Gå til innhold

Født i Pakistan, men aldri bodd der. Er jeg norsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du er selvsagt norsk - både i juridisk og kulturell forstand.

Anonymkode: 7ff65...5b9

Sikker? 

Anonymkode: 46495...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er norsk statsborger, men ikke etnisk norsk selvfølgelig. Slekta di kommer fra Pakistan. 

Anonymkode: 34e64...a46

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du føler deg norsk så er du det 💗  

Anonymkode: f37c4...a8f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei. Du er norsk statsborger med pakistansk bakgrunn= norskpakistaner. Så lenge du har en annen etnisitet enn nordmann så er du ikke norsk. 
Det er bare fakta. De andre her er bare redde for å ikke være politisk korrekte. 

Anonymkode: 30a9e...9e7

Kanskje du skal lære deg hva etnisitet betyr før du slenger det rundt deg på den måten. Fra Wikipedia: 

Den viktigste egenskapen ved etnisitet er at den ikke har noen direkte sammenheng med biologi og kan være flytende, fleksibel og endres. Mennesker kan endre eller forsterke sin etnisitet ved å lære om eller bli tatt opp og inn i en annen kultur. 

Anonymkode: 9a78f...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei. Jeg er født i Pakistan, og begge foreldrene mine er derfra. Jeg bodde bare noen få uker i Pakistan før vi kom hit, og har aldri vært der igjen. Vet ingenting om landet, eller snakker språket særlig godt. Snakker derimot flytende norsk, og ser på meg selv bare som norsk. Ville dere sett på meg som norsk?

Anonymkode: f21e7...8ef

Det kommer litt an på. Hva du selv føler er viktigst. Snakker du dialekt eller kebab-norsk? Hva tenker du om alkohol? Har du venner fra forskjellige miljøer eller føler du deg mest hjemme blant norsk-pakistanere?

Anonymkode: c8b08...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe. Interessante kommentarer av flere her. Vi lever i et samfunn som er flerkulturell. Verden blir mer globalisert og man finner alle form for etnisiteter i ulike land på verdensbasis. Det å være norsk betydde kanskje for 100 år siden å være etnisk hvit, men verden beveger seg videre.

Dessverre er det ikke slik i realiteten. Man blir forhåndsdømt basert på utseendet. Har skjedd ufattelige ganger med meg og vært en ulempe jeg har levd med, spesielt når det gjaldt høyere leder posisjoner.

om du mener at jeg er norsk eller ei pga hudfargen min, driter jeg i. Du får mene akkurat som du vil. Men jeg er født her og identifiserer meg selv som en nordmann. 

hilsen mann som skatter langt mer enn de fleste av dere som skriver her og har skapt XXX arbeidsplasser og bidratt en god del til samfunnet. Jeg har gitt muligheten til alle som viser vilje, uavhengig av hudfarge, kjønn eller alder. Bare fortsett å kalle meg for utlending. I mellomtiden skal jeg erobre Norge ;)

Anonymkode: e49a7...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et søskenbarn som ble adoptert i svært ung alder fra India og har bodd hele livet i Norge i min nærmeste familie og jeg regner hen som 100% norsk på en måte, men om jeg er ærlig har hen en annen hudfarge og har ikke noen biologiske røtter i Norge som gjør at hen ikke er 100% norsk likevel.

Gjør dette noe? nei, det er bare slik verden er.

Personen er like integreret i det norske livet som jeg er og det er det som teller for min del.

Endret av megda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei. Du er norsk statsborger med pakistansk bakgrunn= norskpakistaner. Så lenge du har en annen etnisitet enn nordmann så er du ikke norsk. 
Det er bare fakta. De andre her er bare redde for å ikke være politisk korrekte. 

Så enn hvis du er adoptert da? Er du ikke norsk da heller,mener du? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe. Interessante kommentarer av flere her. Vi lever i et samfunn som er flerkulturell. Verden blir mer globalisert og man finner alle form for etnisiteter i ulike land på verdensbasis. Det å være norsk betydde kanskje for 100 år siden å være etnisk hvit, men verden beveger seg videre.

Dessverre er det ikke slik i realiteten. Man blir forhåndsdømt basert på utseendet. Har skjedd ufattelige ganger med meg og vært en ulempe jeg har levd med, spesielt når det gjaldt høyere leder posisjoner.

om du mener at jeg er norsk eller ei pga hudfargen min, driter jeg i. Du får mene akkurat som du vil. Men jeg er født her og identifiserer meg selv som en nordmann. 

hilsen mann som skatter langt mer enn de fleste av dere som skriver her og har skapt XXX arbeidsplasser og bidratt en god del til samfunnet. Jeg har gitt muligheten til alle som viser vilje, uavhengig av hudfarge, kjønn eller alder. Bare fortsett å kalle meg for utlending. I mellomtiden skal jeg erobre Norge ;)

Du er veldig opptatt av dette at du skatter mer enn de fleste.. 

hva tenker du om homofili? 

Anonymkode: 5370e...4df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er selv fra Midtøsten, men ville ikke kalt meg selv norsk selv om jeg har bodd i Norge så og si hele livet. Jeg er også norsk statsborger, men jeg ser ikke på meg selv som norsk slik som min samboer, han har 100% norske gener. 

Anonymkode: ebccd...aa6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du er pakistansk.

Statsborgerskap har ikke noe med opprinnelse å gjøre. Om jeg flytter til somalia så blir jeg ikke somalisk pga somalisk statsborgerskap.

Anonymkode: f1081...ccf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (53 minutter siden):

Dersom du er norsk statsborger så er du norsk. Det er veldig enkelt og greit. 

Nei.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er selv fra Midtøsten, men ville ikke kalt meg selv norsk selv om jeg har bodd i Norge så og si hele livet. Jeg er også norsk statsborger, men jeg ser ikke på meg selv som norsk slik som min samboer, han har 100% norske gener. 

Anonymkode: ebccd...aa6

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Du er veldig opptatt av dette at du skatter mer enn de fleste.. 

hva tenker du om homofili? 

Fordi individer som deg som kommer med tafatte og diskriminerende kommentarer har vært en utfordring for meg hele livet. Det viser egentlig bare tankegangen din. Viktig for meg å understreke at en «utlending» som meg nyter det gode livet, mens du er for opptatt med din tafatte tankegang.

Jeg driter i om du er homofil, transseksuell eller straight. You do you. Så lenge man ikke skader andre, så støtter jeg alle. Gjør det som gjør deg lykkelig. Men du stiller dette spørsmålet, fordi jeg har pakistanske foreldre (som forøvrig har gjort alt de kan for å integrere seg i samfunnet) og du tror at jeg er i mot det. Forhåndsdømming på sitt beste. Slapp av, du er bare en av mange tafatte jeg har møtt gjennom mitt liv. Hvor er jeg i dag og hvor er de? 

jaja. Som jeg sa. Kall meg for hva du vil. Så lenge det gjør deg fornøyd. Jeg vet veldig godt hva og hvem jeg er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er født i USA av norske foreldre og anser meg som nordmann med amerikansk statsborgerskap, selv om jeg føler meg mer amerikansk enn norsk. I USA er jeg per se amerikaner. 
Jeg har ei venninne som er samisk. Til meg sa hun at hun var ikke en nordmann. Hun er same med norsk statsborgerskap. 
Jeg har en annen venninne som har en utenlandsk far og norsk mor. Hun føler seg mer utenlandsk enn norsk.
Hvorfor skal da noen som blir født i utlandet av utenlandske foreldre mene de er fullt norske?
Er det så flaut å være pakistansk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er født i USA av norske foreldre og anser meg som nordmann med amerikansk statsborgerskap, selv om jeg føler meg mer amerikansk enn norsk. I USA er jeg per se amerikaner. 
Jeg har ei venninne som er samisk. Til meg sa hun at hun var ikke en nordmann. Hun er same med norsk statsborgerskap. 
Jeg har en annen venninne som har en utenlandsk far og norsk mor. Hun føler seg mer utenlandsk enn norsk.
Hvorfor skal da noen som blir født i utlandet av utenlandske foreldre mene de er fullt norske?
Er det så flaut å være pakistansk? 

TS er nok mest ute etter å se hva folk svarer. Husker en somalisk kvinne med hijab som mente hun var norsk, gråt på tv for dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

hvis du er snill mot meg så er du norsk. Hvis du prøver å scamme meg så er du ikke det sorry 

Anonymkode: 1032a...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi individer som deg som kommer med tafatte og diskriminerende kommentarer har vært en utfordring for meg hele livet. Det viser egentlig bare tankegangen din. Viktig for meg å understreke at en «utlending» som meg nyter det gode livet, mens du er for opptatt med din tafatte tankegang.

Jeg driter i om du er homofil, transseksuell eller straight. You do you. Så lenge man ikke skader andre, så støtter jeg alle. Gjør det som gjør deg lykkelig. Men du stiller dette spørsmålet, fordi jeg har pakistanske foreldre (som forøvrig har gjort alt de kan for å integrere seg i samfunnet) og du tror at jeg er i mot det. Forhåndsdømming på sitt beste. Slapp av, du er bare en av mange tafatte jeg har møtt gjennom mitt liv. Hvor er jeg i dag og hvor er de? 

jaja. Som jeg sa. Kall meg for hva du vil. Så lenge det gjør deg fornøyd. Jeg vet veldig godt hva og hvem jeg er 😊

Veldig ovenfra og ned holdning på deg. Ikke «typisk norsk» vil jeg si. Du blir ekstremt lett provosert. Enkel person. Typisk pakistaner.🤷‍♀️ tenk at et enkelt spørsmål om hva du tenker om homofili, gjør at du føler deg diskriminert. Du går rett i offerrollen slik som de fleste andre pakistanere i Norge. Er det rart nordmenn flest er skeptiske til dere? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Veldig ovenfra og ned holdning på deg. Ikke «typisk norsk» vil jeg si. Du blir ekstremt lett provosert. Enkel person. Typisk pakistaner.🤷‍♀️ tenk at et enkelt spørsmål om hva du tenker om homofili, gjør at du føler deg diskriminert. Du går rett i offerrollen slik som de fleste andre pakistanere i Norge. Er det rart nordmenn flest er skeptiske til dere? 

Hahahahahahahahaha. Du er noe for deg selv. Jeg gir deg en ovenfra og ned holdning, fordi jeg vet ekstremt godt hva intensjonen din er. Har møtt på mange som deg. Jeg behandler andre, slik som de behandler meg. Jeg mener at du har en tafatt holdning, men vi får vel bare være uenige og avslutte diskusjonen.

jeg er ikke TS og skal ikke ødelegge tråden for han. Fortsett å være skeptisk og med en så negativ holdning ovenfor andre mennesker basert på hudfarge, så skal jeg fortsette å bidra med å skape verdier og gi tilbake til samfunnet i det vakre landet mitt 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...