Gå til innhold

Kjøpe alt av møbler for 15.000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal skilles, jeg skal flytte ut. Han kjøper meg ut av huset. Nå sier han at han ønsker å overta alle møbler i huset, også, og han er villig til å betale 15.000 for det, maks 20. Jeg synes det er helt urimelig, men moren hans har sagt at det burde være en grei pris, og han forholder seg til det. 

Huset er veldig stort, over 300 kvm, med tre bad og fem soverom. Vi snakker fem senger, dobbelt kjøl/fryseskap, sofaer og lenestoler til to stuer, to tv-er, spisestue, kjøkkenmøbler, en tredemølle, bokhyller, skjenker, fire skrivebord med stol, i tillegg til alt av verktøy ute som gressklipper, snøfreser, kappsag, motorsag, høytrykksspyler osv osv

Hans argument er at vi må tenke bruktpris delt på to. Dessuten mener han at siden jeg må leie en liten leilighet med barna trenger jeg egentlig ingenting. For ordens skyld har jeg kjøpt absolutt alt av møbler, siden han har prioritert å bruke penger på seg selv og egen hobby. 

Er dette rettferdig? Jeg må jo kjøpe alt nytt! 
Han sier forresten også at jeg kan ta med møbler jeg klarer å bære ut selv alene, men vil nekte meg å få inn noen som kan hjelpe (også flyttefolk og venner/familie). Om noen kommer for å hjelpe vil han ringe politiet. 

Han har vært voldelig mot meg i flere år og jeg er redd ham. Politi og krisesenter kunne ikke hjelpe. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 58712...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt matt av voksne folk som ikke klarer tenke selv.... 

Anonymkode: fd705...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir litt matt av voksne folk som ikke klarer tenke selv.... 

Anonymkode: fd705...dcf

Det er vel strengt tatt bare en uhøflig kommentar og ikke et svar på noe av det jeg lurer på. 

Anonymkode: 58712...cd5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar med deg noen og henter tingene dine. Så selger du de for FULL bruktpris.

Udiskuterbart! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (Akkurat nå):

Du tar med deg noen og henter tingene dine. Så selger du de for FULL bruktpris.

Udiskuterbart! 

Han hadde ringt politiet, og jeg kjenner faktisk ingen som hadde våget å bli med. Han er veldig stor og sterk.

Anonymkode: 58712...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han hadde ringt politiet, og jeg kjenner faktisk ingen som hadde våget å bli med. Han er veldig stor og sterk.

Anonymkode: 58712...cd5

Ringe politiet og si hva? At du henter dine egne ting? Har du kvitteringer eller bankkonto utskrifter og lignende? 

Da tar du med deg 2-3-4 stk, de fleste tørr om man er flere, evt planlegger det sånn at han er borte, om mulig.

Enten må du se løsninger eller så kan du legge den ned og ruller over på rygg for 15-20k (som er altfor lite) men «the path of least resistent». Det er helt greit, men føl på om du bare ventilerer eller om faktisk leter etter alternative løsninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har stått for innkjøp av møblene/ hvitevarene og hageutstyr? Og kan du evt få flyttehjelp mens han er på jobb?

Anonymkode: 772ce...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei. Han er urimelig. 

Anonymkode: b30de...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvem har stått for innkjøp av møblene/ hvitevarene og hageutstyr? Og kan du evt få flyttehjelp mens han er på jobb?

Anonymkode: 772ce...214

Jeg har kjøpt alt. Jeg har ingen å spørre. 

Anonymkode: 58712...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Si nei. Han er urimelig. 

Anonymkode: b30de...a64

Glad for at du sier det, det var det jeg også mente. 

Anonymkode: 58712...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (1 time siden):

Ringe politiet og si hva? At du henter dine egne ting? Har du kvitteringer eller bankkonto utskrifter og lignende? 

Da tar du med deg 2-3-4 stk, de fleste tørr om man er flere, evt planlegger det sånn at han er borte, om mulig.

Enten må du se løsninger eller så kan du legge den ned og ruller over på rygg for 15-20k (som er altfor lite) men «the path of least resistent». Det er helt greit, men føl på om du bare ventilerer eller om faktisk leter etter alternative løsninger. 

At jeg bryter meg inn i hans hus og stjeler. Jeg har kvitteringer, men siden vi er (var) gift eier han vel halvparten uansett? Teknisk sett skulle vel det innebære at jeg da også eier halvparten av hans hobbyting, men tror ikke det blir sånn…

Jeg har ikke noen å spørre. Du aner ikke hvor isolert man kan bli av å leve med en voldelig mann noen år. 

Nå ser det ut som han bare tar alt uten å betale noe som helst. Selv synes han det er rettferdig, fordi jeg klager så fælt :( 

Anonymkode: 58712...cd5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han hadde ringt politiet, og jeg kjenner faktisk ingen som hadde våget å bli med. Han er veldig stor og sterk.

Anonymkode: 58712...cd5

Ring politiet selv da, og legg frem dokumentasjon fra kontoene dine og kvitteringer på at det er DU som har kjøpt og betalt disse møblene som han nå prøver å beslaglegge? Han kan vel ikke dokumentere en eneste ting, ifølge det du sier, at du har kjøpt alt.

Ring politiet og si du har problemer med en eks som truer deg fordi du vil ta med DINE møbler ved samlivsbrudd, og at du er redd for vold. Så leier du folk til å komme og bære. Ikke utsett folk du er venner med for dette, få proffene inn. Mens politiet står der og ser på og passer på at eksen din ikke begynner å bli voldelig eller verbalt mishandler deg.

Anonymkode: 3ebaa...870

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ring politiet selv da, og legg frem dokumentasjon fra kontoene dine og kvitteringer på at det er DU som har kjøpt og betalt disse møblene som han nå prøver å beslaglegge? Han kan vel ikke dokumentere en eneste ting, ifølge det du sier, at du har kjøpt alt.

Ring politiet og si du har problemer med en eks som truer deg fordi du vil ta med DINE møbler ved samlivsbrudd, og at du er redd for vold. Så leier du folk til å komme og bære. Ikke utsett folk du er venner med for dette, få proffene inn. Mens politiet står der og ser på og passer på at eksen din ikke begynner å bli voldelig eller verbalt mishandler deg.

Anonymkode: 3ebaa...870

Jeg har som sagt snakket med politi OG krisesenter, de kan ikke hjelpe. 

Anonymkode: 58712...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke helt rettferdig ut -men med den historikken så hadde jeg bare bitt i det sure eple og takket ja til 20.000,-. Høres ikke ut som å gå i konflikt over brukte møbler er noe som bør prioriteres. Noen ganger så er det greit å bare gå videre uansett hvor surt det er der og da.

Anonymkode: f5bb4...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han hadde ringt politiet, og jeg kjenner faktisk ingen som hadde våget å bli med. Han er veldig stor og sterk.

Anonymkode: 58712...cd5

Kontakt nermeste mororsykkelkubb for oppdrag  to digre sterke karer

Anonymkode: f2e9e...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg opplysningene som gis for god fisk og tar utgangspunkt i det...

I utgangspunktet er bruktpris/2 en grei deal, men selvfølgelig ikke om du har betalt alt (?). Og hvem skal fastsette bruktpris?

40k høres veldig lite ut for alt det der, men det kommer jo an på tilstand og alder. Et spisebord alene kan jo fint koste 20k nytt, eller 3k.

Når det er sagt; forholdet mellom dere virker å være iskaldt, så det spørs om det er verdt å ta "kampen". I så fall ville jeg kanskje prøvd konfliktrådet.

Anonymkode: c120c...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15000 er ikke nok. Han er gjerrig .

Anonymkode: 81260...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skal skilles, jeg skal flytte ut. Han kjøper meg ut av huset. Nå sier han at han ønsker å overta alle møbler i huset, også, og han er villig til å betale 15.000 for det, maks 20. Jeg synes det er helt urimelig, men moren hans har sagt at det burde være en grei pris, og han forholder seg til det. 

Huset er veldig stort, over 300 kvm, med tre bad og fem soverom. Vi snakker fem senger, dobbelt kjøl/fryseskap, sofaer og lenestoler til to stuer, to tv-er, spisestue, kjøkkenmøbler, en tredemølle, bokhyller, skjenker, fire skrivebord med stol, i tillegg til alt av verktøy ute som gressklipper, snøfreser, kappsag, motorsag, høytrykksspyler osv osv

Hans argument er at vi må tenke bruktpris delt på to. Dessuten mener han at siden jeg må leie en liten leilighet med barna trenger jeg egentlig ingenting. For ordens skyld har jeg kjøpt absolutt alt av møbler, siden han har prioritert å bruke penger på seg selv og egen hobby. 

Er dette rettferdig? Jeg må jo kjøpe alt nytt! 
Han sier forresten også at jeg kan ta med møbler jeg klarer å bære ut selv alene, men vil nekte meg å få inn noen som kan hjelpe (også flyttefolk og venner/familie). Om noen kommer for å hjelpe vil han ringe politiet. 

Han har vært voldelig mot meg i flere år og jeg er redd ham. Politi og krisesenter kunne ikke hjelpe. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 58712...cd5

Bruktpris delt på 2? Det blir ikke 15k det heller. 

Men han tenker du betaler 20 OG får alt du kan bære ut alene? For det er mye du kan bære alene. Og enda mer kan man bære på trass. Mye som kan skrus fra hverandre og alle småting som sengetøy, kopper og kar har en verdi og koster mye å kjøpe alt nytt. Tørketrommel veier lite selv om den er stor feks. Ta med bærestropper og sekketralle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

At jeg bryter meg inn i hans hus og stjeler. Jeg har kvitteringer, men siden vi er (var) gift eier han vel halvparten uansett? Teknisk sett skulle vel det innebære at jeg da også eier halvparten av hans hobbyting, men tror ikke det blir sånn…

Jeg har ikke noen å spørre. Du aner ikke hvor isolert man kan bli av å leve med en voldelig mann noen år. 

Nå ser det ut som han bare tar alt uten å betale noe som helst. Selv synes han det er rettferdig, fordi jeg klager så fælt :( 

Anonymkode: 58712...cd5

Da sier du det, ar du skal ha hans halvart av hobby ting. Halvparten av alt i huset. Vet om noen som tok med seg halve serviser osv

Anonymkode: f2e9e...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0

Dere har vært gift? Da skal alt som er ervervet i løpet av ekteskapet deles på to uansett hvem som har kjøpt det hvis det ikke finnes ektepakt som avtaler noe annet.

Da skal du helt klart ha mer enn 15 000,-.

Endret av AnonymBrukar0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...