Gå til innhold

Hva gjorde dere eller ikke i 2 ukene etter eggløsning fram til positiv test?

Sinnsity

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på pp..sluttet å telle. Er i dpo land nå og lurte på om jeg gjør ting riktig. Jeg fortsetter å trene i dpo land. Trening består av enkel morning routine (squats, lunges, push ups, reversed burpees og planke) typ 20 av hver. Så vinyasa yoga et par ganger i uken (shoulder stands, MYE planke, etc) Jeg tok opp treninga akkurat etter eggløsning (var ganske stille en mnd før det) med tanken at det e jo sunt å bevege seg for å føle seg bedre fordi etter lang tid med prøving og en MA begynner å bli vanskelig å holde hodet over vannet. Er det best å være roligere i de 2 ukene? Kan hopp og sprett ødelegge litt for festing..? Har googlet i hjell og funnet at yoga twists og spesielt planke hjelper akkurat ikke på festing av spire. Jah..på dette tidspunktet tenker jeg jo at alt jeg gjør kan ødelegge. Jeg vet at beste man kan gjøre er å slappe av, det va det jeg prøvde på med treninga, men nå lurer på om det var ikke så lurt alikavel. Noen som planka seg gjennom de to ukene og fikk en positiv test?

Hilsen, En meget utmattet prøver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lever helt som normalt. Du kan trene akkurat som før.... Nei, hopp og sprett er ikke til hinder for at et knøttlite egg kan feste seg. 

Anonymkode: cd842...505

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår tankegangen din godt, been there. Man blir helt smågal oppi hodet og tenker på alle mulige forklaringer. Men jeg er enig med den over, tren i vei og lev som normalt. Skal ikke ha noe å si. Det verste er å stresse. Klisjé, men så sant. Begge mine barn har sittet omtrent «på dagen» jeg ble innkalt til utredning, etter lang prøveperiode på begge. Akkurat som at kroppen da slo seg til ro med at jeg skulle få hjelp og sluttet å stresse. 

Anonymkode: a39bf...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke alkohol etter eggløsning (drikker veldig lite ellers også). Men trening, spising (e.g. myke oster, kaffe, spekemat) gjør jeg som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår tankegangen din godt, been there. Man blir helt smågal oppi hodet og tenker på alle mulige forklaringer. Men jeg er enig med den over, tren i vei og lev som normalt. Skal ikke ha noe å si. Det verste er å stresse. Klisjé, men så sant. Begge mine barn har sittet omtrent «på dagen» jeg ble innkalt til utredning, etter lang prøveperiode på begge. Akkurat som at kroppen da slo seg til ro med at jeg skulle få hjelp og sluttet å stresse. 

Anonymkode: a39bf...0ae

Jah, skjønner. Den første satt også da vi var på førsamtale til prøverør, men satt ikke veldig lenge. Livet er en rolecoaster asså. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (2 minutter siden):

Jeg drikker ikke alkohol etter eggløsning (drikker veldig lite ellers også). Men trening, spising (e.g. myke oster, kaffe, spekemat) gjør jeg som vanlig. 

Ikke sant. Kaffen prøvde jeg å droppe men etter et år med prøving tenkte jeg at nå er det lov å kose seg litt i prosessen faktisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Sinnsity said:

Ikke sant. Kaffen prøvde jeg å droppe men etter et år med prøving tenkte jeg at nå er det lov å kose seg litt i prosessen faktisk. 

Jeg drikker ikke mer enn to kopper per dag uansett, så da må det være greit. Etter 1.5 år med prøving og flere SA, så føler jeg at jeg må 'leve litt' likevel. Har endret mye av livsstilen, drikker mindre, spiser mye mer grønt, nesten bare hjemmelaget mat, mer bevegelse i hverdagen, etc. Men har ikke lyst å sette alt for strenge krav til meg - hvem vet hvor lenge denne reisen skal være, da må det være bærekraftig også.. tar heller en kopp kaffe her og der en å leve "perfekt" i noen uker og så skli ut helt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg veldig godt!

Har prøvd i 3 år, 2 år IVF.

Jeg prøver å unngå å gjøre ting som spenner magemusklene veldig mye og jeg prøver å unngå å hoppe/gå fort ned trapper og ting som skaper skarp risting i magen. Men jeg beveger meg vanlig ellers.

Men det har jo ikke funket hittil, så jeg vet ikke om det er vits...

Anonymkode: ef338...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...