Gå til innhold

Brun utflod + litt rosa på tidspunktet for mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg skulle fått mensen nå i disse dager, og har testet positivt i dag. Nå i kveld hadde jeg litt brun utflod i truseinnlegget, kom også litt rosa på papiret da jeg tørket meg. Bruker cyclogest vagitorier, har ikke hatt noe utflod eller blødninger ellers etter eggløsningen. 
Kan det være bare såre slimhinner, eller kan festeblødningen komme så sent og som brun/rosa utflod? Bør jeg bli veldig bekymret, og bør jeg ta kontakt med lege? Erfaringer?🙃

Anonymkode: 7e9f2...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei

Jeg skulle fått mensen nå i disse dager, og har testet positivt i dag. Nå i kveld hadde jeg litt brun utflod i truseinnlegget, kom også litt rosa på papiret da jeg tørket meg. Bruker cyclogest vagitorier, har ikke hatt noe utflod eller blødninger ellers etter eggløsningen. 
Kan det være bare såre slimhinner, eller kan festeblødningen komme så sent og som brun/rosa utflod? Bør jeg bli veldig bekymret, og bør jeg ta kontakt med lege? Erfaringer?🙃

Så lenge det ikke tar seg opp skal du bare prøve slappe helt av :) gratulerer :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres veldig likt ut slik jeg opplevde det når jeg hadde kjemisk 😟

Anonymkode: e9227...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut son kjemisk. Hade det selv nå. Ventet mens fredag,testet positivt samme dag. Senere på dagen kom det brunt utflod tok seg opp etterhvert så friskt blod. Negativ test idag.

Anonymkode: 9dea5...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd dette i begge mine svangerskap (som gikk bra). Første gang var det etter IVF, og jeg brukte cyclogest. Andre gang ble jeg gravid uten hjelp, og brukte ikke noe støttemedisin. Begge ganger hadde jeg litt småblødninger, og menssmertelignende smerter, da jeg ventet mensen. Det varte i et par dager, og tok seg ikke opp.

Første gang var jeg helt knust, endelig gravid, og så så det ut til å gå galt. Da snakket jeg med fertilitetsklinikken hvor vi fikk behandling, og de sa at det ikke var så uvanlig, og kalte det en hormonell blødning i svangerskapet. 

Krysser fingrene for at det går bra ❤️ 

Anonymkode: e35fc...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd dette i begge mine svangerskap (som gikk bra). Første gang var det etter IVF, og jeg brukte cyclogest. Andre gang ble jeg gravid uten hjelp, og brukte ikke noe støttemedisin. Begge ganger hadde jeg litt småblødninger, og menssmertelignende smerter, da jeg ventet mensen. Det varte i et par dager, og tok seg ikke opp.

Første gang var jeg helt knust, endelig gravid, og så så det ut til å gå galt. Da snakket jeg med fertilitetsklinikken hvor vi fikk behandling, og de sa at det ikke var så uvanlig, og kalte det en hormonell blødning i svangerskapet. 

Krysser fingrene for at det går bra ❤️ 

Så godt å høre om lignende ufarlige blødninger 💕 Har jo lest at mange opplever dette, men blir selvsagt bekymret for at det kan være noe galt. Kom det blodtilblandet slim eller rent blod også, eller var det bare brun/rosa utflod i flere dager?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei

Høres ut som en kjemisk graviditet dessverre. Når du både har fått spotting etterfulgt av ferskt blod kan det tyde på det. Men i noen tilfeller kan det være normalt.

Trenger ikke kontakte legen. Vent et par dager å se om mensen dukker opp. Hvis ikke ta kontakt for å ta en blodprøve. 

Man får ikke festeblødning så sent. 

Anonymkode: 6ab96...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så godt å høre om lignende ufarlige blødninger 💕 Har jo lest at mange opplever dette, men blir selvsagt bekymret for at det kan være noe galt. Kom det blodtilblandet slim eller rent blod også, eller var det bare brun/rosa utflod i flere dager?

TS

Jeg husker veldig godt at det kom rent blod i første svangerskap i hvert fall. Vi var ute på restaurant for å feire den positive testen til tross for rosafargen på papiret ved dobesøk. Og ble det rødt, og så mye at jeg fant frem bind fra veska. Og etter den episoden ble det mer brunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...