Gå til innhold

Psykolog som sier at KG er skadelig?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BobbySocks skrev (16 timer siden):

Man bør ha hard hud her inne. Husk at alt rælet har samlet seg her. Man kan ikke basere livet sitt på KG, da må man virkelig logge av.

Alt rælet har samlet seg her? Snakk for deg selv du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis man lurer seg selv til å tro at folk her inne er representativt for resten av befolkningen, så er det fort skadelig, da hadde ihvertfall jeg mistet troen på kvinner, menn også forsåvidt

Anonymkode: 73ec3...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Hehe, dersom du er her inne og leser hovedsaklig negative ting om forhold og menn så er det selvsagt ikke bra for deg med dine problemer. Det blir noe annet for de som sitter på kg i telletrådene og unngår negative tråder, som eksempel.

Dersom man merker at noe påvirker en negativ- gjør en mer dømmende, mer irritabel, mer misantropisk eller hva det skulle være, så er det lurt å bruke tiden på andre ting. Trene, lese en bok, skrive, tegne, danse, spille instrument, meditere. Hva som helst annet, egentlig. Jeg bruker selv være bevisst på hvilke følelser sosiale medier o.l vekker i meg og tar pause når jeg merker jeg begynner bli negativt preget. Det er alt for lett for mennesker å havne i dårlige vaner der de sitter time etter time på nettsider som gir dem dårlige følelser. Da er det bedre gå en tur eller møte en venn. Å tvinge seg selv til å gjøre mer konstruktive ting og skape gode vaner er nok mer sunt for den mentale helsen på lang sikt. Etterhvert merker man at man faktisk liker å gå tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (15 minutter siden):

Alt rælet har samlet seg her? Snakk for deg selv du.

Både for meg og deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lagt merke til at det er en del useriøse og bitre brukere her inne som aldri burde hatt nettilgang. Derfor bør en gå andre steder enn kg for å be om råd. 

Anonymkode: ab431...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS HER: Jeg kjenner meg selv og vet godt hva jeg reagerer på og vet det er helt sant at forum for forhold og samliv ikke er for meg fordi jeg er ganske sårbar når det gjelder dette, og blir skremt fordi de fleste saker handler om sex, utroskap og hemmeligheter folk holder fra partner osv. Jeg ble mer sjokkert over at dette skjedde såpass mye at psykologer må be folk la være å være her. 

Anonymkode: cd5a8...11d

Åja, så psykologene vil ikke at man skal få vite sannheten fra andre sårbare mennesker? Rart!

Anonymkode: f24a6...992

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

KG er ikke skadelig med mindre man bruker forumet på en måte som skader en selv.
Du blir påvirket negativt og saboterer forholdet ditt, men andre kan finne fellesskap i å ha samme opplevelser samt få nødvendig psykisk støtte til å gå. Men om psykologen din mener det rette for deg er å slutte å vanke her, bør du gjøre det. Eventuelt gjøre deg bemerket i telletråder, håndarbeidstråder e.l. Pleier være rimelig vindstille der. 😊

Anonymkode: a778d...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel mulig at psykologen henger så mye ger at jeg hadde byttet psykolog. 

Anonymkode: 3c9e5...52b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror KG i perioder har vært bra for min mentale helse - det har gitt meg litt sosial kontakt i situasjoner hvor tilgangen på det har vært laber IRL av ulike årsaker. Men det handler jo, som så mye  annet, om hvordan man bruker det og ikke minst hvordan man ivaretar sine egne følelser og behov generelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

At KG er skadelig og man burde unngå å være her og lese særlig ting som har med forhold og følelser å gjøre. 

KG kan absolutt være farlig for enkelte menneskers psykiske helse ja. Spesielt siden det er "så mange" brukere som synes det er morsomt å rakke ned og trykke ned andre mennesker. Kansellering og karakterangrep og tonn på tonn med hat og negative tanker finnes det overflod av.

Anonymkode: 02048...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har noen av dere opplevd å få høre fra psykolog/terapaut fordi dere er på KG og tar til dere råd herfra?

Jeg fortalte min psykolog at jeg ofte er innom her og leser mye negative ting om forhold og menn, og dermed blir jeg følelsesmessig påvirket og saboterer forholdet mitt, og hun mente at hun flere ganger har hørt dette fra pasienter. At KG er skadelig og man burde unngå å være her og lese særlig ting som har med forhold og følelser å gjøre. 

Selvfølgelig. Kg mangler det meste av nyanser og menneskelighet. De fleste framstiller seg selv som programmerte roboter og at det finnes bare rett og galt, ingen gråsoner, i relasjoner mellom folk. 

Trenger vel ikke akkurat være psykolog for å se at KG er en skadelig plass. 

Anonymkode: 7e9b8...f81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner det faktisk. Dersom man er i en situasjon hvor det blir mye spydighet og drittslenging rundt emnet på KG, enten det er som ufør eller f.eks kjæreste med en eldre mann eller kvinne, er det en lettelse å logge ut. Synes KG definitivt har forandret til det verre de siste ti årene... 

Anonymkode: 206e6...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jeg tenke meg er sant hvis man har en skjør psykisk helse. Det skrives mye rart her inne, og jeg ville da ikke tatt i mot råd som skrives her om forholdet til mannen min. 

Anonymkode: a54c7...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hun hører er at enkelte mennesker tar til seg ting de leser på nett som en form for fasit for egne liv, det er ikke nett i seg selv som er skadelig men hvordan de som person tar til seg dritten og baker den inn i eget liv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man vet at man er sårbar så er ikke kvinneguiden stedet. Her sitter det mange folk som er misfornøyd med eget liv, og derfor velter gørra ut på andre. 
Helsepersonell advarer, og det er ikke så rart. 

Anonymkode: 0159b...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For rette personen tror jeg absolutt at KG kan være skadelig. Tar man til seg alt man leser her er det jo dømt til å gå galt. For meg er KG kort og greit underholdning, hvor jeg innimellom kan plukke opp noen gode tips som en bonus. Men det er ikke hit jeg hadde tatt råd fra folk om annet enn bollebaking og ny balsam. Det finnes veldig mange fine folk her inne som ønsker andre kunn det beste, men det finnes også utrolig mange troll. Om man ikke kan skille mellom de to typene er det best å holde seg unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del setter jeg enda mer pris på eget liv, familie og forhold, siden jeg ser hvor mye rart andre folk lever med. Og så forstår jeg jo at folk som ikke har problemer i forholdet ikke lager tråder om hvor fint de har det. Det er de som sliter som skriver og da kan det virke som om «alle» sliter. Men sånn er det jo ikke, så det er naivt å bli deprimert av det. Tenk på alle de fantastiske mennene som ingen skriver om her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...