Gå til innhold

Hvorfor take-away sushi så dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes at Sushi er alt for dyrt i forhold til hva man får?

Skal man kjøpe et anstendig priset brett med sushi, så får man ofte kun veldig enkle maki og nigiri med bare laks og reker. Ofte er det for lite mat, og man må kjøpe ekstra i tillegg.

Vi snakker at det fort kan bli over 500kr per person hvis man skal ha nok til å bli litt mett og ha noe som er litt mer spennende enn det som er basic. Spiser man på en ordentlig restaurant så er det en pris som kan forsvares, men når det gjelder sushi som take-away så synes jeg man får veldig lite for pengene. I hovedsak kokt ris med noen tynne slicer fisk.

Er det noen som klarer å skjønne hva det er som forsvarer den høye prisen?

Anonymkode: b4f34...2f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (12 timer siden):

Her er det ikkje dyrt. Vi bestiller gjerne 20 biter til ca 250 kroner 

Det synes jeg er dyrt for takeaway til én. Men det koster det samme her også. 

 

Anonymkode: 8dc25...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på det du spiser på restaurant og det du bestiller som take away? Eller snakker du om sushi fra matbutikk? Hvis du ser på prisen for salmalaks (400-500 kr pg kg) er det ikke vanskelig å forstå hvorfor sushi er dyrt. Her jeg bor bestiller jeg 16 biter til 180 kr, så skjønner ikke helt hva du mener med 500 kr for å bli mett

Anonymkode: 38cba...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på vår sjappe. 65 kroner for 8 stk.maki. God kvalitet. Alltid lang kø der. 

Anonymkode: e7c9c...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500,- per person?? Da spiser dere enten veldig mye, eller så kjøper dere sushi med hummer, gull og trøffel. Har aldri vært borti så høy pris per person for sushi. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte 149 kr for 10 biter litt store biter. Tar også kimchi så kom på ca 180 kr 

Anonymkode: 50bba...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener! 

Anonymkode: 7ee36...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betalte 149 kr for 10 biter litt store biter. Tar også kimchi så kom på ca 180 kr 

Anonymkode: 50bba...fa5

Men man blir jo ikke mett av 10 biter! Må jo doble det minst. Er enig i at sushi er dyrt, derfor er det sjelden jeg kjøper det. Det er faktisk den dyreste take-awayen vi har her i byen. 

Anonymkode: 692b5...4d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor får man kjøpt 16 biter for 99 nesten alle steder

Anonymkode: 74725...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lage det selv da, eller senke kravene litt. Må det være Omakase eller Alex Sushi hver gang? Av og til er det faktisk greit med Sabrura, der får du mye mat for 500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men man blir jo ikke mett av 10 biter! Må jo doble det minst. Er enig i at sushi er dyrt, derfor er det sjelden jeg kjøper det. Det er faktisk den dyreste take-awayen vi har her i byen. 

Anonymkode: 692b5...4d3

Jeg blir stappmett av ti biter. Så dette variererjo rett og slett bare.

Anonymkode: fc4f6...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig å spise seg helt mett på sushi som en helt vanlig middag? 

Ja

Anonymkode: e7c9c...9f8

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (3 timer siden):

Du får lage det selv da, eller senke kravene litt. Må det være Omakase eller Alex Sushi hver gang? Av og til er det faktisk greit med Sabrura, der får du mye mat for 500 kroner.

Sushien på Sabrura er jo ikke noe god. Smakløst.

Anonymkode: 50284...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sushien på Sabrura er jo ikke noe god. Smakløst.

Anonymkode: 50284...727

Litt enig, Sabrura er sushiens Egon, men man får det man betaler for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

norw skrev (37 minutter siden):

Er det vanlig å spise seg helt mett på sushi som en helt vanlig middag? 

Ja? Hvorfor skulle man ikke få spise seg mett den dagen man har sushi til middag?

Her er ikke sushi hverdagsmiddag, men en god middag i helgen i blant. Vi bestiller sushi f.eks en fredag i blant, og da bestiller vi nok til å bli helt mette. Spiser da et brett med 12 biter, jeg (kvinne) og min voksne sønn det samme. Vi blir passe mett av det. Kunne sikkert klemt inn litt til og blitt stappmett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten kjøper rundt 30 biter, da har vi alltid til overs til en liten brunch etter at vi er mer enn mette nok. Kjøper fra litt forskjellige steder, men har vel aldri blitt over 500 totalt. 

Anonymkode: 02750...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer arbeid å lage individuelle sushibiter enn å lage en hel pizza. Likevel kan jeg spise meg mett på begge deler til omtrent samme pris.

Anonymkode: 1e961...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller 15 biter hos min lokale sjappe, 105kr. Da er jeg stappmett etter 10 og har rester. Skjønner ikke hvordan man mener det blir sykt dyrt.

Anonymkode: 77bb7...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...