Gå til innhold

Harmageddon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det har aldri vært noen solid teori, det er en usammenhengende teori som ikke kan eller har blitt bevist av vitenskapen. Hvordan vi gikk fra fisk til mennesker har de aldri kunnet forklare. Les deg opp på the missing link.

Anonymkode: 94db2...16f

Ut av ren nysgjerrighet: 

Du tror på Bibelens skapelsesberetning? Hvor gammel tror du verden er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det har aldri vært noen solid teori, det er en usammenhengende teori som ikke kan eller har blitt bevist av vitenskapen. Hvordan vi gikk fra fisk til mennesker har de aldri kunnet forklare. Les deg opp på the missing link.

Anonymkode: 94db2...16f

Hvis du er opplest selv så kan jo du med egne ord da forklare oss hva som er ditt syn på "The missing link" og hvorfor det er relevant?.

Anonymkode: 21971...07c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (23 timer siden):

Skapelsesberetningen er fullstendig umulig gitt den kunnskapen vi har om evolusjon.

Hvor skal Gud i tilfelle være? Du mener vel ikke at Gid kan være noe sjelelig som ikke har et fysisk legeme?

Hele konseptet Gud er helt pling i bollen.

Jeg tror de aller færrest troende mener at Gud er en fysisk og kvantifiserbar entitet som er lokalisert et eller annet sted i universet. ;) Det er med respekt å meldte en temmelig gammeldags og jeg trodde forlengst utdatert forestilling om hvordan religiøse ser sin gud. Før, og kanskje fremdeles, så kunne Gud bli visualisert som en gammel mann med skjegg (aldri snurrebart), men det har bare vært et bilde på Gud for å illustrere en tilstedeværelse.

Anonymkode: bb74a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er med respekt å meldte en temmelig gammeldags og jeg trodde forlengst utdatert forestilling om hvordan religiøse ser sin gud. Før, og kanskje fremdeles, så kunne Gud bli visualisert som en gammel mann med skjegg

Enlighten me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skapte Gud?

Tja, hvem skapte det som igjen skapte «big bang»? 

Det som er sikkert er at det er et mirakel at vi er her i dag. Det er overnaturlig, kan ikke forklares eller forstås. NOE må jo ha funnes først!?

Ta big bang. Ok, noe forårsaket et innmari stort smell som igjen «skapte» universet og jorda. Logisk sett skulle jo absolutt alt dødd ut under dette smellet. Og slett ikke gitt rom for noe nytt liv.

At det så skulle vært mikroorganismer som sakte men sikkert utvikler seg er jo veldig urealistisk i seg selv. For ikke å snakke om at det til slutt ender opp med et mangfold av dyr og planter som forplanter seg videre. At alt er så perfekt skapt at vi til slutt står her og kan lure på hvor vi kommer fra. 

Dette med Gud er jo også veldig vanskelig å se for seg. Er fortellingen om skapelsen billedlig fortalt? Hva slags «skapning» er Gud? Evigheten, kan den egentlig forstås? Jeg har flere spørsmål enn svar. Men ingenting kan komme ut av ingenting, eller? 
Jeg har valgt å tro på Gud. Når jeg ser hvor perfekt alt egentlig er skapt så er det det eneste som gir mening for meg. At vi mennesker ødelegger for oss selv er tydelig, og i følge Bibelen skal det bare bli verre.

Jeg tror ikke vi er helt i endetiden enda. Men jeg tror vi er på god vei dit, så får vi se hvor fort det går. Jeg tror det skal bli mye verre før virkelig ting begynner å skje.

Anonymkode: 6ba14...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...