Gå til innhold

Jeg er 56, og ser mye yngre ut enn jeg er. Helt uforskyldt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ror det er den fete huden min som har gitt meg få rynker og et mer ungdommelig utseende enn jeg fortjener. Fet og tjukk hud i ansiktet. I tillegg har jeg 10 kilo overvekt som også fyller ut huden litt. Og det vil jeg ha. Jeg vil ikke bli tynn, jeg vil ha min lille overvekt.

Samtidig vil jeg kjøpe klær som er fine, så er på en stram line der. Over str 44 er det bare elendighet, men heldigvis er jeg str 42 enda.

Jeg tror på deg. Jeg er også ti kilo overvektig og ser ut som en 30 åring i fjeset. Måtte vise legg på polet til jeg var 35. Nå skal jeg ned ti kilo da, så får se hvordan jeg ser ut i ansiktet da..

Men skal sier at jeg ikke liker meg i sola og soler meg ikke.  

Anonymkode: 4b4ae...181

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er som sagt 56 år, og har nesten ikke rynker.

Ingen rynker i panne, ingen sinnarynke, ingen kråketær ved øynene. Men når jeg smiler, så ser jeg at det blir litt rynker under øynene. Men det vises ikke når ansiktet er glatt.

Nå har jeg begynt å se to rynker rett over munnen. Men det er lite. Jeg har litt nedovermunn fra naturens side, og det har forsterket seg. Men det er også det eneste jeg ser har forandret seg fra jeg var 40. Der er det litt rynker også, men de er små. 

Jeg hadde veldig fet hud i ungdommen, og slet med kviser og hudormer både i ansikt, bryst og rygg. Min fete hud har vel reddet meg litt nå. Jeg sliter litt med eksem rundt øyne og nese, men ikke så veldig. Min søster som er 3 år yngre enn meg ser betydelig eldre ut enn jeg gjør. Hun ser ut som en på vår alder, mens jeg ikke gjør det.

Tror det er den fete huden min som har gitt meg få rynker og et mer ungdommelig utseende enn jeg fortjener. Fet og tjukk hud i ansiktet. I tillegg har jeg 10 kilo overvekt som også fyller ut huden litt. Og det vil jeg ha. Jeg vil ikke bli tynn, jeg vil ha min lille overvekt.

Samtidig vil jeg kjøpe klær som er fine, så er på en stram line der. Over str 44 er det bare elendighet, men heldigvis er jeg str 42 enda.

Det å være str 42 eller xl har jeg vært i hele mitt voksne liv, selv om jeg har vært mye slankere enn nå. Fordi jeg er bred over skuldre og også har store bryst, har jeg aldri gått under str 42 i overdeler. Selv om jeg var så slank nedover at jeg kunne ha str 36 i bukser.

Tilbake til mitt heldige utseende. Jeg er altså 56 år, og ser ut som 40 i følge mange. Det må skyldes min fete hud. Jeg bruker ikke mange hudprodukter. Det eneste jeg gjør er å bruke en dagkrem som underlag for foundation. Ikke noen nattkrem eller krem for øyne. Ikke noe egentlig.

Anonymkode: 22b0d...543

Legg ut bilde så kan vi bedømme om du ser så ung ut🤔😂

Anonymkode: a9c14...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (3 timer siden):

det lurr jeg også egentlig på, jeg har omtrent aldri brukt sminke og når jeg først gjør det føler jeg ikke det er bra for huden akkurat.. 

godt jeg ikke er alene 😆 merkelig TS ikke har svart på det?

Jeg bruker foundation fordi jeg har litt synlige blodårer i ansiktet. Det har jeg hatt sden jeg var tenåring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legg ut bilde så kan vi bedømme om du ser så ung ut🤔😂

Anonymkode: a9c14...3f9

Det gjør jeg ikke, jeg vil være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor svarer du ikke på hva du vil med denne tråden?

Anonymkode: 9da1b...1f9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en merkelig kroppsform. Ser for meg sånn typisk halvgammel damekropp, epleform. Det er ikke pent. 

Anonymkode: d4fdd...c2c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror på deg. Jeg er også ti kilo overvektig og ser ut som en 30 åring i fjeset. Måtte vise legg på polet til jeg var 35. Nå skal jeg ned ti kilo da, så får se hvordan jeg ser ut i ansiktet da..

