AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #1 Del Skrevet 6. juni 2023 Hei. Jeg er født i Pakistan, og begge foreldrene mine er derfra. Jeg bodde bare noen få uker i Pakistan før vi kom hit, og har aldri vært der igjen. Vet ingenting om landet, eller snakker språket særlig godt. Snakker derimot flytende norsk, og ser på meg selv bare som norsk. Ville dere sett på meg som norsk? Anonymkode: f21e7...8ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Del Skrevet 6. juni 2023 Ja. Anonymkode: a9ab4...54e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Del Skrevet 6. juni 2023 Ja Anonymkode: be1b4...75c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Del Skrevet 6. juni 2023 Nordmann født i Pakistan Anonymkode: deadb...03d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Del Skrevet 6. juni 2023 Du er norsk statsborger. Anonymkode: 417e4...19e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Del Skrevet 6. juni 2023 Norsk statsborger er for meg norsk. Men når man bruker begreper som hjemlandet om Pakistan, signaliserer man at man ikke er eller ser på seg som norsk. Anonymkode: a30b8...e33 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #7 Del Skrevet 6. juni 2023 Norsk pakistaner fordi du har pakistanske foreldre og er født der. Anonymkode: 6c920...bd5 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. juni 2023 #8 Del Skrevet 6. juni 2023 Dersom du er norsk statsborger så er du norsk. Det er veldig enkelt og greit. Du kan kalle deg norsk-pakistaner, men du virker ikke å ha noe kontakt med landet eller kulturen, så det blir litt rart i mine øyne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 6. juni 2023 #9 Del Skrevet 6. juni 2023 Norsk med pakistansk bakgrunn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Del Skrevet 6. juni 2023 Nei. Du er norsk statsborger med pakistansk bakgrunn= norskpakistaner. Så lenge du har en annen etnisitet enn nordmann så er du ikke norsk. Det er bare fakta. De andre her er bare redde for å ikke være politisk korrekte. Anonymkode: 30a9e...9e7 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Del Skrevet 6. juni 2023 Nei. At du er norskspråklig og lever etter norsk kultur er én ting, men genetikken og blodet ditt er jo 100% pakistansk Derfor synes jeg det blir feil/rart å kalle noen norsk når de er født i et annet land med gener derfra. Jeg ser på meg selv som halvt norsk ettersom mine besteforeldre på farssiden ble født i utlandet og levde halve livet der. Mamma har kun norske gener, så føler det er naturlig å omtale meg selv som bare halvt norsk. Anonymkode: cb0ee...bc9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Del Skrevet 6. juni 2023 Haha. Relaterer jeg, TS. Født og oppvokst her. Tatt høyere utdanning og skatter langt mer enn de fleste, men jeg skjønner at du spør. Har oppleve noe av det samme jeg også. Har stilt meg selv det spørsmålet tidligere. Flere ganger. Konklusjonen min er at jeg er norsk, så får andre si, mene og forhåndsdømme akkurat som det passer dem 😊 Anonymkode: e49a7...057 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Del Skrevet 6. juni 2023 Du er pakistaner med norsk statsborgerskap. Anonymkode: 83cef...85f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #14 Del Skrevet 6. juni 2023 Du er selvsagt norsk - både i juridisk og kulturell forstand. Anonymkode: 7ff65...5b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Del Skrevet 6. juni 2023 Min oldemor var halvt svensk og halvt same. Ingen kobling til samer eller Sverige utover det. Er jeg ikke norsk?:P Skjønner ikke hvorfor folk gatekeeper å være norsk, føler man seg norsk så tenker jeg at man er det uavhengig av genetisk bakgrunn. Anonymkode: 7edb2...8b0 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #16 Del Skrevet 6. juni 2023 Spørsmålet ditt var, ville dere sett på meg som norsk? Nei ved første øyekast ville jeg ikke sett på deg som norsk, hjernen ville behandlet informasjonen og kommet til konklusjonen at du ikke er norsk. Men dette kun basert på visuell informasjon. Men om jeg ville oppfattet deg som norsk etter å blitt kjent med deg er et annet spørsmål. Om generell oppførsel og meninger ikke skilte seg vesentlig ut fra andre nordmenn, så ville jeg oppfattet deg som norsk. Anonymkode: aedb8...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #17 Del Skrevet 6. juni 2023 Ja, føler du deg norsk så er du norsk. Anonymkode: 273e3...33a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 6. juni 2023 #18 Del Skrevet 6. juni 2023 Ja, jeg ser på deg som norsk, så lenge du selv gjør det. Er bare tull å forvanske det med å skille hvem som er norsk med svensk bakgrunn, hvem som er halvt cherokee eller hvem som bruker klær med eksotiske tøy/farger i 17. maitoget. Etter hvordan jeg tenker, så er du en av oss. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 6. juni 2023 #19 Del Skrevet 6. juni 2023 Du er norsk, med pakistanske foreldre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #20 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei. Du er norsk statsborger med pakistansk bakgrunn= norskpakistaner. Så lenge du har en annen etnisitet enn nordmann så er du ikke norsk. Det er bare fakta. De andre her er bare redde for å ikke være politisk korrekte. Anonymkode: 30a9e...9e7 Jeg er enig med deg. Jeg har norsk pass, men det gjør meg ikke norsk. Anonymkode: 46495...3c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå