Gå til innhold

Spørsmål til dere som vasker håret en gang i uka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, trener folk aldri? Har ikke sex? Svetter ikke i varmen? Når jeg har trent, er jeg svett overalt, også i hodebunnen. Det lukter og ser ikke bra ut.

Anonymkode: 951f9...8d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har for tykt hår til å vaske bare en gang i uka (føler jeg). Det blir ikke noe lufting for hodebunnen. Vasker håret annenhver dag, og det fungerer perfekt for meg. Halvlangt, lyst hår med mye fall. Tynne hårstrå, men veldig mange. Holder seg blankt og fint. Syns også at blondt hår fort ser skittent ut innerst ved hodebunnen.

Anonymkode: bf73c...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det lukter hodebunn av de fleste som vasker håret sjeldnere enn hver 2-3 dager. Dere lukter det kanskje ikke selv, men det lukter ille. 

Anonymkode: c4f98...dc6

Dette 👆

Hadde folk visst hvor mye bakterier og skit som samler seg i håret og som man ligger og "bader" i på puta hver natt, tror jeg det fleste hadde gått for hver 3. dag, minst... for ikke å snakke om lukten. Det lukter selv om det ikke ser fett ut...

Anonymkode: 93954...a49

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tidligere vasket en gang i uken, men nå trener jeg ganske mye og blir svett i hodebunnen. Da føler jeg at jeg må vaske håret etter hver svetteøkt. Noen andre som ikke gjør det?

Anonymkode: 9dd23...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe alle kan holde ut til eller venne seg til dessverre. Noen hårtyper og hudtyper vil bli raskt fete uansett hva man gjør med vaskerutinene. Jeg prøvde en gang for 12 år siden "å holde ut", det resulterte i flere måneder med verdens kjipeste, styggeste hår før jeg innså at min hodebunn er fet uansett hva. 

Man ber jo ikke folk med fet hud i ansiktet om å ikke vaske seg på en uke og bare holde ut? 

Jeg merket veldig godt da jeg var gravid at dette er blant annet hormonelt, for under graviditeten kunne jeg gå flere dager uten å få fett hår. 🤩

Nå vasker jeg hver dag og det er det beste valget jeg har gjort for mitt hårvelvære. Så slipper jeg den kjipe dag2-looken. 

Anonymkode: 0bbd3...04f

TS her. Så fint at så mange har svart! ⚘️🌹

Ja, alle er forskjellig med forskjellig type hår og hodebunn. 

Jeg misunner så de som greier og får til dette. Men jeg har prøvd flere ganger, både under corona og i mammapermer og jeg følte meg bare skitten. 

Håret blir tungt og vanskelig å style. Savnet også følelsen av å være fresh etter en ordentlig dusj (kroppsvask) mens håret var uvasket. Tror rett og slett ikke håret mitt vil stabilisere seg og slutte å produsere fett. 

Anonymkode: a1a0a...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ekstremt tynt hår. Mitt hår blir fett dagen etter jeg har vasket det. Av og til bruker jeg tørrsjampo, men håret blir krusete og hodebunnen klør, og jeg føler meg skitten.  Da jeg var syk kunne det gå 4-5 dager mellom hver hårvask. Da er håret kjempefett, hodebunnen klør og håret klistrer seg til hodebunnen. Men det lukter ingenting av håret. 

Nå når jeg er i jobb igjen må jeg vaske håret hver dag. 

Anonymkode: 0d1a6...816

Sånn har jeg det også. 

Anonymkode: b3639...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har typisk fett hår og tynt hår, men vasker det bare en gang i uken på vinteren. Det er bare første gang det blir fett. Kan bruke litt tørrhårshampo i røttene ils uka om det blir flatt for mer volum. Vasker det oftere nå pga solkrem ( umulig og smøre i ansiktet og skuldrene uten og få litt i håret 😅) og saltvann. 

Anonymkode: 19b00...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, trener folk aldri? Har ikke sex? Svetter ikke i varmen? Når jeg har trent, er jeg svett overalt, også i hodebunnen. Det lukter og ser ikke bra ut.

Anonymkode: 951f9...8d1

Som jeg skriver tidligere i tråden skal det mye til at jeg blir svett i tinningene. Skal ut og løpe en tur i ca 20 grader nå, og vil være like tørr i håret etterpå. Har også reist en del i Asia, i over 40 grader. Aldri opplevd at håret blir vått av svette. 

Anonymkode: 063c2...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette 👆

Hadde folk visst hvor mye bakterier og skit som samler seg i håret og som man ligger og "bader" i på puta hver natt, tror jeg det fleste hadde gått for hver 3. dag, minst... for ikke å snakke om lukten. Det lukter selv om det ikke ser fett ut...

Anonymkode: 93954...a49

Man er da del av en familie, og har venninner. Jeg vet om mange som drøyer hårvasken. Må si jeg aldri har kjent hodebunnlukt, jeg tror det må være andre ting du kjenner. Og jeg antar jeg hadde fått klar beskjed om det luktet, har både mann og nær venninne som er ganske direkte om noe kan være til hjelp for meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må legge til, det lukter ingenting (annet enn muligens hårspray) og det blir ikke fett før dag 6/7

Anonymkode: a47a5...34c

Jo, det lukter, du kjenner det bare ikke selv.

Anonymkode: f5c86...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lukter ikke om vinteren, men kan lukte litt om man graver nesa inn i håret mitt dagen før vaskedag om sommeren. Skyller ikke håret i mellom og bruker heller ikke tørrsjampo.

Jeg fikk fort fett hår før jeg begynte å vaske det sjeldnere. Det ble fett og luktet rart på en dag, liksom. Gikk egentlig aldri inn for å vaske det sjeldnere, men var veldig syk over en lengre periode og klarte ikke vaske håret noe særlig oftere enn en gang i uka. Etter det har jeg bare fortsatt å gjøre det fordi jeg ikke trengte å vaske det så ofte lengre. Jeg hadde nok ikke gått inn for å vaske det sjeldnere om jeg ikke hadde vært syk, for jeg så virkelig ikke ut på håret. Er sikker på at man kunne vridd fett ut av det. Men heldigvis var det ingen andre enn familien min og fastlegen som så meg.

Anonymkode: 320e6...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som vasker en gang i uka - trener dere?

Jeg har forsøkt i perioder å venne håret av hyppig hårvask. Men det trikset funker ikke på alle. Jeg får fett hår på dag to (noen ganger samme dag, hvis jeg utsetter håret for vind, svette, el.) uansett. Er ikke det at det blir så "fett" i seg selv. Men det ser fett ut. Jeg har tynt nordisk hår (ekstremt flatt) og regner med at det har noe å si. En person med krøller/bølger vil sikkert ha hår som ser fresht ut lengre.

For min del er det uansett ikke aktuelt å vaske ukentlig nå siden jeg trener daglig. Noen ganger kan jeg vri opp håret etterpå😂

Dere som lurer på hva det lukter av hodebunn. Har dere aldri luktet på en lue som dere selv eller andre har brukt for lenge uten vask? Slik! De gangene jeg har forsøkt å drøye hårvask men har trent mye, OG brukt lue, har lukten blitt verre enn "vanlig" lue/hodebunnslukt. Da har det luktet mer typ mugg/gammelt. Så da vasker jeg heller håret litt oftere, haha.

Anonymkode: 34a28...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, det lukter, du kjenner det bare ikke selv.

Anonymkode: f5c86...301

Vi har ektemenn, familier, gode venninner, som ville sagt fra, så ikke bekymre deg for det :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som lurer på hva det lukter av hodebunn. Har dere aldri luktet på en lue som dere selv eller andre har brukt for lenge uten vask? Slik! De gangene jeg har forsøkt å drøye hårvask men har trent mye, OG brukt lue, har lukten blitt verre enn "vanlig" lue/hodebunnslukt. Da har det luktet mer typ mugg/gammelt. Så da vasker jeg heller håret litt oftere, haha.

Anonymkode: 34a28...1c9

Mannen bruker caps innimellom, har aldri merket at det lukter av de, og de vaskes jo aldri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke energi til hårvask mange ganger i uka, så slik er det bare. Jeg vasker heller ikke håret oftere fordi andre ikke skal mene at jeg er " uhygienisk og ekkel" . Jeg gjør ting kun for egen del, andre får mener hva søren de vil for meg. FARLIG eller sykdomsfremkallende er det ikke, og da får de holde for meg. 

Dere kan mene hva dere vil, men jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: a873e...ad8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har ikke vann i det. 

Ja, det blir fett, på dag 5 ish for meg. Jeg tåler fint to dager med fett hår.

Nei, det lukter ikke noe (ifølge to stk, har spurt to ærlige personer).

Jeg er aldri ute av huset, håret blir ikke skittent. Har det mye opp og vekk og tar ikke i det.

Skal sies at jeg gjerne skulle vasket håret to ganger i uka, en gang i uka er ikke helt frivillig akkurat. Men har ikke helse til å vaske det oftere.

Anonymkode: b074f...3fa

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som vasker en gang i uka - trener dere?

Nei. Trener ikke, er for syk (ja det går an). Når jeg trente måtte jeg vaske det etter hver økt da jeg svettet mye i hodebunnen, hjalp ikke med tørrshampo. Nå er jeg helt inaktiv, svetter aldri og er helt i ro. Kommer jo an på livsstilen om du kan vaske det så sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Trener ikke, er for syk (ja det går an). Når jeg trente måtte jeg vaske det etter hver økt da jeg svettet mye i hodebunnen, hjalp ikke med tørrshampo. Nå er jeg helt inaktiv, svetter aldri og er helt i ro. Kommer jo an på livsstilen om du kan vaske det så sjeldent.

Jeg trener 5 dager i uka, men vasker likevel hver uke.

Løper ute, og har håret i høy hestehale. Det skal ganske høye temperaturer til før jeg kjenner det blir fuktig i tinninger og nakke. Selv om vinteren med hodebånd er det tørt under. 

Kjører stort sett bil ellers, da. Så blir lite utsatt for forurensning, pollen og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er to-tre dager nok. Da er det flatt og tungt og jeg virkelig VIL vaske det. Så da gjør jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen bruker caps innimellom, har aldri merket at det lukter av de, og de vaskes jo aldri. 

De fleste capser kan vaskes på 30 grader finvask. Uniformscapsen til mannen vaskes en gang i uka. Han vasker håret hver dag, likevel er det lett å lukte seg fram til hvilken caps som er skitten og hvilken som er ren.

Pleier å vaske alle capser vi har et par ganger i året.

Anonymkode: 5f1dc...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...