Gå til innhold

Småbarnsforeldre i Bergen, bruker dere bruktbutikken Loppeliten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var innom der for noen mnd. siden for å se hvordan det fungerte. Jeg er veldig tilhenger av opplegget, men siden jeg bor i Fana og butikken er i Fyllingsdalen har det enda ikke blitt til at jeg har dratt dit for å kjøpe noe eller se etter klær. Bompenger blir det også. Hva med dere? Jeg skulle gjerne hatt en tilsvarende butikk i Fana.

Anonymkode: e7984...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker bedre å sjekke Finn/Tise

Anonymkode: c7c25...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker først Finn etter priser også går jeg i butikken å ser om jeg finner det jeg skal ha billigere. Om det er billigere på loppeliten kjøper jeg det der, og visa versa.

Anonymkode: c1206...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde i Bergen så handlet jeg der masse der

Anonymkode: e46ec...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sybs det er best å gå innom å se om de har noe jeg leter etter. Da spesielt klær, sko, leker. 

Hvis jeg ser etter utstyr så sjekker jeg finn. Er ofte bare 1-2 bæreseler/ammepute/nest osv.

Anonymkode: 59545...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. loppeliten er jo liveversjonen av tise, uten at noen dømmer deg når du sjekker ut klærne

2. det er myyyyye billigere enn finn og tise. Har kjøpt mye ullplagg til alt fra 10-30 kroner i kjempe god kvalitet og merker

Loppeliten er et helt genialt konsept! 

Anonymkode: 21299...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hvilken Loppeliten er best Fana eller Fyllingsdalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 17.10):

Jeg var innom der for noen mnd. siden for å se hvordan det fungerte. Jeg er veldig tilhenger av opplegget, men siden jeg bor i Fana og butikken er i Fyllingsdalen har det enda ikke blitt til at jeg har dratt dit for å kjøpe noe eller se etter klær. Bompenger blir det også. Hva med dere? Jeg skulle gjerne hatt en tilsvarende butikk i Fana.

Anonymkode: e7984...5ee

Bruktbutikker generelt er så dyre både å kjøpe fra og å selge via at det styrer vi unna. 
I tillegg skal du kjøre dit med de utgiftene det medfører. Åpningstidene er heller ikke optimale. 

Anonymkode: 9e557...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken Loppeliten er best Fana eller Fyllingsdalen?

Lippeliten i Fana er nedlagt😪

Anonymkode: 38c5f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker konseptet, og det er så mye enklere enn finn og tise, når man får se tingene i virkeligheten. De bompengene er raskt spart inn hvis man handler fornuftig.

Endret av Ellinoor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i i fusa og vurderer å ta turen inn selv. Virker som er ganske bra konsept 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter mugg og vaskemidler med masse parfyme. Snudde i døren.

Anonymkode: fa2d3...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av klærne eller i lokalet? 
Lukter det mugg, så er det mugg, mugg blir en aldri kvitt. Konsekvensene kan bli eksembarn og astmabarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker loppeliten! Har fornyet barnas garderober (pga økt str) for bar noen tusen der jeg ellers ville brukt det mangedobbelte. Det meste koster under 100 kr pr plagg og siden man kan de det i virkeligheten er det lett å filtrere ut det som lukter, har flekker eller hull. Og man kjøper bare akkurat de plaggene man vil ha.

Anonymkode: 3815e...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av klærne eller i lokalet? 
Lukter det mugg, så er det mugg, mugg blir en aldri kvitt. Konsekvensene kan bli eksembarn og astmabarn!

Er nok klærne. Ofte folk oppbevarer klær på loft eller i kjeller, setter lukt og er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Snakk om å overdrive. Jeg er der mange ganger i uken, bor rett ved. Det lukter ikke annerledes der inne enn det gjør på Skeidar som er nabobutikken. Man kan gjøre mange kupp der, men det finnes også mange hyller der folk overpriser helt ut av en annen verden. Men de får sjeldent solgt og må til slutt endre prisene. 

Anonymkode: 9c659...21a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snakk om å overdrive. Jeg er der mange ganger i uken, bor rett ved. Det lukter ikke annerledes der inne enn det gjør på Skeidar som er nabobutikken. Man kan gjøre mange kupp der, men det finnes også mange hyller der folk overpriser helt ut av en annen verden. Men de får sjeldent solgt og må til slutt endre prisene. 

Anonymkode: 9c659...21a

Det er ikke overdrivelse, men det er mulig du ikke har like god luktesans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke overdrivelse, men det er mulig du ikke har like god luktesans.

Til dere begge, lukt er individuelt. Noen kan lukte mye, andre lukter absolutt ingenting på samme stedet. 
Jeg tror mest her på hun som sier det lukter der. Men nummer to som sier at det ikke lukter, har ikke samme luktesans som nummer en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte innom. Bor i nærheten. Aldri reagert på noe lukt der. 

Man kan gjøre noen gode kjøp. Er noen som har høye priser og skitne, slitte klær. Så er mye rart der. Men også mye fint til gode priser, spesielt til de minste. 

Anonymkode: b9ee3...75b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...