeg sitter fremoverlent eller rimelig rakt. Da har det kilt noe i livmoren - garantert 🥰 Gleder meg til det blir sterkere slik at det er umulig å ta feil av. Det er så koselig å kjenne liv ❤️

Formen har vært ganske elendig siden lørdag kveld. Kvalmen har blitt verre igjen også. Nå synes jeg andre trimester skal begynne å vise seg fra sin gode side, og det rimelig fort 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2 💕

I går hadde jeg en veldig bra dag frem til kvelds. Da kom kvalmen og jeg ble bare liggende i senga. Jeg lurer på om forstoppelsen påvirker kvalmen veldig, for på tirsdag fikk jeg endelig gått skikkelig på do og følte meg så mye bedre av å ikke være så full i magen i går 🙈 Men det har stoppet opp igjen. Noen som vet om noe annet enn Betulac? Det funker åpenbart ikke godt nok.

Det er skikkelig deilig at sommeren endelig er her! Så langt har jeg ikke klaget på varmen 😅 Sola hjelper utrolig mye på humøret, det er godt når psyken ikke har vært helt tipp topp i det siste. Bare å komme seg mer ut i frisk luft har vært utrolig deilig og veldig etterlengtet. 

Jeg kjente at lille bevegde på seg før jeg sto opp i dag. Typisk «fiskehale» som slår mot magen 💕 Gleder meg til å hilse på bebis igjen på lørdag! Og få se om det er jente eller gutt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+5 💕

I går var vi på UL og det ser ut som vi venter ei lita jente! 😍 Gleder meg sånn til å fortelle storesøsknene 💕 Jeg er redd storebroren vil synes det er kjipt med jente, men vi kommer til å snakke mye om det positive med det og forhåpentligvis vil han fortsette å glede seg. Jeg hadde innerst inne ønsket meg jente og er ekstra happy! Ah, nå gleder jeg meg til innkjøp og ikke minst planlegge alt det fine jeg skal strikke!

Jeg og mannen har hatt hotellweekend og kost oss masse til tross for at formen min var laber. Kom hjem og satt på aircondition med én gang - puh! Varmt 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0 💕

Det er deilig å se at ukene går fremover. Uke 15 har vært særdeles fin med de to første, med god form og tydelige bevegelser. Denne gangen har jeg fått feber med vond hals, og er sengeliggende i et alt for varmt soverom. Og det er avslutning i barnehagen i dag :( Mye klaging på meg for tia. Tungt psykisk å være så mye dårlig.

Fikk kjøpt de første babyklærne i går, samt garn til nye strikkeprosjekt. Det gjorde godt for humøret ❤️ 

Har begynt å tenke mye på fødsel. Er veldig redd for at det kommer til å gå enda fortere denne gangen. 4 timer tok det sist, og hadde 6 cm åpning bare 1 time etter første ri. Synes det var mer enn fort nok! Jeg må passe på å ikke trigge for mye kynnere denne gangen. Samtidig vil jeg jo at det skal gå relativt raskt og uten å måtte stå i fødselssmerter et helt døgn eller mer. Lengre kjørevei på ekstremt humpete fylkesvei inn mot sykehuset er også noe jeg bekymrer meg litt for 😅 Desember og glatt er det òg, mest sannsynlig! Jeg får lufte disse tankene til jordmor, tror jeg. Må se om jeg får skaffet time i ferien 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+2 💕

Da var det siste skoledag for andreklassingen og skolestarteren har én dag til i bhg :) Nytt kapittel starter for begge til høsten når de begynner på helt ny skole. Spennende, og litt skummelt! Tror det blir bra :jepp: 

Lille i magen skremte meg i morges. Har kjent så mye liv på morgenen i det siste og ble litt bekymret over at det var så stille, så jeg dro frem doppleren. Fant absolutt ingenting annet enn min egen puls og jeg lette LENGE :bond: Huff! Tenkte det kanskje var fordi jeg hadde full blære, så jeg gikk på do og prøvde en gang til. Fant den etter 20 sekunders leting 😅 Jeg blir sliten av meg selv. 

