AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Del Skrevet 7. juni 2023 Hei, jeg har siste måneden deltatt i en løpegruppe 1-2 ganger i uken. På de hardere øktene så får jeg diaré mot slutten eller etter økten. Dette typisk etter å ha løpt mye nedover. I går kveld, og forrige uke etter økten da, så kunne jeg knapt spise eller drikke etter økten uten å måtte løpe på do. Morningen etter så er jeg fin igjen, men redusert etter lite mat og drikke. Neste gang tenker jeg å spise senest 2-3 timer før løpeøkten, helst 3 timer før, og så heller ha noen raske karbohydrater tilgjengelig under løpeøkten. Forhåpentligvis klare å bæsje før løpetur også. Utover det er jeg usikker. Unngå brus og denslags etter tur, det virker ut til å irritere magen. Noen som har tips til hvordan redusere tarmproblemene? Vil dette gå over med tiden? Jeg er godt trent men denne løpegruppen tar løpingen min til et helt nytt nivå, 2 timer hvor jeg knapt klarer holde følge. Anonymkode: 9d46a...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Del Skrevet 7. juni 2023 Runners Tummy🤣 Jeg har vært på flere turer der man nesten må løpe til skogs pga det 😅 Jeg prøver å unngå å spise alt for mye før jeg løper, det har hjulpet en del, har med meg proteinbarn eller energibar som jeg spiser underveis i løpingen hvis jeg blir sulten. Anonymkode: f8fb1...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. juni 2023 #3 Del Skrevet 7. juni 2023 Runner Tommy ja. Må nesten alltid fise eller bæsje når jeg har harde treningsøkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Del Skrevet 18. juni 2023 Jeg tror det er ganske vanlig. Jeg merker det iblant selv når jeg løper eller sykler. Har alltid med dopapir. Jeg sykler en del sammen med en kollega og har lagt merke til at han også har det slik. Anonymkode: 72c93...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Del Skrevet 18. juni 2023 Men er det bare etter endt økt? Løpemage pleier vel å komme mens man løper, og så roer det seg når man enten har vært på do eller slutter å løpe. Har aldri opplevd diaré etterpå. Anonymkode: dfd36...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 18. juni 2023 #6 Del Skrevet 18. juni 2023 Åh nei!! Nå så jeg for meg at alle de Sporty folka som løper forbi meg når jeg er ute å går driter rundt i skogen eller ved sjøen her .. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Del Skrevet 19. juni 2023 Jeg kan få løs mage under/etter knallharde økter. Ikke ved rolig trening. Svaret ditt ligger nok i at du tar i over kroppens kapasitet. Tar du gels under økten? Kan få diare pga dette. Anonymkode: 4786a...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå