Gå til innhold

Hjelp til treningsprogram?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kommet i en litt ekkel situasjon. 

Jeg har inngått kontrakt med pt for å lære styrketrening. Jeg har hatt han i 3 måneder og har gått ned 9 kg og blitt mye sterkere. 

Men jeg lærer egentlig ingenting. Treningsprogrammene henter han fra appen Abel. Og når jeg gjennomfører de sitter han å chatter på mobilen. Han pleier å rope bra! Men når jeg har snudd meg mot han ser jeg jo at han ikke ser på i det hele tatt. 

Så kontrakten vil jeg ikke forlenge når den går ut. Jeg tror faktisk ikke at jeg vil ha pt flere ganger. 

Huff, jeg er så skuffet at dere aner ikke. Nesten 3000,- i måneden betaler jeg for en fyr som sitter med nesen i mobilen. 

Så hvor går jeg for å sette opp et program, for styrketrening? Vet dere av en god app, en youtube-kanal eller ei bok? 

Jeg har god styring på de fleste øvelsene og markløft er favoritten. Jeg har alltid vært aktiv - håndball, fotball, slalom, langrenn, ski, sykkel, fjellturer. 

Men jeg vet ikke hvordan jeg setter sammen et treningsprogram. Jeg har adhd og det har nok noe av skylden for at jeg ikke klarer å fokusere nok på å finne ut hvor jeg skal finne gode redskaper. 

Hjelp?! 

Anonymkode: 18da3...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Følger Pia Seeberg sitt online program "sterkere" som er 3 styrkeøkter i uken på senter (men mulighet til god tilpassning) Nytt treningsprogram hver mnd, men litt nye fokusområder. Fulgt det i et par mnd og syns det er helt perfekt for min del hvertfall. Digg å bare vite hva man skal gjøre og 4 uker med samme program før nytt syns jeg er veldig fint for å holde motivasjonen oppe. 

Anonymkode: ad8ce...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, veien er å begynne med et ferdig standardprogram, følge det en stund for å melke nybegynnergains, lese seg opp på noen litt mer avanserte programmer, prøve noen av dem... etterhvert har man kanskje fått nok kunnskap til å begynne å modifisere og mekke egne programmer ut fra hva man selv synes funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iljama
AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 15.27):

Følger Pia Seeberg sitt online program "sterkere" som er 3 styrkeøkter i uken på senter (men mulighet til god tilpassning) Nytt treningsprogram hver mnd, men litt nye fokusområder. Fulgt det i et par mnd og syns det er helt perfekt for min del hvertfall. Digg å bare vite hva man skal gjøre og 4 uker med samme program før nytt syns jeg er veldig fint for å holde motivasjonen oppe. 

Anonymkode: ad8ce...44d

Hun virker flink. Takk for godt tips🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iljama
Leifr skrev (1 time siden):

Jau, veien er å begynne med et ferdig standardprogram, følge det en stund for å melke nybegynnergains, lese seg opp på noen litt mer avanserte programmer, prøve noen av dem... etterhvert har man kanskje fått nok kunnskap til å begynne å modifisere og mekke egne programmer ut fra hva man selv synes funker. 

Men hvor leser du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iljama skrev (3 timer siden):

Men hvor leser du? 

Bøker, webfora... verden er full av informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...