Gå til innhold

Psykolog som sier at KG er skadelig?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen av dere opplevd å få høre fra psykolog/terapaut fordi dere er på KG og tar til dere råd herfra?

Jeg fortalte min psykolog at jeg ofte er innom her og leser mye negative ting om forhold og menn, og dermed blir jeg følelsesmessig påvirket og saboterer forholdet mitt, og hun mente at hun flere ganger har hørt dette fra pasienter. At KG er skadelig og man burde unngå å være her og lese særlig ting som har med forhold og følelser å gjøre. 

Anonymkode: cd5a8...11d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om man har så skjør psyke at man blir så følelsesmessig påvirket at man saboterer eget forhold ved å være på KG, er jeg helt enig med psykologen at du må unngå det. 

Anonymkode: 3a3f9...cd2

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er man sårbar eller lettpåvirkelig psykisk er jo ikke akuratt dette forumet alltid så oppløftende da.
men jeg synes det er mye bra med kvinneguiden også, selvom man altfor ofte får svada-svar

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den gangen da jeg skulle søke uføretrygd så sa psykologen at jeg skulle ligge unna alle nettforum som diskuterte det, kg også. 

Anonymkode: 3f06d...033

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle som er lett påvirkelig bør holde seg unna kg og andre nettforum.

Anonymkode: 00506...cf1

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i en sårbar periode og sliter, så er det lurt å kutte ut sosiale medier for en stund. Tror ikke Kvinneguiden er "værstingen" her. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

KG har en ganske høy andel bitre debattanter som ønsker å dra andre ned i gjørma de selv befinner seg i. Er man på et sårbart sted i livet er nok ikke dette arenaen nei. 

Anonymkode: 890ef...b2e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Psykologen sker det fordi det er sant.. synes det kan være greit å høre Andrea reaksjon til ting samtidig som man kan være anonym men tror mange er her inne alt for mye, veldig mange tråder og kommenterer her er også svært negative, kritiske og nedbrytende.. forstår godt at de sier det! 

Anonymkode: ace46...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du blir så påvirket at du saboterer forholdene dine så har psykologen rett, hold deg unna.

Man må ta alt på internett med en t-skje salt. Luk bort alle de negative, de roper gjerne høyest men har ikke nødvendigvis mer rett.

Anonymkode: 68a19...2ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS HER: Jeg kjenner meg selv og vet godt hva jeg reagerer på og vet det er helt sant at forum for forhold og samliv ikke er for meg fordi jeg er ganske sårbar når det gjelder dette, og blir skremt fordi de fleste saker handler om sex, utroskap og hemmeligheter folk holder fra partner osv. Jeg ble mer sjokkert over at dette skjedde såpass mye at psykologer må be folk la være å være her. 

Anonymkode: cd5a8...11d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

KG har fjernet evnen min til å være kjempe naiv når det gjelder mannfolk. Evig takknemlig for det. 

Anonymkode: 13af6...eba

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gratulerer, du har funnet en psykolog som kan sakene sine. 

Anonymkode: 801f6...99a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker åpenbart som om mange her går på trygd, sliter med mindreverdighetskomplekser, har dårlig selvtillit etc. Og smått hysteriske ang hva man kan gjøre ift barn og ikke minst hunder og katter. Noen er emosjonell ustabile, tar innlegg personlig og skjeller ut andre osv. Så ja, det er klart at det kan være skadelig for sarte sjeler.

Anonymkode: 93fd6...8bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det psykologen sier til deg er skreddersydd for deg.. Kanskje neste klient fikk høre at det er fint han fyller dagene med kg i stedet for å drikke.

Anonymkode: 65898...e50

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo skadelig for deg hvis du ikke greier å forstå at det du leser på KG er et lite, skjevt utvalg av alle forhold og menn. De som skriver her er mindretallet, det er de som står i en knipe og trenger råd og hjelp. De som har gode forhold behøver ikke hjelp og skriver ikke på KG, så de ser du ikke.

Anonymkode: e1467...55c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kg er nok veldig skadelig for de som tror at brukerne her representerer gjennomsnittsnordmannen, noe det selvsagt ikke gjør.

Anonymkode: 6a550...d4b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, KG kan få frem det verste i folk. Det får frem det verste i meg også. Jeg lar meg trekke inn. 

Ting blir diskutert og problematisert opp og i mente.

I et forhold gjelder det å tåle at partneren har noen dårlige sider og dårlige dager. Man må ikke ta alt i verste mening. 

Endret av Isambard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker klart at om en er sårbar eller i en vanskelig situasjon er antagelig ikke tidvis skarp meningsbrytning kombinert med en blanding av enkelte troll og andre individer i samme forfatning som en selv den beste medisin. Når en leser om traumene enkelte har gjennomgått, tilværelsen de forteller om og ser adferden deres virker det ikke som dette er en sunn arena for disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ha hard hud her inne. Husk at alt rælet har samlet seg her. Man kan ikke basere livet sitt på KG, da må man virkelig logge av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror mange som er her har perioder med dårlig psyke, meg inkludert. det kommer frem i mange poster at mange her ikke har det noe bra. Mye bitterhet og sure kommentarer.

Er vel en måte å få ut aggresjon og håpløshet på

Anonymkode: a0442...baf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...