Jeg må kjøpe gravidklær snart. Går jeg en størrelse opp igjen nå i vanlige bukser/tights blir de for romslige alle andre steder. Magen vises godt og det føles fint å vise den frem 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 💕

Ligger våken med bihulebetennelse :gråter:Det gjør så vondt at jeg bare måtte finne på noe for å få tankene på noe annet. Det positive er at formen ellers begynner å bli ganske bra! Mistenker dog at jeg har begynt å få uvi, så får stikke innom legekontoret snarest. Jeg hadde helt glemt hvor mye syk jeg pleier å bli som gravid. Husker jula 2016 med andremann, da hadde jeg infeksjon i bryst, mandler, øre og øyne samtidig :bond: Altså 😅 Jeg får se om litt ekstra vitamin C og D hjelper. Ønsker ikke reprise fra forrige svangerskap!

Jeg kjenner masse bevegelse fra lille for tiden 💕 Akkurat nå er det stille. Kommende Storebror er veldig nysgjerrig og lurer på når det går an for han å se og kjenne at det sparker. «Kan man høre baby i magen òg?» 😂❤️ Han er så fin. Storesøster vil gjerne bestemme navn og synes det er teit at vi vil holde det hemmelig enda. Men etter erfaringen fra forrige gang venter vi med å gå ut med navn tidlig, for plutselig ombestemmer vi oss 😅 Bror het både Ola og Joar i lang tid før noe helt annet plutselig falt meg inn to uker før fødsel. Men akkurat nå et følelsen på jentenavn annerledes, det føles mer sikkert. Vi får se 💕

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3 💕

Ingen UVI! Fikk dog utslag på sukker i urinen :klo: Måtte tilbake i dag for ny prøve og da var den fin, langtidsblodsukkeret også. Det var veldig godt å høre. Bare tanken på at jeg skulle få svangerskapsdiabetes nå :dåne: Orker ikke! Det får holde med migrene og kvalme.

Natt til i går hadde jeg et intenst mareritt. Så ille at jeg lå stiv av skrekk og ikke turte å gå på do eller vekke mannen for trøst. Det verste var at jeg våknet flere ganger, og marerittet fortsatte bare etter jeg sovnet. Hadde da mareritt gjennom hele natten og var helt utslitt da jeg våknet i går morges 😳 Det var så ille at jeg faktisk gruet meg til å legge meg igjen i går kveld i frykt om at det skulle gjenta seg. Den følelsen har jeg ikke kjent på siden jeg var barn. Håper jeg aldri opplever en sånn mareritt-natt igjen!

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+0 💕

Hello darkness, my old friend. Må være ærlig med meg selv nå og innrømme at jeg har gått inn i en depresjon. Med en hel del angst. Jeg håper det er kortvarig og holder en knapp på at det kommer av bivirkninger fra Afipran, men jeg har historie med depresjon og angstproblematikk som gjør at dette kanskje ikke er så lett som å bare slutte på medisinen som gjør at jeg ikke er sengeliggende meste av dagen. Jeg har vært skikkelig dårlig i 12 uker, og hatt så mange tanker og bekymringer om alt som skal skje fremover at det er naturlig å tro at belastningen har vært for stor psykisk. Jeg har fått meg en skikkelig knekk og strever med å holde hodet over vann. «Heldigvis» har jeg erfart dette før og klarer å jobbe meg gjennom det 🙏 Jeg har lett etter ting som ankrer meg i min ikke-depressive tilstand. For det er rart dette med depresjon; det er som en parallell virkelighet, et svart-hvitt filter over en ellers fargerik opplevelse. Ett av mine anker er et ferskt minne fra hotellhelgen med mannen. Og selvsagt barna, i sånne enkle, fine øyeblikk, samt lille som kiler meg i magen. Jeg er ikke helt borte.

