AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #21 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å kutte ut melk? Vet om flere som reagerer med kviser på det, meg selv inkludert. Samt prosessert mat, egg og koffein, men melk er verstingen her. Anonymkode: 2564a...fcf Drikker ikke melk, men spiser ost og andre melkeprodukter.. Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #22 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har du forsøkt kremen Cordes vas? Fungerer veldig bra ift kviser samt mere. Du kan spørre din lege om han kan skrive ut, da du må ha resept👍 Anonymkode: 2b79a...1c3 Nei, denne har jeg ikke prøvd. Noteres👍🏼 Prøvd epiduo, men den fikk jeg rød og sår hud av. Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #23 Del Skrevet 7. juni 2023 aksase skrev (42 minutter siden): Jeg har også slitt med mye kviser i "alle år". Gikk en periode for noen år siden på lavkarbodiett, og spiste mye egg, kjøtt og ost. Da oppdaget jeg at kviseproblemet ble mindre. Gikk tilbake til vanlig kost og kvisene kom tilbake. Etter litt fundering begynte jeg med vitaminer fordi kjøtt, melk og fett har ganske mye av enkelte vitaminer og stoffer, så kanskje det var årsaken til bedringen. Prøvde meg litt fram og fant ut at når jeg tar fire tabletter med Nycoplus Multi-vitamin hver dag, holder kvisene seg 99% borte. Nå har jeg gjort dette i noen år, og det har hjulpet meg veldig. Blir heller nesten aldri forkjølt eller syk lenger. Min teori er at vitaminene, og kanskje spesielt sink, styrker immunforsvaret og holder betennelser og infeksjoner unna, men jeg bryr meg ikke så mye om teorien, egentlig, bare det funker... 🙂 Jeg er mann, så det kan jo hende det ikke virker helt likt på kvinner. Takk for svar! Det kan ikke skade å prøve😊 Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amnesia Skrevet 7. juni 2023 #24 Del Skrevet 7. juni 2023 Å redusere sukkerinntaket er det eneste som funker her. Jeg klarer ikke å kutte ut sukker helt, men prøver å begrense mengde og hyppighet. Hvis jeg kjøper en boks is eller stor pose med smågodt dukker det uten unntak opp en dyp og vond kvise på haka en uke etterpå. Den siste måneden har jeg hatt en stressende periode og spist kjeks eller sjokolade hver dag, nå sitter jeg med tre stygge og vonde jævler på haka og orker ikke gå ut 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #25 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg har hormonelle kviser, og har blitt nesten bra etter at jeg kuttet melkeprodukter og proteinpuddinger. Jeg har også hatt best hud i graviditet, og brukt mye tid og penger på hudpleie opp igjennom. Nå bruker jeg serien Effaclar fra La Roche Posay (apoteket), pøser på med fukt og renser morgen og kveld. Bruk noncomedogenic solkrem, sminke etc. Det er produkter som ikke skal tette porene. Jeg får nye kviser dagen etter om jeg drikker feks en liten sjokomelk. Håper du finner ut av det❤️ Anonymkode: 277ff...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #26 Del Skrevet 7. juni 2023 Amnesia skrev (1 minutt siden): Å redusere sukkerinntaket er det eneste som funker her. Jeg klarer ikke å kutte ut sukker helt, men prøver å begrense mengde og hyppighet. Hvis jeg kjøper en boks is eller stor pose med smågodt dukker det uten unntak opp en dyp og vond kvise på haka en uke etterpå. Den siste måneden har jeg hatt en stressende periode og spist kjeks eller sjokolade hver dag, nå sitter jeg med tre stygge og vonde jævler på haka og orker ikke gå ut 😂 Jeg vet, det er sånn at en ikke orker å vise seg🤯 Vet ikke om kviser er sykemeldingsgrunn da😂 Men ja, jeg må bli enda mer bevisst på sukkerinntak.. Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #27 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hormonelle kviser, og har blitt nesten bra etter at jeg kuttet melkeprodukter og proteinpuddinger. Jeg har også hatt best hud i graviditet, og brukt mye tid og penger på hudpleie opp igjennom. Nå bruker jeg serien Effaclar fra La Roche Posay (apoteket), pøser på med fukt og renser morgen og kveld. Bruk noncomedogenic solkrem, sminke etc. Det er produkter som ikke skal tette porene. Jeg får nye kviser dagen etter om jeg drikker feks en liten sjokomelk. Håper du finner ut av det❤️ Anonymkode: 277ff...fbe Melk og sukker er vel det som går igjen her ja.. takk😍 Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #28 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg har løsningen. Samme problem som deg. Gikk på antibiotika i 2 år for kvisene, noe som hjalp men er jo usunt. Fikk resept på retinol krem av hudlege. Smurte tynt lag på haken 1-2 ganger i uken, så økte jeg, og etter noen uker var kvisene borte, og ingen nye har kommet. Samme effekten som penicillinen. Jeg er 50 år. Versegod:-) Anonymkode: 8faf0...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #29 Del Skrevet 7. juni 2023 Obagi ZO Medical produkter #thankmelater Anonymkode: 973ed...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 7. juni 2023 #30 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hadde du veldig mange kviser i ansiktet? Jeg føler jo også nå at jeg har prøvd «alt» utenom å legge om kosten helt. Jeg håper bare i tilfelle at jeg kvalifiserer for behandling siden jeg ikke har veldig mange kviser på en gang, men har alltid noen «aktive», spesielt rundt munn/på haka. Men en gang jeg føler en har roet seg, kjenner jeg en ny på vei😓 Anonymkode: e0352...280 Det gikk opp og ned, men hadde kanskje 10 stk. et par stk som var ganske hovne og dype. Ble så lei. Du kommer til å få hjelp! Ta kontakt med fastlege å få en time! Ikke vent lenger. Jeg føler meg så fri! Det er helt nydelig å slippe disse plagene etter 20 + år! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #31 Del Skrevet 7. juni 2023 Irja skrev (32 minutter siden): Det gikk opp og ned, men hadde kanskje 10 stk. et par stk som var ganske hovne og dype. Ble så lei. Du kommer til å få hjelp! Ta kontakt med fastlege å få en time! Ikke vent lenger. Jeg føler meg så fri! Det er helt nydelig å slippe disse plagene etter 20 + år! Ja det vil jeg tro er nydelig🤩 Har allerede fått time, så får 🤞🏼 for at jeg kan få behandling som hjelper..så får jeg prøve å se om lavere sukkerinntak har effekt fram til det. Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #32 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg har alltid slitt med akne, og gjør det fortsatt. Jeg har gått på 2 kurer med Roaccutan (nå byttet navn men husker ikke navnet). Etter endt kur har huden vært fin 1-2 år før den har blitt gradvis verre igjen. Jeg har ikke hatt noe særlig bivirkning på kurene, så vurderer en til (veldig deilig at huden er perfekt over en relativt lang periode etter endt kur). Plagene mine er hovedsaklig hormonelle. Jeg responderer bra på diane, men kan ikke bruke den pga blodtrykk. Mine beste råd er: + vær nøye med hudpleie. Min erfaring er at huden blir verre dersom man ikke følger opp med god hudpleie. Men ingenting på markedet som gjør at problemet forsvinner helt. Hvertfall ikke for min del, og jeg har prøvd mye. + jeg har god effekt med epiduo, skinoren og andre retinolbaserte produkter. Men løser ikke problemet i sin helhet. Disse produktene er så sterke at jeg bruker de maks 1-2 ganger I uken. Hyppigere tåler ikke huden min. + stort sett har kostholdet mitt lite påvirkning, med unntak av alkohol. Huden blir alltid mye verre etter inntak av alkohol. Summa summarum så er det kun Roaccutan som har fungert 100 %. Men det finnes alternativer dersom man ikke ønsker en slik sterk kur, mange har sterke bivirkninger. Anonymkode: 37569...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 7. juni 2023 #33 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja det vil jeg tro er nydelig🤩 Har allerede fått time, så får 🤞🏼 for at jeg kan få behandling som hjelper..så får jeg prøve å se om lavere sukkerinntak har effekt fram til det. Anonymkode: e0352...280 Så herlig! Lykke til 😍 Jeg klarte et år uten sukker. Hjalp null 😔 men der kan jo alle være forskjellige kanskje ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #34 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid slitt med akne, og gjør det fortsatt. Jeg har gått på 2 kurer med Roaccutan (nå byttet navn men husker ikke navnet). Etter endt kur har huden vært fin 1-2 år før den har blitt gradvis verre igjen. Jeg har ikke hatt noe særlig bivirkning på kurene, så vurderer en til (veldig deilig at huden er perfekt over en relativt lang periode etter endt kur). Plagene mine er hovedsaklig hormonelle. Jeg responderer bra på diane, men kan ikke bruke den pga blodtrykk. Mine beste råd er: + vær nøye med hudpleie. Min erfaring er at huden blir verre dersom man ikke følger opp med god hudpleie. Men ingenting på markedet som gjør at problemet forsvinner helt. Hvertfall ikke for min del, og jeg har prøvd mye. + jeg har god effekt med epiduo, skinoren og andre retinolbaserte produkter. Men løser ikke problemet i sin helhet. Disse produktene er så sterke at jeg bruker de maks 1-2 ganger I uken. Hyppigere tåler ikke huden min. + stort sett har kostholdet mitt lite påvirkning, med unntak av alkohol. Huden blir alltid mye verre etter inntak av alkohol. Summa summarum så er det kun Roaccutan som har fungert 100 %. Men det finnes alternativer dersom man ikke ønsker en slik sterk kur, mange har sterke bivirkninger. Anonymkode: 37569...0e2 Takk for svar. Jeg skal ta opp med lege dette med roaccutan (eller isotretinoin heter det vel nå). Jeg er nøye med rens. Epiduo har jeg prøvd, men jeg fikk rød og sår hud av det. Mulig jeg måtte smørt mye sjeldnere enn jeg gjorde. Antiobiotika funka veldig bra på meg, kun et par kviser i mnd. Men kan jo ikke gå på det hele tida. Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #35 Del Skrevet 7. juni 2023 Samme problemet som deg, og merket ENORM forandring etter å ha kuttet melk og sukker. Spiser stort sett uprosessert mat, og lar magen få pause etter middag frem til neste morgen. Kvisene (vonde, store, dype kviser) forsvant nesten med en gang og har ikke hatt mer en én eller to "menskviser" etter dette. Anonymkode: 089bd...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #36 Del Skrevet 7. juni 2023 Bestill time hos privat hudlege og be om resept på isotretinoin. Når du er så gammel som du er (jeg er eldre) skal du slippe å bekymre deg for dype kviser. Det er veldig ødeleggende for psyken. Anonymkode: bf84e...d92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #37 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bestill time hos privat hudlege og be om resept på isotretinoin. Når du er så gammel som du er (jeg er eldre) skal du slippe å bekymre deg for dype kviser. Det er veldig ødeleggende for psyken. Anonymkode: bf84e...d92 Ja, det er veldig ødeleggende..takk for godt råd Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #38 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samme problemet som deg, og merket ENORM forandring etter å ha kuttet melk og sukker. Spiser stort sett uprosessert mat, og lar magen få pause etter middag frem til neste morgen. Kvisene (vonde, store, dype kviser) forsvant nesten med en gang og har ikke hatt mer en én eller to "menskviser" etter dette. Anonymkode: 089bd...a58 Melk- menes da alt av melkeprodukter? Yoghurt, ost, fløte i sauser osv? Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #39 Del Skrevet 8. juni 2023 Dra til hudlege. Jeg har også hatt uren hud hele mitt voksne liv. Fikk antibiotika av hudlege og det hjalp Anonymkode: 2ea58...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #40 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dra til hudlege. Jeg har også hatt uren hud hele mitt voksne liv. Fikk antibiotika av hudlege og det hjalp Anonymkode: 2ea58...42f Har gått på antiobiotika flere ganger, men problemet vender alltid tilbake ved avslutta kur😕 ts Anonymkode: e0352...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå