Gå til innhold

Jeg vil ikke ha menn på kvinneguiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6/9/2023 at 12:08 AM, AnonymBruker said:

De ødelegger et sted som skal være trygt for kvinner. Og jo forum har lov til å diskriminere på kjønn, de setter sine egne regler. Jeg er ikke interessert i å høre hva menn har å si her. Jeg er interessert å få råd fra andre kvinner 

Anonymkode: bc16f...345

Hvilket kriterier må man oppfylle for å bli godtatt som en kvinne i dine øyner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel bare menn det går an å diskriminere mot ut ifra kjønn, legning osv osv. Hadde det vært en annen gruppe, hadde tråden alt vært slettet.

Anonymkode: e3dba...0ab

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sitt innlegg var ikke konstruktivt. Det var bare dumt, og fortjener et tilsvar i samme stil. 

Anonymkode: c769a...6b0

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig. Menn og kvinner kan ha ulike syn på diverse tema som kan være nyttig. Useriøse troll er en annen sak. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sier du dette til kona/kjæreste også? De kan godt gjøre ting på egenhånd sammen med andre kvinner men da er det  forbudt å diskutere menn? 😅

Anonymkode: a4739...5b7

Du har er poeng, men jeg synes det er litt annerledes i et offentlig forum hvor alle kan lese det som blir postet.

Det blir skrevet en god del generaliserende påstander om menn. Noe stemmer rett og slett ikke. Jeg synes det er litt feigt å ikke tåle at menn svarer på det.

Det er få brukere som virkelig fortjener å kalles kvinnehatere og incels. Kanskje 4-5, men de er veldig aktive og får mye respons. 

Anonymkode: 35852...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten et forslag: Lag en poll. Hvis flertallet ikke vil ha menn så sletter jeg brukeren min.

Anonymkode: 35852...116

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel bare menn det går an å diskriminere mot ut ifra kjønn, legning osv osv. Hadde det vært en annen gruppe, hadde tråden alt vært slettet.

Anonymkode: e3dba...0ab

Virker sånn

Anonymkode: 60a2b...20c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det går frem av nicket er jeg mann, jeg finner Kvinneguiden nyttig til en del diskusjoner og så er det mye aktivitet her i motsetning til noen andre forum jeg er med på også. Jeg er uansett sjeldent inne på trådene som er mest interessant for kvinner uansett, men det er mange tråder og forum her som favner ganske bredt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for diskriminerende og nedsettende ytringer, latterliggjøring, misbruk av AnonymBruker-funksjon og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er mennene her inne en av grunnene til at forummet fungerer. Å skulle drøfte temaet særlig knyttet til samliv, seksualitet, singelliv osv uten menn blir jo helt meningsløst. Og det å bare ha med et perspektiv i en debatt blir for ensidig. 

Jeg elsker at det er menn her inne! Men jeg elsker også at dette er et tydelig kvinne-forum fordi det gjør at temaene i hovedvekt er tema jeg interesserer meg for og at nettopp kvinnehat lettere kan modereres bort siden mennene er her litt på "vår" arena. 

Alle arenaer er bedre med menn tilstede!!

Anonymkode: 0df0e...fa4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 14.52):

TS, jeg støtter deg fullt ut! 

Egmont, kan dere vennligst opprette et eget manneforum? Eller et som er felles for begge kjønn? 

Synes KG har blitt skikkelig ufint de senere årene - og vi blir eksponert for mye kvinnehat fra menn her. 

Anonymkode: a3203...84f

Dere blir eksponert for uenighet som dere forveksler med hat.

Anonymkode: 5a2e0...4d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kan du svare på spørsmålet; hva er ei kvinne?

Anonymkode: 793a9...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Vel da må du nesten lage deg ett eget forum kun for kvinner, og da må det vel gjøres sånn at folk må logge på med bankid for å vise hvem de virkelig er at det faktisk bare er kvinner som logger på. Blir ikke det mye styr? 

Skal love deg det ikke blir så mye bedre med kun et forum for kvinner, fordi kvinner kan være skikkelig slem med hverandre, mobbe, hets, hat, slem mot det motsatte kjønn osv. Akkurat som menn kan være. Det er altså ikke noe som forsvinner på et forum kun for ett kjønn. Fordi mange mennesker er bare sånn uavhengig av kjønn. Spesielt lett for enkelte å være stygg og slem mot andre bak en skjerm :( Helt sikkert nettopp fordi de gjemmer seg bak en skjerm. Trist. 

Nei de fleste voksne mennesker (både kvinner og menn) er faktisk grei, respekterer hverandre uansett kjønn, og vet hvordan de skal behandle andre mennesker, men det vil alltid være noen som ikke gjør det overalt. Hvorfor la de vinne? Ignorerer man folk som prøver å være slem så går de lei tilslutt. Det er jo det som er gøy for de som er slem. Å se reaksjonene. Å se at folk blir fornærmet og sint. Når ingen bryr seg så blir det jo kjedelig for de.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 0.57):

menn som trakasserer kvinner i forbindelse med abortspørsmål

Er det trakassering å argumentere imot abort? Du vet mange kvinner også er imot abort?

Anonymkode: f9e72...7e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint med begge kjønn på kvinneguiden. Problemet blir når en knippe med ekle mannsgriser får lov til fri utfoldelse på forumet, og ingen av deres nedsettende, kvinnefiendtlige og trakasserende innlegg blir slettet. Hvis man derimot tar igjen og kommenterer på disse innleggene, blir svarene dine slettet. Jeg hadde faktisk forventet strengere moderering av kvinnefiendtlige innlegg på et forum som heter Kvinneguiden. 

Anonymkode: f915f...e53

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 23.35):

Dere blir eksponert for uenighet som dere forveksler med hat.

Anonymkode: 5a2e0...4d0

Å bli kalt hore, få kommentarer om at man er ekkel fordi man er over 25 år og ønsker seg jevnaldrende kjæreste, at man er skitten fordi man ikke er jomfru, at kvinner som tar utdanning er noe fullstendig idiotisk, å bli snakket til som et lite barn med "lille venn"-tone, er ikke uenighet. Det er trakassering. Uenighet er når du sier du ikke er enig med en mening, og presenterer alternativ mening. Uten navnekalling, shaming og stygge argumenter. 

Anonymkode: f915f...e53

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ts, kan du svare på spørsmålet; hva er ei kvinne?

Anonymkode: 793a9...667

En person som definerer seg som kvinne?

Anonymkode: 99509...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...