Gå til innhold

Jeg vil ikke ha menn på kvinneguiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg føler meg helt sikker på at flertallet av kvinnelige brukere her ikke ønsker menn her inne, da det desverre er noen som ødelegger veldig mye for andre. Daglig opplever og observerer vi kvinnehat fra menn her inne, slutshaming, svært helseskadelig victimblaming av traumatiserende voldtektsofre og partnervoldsofre, menn som trakasserer kvinner i forbindelse med abortspørsmål og ekstremt giftige nedsettende holdninger mot kvinner som kjønn.  Det er ytterst sjeldent at noen mannlige brukere sier disse mannlige brukerne i mot, tvert i mot virker det å være et ekkokammer blandt mange mannlige brukere av nedsettende holdninger mot kvinner blandt mennene her inne og det er ikke akseptabelt i samfunnet og burde ikke være akseptabelt på et forum som er skapt for kvinner og kvinnehelse. 

Forumet hadde vært mye bedre uten menn eller med mye strengere moderering av kvinnefiendtlige holdninger her inne. 

Anonymkode: bafcf...690

Hvem skal svare på alle spørsmålene om "Hva liker menn" og lignende hvis ikke de får lov til å være her?

I tillegg tenker jeg mannfolk har rett til å forsvare seg mot de mannefiendtlige trådene som ligger her.

Anonymkode: 563a4...18b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Man kan skrive at kvinneguiden kun er for kvinner på forsiden. Og hvis man velger kjønn: mann så får man opp en beskjed om at kvinneguiden dessverre bare er for kvinner. 

Anonymkode: bc16f...345

Hva med de som definerer seg som begge deler?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det kunne godt vært stengt for menn, men da burde det vært forbudt å diskutere menn.

Menn må få komme til orde hvis de blir diskutert.

Anonymkode: 35852...116

Sier du dette til kona/kjæreste også? De kan godt gjøre ting på egenhånd sammen med andre kvinner men da er det  forbudt å diskutere menn? 😅

Anonymkode: a4739...5b7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De ødelegger et sted som skal være trygt for kvinner. Og jo forum har lov til å diskriminere på kjønn, de setter sine egne regler. Jeg er ikke interessert i å høre hva menn har å si her. Jeg er interessert å få råd fra andre kvinner 

helt enig jeg skjønner ikke hvorfor det heter kvinneguiden når det er menn her inne det gir jo ingen mening

Anonymkode: 1991f...2f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om kjønnet til de som svarer, bare kvaliteten på svaret.

Anonymkode: e3a9a...8d9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg støtter deg fullt ut! 

Egmont, kan dere vennligst opprette et eget manneforum? Eller et som er felles for begge kjønn? 

Synes KG har blitt skikkelig ufint de senere årene - og vi blir eksponert for mye kvinnehat fra menn her. 

Anonymkode: a3203...84f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter jo «Kvinneguiden», da. Når en ser på forsiden her, «Dette snakker vi om nå», så ser en jo at det er overvekt av tråder med kvinnerelaterte saker. PMS, menstruasjonsplager, baby, barn, rampelys, kvinnehelse, problematikk i sosiale og kjærlighetsrelasjoner gjerne da myntet på problemer rettet mot menn.

Og det er her jeg er noe enig med ts. For skulle det ikke ha vært en varseltrekant for noen menn for temaer som blir diskutert i samliv og kjærlighetsrelasjoner, seksualitet og singelliv og dating.

Et varsel som sier at obs, dere hårsåre menn vi hater dere ikke når menn blir generalisert her. Det gjelder ikke dere alle! Se på kontekst og ha vernebriller på. Vær obs på at ts som skriver, «Jeg er ferdig med menn, jeg hater menn, hvorfor er menn slike griser?, han har lurt meg, har jeg blitt lurt av ham, etc etc». Slike tråder er spissformulert av kvinner som er frustrert, irritert, engasjert som vil ha råd og diskusjon.

Men noen menn blir så til de grader provosert. Dette er mannehat og de er kjappe  inn for å forsvare menn. Dette gjelder muligens kun noen få menn. Ja, for  en kjenner de igjen på nicket, de svarer stort sett det samme i alle slike tråder. I stedet for å diskutere kommer det kommentarer som, -dere kvinnfolk er verre, -alle kvinner tenker sånn, -dere er jammen dumme, -dette må kvinner forstå. -Latteremojis. —Det er jeg som har fasit, hør nå på meg. 

-Ikke noe å diskutere, forskning og biologi beviser at jeg har rett. Igjen og igjen. 

Agendaen til disse menn mistenker jeg er å elske å få frem sin misogyni og frustrasjon over kvinner. De polariserer, forstummer og lager dårlig miljø i debattene. Der blir brukerangrep, skittkasting og til slutt orker en ikke delta. 

Ellers tenker jeg ikke særlig over hvilket kjønn jeg diskuterer med. Men en merker fort at noen menn deltar i debatter med forutinntatte meninger og hersketeknikker. Disse ødelegger ofte debattklimaet i forumet, dessverre. 

Anonymkode: 7fe71...9b9

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei av mennene som jamrer og maser og skråler. 

Anonymkode: 3f5b3...19d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS, jeg støtter deg fullt ut! 

Egmont, kan dere vennligst opprette et eget manneforum? Eller et som er felles for begge kjønn? 

Synes KG har blitt skikkelig ufint de senere årene - og vi blir eksponert for mye kvinnehat fra menn her. 

Anonymkode: a3203...84f

Synes det er så ironisk at de samme gjerne snakker mye om at det er de (mennene) som skaper noe.. skaper hva da liksom? Uhygge? Kvalme? Skal de ha en medalje for det… 

Anonymkode: 3f5b3...19d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Det er mye snakk om kvinnehat. Det skjønner jeg lite av. Jeg tror ikke det eksisterer i den formen mange tror, som et rent hat. For bak det som defineres som kvinnehat ligger det oftest en dyp frustrasjon og mange personlige nederlag, som dessverre av og til framstår som en forakt for kvinner, men som omtrent alltid stammer fra en dyp kjærlighet for kvinner og det de representerer. Hadde vi bare kommunisert bedre, og med mer omtanke, så ville nok dette blitt tydeligere. På denne måten tror jeg faktisk kg kan bidra positivt. Vi må jo forstå hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ytterst sjeldent at noen mannlige brukere sier disse mannlige brukerne i mot

Anonymkode: bafcf...690

Det er umulig å si alle i mot rett og slett på grunn av det store antall tråder. I tillegg er det ikke alle som gidder å konstant henge i de forumene hvor incelsene vanker. I tillegg til at mange av oss velger å poste som AB.  (Du har confimation bias) 

Forumet hadde vært mye bedre uten menn

Tvilsomt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det heter kvinneguiden for en grunn, gjør det ikke? Kan ikke menn lage manneguiden da og være der? Trenger ikke menn overalt… 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Mennene som eier Egmont bestemmer da selv hva de skal drive med. Det samme gjør mennene som har laget KG, og mennene som drifter KG.

Du får ordne selv

Anonymkode: 98c61...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at TS egentlig ønsker seg et forum der alle er enige med henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, og setter utrolig pris på å kunne diskutere på kvinneguiden.

Her inne blir ofte folks personlige utfordringer tatt opp, og man kan møte andre i samme situasjon. Man kan diskutere familie, sosiale relasjoner, jobb, helse osv.

Brukte VG debatt mye i sin tid, der det var 98% menn som diskuterte, og diskusjonene var stort sett rundt nyhetssaker og sport. Det kan være spennende nok det, men når det gjelder utfordringer man evt har i livet sitt, og ønske om å dele dette, så er kvinneguiden rette stedet

Anonymkode: b0255...7e3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, og da jeg fant "Kvinneguiden" var jeg litt nysgjerrig på om denne også kunne være en "guide" til kvinnen.
Et sted der jeg kunne diskutere anonymt med kvinner hva kvinner liker og foretrekker. 
Sånn for kanskje å forstå kvinnen i mitt liv bedre også.
Kan snakke mye med henne og tror nok vi er ganske åpne for hverandre, men alltid interessant å kunne delta i en debatt der man ikke avslører hvem man egentlig er.

Har aldri skrevet noe kvinne fiendtlig her inne (tror jeg) og heller aldri hetset noen.  Håper det finnes noen av oss menn som kan veie opp for de negative opplevelsene enkelte har med menn.

Noen tema som trening, kosthold, hus og hage, hobby og fritid, Kjæledyr osv. er jo ikke nødvendigvis bare kvinnerelaterte?
Så har jeg holdt meg unna og ikke kommentert på Graviditet, Terminklubb o.l. da jeg ser det ikke er stedet for en mann 🙂 

Endret av Geojak
  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man kan skrive at kvinneguiden kun er for kvinner på forsiden. Og hvis man velger kjønn: mann så får man opp en beskjed om at kvinneguiden dessverre bare er for kvinner. 

Du tror det forhindrer menn fra å melde seg inn? Sjansen er vel størst da for at menn som er greie styrer unna, mens trollene ler rått og melder seg inn og krysser av for at de er kvinne.

Tror beste løsning er at du oppretter ditt eget diskusjonsforum kun for kvinner, som du kan styre og bestemme over. Kvinneguiden er ikke kun for kvinner, og det kan ikke endres fordi kun én kvinne (eller mann som later som han er kvinne for å trolle?) lager en tråd om at mennene må bort.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være seriøs så har jeg havnet på kvinneguiden etter jeg ble alenefar. Hvis jeg googlet noe jeg lurte på så havnet jeg alltid her.

Noen ganger seriøse svar til god hjelp og andre ganger svada.

Til syvende og sist har det vært et fint utgangspunkt for utfordringer i min situasjon.

Jeg tenker at det burde være innafor med menn på KG. I mitt tilfelle må jeg ta rollen til både mor og far.

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha flere normale menn på kvinneguiden,og ferre kvinnehatende menn. 

Anonymkode: eb464...516

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...