Gå til innhold

Dere med enkle barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skjønner dere hvor jævlig heldige dere er? Hvor enkelt livet deres er???

Anonymkode: baaea...aba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir folk av urokråkene også ❤️

Anonymkode: c4509...ca6

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har jobbet hardt for det. Kommer ikke av seg selv men av god oppdragelse og imøtekommelse fra start. 

Anonymkode: 59e66...891

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Kor mange trådar om same tema skal vi ha?! Ja, dei med enkle born har det supert og null stress, og ja, det er synd i dei med krevjande born.

Skrevet

Hva er definisjonen på enkle og vanskelige barn? 🤔

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare basert på det korte innlegget ditt, så tør jeg å påstå at du bør jobbe med deg selv først. 

Barn speiler ofte sine foreldre. Har sett det gang på gang etter 20 års erfaring med familier og barn.

Anonymkode: 161e2...19d

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkle, litt korte liksom?

Anonymkode: 7c98c...c31

• Liker 2
Skrevet

Jeg har både ett enkelt barn og ett såkalt "vanskelig". Er heldig som har begge to 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på at det som er utfordrende nå kan bli snudd til en styrke når de blir voksne. F.eks. Viljesterke barn; supert å ha viljestyrke til å komme gjennom vanskelige situasjoner og stå på i jobb i voksenlivet.

Men slitsomt når det står på ja 😅

Anonymkode: adb91...512

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har jobbet hardt for det. Kommer ikke av seg selv men av god oppdragelse og imøtekommelse fra start. 

Tja.

Noe kommer definitivt seg selv, da barnets personlighet spiller inn ganske mye. 

Anonymkode: a33e1...21d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hahaha

Anonymkode: d1546...e80

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er jammen meg frekk. Barn er født med sin egen personlighet, og det er ikke alt som kan fikses med gos oppdragelse. Rasshøl

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du er jammen meg frekk. Barn er født med sin egen personlighet, og det er ikke alt som kan fikses med gos oppdragelse. Rasshøl

Og du har barn med atferdsvansker?

Ikke så rart kanskje, siden du selv kaller andre mennesker for rasshøl?

Igjen, barn speiler den oppførselen de ser hos sine foreldre.

• Liker 12
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Selv barn som er lette å ha med å gjøre (lite viljesterke) kan senere vise seg å ha skjult medfødt diagnose som plutselig blir mye oppfølging og tilrettelegging med. 

Anonymkode: e779b...b06

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet at jeg har vært heldig. Sovebaby. Snill, god og rolig gutt. To uker med trassalder som 3-åring. Flink på skolen, god i idrett, tatt god utdannelse, fått jobb, kjøpt seg hus helt på egenhånd som 25-åring. I tillegg er jeg så heldig å ha verdens beste bonusdatter.

Man kan ikke alltid styre hvordan barn skal bli. Her har det fungert med rutiner, avbalanserte foreldre, krav, forventninger, streng oppdragelse og masse kjærlighet.

Anonymkode: ed712...853

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og du har barn med atferdsvansker?

Ikke så rart kanskje, siden du selv kaller andre mennesker for rasshøl?

Igjen, barn speiler den oppførselen de ser hos sine foreldre.

Hun har et poeng.

Personlighet er 50 % gener. Kun 10% er familiemiljø. Så ingen vits å skryte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det vært rutiner, forutsigbarhet, klare beskjeder og positiv forsterkning som har vært avgjørende. Også ord som takk og unnskyld tror jeg har vært viktig. 

Har aldri opplevd trass. Begynner å merke hormoner nå når hun er tenåring, men jeg fokuserer på at vi skal samarbeide, samtidig er det jeg som har siste ord. 

Barnet har blitt hørt fra tidlig alder, og meninger og følelser respekteres. Hun har dessverre vært gjennom for mye og har kronisk sykdom. Jeg har gjort endringer som er tilpasset sykdommen som også gjelder meg, ikke kun barnet. 

Barnet er nok av den lettere sorten ja, men det har jeg jobbet målrettet og bevisst mot. Og helt alene! 

Anonymkode: 3d7ba...293

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her har det vært rutiner, forutsigbarhet, klare beskjeder og positiv forsterkning som har vært avgjørende. Også ord som takk og unnskyld tror jeg har vært viktig. 

Har aldri opplevd trass. Begynner å merke hormoner nå når hun er tenåring, men jeg fokuserer på at vi skal samarbeide, samtidig er det jeg som har siste ord. 

Barnet har blitt hørt fra tidlig alder, og meninger og følelser respekteres. Hun har dessverre vært gjennom for mye og har kronisk sykdom. Jeg har gjort endringer som er tilpasset sykdommen som også gjelder meg, ikke kun barnet. 

Barnet er nok av den lettere sorten ja, men det har jeg jobbet målrettet og bevisst mot. Og helt alene! 

Anonymkode: 3d7ba...293

Da har barnet ditt fått med seg "enkle gener" gratulerer

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor plager det deg sånn? Livene man lever er ikke like. Å ha enkle barn - hva enn det betyr - betyr ikke det er lett for alle. Jeg får inntrykk av at mange med vanskelige barn tror at mange med enkle barn bare sitter og slapper av. De får både diaré, tenner, har våkenetter, og hva enn. Hva er de i mellom? Som hverken er enkle eller vanskelige? Bare helt vanlige barn?

Anonymkode: 7bbf8...94c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...