AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #261 Del Skrevet 6. november 2024 Florence Nattgal skrev (2 timer siden): Nei de fleste tar det som en logisk ting, eller som et nødvendig onde i det minste. Skal man leve trenger man penger til hus, mat og klær. Men det idiotiske her er at det fremstår som noen kvinner tror at forsørgelsen av seg selv kommer fra intet, og at yrkesaktivitet er noe som er kjempet frem av feminister. Altså, jeg mener at å jobbe er valgfritt. Ingen forbanna plikt. Anonymkode: e31c7...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #262 Del Skrevet 6. november 2024 Du har et poeng ts. Nå er jeg ikke enig i det du skriver, som jeg ønsker det samme som deg. Synes det var rart og dra inn stemmerett, det er mye eldre enn at familien er avhengig av 2 inntekter. Vi ble litt lurt, eller lurte oss selv. Når kvinner kom i arbeid økte prisene , spesielt på bolig , slik at en vanlig arbeiderfamilier nå er avhengig av 2 inntekter bare for og bo. De kvinnene som begynte og jobbe deltid / heltid etter at barna ble større sørger for at familien fikk ekstra penger brukte det på hytter, ferier og større forbruk. De tenkte neppe på at kvinnene som kom etter dem måtte jobbe 8 timer om dagen for og kunne bo med sin mann i samme bolig de bodde i. Dessuten har vi vendt oss til større forbruk som kan være vanskelig og snu. jeg synes også det er rart at kvinnefrigjøring er det samme som at det finnes et svar for alle. Så selvom jeg ikke ønsker det samme som deg, høres det ikke frigjørende ut at kvinner som vil være hjemmeværende ikke skal kunne velge det, og nærmest ikke få respekt for og ønske det. Anonymkode: 612ab...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Nattgal Skrevet 6. november 2024 #263 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Altså, jeg mener at å jobbe er valgfritt. Ingen forbanna plikt. Anonymkode: e31c7...273 Voksne folk må forsørge seg på ett eller annet vis. Det er valgfritt hvis du har penger nok. Eller får penger eller blir forsørget av andre. Ellers er det da ingen annen mulighet, og derfor en plikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #264 Del Skrevet 6. november 2024 Florence Nattgal skrev (46 minutter siden): Voksne folk må forsørge seg på ett eller annet vis. Det er valgfritt hvis du har penger nok. Eller får penger eller blir forsørget av andre. Ellers er det da ingen annen mulighet, og derfor en plikt. Ja, en må få midler fra andre kilder om en skal velge vekk jobb. Den er jo soleklar. Anonymkode: e31c7...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #265 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 7.22): Staten er pliktig til å gi deg tak over hodet og mat i følge loven. Så staten skal sponse deg når du ikke ha inntekt. Anonymkode: ff8fe...521 Jo, men får man penger fra staten har man også plikt til å gjøre det man kan for å bli selvforsørget (dersom det er mulig). TS (hvis du fortsatt leser tråden): Null problem at du ikke jobber, hvis mannen din går med på å forsørge deg. Bare å flytte til ei billig bygd det. Finnes mange slike i landet. Ofte med skrikende behov for arbeidskraft. Anonymkode: 12a89...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #266 Del Skrevet 7. november 2024 Det vil ikke jeg heller. Er i dag 27, jobber fullt med to små barn og mann. Vi investerer langsiktig i eiendom, aksjer og fond. Med dagens beregninger kan vi leve fullt av investeringene våre når vi er ca 50 år, samtidig som verdiene våre vil fortsette å vokse. Kjenner jeg blir litt trist for at foreldrene våre ikke har tenkt likt. Mannen sin familie er opptatt av at det ikke skal være noe å arve, helt ok, men helt utenkelig for oss og ikke skulle etterlate barna noe. De vil ikke trenge og jobbe de heller da de vil arve fondet, selv om vi så klart ønsker at de gjør der. Vil gi barna samme mulighetene som jeg ønsker meg selv. Poenget er altså er at det ikke er for seint, man kan ta snarveier som å sykemelde seg og søke ufør av diverse årsaker, eller du kan jobbe beinhardt for det noen år, og nyte godt utav det senere i livet. Slutt og klag og gjør noe med det 🫶🏻 Anonymkode: 5ac52...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #267 Del Skrevet 12. november 2024 Helt greit å føle deg sånn. Men husk at fortidenes kvinner ikke hadde rettigheter over egen kropp. Før 1971 kunne du ikke anmelde mannen din for overgrep. Overgrep mellom gifte parter fantes ikke per loven på det tidspunktet. Anonymkode: 03980...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #268 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 22.58): Det vil ikke jeg heller. Er i dag 27, jobber fullt med to små barn og mann. Vi investerer langsiktig i eiendom, aksjer og fond. Med dagens beregninger kan vi leve fullt av investeringene våre når vi er ca 50 år, samtidig som verdiene våre vil fortsette å vokse. Kjenner jeg blir litt trist for at foreldrene våre ikke har tenkt likt. Mannen sin familie er opptatt av at det ikke skal være noe å arve, helt ok, men helt utenkelig for oss og ikke skulle etterlate barna noe. De vil ikke trenge og jobbe de heller da de vil arve fondet, selv om vi så klart ønsker at de gjør der. Vil gi barna samme mulighetene som jeg ønsker meg selv. Poenget er altså er at det ikke er for seint, man kan ta snarveier som å sykemelde seg og søke ufør av diverse årsaker, eller du kan jobbe beinhardt for det noen år, og nyte godt utav det senere i livet. Slutt og klag og gjør noe med det 🫶🏻 Anonymkode: 5ac52...f49 trenger dere en kid til? 😂😂 Anonymkode: cbb55...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #269 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 22.58): Det vil ikke jeg heller. Er i dag 27, jobber fullt med to små barn og mann. Vi investerer langsiktig i eiendom, aksjer og fond. Med dagens beregninger kan vi leve fullt av investeringene våre når vi er ca 50 år, samtidig som verdiene våre vil fortsette å vokse. Kjenner jeg blir litt trist for at foreldrene våre ikke har tenkt likt. Mannen sin familie er opptatt av at det ikke skal være noe å arve, helt ok, men helt utenkelig for oss og ikke skulle etterlate barna noe. De vil ikke trenge og jobbe de heller da de vil arve fondet, selv om vi så klart ønsker at de gjør der. Vil gi barna samme mulighetene som jeg ønsker meg selv. Poenget er altså er at det ikke er for seint, man kan ta snarveier som å sykemelde seg og søke ufør av diverse årsaker, eller du kan jobbe beinhardt for det noen år, og nyte godt utav det senere i livet. Slutt og klag og gjør noe med det 🫶🏻 Anonymkode: 5ac52...f49 De fleste har nok ikke muligheten til å investere i så ung alder. Nå snakker jeg om helt vanlige jobber og der det ikke er masse arv involvert. Anonymkode: e7075...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #270 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 20.03): Ja, en må få midler fra andre kilder om en skal velge vekk jobb. Den er jo soleklar. Anonymkode: e31c7...273 Hvilke "andre kilder" er det, selvsagt forutsatt at man ikke har tenkt å være en snylter. Anonymkode: 74e7a...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #271 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 14.30): Hvilke "andre kilder" er det, selvsagt forutsatt at man ikke har tenkt å være en snylter. Anonymkode: 74e7a...5ab Det vil vel være arv, gevinst, bli forsørget eller leve av naturen. Men snylter er også et alternativ for dem det gjelder. Anonymkode: e31c7...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå