AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Del Skrevet 4. juni Jeg blir smågal, vi har fått nye naboer, med barn på samme alder som våre egne, det er tipp topp, de er mest hos oss, og nabobarnet krever voldsomt med oppmerksomhet hele tiden, samt oppvartning. Vi syntes det er hyggelig at de kan fly litt mellom husene og sånt, men barnet er her selv når våre barn ikke ønsker å leke med hen. Da krever hen nærmest at vi skal leke, og maser helt vilt. Barnet hører ikke, når det er fint vær har vi en regel her i huset at da er vi ute, det er sjeldent noe dette barnet vil og kommer på en drøss med unnskyldninger for å bli inne. Jeg tenker jo at i vårt hus gjelder våre regler, og da driter jeg lag fart i om hen får være inne hjemme når det er fint vær, eller leke med vann inne, slikt er ikke lov hos oss. Vi er kanskje strengere enn foreldre flest i dag, men vi ønsker å opprettholde de reglene vi har. Vi varter ikke opp våre barn allverdens, og når de ikke er invitert over, så tenker jeg heller ikke at de skal forvente verken oppvartning eller stort av min oppmerksomhet, jeg har husarbeid og annet å drive med som jeg hadde gjort uavhengig av om mine barn er der eller ikke, og da tenker jeg når nabobarna stort sett er på besøk daglig så skal heller ikke de være noen brems for at jeg skal få unna det jeg må gjøre. Det er først nå barna våre er så store at dette med besøk har blitt et tema for oss, så jeg vet liksom ikke hva som er normalt.. Anonymkode: 0efd9...4b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet hører ikke, når det er fint vær har vi en regel her i huset at da er vi ute, det er sjeldent noe dette barnet vil og kommer på en drøss med unnskyldninger for å bli inne. "Nå skal X og Y (dine barn) ut, så da må du enten bli med dem eller gå hjem til deg selv. " Det er vel ikke noe stort problem, egentlig? Anonymkode: c931e...f68 22 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 4. juni #3 Del Skrevet 4. juni Hvis de ikke vil høre så hadde jeg ringt naboene og bedt de hente ungene sine 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Del Skrevet 4. juni Når dine barn ikke er hjemme lan du di Han skal gå hjem. Du har annet å gjøre. Det samme om han ikke vil ut. Vil du være inne, da går du hjem og er inne der Anonymkode: d8b76...498 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Del Skrevet 4. juni Tipaa skrev (3 minutter siden): Hvis de ikke vil høre så hadde jeg ringt naboene og bedt de hente ungene sine Det også. Dere må komme å hente Ola, han vil ikke være med ut og han vil ille gå hjem. Jeg har ting jeg må gjøre, så dere får hente han Anonymkode: d8b76...498 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): "Nå skal X og Y (dine barn) ut, så da må du enten bli med dem eller gå hjem til deg selv. " Det er vel ikke noe stort problem, egentlig? Anonymkode: c931e...f68 Tipaa skrev (32 minutter siden): Hvis de ikke vil høre så hadde jeg ringt naboene og bedt de hente ungene sine AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Når dine barn ikke er hjemme lan du di Han skal gå hjem. Du har annet å gjøre. Det samme om han ikke vil ut. Vil du være inne, da går du hjem og er inne der Anonymkode: d8b76...498 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det også. Dere må komme å hente Ola, han vil ikke være med ut og han vil ille gå hjem. Jeg har ting jeg må gjøre, så dere får hente han Anonymkode: d8b76...498 Nei, i teorien er det ikke det, men mannen og jeg er litt uenig, han varter opp det han kan, og gjør jo bare det for at de skal føle seg velkommen, vel og bra det, vi vil jo gjerne at de skal leke sammen, men det er ungene som skal leke sammen, jeg syntes det er feil at det skal bli mye mer jobb for meg enn om bare mine var her. Jeg sjekker ofte til våre når de er over der, og aldri har jeg sett at de voksne der har lagt ned arbeidet for å leke med mine barn, og det forventer jeg på ingen måte heller. Men jeg syntes bare det er vanskelig å skulle sette grenser for andres barn, fordi man vet jo ikke helt hvordan de reagerer på det heller Anonymkode: 0efd9...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Del Skrevet 4. juni Hvis nabobarna opplever at mannen din varter dem opp Så er det ikke rart de kommer til dere eller at de maser. Du og mannen din må bli enig om hvilke grenser dere skal ha. Deretter er det bare å sette grenser for nabobarna, og sende dem hjem hvis de ikke hører eller hvis de maser for mye. I deres hus er det deres regler som gjelder. Anonymkode: 78abb...9c7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vil ikke Skrevet 4. juni #8 Del Skrevet 4. juni (endret) Grenser er trygt og godt. Husker veldig godt de foreldrene som sa nei til oss og var tydelige i reglene sine. Hos dem visste vi akkurat hva som var lov og ikke. Barn må få tydelige beskjeder, hvis en voksen sa at "nå må du snart tenke på å gå hjem" ble vi gjerne noen timer til. Alle barn har godt av å kunne ta i mot en beskjed fra en voksen uavhengig av reaksjon. Be nabobarna dra hjem. Ikke gi goder du ikke gir til egne barn midt i uka, nå har dere allerede gjort det og da kan dere godt være litt strenge fremover. Hvis mannen din var redd for å bli oppfatta som kjip og at barna skulle føle seg uvelkomne har dere jo allerede gjort en innsats, barnet er jo hos dere hele tiden 🤣 Endret 4. juni av vil ikke Skrivefeil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Del Skrevet 4. juni Hvor gamle er disse barna? Snakker vi 4-5 år? Eller 9-10? Anonymkode: 9eb74...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #10 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor gamle er disse barna? Snakker vi 4-5 år? Eller 9-10? Anonymkode: 9eb74...0bc 4-5 Anonymkode: 0efd9...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis nabobarna opplever at mannen din varter dem opp Så er det ikke rart de kommer til dere eller at de maser. Du og mannen din må bli enig om hvilke grenser dere skal ha. Deretter er det bare å sette grenser for nabobarna, og sende dem hjem hvis de ikke hører eller hvis de maser for mye. I deres hus er det deres regler som gjelder. Anonymkode: 78abb...9c7 Jeg sier det til han, han er bare veldig redd for å bli oppfattet som kjip, jeg på den andre siden er kanskje litt for lite redd for det, men det er igjen ikke snakk om besøk av noen vi ser sjeldent, her er det fort daglig, og da tenker jeg at det skal være unødvendig å gå ut av våre rutiner fordi de er på besøk. Da må de mer enn gjerne være her, men vi kan ikke venne dem til å kunne forvente stort. Vi er vandt til at ungene våre stort sett klarer seg selv, under regelmessig oppsyn så klart, vi lager mat, men utenom det så gjør de det meste selv, de maser så klart hull i hodet på oss om all verdens de også, men det er igjen enklere å sette tydelige grenser for egne barn. Anonymkode: 0efd9...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #12 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 4-5 Anonymkode: 0efd9...4b0 Ok, men da er de såpass små at du kanskje ikke kan forvente at de skjønner alt dette. Mange 4-åringer har vansker med å ta beskjeder. Anonymkode: 9eb74...0bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #13 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, men da er de såpass små at du kanskje ikke kan forvente at de skjønner alt dette. Mange 4-åringer har vansker med å ta beskjeder. Anonymkode: 9eb74...0bc Ja, neida, jeg skjønner jo det, så det er jo ikke så lett 🙈 Anonymkode: 0efd9...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 9. juni #14 Del Skrevet 9. juni Ryddet for krenkede innhold. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #15 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 19.16): Nei, i teorien er det ikke det, men mannen og jeg er litt uenig, han varter opp det han kan, og gjør jo bare det for at de skal føle seg velkommen, vel og bra det, vi vil jo gjerne at de skal leke sammen, men det er ungene som skal leke sammen, jeg syntes det er feil at det skal bli mye mer jobb for meg enn om bare mine var her. Jeg sjekker ofte til våre når de er over der, og aldri har jeg sett at de voksne der har lagt ned arbeidet for å leke med mine barn, og det forventer jeg på ingen måte heller. Men jeg syntes bare det er vanskelig å skulle sette grenser for andres barn, fordi man vet jo ikke helt hvordan de reagerer på det heller Anonymkode: 0efd9...4b0 Da hadde jeg latt mannen varte opp så lenge han gidder, men med en gang det faller på meg hadde jeg sendt barna hjem. Anonymkode: 2c75b...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå