AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg er døpt og konfirmert i kirken, og vi døpte barnet vårt i kirken. Jeg skal gifte meg i kirken, og i den anledning har jeg spesielt tenkt over hva dagens moderne prester ville tenkt om meg når det kommer til den okkulte delen av meg. Vet jo at folk ble brent på bålet for samme grunn for flere hundre år siden. Det kommer naturlig for meg å vende mot kirken i slike overnevnte anledninger, og har en slags barnetro langt inne. Men fungerer jo litt som medium, har klarsyn og dyrker helt klart andre spirituelle anliggender gjennom spådom, «læsing», mediumskap, med mer. Dette har like fullt vært med meg fra barndommen… Ser prester på dette som hekseri, svart magi, o.l.? Aldri turt og spørre! Og lurer på om noen vet. Anonymkode: 562b6...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Del Skrevet 5. juni 2023 De fleste prester i Norge og andre land hvor folk generelt har god utdanning og lite overtro, vet at medium, klarsynthet, spådom og slikt bare er fantasi og ikke har noe virkelig ved seg. Så du trenger nok ikke bekymre deg. Anonymkode: 4e045...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg kjenner tre prester som alle anerkjenner at det er "mer mellom himmel og jord enn mennesket kan bevise". Kommentaren til 214 over her er litt ufrivillig morsom. Det er vel ingen som kan bevise at Gud finnes, og likevel har vi femårig høyskoleutdanning for å bli prest slik at de kan formidle læren om Gud Prester som forøvrig også av og til tar oppdrag for å drive bort demoner, åndeutdrivelse fra hus og mennesker, velsigne såkalte urolige hus. Ts, de fleste moderne prester vil nok ikke bry seg så mye. Noen vil være interesserte og si seg enig i mye av det du snakker om. Anonymkode: 96276...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er døpt og konfirmert i kirken, og vi døpte barnet vårt i kirken. Jeg skal gifte meg i kirken, og i den anledning har jeg spesielt tenkt over hva dagens moderne prester ville tenkt om meg når det kommer til den okkulte delen av meg. Vet jo at folk ble brent på bålet for samme grunn for flere hundre år siden. Det kommer naturlig for meg å vende mot kirken i slike overnevnte anledninger, og har en slags barnetro langt inne. Men fungerer jo litt som medium, har klarsyn og dyrker helt klart andre spirituelle anliggender gjennom spådom, «læsing», mediumskap, med mer. Dette har like fullt vært med meg fra barndommen… Ser prester på dette som hekseri, svart magi, o.l.? Aldri turt og spørre! Og lurer på om noen vet. Anonymkode: 562b6...7dc A channeler is a mystic who becomes a channel, or receptive agent, for intelligent communications coming from the spirit world. What does God say about mediumship? It's in the Bible, Leviticus 19:31 NIV. "Do not turn to mediums or seek out spiritists, for you will be defiled by them." Spiritists and mediums were common among the pagan peoples of the Bible lands. God warned the children of Israel against becoming involved in these practices just prior to their entry into the Promised Land of Canaan. "When you enter the land the Lord your God is giving you, do not learn to imitate the detestable ways of the nations there. Let no one be found among you who sacrifices his son or daughter in the fire, who practices divination or sorcery, interprets omens, engages in witchcraft, or casts spells, or who is a medium or spiritist or who consults the dead. Anyone who does these things is detestable to the Lord." (Deuteronomy 18:9-12 NIV) - Bibelen sier at - trolldom, heksekunst og medium skal du vike fra. For du vil bli besmittet av dem. Anonymkode: c92f5...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste prester i Norge og andre land hvor folk generelt har god utdanning og lite overtro, vet at medium, klarsynthet, spådom og slikt bare er fantasi og ikke har noe virkelig ved seg. Så du trenger nok ikke bekymre deg. Anonymkode: 4e045...214 Fullstendig feil. Bibelen sier det motsatte og du skal vike fra disse tingene! Det fører med seg ondskap. Anonymkode: c92f5...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 23.51): Jeg er døpt og konfirmert i kirken, og vi døpte barnet vårt i kirken. Jeg skal gifte meg i kirken, og i den anledning har jeg spesielt tenkt over hva dagens moderne prester ville tenkt om meg når det kommer til den okkulte delen av meg. Vet jo at folk ble brent på bålet for samme grunn for flere hundre år siden. Det kommer naturlig for meg å vende mot kirken i slike overnevnte anledninger, og har en slags barnetro langt inne. Men fungerer jo litt som medium, har klarsyn og dyrker helt klart andre spirituelle anliggender gjennom spådom, «læsing», mediumskap, med mer. Dette har like fullt vært med meg fra barndommen… Ser prester på dette som hekseri, svart magi, o.l.? Aldri turt og spørre! Og lurer på om noen vet. Anonymkode: 562b6...7dc Trur det går heilt greit. Her på bygda så er ei av dei "kloke konene" også rimelig fast medlem av soknerådet. Kyrkja er ikkje den kyrkja som var på sekstenhundretalet. Berre pass på å jobb med den "lyse sida", ikkje det mørke og okkulte ❤️ Anonymkode: 0a798...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. juni 2023 #7 Del Skrevet 8. juni 2023 Mye rare prester der ute så det får nok veien skal du se 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå