rampeguri Skrevet 11. juni 2023 #1 Del Skrevet 11. juni 2023 Forslag til fantasybøker som passer voksen? Som gjerne finnes på lydbok med god innleser. Elsker bøkene til Tolkien og liker veldig godt Harry Potter - men er begrenset hvor ofte jeg kan høre på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Del Skrevet 11. juni 2023 rampeguri skrev (4 minutter siden): Forslag til fantasybøker som passer voksen? Som gjerne finnes på lydbok med god innleser. Elsker bøkene til Tolkien og liker veldig godt Harry Potter - men er begrenset hvor ofte jeg kan høre på dem. Mistborn Anonymkode: 9323a...144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Del Skrevet 11. juni 2023 Percy Jackson? Anonymkode: 77a90...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 11. juni 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Percy Jackson? Anonymkode: 77a90...164 God ide Har hørt mye positivt om bøkene hans men faktisk aldri hørt/lest dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2023 #5 Del Skrevet 11. juni 2023 Har hørt mye bra om Tidshjulet av Robert Jordan. Jeg begynte faktisk på en av bøkene selv men leste den ikke ut siden jeg ikke helt var i den modusen akkurat da. Jeg hadde nettopp lest Ringenes Herre og så etter noe tilsvarende, men klarte ikke skru om hodet til ny handling og nye karakterer. Det hadde nok gått bedre om jeg hadde begynt å lese dem nå i dag, for det var ikke noe galt med boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poledra Skrevet 12. juni 2023 #6 Del Skrevet 12. juni 2023 Noe fantasy serier jeg er veldig glad i, men jeg har ikke hørt de på lydbok så vet ikke hvordan innleseren er. Linkene er til goodreads siden til boka Harry Dresden serien av Jim Butcher 1. bok er Storm Front Mercy Thompson serien av Patricia Briggs og spin-off serien Alpha and Omega. 1. bok i serien er Moon Called Black Jewels serien av Anne Bishop. 1. bok er Daughter of the Blood Hidden Legacy serien av Ilona Andrews. 1. bok er Burn for me Kate Daniels serien av Ilona Andrews. 1. bok er Magic Bites Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Del Skrevet 12. juni 2023 Vindens Navn av Robert Rothfuff. Absolutt favorittbøker. Er to som har kommet ut av en triologi. Tidshjulet av Robert Jordan er også en av favorittene. Sarah J. Maas har to veldig bra serier. Glasstronen og A court of Thornes and Roses (nr 2 er kun på engelsk enda) Det mørke tårn serien av Stephen King. Og mange mange flere hvis du er interessert i å lese Engelsk. Anonymkode: b4f24...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Del Skrevet 16. juni 2023 Anbefaler sterkt hørespillet av "A court of thornes and roses", de har spilt inn nesten alle bøkene nå tror jeg. Det fikk meg helt opphengt i romance fantasy, og verdensbyggingen der er kjempebra sammenlignet med mye annet romantisk fantasy. Romansen blir subplot. Anonymkode: 8ff19...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 16. juni 2023 #9 Del Skrevet 16. juni 2023 Joe Abercrombie! Nesten alt han har skrevet holder høy kvalitet, men mesteparten er i en serie som er skrevet og utgitt kronologisk, så ville nok startet på begynnelsen. Det er litt sånn på halvveien mellom George R.R. Martin og J.R.R. Tolkien, relativt grimdark og tidvis ganske satirisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. juni 2023 #10 Del Skrevet 26. juni 2023 Nevermoor-serien av Jessica Townsend. Foreløpig har det kommet tre bøker, og den fjerde skal komme i løpet av høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå