Gå til innhold

Møtt en som aldri har hatt langvarig forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
norw skrev (40 minutter siden):

Man må seriøst slutte med å informere damer om slike ting.

Ting man må la være å informere om, snappet opp fra KG:

- forholdserfaring, at man er jomfru etc. 

- at man er interessert i fotball, gaming

- at man som singel er ute på byen ganske ofte

- aldersinnstillingene i Tinder-søk

- la dem få vite hvem man følger på Instagram, TikTok osv

- hvor godt forhold man har til nærmeste familie (det kommer riktignok fram etter hvert om man kommer seg forbi datingstadiet)

Godt utgangspunkt ;)  Neppe... 

Og tror du ikke vi merker det ? Jo! 

Så, såklart eneste måte er å være åpen å ærlig! Dette er jo en modenhets ting. Og når man har hatt lange forhold, så blir man mere moden. For det krever mere av deg som et medmenneske. 

Men, om du er åpen, og villig til å lære så er jo det et godt utgangspunkt! Også, må du huske på at en kjæresterelasjon er anderledes enn en kompisrelasjon. 

Du kan jobbe med å varte opp en dame. Ikke bli så fokusert på "deg selv". Liker hun meg? er jeg for frem på er jeg bla bla bla... 

Prøv og få en du liker, til å føle seg vel. Fyll opp glasset hennes, pass på at hun er varm om dere er ute, sitter hun behagelig, vil hun ha hjelp med noe? bære noe? åpne døra, osv ... 

Alle sånne ting. Vær en som prøver å få henne til å ha det fint. Og samtidig trenger du ikke å ha en spesiell intensjon. Jeg lover deg at om du gjør dette med ei du omgås ved gjevne mellomrom. Vil hun legge merke til deg...

Om akkurat den dama blir forelsket i deg, er jo ikke sikkert. Men, for hvergang du gjør dette, jo nærmere er du kjærlighet! 

Anonymkode: cfd78...1f8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Altså, ønsker du et forhold basert på løgn fordi du ønsker deg en partner med høyere standard enn det du klarer å tilfredsstille. Ikke rart kvinner går lei.

Anonymkode: 883bd...fc3

Handler ikke om å lyve, men å ikke informere om uvesentligheter. Flere av disse tingene er på nivå med å droppe menn med Ole Brum sokker.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så, såklart eneste måte er å være åpen å ærlig! Dette er jo en modenhets ting. Og når man har hatt lange forhold, så blir man mere moden. For det krever mere av deg som et medmenneske. 

Men, om du er åpen, og villig til å lære så er jo det et godt utgangspunkt! Også, må du huske på at en kjæresterelasjon er anderledes enn en kompisrelasjon. 

Du kan jobbe med å varte opp en dame. Ikke bli så fokusert på "deg selv". Liker hun meg? er jeg for frem på er jeg bla bla bla... 

Prøv og få en du liker, til å føle seg vel. Fyll opp glasset hennes, pass på at hun er varm om dere er ute, sitter hun behagelig, vil hun ha hjelp med noe? bære noe? åpne døra, osv ... 

Alle sånne ting. Vær en som prøver å få henne til å ha det fint. Og samtidig trenger du ikke å ha en spesiell intensjon. Jeg lover deg at om du gjør dette med ei du omgås ved gjevne mellomrom. Vil hun legge merke til deg...

Om akkurat den dama blir forelsket i deg, er jo ikke sikkert. Men, for hvergang du gjør dette, jo nærmere er du kjærlighet! 

Merker tingene jeg nevnte, på et tidlig tidspunkt? Neppe. Jeg er ingen butler btw, men normalt omtenksom og hjelpsom.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

han har vel ikke møtte den rette enda da

er så mye folk skal henge seg opp i dag er det det mulig

Anonymkode: 63614...353

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (8 minutter siden):

Handler ikke om å lyve, men å ikke informere om uvesentligheter. Flere av disse tingene er på nivå med å droppe menn med Ole Brum sokker.

Merker tingene jeg nevnte, på et tidlig tidspunkt? Neppe. Jeg er ingen butler btw, men normalt omtenksom og hjelpsom.

🙈 Så du tenker at kjekke menn med høy utdanning, godt betalte jobber tenker "jeg er ingen butler ???" 🙈 

For, det er nemelig de som behandler meg slik. Skal jeg si deg hvorfor ? For de har selvtilliten til å behandle meg slik... 

