Gå til innhold

Spørsmål til dere som vasker håret en gang i uka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skyller dere gjennom håret med kun vann i løpet av den uka eller lar dere håret være tørt hele tiden? 

Lukter håret deres "hodebunn" mot etter noen dager, eller lukter det ingenting ? 

Får dere fett hår mot slutten eller ser det greit ut til og med i røttene?

Har inntrykk av at de damene som vasker så sjelden har typisk "barnehår/hodebunn" som aldri blir fettete eller stygt. Høres så deilig ut å vaske så sjelden, men lurer på om  jeg rett og slett ikke har hår til det. Mitt blir fett etter 2 dager uten vask uansett selv om jeg ikke bruker produkter i det og vasker med spesialshampo tilpasset min hodebunn 

Anonymkode: a1a0a...d89

Skyller ikke håret mellom hver vask nei. Da blir håret mitt bare flokete og jævlig da det er veldig tykt og langt. 
Håret mitt lukter godt de 2-3 første dagene, deretter lukter det egentlig ingenting. 
Håret mitt blir litt mer vanskelig og fettete mot slutten, men da tar jeg bare alt hår opp i en dott den siste dagen eller to. Eventuelt flette. 
Håret mitt ble jævlig etter 1-2 dager i starten når jeg prøvde å gå over til å vaske ca 1 gang i uka. Så jeg økte gradvis for å venne håret mitt til det

Anonymkode: f33c0...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Beskriv lukta av hodebunn for oss som aldri har kjent den.

Anonymkode: 3c9d8...3e0

harskt fett. Søtlig kvalmende eim.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kaisada skrev (11 timer siden):

harskt fett. Søtlig kvalmende eim.

Det har jeg aldri kjent av andre enn de som er generelt ustelte, og du ser at hygienen ikke er på det beste. 

Jeg kan love deg at mannen og venninner hadde sagt fra om jeg gikk rundt slik, eller om det luktet noe i det hele tatt. 

Anonymkode: 063c2...100

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 23.53):

Jeg har ekstremt tynt hår. Mitt hår blir fett dagen etter jeg har vasket det. Av og til bruker jeg tørrsjampo, men håret blir krusete og hodebunnen klør, og jeg føler meg skitten.  Da jeg var syk kunne det gå 4-5 dager mellom hver hårvask. Da er håret kjempefett, hodebunnen klør og håret klistrer seg til hodebunnen. Men det lukter ingenting av håret. 

Nå når jeg er i jobb igjen må jeg vaske håret hver dag. 

Anonymkode: 0d1a6...816

samme her, og har også tynt/fint hår. Kan holde med annenhver dag men føler meg ikke helt fresh på dag 2 da...Prøvd i perioder med ferie/fri og gå lenger uten å vaske for å se om det tåler å gå lenger, men uten hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det har jeg aldri kjent av andre enn de som er generelt ustelte, og du ser at hygienen ikke er på det beste. 

Jeg kan love deg at mannen og venninner hadde sagt fra om jeg gikk rundt slik, eller om det luktet noe i det hele tatt. 

Tror det er en god lakmustest at du kjenner det på andre som er synlig ustelte.  🫶😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren min går på isotretinoin for kviser, og nå trenger hun ikke vaske håret oftere enn en gang i uka.

Jeg jobber med barn og vet godt hvordan uvasket hodebunn lukter, men hennes lukter nå faktisk ingenting. Det er sånn at jeg "sjekker" når jeg gir henne en klem. Men det går faktisk an.

Anonymkode: 0463e...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kaisada skrev (7 timer siden):

Tror det er en god lakmustest at du kjenner det på andre som er synlig ustelte.  🫶😃

Ja, typ uteliggere som er på butikken for å pante flasker. 

Om det lukter harsknet fett av håret ditt etter 5-6 dager ville jeg vurdert en hormontest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren så vasker jeg det vanligvis en gang i uka, nå om sommeren blir det gjerne to siden jeg blir fortere svett. 

Nei, jeg skyller det ikke mellom hver vask og jeg bruker heller ikke tørrshampoo. Det blir ikke synlig fett, men selv kjenner jeg at det ikke er like rent som det var de første par dagene etter vask. Jeg kan heller ikke kjenne hodebunnslukt, men hvordan lukter man det på seg selv? Om noen andre har kjent det så har de iallfall ikke nevnt noe til meg. 

Jeg har forøvrig tykt og tett hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
AnonymBruker

Jeg har ganske tynt og pistrete hår, så må vaske det hver 3 dag for ikke å bli for ille utseendemessig. Det klør og om jeg ikke vasker hodebunnen. 

Anonymkode: 2fdb5...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...