Jeg må selvfølgelig snakke med jordmor om dette, men det får bli på neste kontroll. Tenker å bestille time til uke 20, om det går. Så krysser jeg fingrene for at jeg føler meg bedre snart, både fysisk og psykisk. 

Ellers er det godt med liv i magen! Det er full fest hver morgen etter frokost. Herlig å kjenne på 💕 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+2 💕

Det er godt å se svart på hvitt at det går fremover. Over 18 uker og snart OUL! Krysser fingrene for at det blir bekreftet jente, for jeg har begynt å handle litt :fnise: 

Formen er så dårlig for tiden at jeg blir helt matt. Virkelig. Deprimert, apatisk og bare helt tom. Presser meg voldsomt for å være en oppegående og god mamma, men nå har vi hatt barnepass i noen dager så jeg kan få slappe av i fred og ro. Det har vært godt, men samtidig frustrerende da det er vanskelig å faktisk lade opp energien når man føler seg elendig i utgangspunktet. 

En ting som virkelig gleder meg er å kjenne spark og sprell fra lille 💕 Mannen har både fått kjenne og se spark også! Til og med Lillebror har fått kjenne spark og det var stor stas :jepp: Elsker følelsen av å kjenne liv i magen. Godt å komme inn i den delen av svangerskapet. Det blir mer virkelig da, og kontakten med baby begynner å etablere seg for min del.

Nå skal jeg nyte de siste timene med et stille hus før ungene kommer hjem :meditere:

Endret av LilleVy94
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19+1 💕

I dag var vi på OUL og fikk bekreftet at vi venter ei lillesøster! 😍💖 Det var godt å få den bekreftelsen. Jeg ble satt en dag tilbake, så termin er 16. desember ❤️ Vi tok turen innom Barnas Hus etterpå og gjorde et kjempekupp 😳 Storesøsken trengte klær til skolestart og det ble noen bodyer og sengetøy til lillesøster. 70% på masse Reflex yttertøy, 25% på alle ordinære varer samt 40% og 60% på resten vi kjøpte. Kunne kjøpt en Maxi-Cosi bilstolpakke for pengene vi sparte, men den venter vi med. De har jo bilstoldager omtrent annenhver måned på Barnas Hus 😅 Jeg og mannen fikk også spist lunsj i byen, og vi rundet av dagen med å bytte lånebøker på biblioteket. Fornøyd med dagen 🥰

Nå blir det hvile på meg resten av dagen. Migrenen har meldt ankomst. Formen har ikke bedret seg enda 😣 Men jeg er i det minste i godt humør i dag 💕

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+3 💕

Jeg har en ørliten følelse av at formen kommer til å snu snart 🤔 Krysser alt jeg har for at det stemmer. Jeg trenger en god periode nå! Først og fremst merker jeg at kvalmen som kommer er migrenerelatert. Nå har jeg det som kalles status migrene, som betyr kontinuerlig migreneanfall over 72 timer. Heldigvis for meg har jeg «mild» migrene mye av tiden, smertene er langt i fra intense, jeg plages mest av alt annet som følger med migrenen som trykk i hodet, fatigue, kvalme og lysskyhet. Etter forrige innlegg ble jeg derimot kjempedårlig. Satser på at anfallet går mot slutten og at jeg har en fin tid i møte med lite plager. 

I morgen reiser mann og barn på hytta til svigers og blir der noen dager. Jeg har trivdes med å være alene de dagene de er vekke, og håper jeg klarer å slappe av og lade opp litt denne gangen også. Kanskje er det nettopp dette jeg trenger! Ro, null stress og bare fokusere på meg selv - og hunden, selvsagt. Er jeg heldig får jeg gått en lengre tur. Trenger skog og mark for å få ordentlig ro i sjela. Tenker tilbake til januar-februar med alle skiturene, og hvor fin formen var. Mange ganger tror jeg at jeg har et skikkelig tilbakefall med den hersens kroniske sykdommen og at jeg kommer til å være dårlig i årevis igjen, men så minner jeg meg selv på hvor frisk jeg var LENGE før jeg ble gravid og at det var som å slå av en bryter rundt uke 5. Dette er relatert til svangerskapet. Jeg kommer sterkt tilbake. Det er mantraet som går for tiden, og det hjelper mye.

Baby! Jeg må snakke om baby 💕 Vi har delt navnet med storesøsknene og det ble godkjent ;) Men vi har sagt klart i fra at det er hemmelig og at det fortsatt kan endre seg. Akkurat nå synes vi det klinger perfekt. Spent på om det passer henne når hun kommer ut :) Jeg har nå kjøpt inn et par bodyer, en ullongs og strømpebukse, ulldress og lue. Tar innkjøp litt i rykk og napp. Gleder meg veldig til å bestille vogn! Vi skal gå for Britax Smile 5z i midnight grey 😍 Bilstol blir Maxi-Cosi cabriofix. Etter turen på barnas hus skjønte jeg ikke hva poenget var med så mye dilldall og ulike funksjoner på bilstolene. Cybex sin veide jo et tonn også! Nei, her kjører vi «enkel, grei og billig» for det det er verd 😂 

Humøret har bedret seg mye i det siste, og det er mye fordi jeg har vært flink til å leve mer i nuet og heller finne gledelige ting i fremtiden enn å gruble på alskens problemstillinger og skrekkscenarioer. Jeg tenker på småting som at det nærmer seg 21. august og slutt på båndtvang. Full fres med bikkja i skogen og i gang med apport-trening igjen 😄 Det krever mindre av meg å trene bikkja også da, kan bare stå i ro og kaste leker til skogs og ha det gøy 😂😍

Nå må høsten bli fin. Den blir fin. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+0 💕

I morgen er vi halvveis! 🤩 Herregud, så digg! Nå begynner det virkelig å bli alvor. Fineste gravidkulen er på plass, det er fest i magen hver dag, spark kan sees utenifra, kynnerne har kommet og nå har både kropp og sinn endelig satt «gravid» som default mode. Frem til nå nylig har jeg ofte gått lenge og helt glemt at jeg er gravid 😂 

Nå virker det som det er halsbrann som har overtatt for kvalmen. Altså... Give me a break. Kan jeg ikke bare få være gravid i fred, liksom 🙈 Skal til legen for å snakke om det i dag. Jeg trenger hjelp til å få roet disse plagene nå, om mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LilleVy94 skrev (1 time siden):

20+0 💕

I morgen er vi halvveis! 🤩 Herregud, så digg! Nå begynner det virkelig å bli alvor. Fineste gravidkulen er på plass, det er fest i magen hver dag, spark kan sees utenifra, kynnerne har kommet og nå har både kropp og sinn endelig satt «gravid» som default mode. Frem til nå nylig har jeg ofte gått lenge og helt glemt at jeg er gravid 😂 

Nå virker det som det er halsbrann som har overtatt for kvalmen. Altså... Give me a break. Kan jeg ikke bare få være gravid i fred, liksom 🙈 Skal til legen for å snakke om det i dag. Jeg trenger hjelp til å få roet disse plagene nå, om mulig!

Veldig likt som meg, det her  :ler: Har hatt hikke som har gått over til hikke/halsbrann.  Det er digg vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (40 minutter siden):

Veldig likt som meg, det her  :ler: Har hatt hikke som har gått over til hikke/halsbrann.  Det er digg vet du

Usj! Hikke og halsbrann! Farlig kombo 🫣 Jeg bøyde meg ned for å plukke opp matskåla til bikkja i går morges og gulpet i munnen. Livet ble ikke det samme igjen resten av dagen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+6 💕

I dag var første dag på SFO og ny skole for ungene. Enn at vi har skolestarter og tredjeklassing ❤️ Stor stas var det å møte opp der i dag! Begge var ganske sjenert i starten, men de ble varme nok i trøya til at jeg og mannen kunne dra hjem et par timer :) Spent på hvordan det går i morgen!

Formen har vært heller dårlig i dag, men den var heldigvis grei nok frem til i ettermiddag. Dumme kvalmen :( Bekkenet har også kranglet fælt og jeg har fått vondt i korsryggen. Jeg lurer på om passformen på gravidbuksa rett og slett gjør at jeg får en verre holdning og belaster bekkenet og ryggen mer. Prøver tights i morgen og ser om det blir bedre. Krysser fingrene for at jeg ikke er like kvalm også, for jeg er så lei. Kanskje tredje trimester blir bedre? 

Lillemor i magen virker derimot å ha det helt topp! Det sparkes dagen lang, og på natta. I kveld tror jeg jaggu jeg kjente at hun hikket også 💕 Det er godt å kjenne på masse liv - nå i navlehøyde :) 

Ellers har høyere makter hjulpet meg med én av mine bekymringer og fått nabojenta til å spørre om å låne med seg frøken firbeint på tur bare fordi hun har lyst 😁 Perfekt nå som jeg ikke har vært i form til lengre turer og mannen har hatt mye å gjøre. Alle parter er strålende fornøyd. De har hatt et par turer sammen og blitt bestevenner ❤️ Veldig greit at det faktisk er flere som lar seg sjarmere av kenguruen av en hund og trives på tur med vår 3 år gamle valp :fnise: 💖 

Nå skal jeg se om jeg får sove. Venter på at kvalmestillende virker og har tatt Galieve for å prøve å dempe halsbrannen. Desember føles laangt unna akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

22+2 💕

Ei hel uke på SFO er over, mannen har begynt på jobb og jeg har hatt huset for meg selv! Deilig! Men tror dere ikke ungene har klart å bli syke allerede? :dåne:Spørs om det blir sykedager frem til skolestart. Heldigvis er jeg i passe god form. Nå har jeg fått ny medisin for halsbrannen som fungerer bra, og blir bare tidvis kvalm. Migrenen får jeg ikke gjort mye med, men den har ikke vært så ille de siste dagene heller. Åå, som jeg håper formen blir BRA snart 😅 Det er så mye jeg vil finne på!

Nå har jeg søkt engangsstønad og skal snart bestille vogn. Vi har også et rom som skal pusses opp til å bli barnerom og sette opp en lettvegg på ene stua for å få et nytt kontor/ekstra soverom. Kosejobb :) Gleder meg til å få en triveligere tv-stue og bedre romløsning. Store rom er ikke alltid så pent og praktisk som man tror! Liker at det er ting å gjøre fremover. Satser på at jeg kan være delaktig i prosessen :nikke: 

Natt til i går fikk jeg plutselig vondt helt nederst i livmoren etter et støt (if you know what I mean). Fryktelig ubehagelig, og det har gjort konstant vondt siden. Ringte føden i går bare for å roe tankene litt. De mente jeg sikkert bare var blitt øm. Frøkna i magen er livlig og spreller som bare juling, så det er mest sannsynlig ikke noe galt. Men vi får se i morgen om det blir bedre, hvis ikke får jeg ringe på nytt. 

Jeg og mannen satt nettop og mimret tilbake til da Storesøster bare var rundt ett år. Vi bladde helt tilbake til start på kamerarullen på hver vår iphone. Bitte lille Storesøster som har blitt så stor. Tiden går så fort. Å se tilbake på det gjør at jeg gleder meg tusen ganger mer til å få baby igjen 💕 Det er tøft med småbarn, men fy fasan for en fin tid. Når de prøver å etterligne ord og lyder. «Gokka dittonga» som hun sa (smokken datt ned). Og «dææ datta!» - deer er katta 🥹 Det får meg til å tenke på hvilke minner vi vil skape med lillesøster. Hva blir hennes ord og uttrykk? Hvem vil hun vokse opp til å bli? Ah, som jeg elsker å være mamma ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...