Og en ting til. Det handler ikke om å være noens tjener, men å skape en romantisk kontakt med en kvinne. Jeg gjør også ting, som får han til å føle seg vel å bra. Bare at vi har forskjellige måter å gjøre det på ;) 

Du traff akkurat spikeren på hodet! 

Hva er ditt bidrag i en romantisk kontakt ?? 

Og jo, vi merker det. Akkurat hva det er er, kan vi kanskje ikke si. Men, vi merker det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

...

...

Denne formen for galanteri funker kun om dette ligger i mannens natur i utgangspunktet. Hvis ikke kan det fort oppfattes som litt manipulerende og sleskt. Normal høflighet og oppmerksomhet holder i lange baner for min del. Og hvis det faller seg naturlig å fylle opp glasset mitt (om han f.eks samtidig skal fylle sitt), så gjerne det. Men jeg tror det fort kan gjennomskues om du legger inn disse momentene som en slags taktikk. Da er det bedre å la være. Men som sagt, man merker fort om en mann har et ekstra omsorgs-gen og gjør disse tingene fordi det faller han naturlig, og ikke som en del av en sjarmoffensiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (30 minutter siden):

Hva er vesentlig og uvesentlig, er ikke opp til deg å bestemme. Kanskje er det uvesentlig for deg at du har vært utro i alle dine forhold (jeg sier ikke at DU konkret har vært det, men som et eksempel), mens for meg hadde det vært total dealbreaker. Det kan hende det er uvesentlig for en mann at han er voldelig mot kjærestene sine, for han lider jo ikke av volden. Mens for de fleste kvinner kan det være en svært vesentlig opplysning at han liker å slå damene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
norw skrev (32 minutter siden):

Så du ønsker ikke å gjøre noen romantiske gester for kvinner, men forventer at de bare faller for deg, sånn uten videre? Menn i 2023 er late, altså. De skal helst sveipe alt til høyre og la kvinnene skrelle av det meste, før de i det hele tatt begynner å selektere. De forventer full oppvarting hjemme mht husarbeid, men skal selvfølgelig dele det økonomiske 50/50. De går rundt i joggis med ølvom, men forventer at dama er alltid fit og striglet. De vil ikke hjelpe dama med å løfte tungt, åpne dørene for henne og gi henne romantiske gaver, men forventer at dama steller for dem, pleier dem når de er syke og hjelper med oppussing og annet "mannfolkarbeid". Latsabber.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/7/2023 at 9:58 AM, AnonymBruker said:

"Godkjentstempel". Mange kvinner vil gjerne ha de som har vist seg attraktive nok til å kunne ha tiltrukket kvinner tidligere, samt vært i forhold av en viss varighet. 

Anonymkode: 626c5...d50

Så båten har seilt for oss som egentlig aldri har hatt tid eller lyst på kjæreste?

Jeg som er 30 og ikke har vært i ett forhold som har vart i mer enn 2 år. 

Hvorfor er det sånn med kvinner at de egentlig bare vil ha menn som så vidt har vært singel? 

Anonymkode: 815c0...29c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så båten har seilt for oss som egentlig aldri har hatt tid eller lyst på kjæreste?

Hvorfor er det sånn med kvinner at de egentlig bare vil ha menn som så vidt har vært singel? 

Men hva er grunnen til at du tidligere kun har hatt uforpliktende sex og ett kortere forhold? Hvorfor ønsket du ikke å etablere deg før du ble 30? Det er disse grunnene vi er skeptiske over. Altså, hvis en mann har kun hatt ONS og FF i 12-14 år. Hvorfor ønsker han plutselig å etablere seg nå? Biologiske klokka som tikker? Får ikke like lett tilgang på tilfeldig sex? Orker ikke å jobbe masse for å få tilfeldig sex med forskjellige damer? Vil ha a4-liv fordi det er forventet av foreldre/omgivelser? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ElectricScum skrev (21 minutter siden):

Denne formen for galanteri funker kun om dette ligger i mannens natur i utgangspunktet. Hvis ikke kan det fort oppfattes som litt manipulerende og sleskt. Normal høflighet og oppmerksomhet holder i lange baner for min del. Og hvis det faller seg naturlig å fylle opp glasset mitt (om han f.eks samtidig skal fylle sitt), så gjerne det. Men jeg tror det fort kan gjennomskues om du legger inn disse momentene som en slags taktikk. Da er det bedre å la være. Men som sagt, man merker fort om en mann har et ekstra omsorgs-gen og gjør disse tingene fordi det faller han naturlig, og ikke som en del av en sjarmoffensiv. 

Derfor jeg poengterte at målet i seg selv er bare å få den kvinnen til å føle seg vel. UTEN Å ha noen forventninger. Altså egentlig bare se på det som trening. For man har aldri blitt vandt til å gjøre slikt, når man alltid har vært singel. 

Det kan kun bli oppfattet som sleskt eller manipulerende om han sitter med baktanker om at, jeg gjør dette for å få henne til å like meg, for hun skal bli forelsket i meg... bla bla. 

Og det er INGEN som er av natur, gentelman, det er noe de har lært seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje start med å Gidd å lese hele tråden da ! 

Flere som sier hva det dreier seg om... Og om man er lydhør, åpen og villig til å lære så er det jo ikke et problem. 

Men, først må dere jo innse at dere mangler noe, og det blir viktigere og viktigere jo eldre vi blir! Jeg har ikke sagt at "båten har seilt". 

Men, du/dere må forstå at dere såklart har gått glipp av flere helt essensielle greier som går inn i en kjærlighetsrelasjon. 

Les tråden!. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

🙈 Så du tenker at kjekke menn med høy utdanning, godt betalte jobber tenker "jeg er ingen butler ???" 🙈 

For, det er nemelig de som behandler meg slik. Skal jeg si deg hvorfor ? For de har selvtilliten til å behandle meg slik... 

Og en ting til. Det handler ikke om å være noens tjener, men å skape en romantisk kontakt med en kvinne. Jeg gjør også ting, som får han til å føle seg vel å bra. Bare at vi har forskjellige måter å gjøre det på ;) 

Du traff akkurat spikeren på hodet! 

Hva er ditt bidrag i en romantisk kontakt ?? 

Og jo, vi merker det. Akkurat hva det er er, kan vi kanskje ikke si. Men, vi merker det. 

Jeg kan gjøre romantiske ting. Romantisk middag, picnic osv, men ikke på en kunstig måte som å åpne bildører, trekke fram stolen sov.

Nei, informasjon som blir holdt tilbake vil sjeldent bli oppdaget i datingfasen. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva er vesentlig og uvesentlig, er ikke opp til deg å bestemme. Kanskje er det uvesentlig for deg at du har vært utro i alle dine forhold (jeg sier ikke at DU konkret har vært det, men som et eksempel), mens for meg hadde det vært total dealbreaker. Det kan hende det er uvesentlig for en mann at han er voldelig mot kjærestene sine, for han lider jo ikke av volden. Mens for de fleste kvinner kan det være en svært vesentlig opplysning at han liker å slå damene sine.

Dette er et diskusjonsforum og det er ytringsfrihet i Norge.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så du ønsker ikke å gjøre noen romantiske gester for kvinner, men forventer at de bare faller for deg, sånn uten videre? Menn i 2023 er late, altså. De skal helst sveipe alt til høyre og la kvinnene skrelle av det meste, før de i det hele tatt begynner å selektere. De forventer full oppvarting hjemme mht husarbeid, men skal selvfølgelig dele det økonomiske 50/50. De går rundt i joggis med ølvom, men forventer at dama er alltid fit og striglet. De vil ikke hjelpe dama med å løfte tungt, åpne dørene for henne og gi henne romantiske gaver, men forventer at dama steller for dem, pleier dem når de er syke og hjelper med oppussing og annet "mannfolkarbeid". Latsabber.

Anonymkode: 883bd...fc3For 

Joda. Se svaret ovenfor.

Vi menn er ikke noe verre enn dere mtp latskap.

For mye generalisering til at jeg gidder å forholde meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som om alle kvinner har vært i forhold 

Anonymkode: 9628a...530

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
norw skrev (19 minutter siden):

Jeg kan gjøre romantiske ting. Romantisk middag, picnic osv, men ikke på en kunstig måte som å åpne bildører, trekke fram stolen sov.

Nei, informasjon som blir holdt tilbake vil sjeldent bli oppdaget i datingfasen. 

Dette er et diskusjonsforum og det er ytringsfrihet i Norge.

Joda. Se svaret ovenfor.

Vi menn er ikke noe verre enn dere mtp latskap.

For mye generalisering til at jeg gidder å forholde meg til det.

Hva er en romantisk middag ? Si noen av de romantiske tingene du bringer inn i en kjæresterelasjon da ? 

For det å trekke frem en stol, det er kunstig ? 

For det er litt av poenget mitt, med at en kjæresterelasjon er ikke det samme som en kompisrelasjon.

Men, for all del, kjør på gjør greia di. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner svært mange menn som aldri har vært i noe forhold overhode. Det er mye vanligere enn mange ser ut til å tro.

Anonymkode: d9400...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Poenget er jo at kvinner (ifølge KG) er ekstremt fordomsfulle, og gjør seg opp en hel masse gale inntrykk basert på tingene han lister opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Poenget er jo at kvinner (ifølge KG) er ekstremt fordomsfulle, og gjør seg opp en hel masse gale inntrykk basert på tingene han lister opp. 

Ja, mye fordommer og frykt virker det som. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke forhistorien likegyldig da, det messes jo hele tiden om dette på KG 🤭

Det er bare misogynistiske, onde, bitre, usikre incelmenn som bryr seg om slik? Eller går det bare en vei?

Anonymkode: d6153...2ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke forhistorien likegyldig da, det messes jo hele tiden om dette på KG 🤭

Det er bare misogynistiske, onde, bitre, usikre incelmenn som bryr seg om slik? Eller går det bare en vei?

Anonymkode: d6153...2ca

Jeg blir ikke vraket for at jeg har hatt sex før, jeg blir ikke spurt om hvor mange jeg har hatt sex med før, og jeg blir heller mere attraktiv som mor. Det er ihvertfall min erfaring. 

Så hva mente du? 

Jeg regner med at det var slike ting du siktet til. 

Men, i virkeligheten så har alle oppegående menn, også en historie og bagasje, da blir heller ikke min historie "skremmende". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 11.31):

Voksenpoeng ? Nei. 

Men, når man vet at et voksent menneske ikke har klart og byggerelasjon med en annen, så er det grunn til bekymring. 

For det er det man gjør, når man går fra dating til kjæreste fra kjæreste til samboer osv. 

Man, må få til å bygge en relasjon... Også er det å være kjæreste ikke det samme som å være kompis. 

Det er ingen av kompisene dine som forventer at du sender de meldinger, for å høre hvordan de har det (på en helt vanlig onsdag), ingen av kompisene dine, forventer at du svarer de innen et viss tidsrom, ingen av de som håper på blomster, eller en annen romantisk guest. 

(Og jo eldre vi kvinner blir, jo mere slikt ønsker og forventer vi. ) 

Når jeg var yngere, syntes jeg det var skikkelig kleint om en mann, åpnet dører for meg, kom med blomster, eller fylte i koppen min uten at jeg spurte. 

Nå setter jeg virkelig pris på det, og ja jeg legger godt merke til hvem som gjør det eller ikke. 

Riktig nok, så er jeg trygg nok til å si at jeg setter pris på en slik behandling, Så får jeg bare se om dette blir fulgt opp. 

Problemet oppstår dog, når du har vært singel nesten hele livet, så er det jo fryktelig mye mere vanskelig og huske på slikt. 

Men, en mann som har vært i forhold, vet hva, han skal gjøre for at jeg setter ekstra pris på han. Og det er nok at jeg sier det en gang. . . 

(Samtidig, skjønner han at jeg ikke sier dette for å være krevende... Men, jeg sier dette fordi at det gjør relasjonen vår spesiell. . ;) Den vil skille seg ut ifra hvordan andre menn behandler meg. ) 

ALT sånt, har dere som har vært single lenge gått glipp av. 

Dette var da veldig til generalisering. Det kan da ikke stemme.

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 14.51):

Kjenner svært mange menn som aldri har vært i noe forhold overhode. Det er mye vanligere enn mange ser ut til å tro.

Ja, jeg og. Både kvinner og menn!

Jeg må bare legge til. Det virker som damene i tråden her er bitre og generaliserer veldig. Det jeg leser her fremstår med så lite dybde. Man snakker om at «alle» med forholdserfaring er perfekte på det ene-og-andre, og hvis ikke… ja det er ikke bra. Hvem er dere damene i tråden her i den virkelige verden lurer jeg litt på?😅

Anonymkode: 56fc3...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...