Gå til innhold

Glemte å ta blodfortynnende

anonym3014

Anbefalte innlegg

Jeg glemte å ta blodfortynnende, tok den 8 timer for sent. Skal jeg utsette neste sprøyte til det er gått 24 timer siden siste, eller ta den etter 16 timer, som er min vanlige rytme? Noen som vet? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken blodfortynnende er det? 😊

Anonymkode: c1b3d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser i praksis er at man da bruker noen dager på å komme i rute igjen. Forskyve tidspunktet 2 timer per dag er gjerne beskjeden vi får fra lege/sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skal i teorien gå fint å fortsette på din vanlige rytme da. 

Anonymkode: c1b3d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! Jeg har pleid å ta den om kvelden, men tok den morgenen etter(i dagmorges). Så da kan jeg kanskje ta den midt på natten i natt, og så vanlig rytme fra og med i morgen kveld. Livredd for å gjøre noe feil. 

Tar klexane fordi det er mitt sjette innsett, så vi er på prøve-forskjellige-ting-stadiet. Testet positivt for en uke siden, så krysser fingrene for at det holder denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym3014 skrev (1 time siden):

Takk for tips! Jeg har pleid å ta den om kvelden, men tok den morgenen etter(i dagmorges). Så da kan jeg kanskje ta den midt på natten i natt, og så vanlig rytme fra og med i morgen kveld. Livredd for å gjøre noe feil. 

Tar klexane fordi det er mitt sjette innsett, så vi er på prøve-forskjellige-ting-stadiet. Testet positivt for en uke siden, så krysser fingrene for at det holder denne gangen!

Jeg så ikke hvilken kategori innlegget var lagt inn under 🙃 men jeg hadde gjort som deg. Jeg har satt mye fragmin/klexane profylaktisk på sengepost til kirurgiske pas og de ganger det blir forskøvet så forskyver vi slik at en kommer inn i rytme igjen. Så forskyv den slik du nevner ☺️ Krysser fingrene for deg 🤍

Endret av t0nje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...