Men skal sier at jeg ikke liker meg i sola og soler meg ikke.  

Anonymkode: 4b4ae...181

Tusen takk for svar, det er godt at det finnes flere!

Men jeg ser mange som er på min alder og 5 år yngre, som har masse rynker, både ved øyne og nedover langs kinn. Det er litt leit. 

Jeg føler meg ikke gammel når jeg er 56 år. Men jeg burde jo det, for jeg nærmer meg 60. Helt utrolig egentlig, for jeg har jo alltid trodd jeg var ung! Men en må vel bare leve med at man blir gammel. Jeg håper jeg har mye å oppleve ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Ja en kosmetisk sykepleier fortalte meg at folk med fet hud fikk færre rynker.

Du er heldig. Jeg hadde aldri kviser og nå har jeg rynker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på hva du vil med denne tråden?

Det jeg vil med denne tråden er å si til de som har tjukk og fet hud med mange kviser vil se yngre ut enn andre når de når en viss alder. Fordi de vil få rynker senere.  De vil se yngre ut enn de er pga sin fete og tykke ansiktshud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 12.23):

Jeg er som sagt 56 år, og har nesten ikke rynker.

Ingen rynker i panne, ingen sinnarynke, ingen kråketær ved øynene. Men når jeg smiler, så ser jeg at det blir litt rynker under øynene. Men det vises ikke når ansiktet er glatt.

Nå har jeg begynt å se to rynker rett over munnen. Men det er lite. Jeg har litt nedovermunn fra naturens side, og det har forsterket seg. Men det er også det eneste jeg ser har forandret seg fra jeg var 40. Der er det litt rynker også, men de er små. 

Jeg hadde veldig fet hud i ungdommen, og slet med kviser og hudormer både i ansikt, bryst og rygg. Min fete hud har vel reddet meg litt nå. Jeg sliter litt med eksem rundt øyne og nese, men ikke så veldig. Min søster som er 3 år yngre enn meg ser betydelig eldre ut enn jeg gjør. Hun ser ut som en på vår alder, mens jeg ikke gjør det.

Tror det er den fete huden min som har gitt meg få rynker og et mer ungdommelig utseende enn jeg fortjener. Fet og tjukk hud i ansiktet. I tillegg har jeg 10 kilo overvekt som også fyller ut huden litt. Og det vil jeg ha. Jeg vil ikke bli tynn, jeg vil ha min lille overvekt.

Det å være str 42 eller xl har jeg vært i hele mitt voksne liv, selv om jeg har vært mye slankere enn nå. Fordi jeg er bred over skuldre og også har store bryst, har jeg aldri gått under str 42 i overdeler. Selv om jeg var så slank nedover at jeg kunne ha str 36 i bukser.

Tilbake til mitt heldige utseende. Jeg er altså 56 år, og ser ut som 40 i følge mange. Det må skyldes min fete hud. Jeg bruker ikke mange hudprodukter. Det eneste jeg gjør er å bruke en dagkrem som underlag for foundation. Ikke noen nattkrem eller krem for øyne. Ikke noe egentlig.

Jeg ser også yngre ut enn jeg er, men det er fordi jeg er liten og sped og spretten og har litt «runde» ansiktstrekk, ikke fordi jeg er helt rynkefri. Sinnarynke mellom øyenbrynene har jeg hatt siden jeg var 10 år 😆

Jeg tror ikke konklusjonen din stemmer. Jeg synes folk ser eldre ut når de er overvektige. Enkelte ser gamle ut når de er 22, i de gamle og satte stakkars kroppene sine…

Det er mest ulemper med å se yngre ut, det er vanskeligere å få folk til å ta enn alvorlig og man behandles innimellom som et barn. 

Ellers lurer jeg veldig på hvordan en 40 åring ser ut og hvordan en 56-åring ser ut? Sånn i dine øyne? 

Jennifer Connelly f.eks. er 52, og ser egentlig ikke særlig yngre ut enn det, hun får bare 52 til å se jævlig bra ut. 

Nathalie Portman er 41, og ser vel også omtrent ut som hun er det. Naboen min er 28, og ser sikkert ikke eldre ut, men jeg vil mye heller se ut som Nathalie Portmans 41 enn naboens kvapsete intetsigende 28…

Anonymkode: 55556...a6e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at overvekt kan gi mer heng i ansiktet og halsen. 

Anonymkode: 44620...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg vil med denne tråden er å si til de som har tjukk og fet hud med mange kviser vil se yngre ut enn andre når de når en viss alder. Fordi de vil få rynker senere.  De vil se yngre ut enn de er pga sin fete og tykke ansiktshud.

Det er helt fullstendig individuelt hvordan folk vil se ut, så nei det kan du nok ikke garantere. Er nok mer en skrytetråd dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg lyst til å fortsette å være slank og godt trent når jeg er 52, kommer ikke til å gå for overvekt. Liker å kunne gjøre ting i livet, være aktiv og leke med evt barnebarn som kommer etterhvert, og det er mye enklere å gjøre uten overvekt.

Huden vi har er vi født med, kan ikke velge om man skal ha fet hud eller ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Søsteren min er 50, og 15 år eldre enn meg. Kjempetrivelig når folk blir sjokkert over at vi ikke er jevngamle. 😂 Trøster meg med at det er fordi hun ser så ung ut, og ikke jeg som er så gammal...

Anonymkode: 1e9d7...820

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske vanlig. Voksne nå ser mye yngre ut enn generasjonen over oss. Jeg har en del kollegaer som er rundt 50, men jeg ville aldri tippet at de var så gammel ut fra utseende.

Anonymkode: f2f4c...8a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tørr eksemhud og er lett overvektig, og tror jeg ser helt normal ut for alderen. Har litt rynker og fine linjer men det er vel normalt når man pusher 46. Noen dager føler jeg meg som en inntørka rosin, mens andre dager føler jeg meg som en frisk drue. :D
Uansett vet jeg at livet mitt ikke hadde vært bedre eller gjort meg mer lykkelig om jeg hadde vært glattere i huden. Jeg synes god helse er viktigere enn glatt fjes. Og så prøver jeg å ta litt forholdsregler ved å bruke solfaktor i ansiktet hver dag hele sommerhalvåret. Bare synd jeg kom på den gode ideen først da jeg rundet 40.

Men jeg lurer jo litt på hva du skal bruke denne superkraften din til, TS? Hvordan vil den glatte huden din hjelpe deg i livet?

Anonymkode: dce0b...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Carrot skrev (På 7.6.2023 den 13.00):

Nope - vi er ikke noe unntak, mange mange har det slik. En flott dame jeg kjenner er over 80 og kunne gått for å være rundt 65 any day.. Jeg tror det er mange flere som er så heldig

Ja, jeg vet også om et par som utrolig nok har passert 80.  Hadde ikke takka nei for å si det sånn. (er 64).   Ser jevngammel ut med dem. Enkelte er bare så heldig, ikke bare med utseendet og kroppen  men også med sin sprudlende væremåte og utstråling generelt.   

Enkelte kvinner oser bare av rå erotikk og sex, uansett hvor gamle de blir.   Har vært så heldig å fått noen slike i sengehalmen noen få ganger, en opplevelse for livet, Er du ikke enig "Bamseklemmer" ?  (Om du er her inne)

Men jeg har ikke helt lagt ned jakten ennå    🤩

Anonymkode: 20f0d...e50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje fettet fyller ut rynkene. Mange som har "litt ekstra" har færre rynker. 

Jeg har hatt fet hud og er slank, ser ut som jeg er den alderen jeg er. Selv om jeg har litt rynker synes jeg at jeg fortsatt er fin. Håret mitt er blank og sunt, kroppen er sunn, slank og velformet og et pent smil og blikk. 

Det viktigste er vel at man føler seg vel med seg selv, uavhengig av antall rynker og vekt. 

Anonymkode: 90540...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/8/2023 at 3:05 PM, AnonymBruker said:

Det gjør jeg ikke, jeg vil være anonym.

Du kan ta bilde av halve ansiktet og stryke over øynene. 

Anonymkode: 8aca9...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe og 50, og jeg ser ut som noe og femti :D

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...