AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #21 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mulig det, men man må jo anerkjenne at man har et problem hvis det å oppfylle ett barns rettigheter gjør at alle de normale barnas rettigheter dermed brytes fordi man ikke har ressurser nok til å strekke over alle. Det må jo være lov å mene at en slik prioritering ikke er riktig Anonymkode: ee23d...c0b Helt enig. Det at enkelte foreldre krever så mye for egne barn uten hensyn til at veldig mange andre blir skadelidende for at noen foreldre hevder sitt barns rettigheter. Sønnen har hatt et utagerende barn i klassen som i tillegg til å være utagerende konstant laget masse lyder, penner, blyanter, mynter, slt mulig med trykket ned på pulten, lyder laget med munnen og skraping med stoler. Folk rundt var ofte redde for hva som ville skje, plutselig spente han bein på andre barn, slo de, ute kunne han plutselig kaste stein. Sønnens kompis slapp såvidt unna en stor stein i bakhodet som kom ut av ingenting. De sto og ante fred og ingen fare og plutselig kommer gutten løpende med en stor stein og kaster. Heldigvis dårlige kasteevner. Foreldrene mente at alt var andres skyld, men vi er nok voksne som har observert oppførsel til å betvile det. Mener gutten burde gått på tilsvarende skole som storebroren - som faktisk var enda verre. Sønnen som har vært hjemme hos de når broren gikk amok kan skrive under på det. Til tross for to barn med store utfordringer ville foreldrene helt innse det, Anonymkode: 66e6c...701 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #22 Del Skrevet 3. juni 2023 Veldig gjenkjennelig, også vært er problem her. Lite å gjøre når alle skal gå i den offentlige skolen. I tillegg brukes alt av ressurser på disse problemungene, selv om ALLE har rett på et skikkelig opplæringsmiljø. Mer riktig å sette inn ressurser på de flinke barna, som tross alt er de som kommer til å drive verden videre om noen år, men problembarna blir navere. Dette er ikke stygt sagt, det er virkeligheten. Skolen skulle absolutt vært delt, slik at problembarna og de med andre krevende diagnoser gikk i egne klasser og fikk tilpasset opplæring og riktige voksenressurser der mens "vanlige" barn fikk ro og det undervisningsmiljøet de faktisk har krav på. De som får minst tilpasset opplæring i dag er de skoleflink, der mangler det mye i dagens skole! Så skolene burde virkelig legges opp for å passe til alle individer, ikke kjøre alle gjennom den samme kverna. Litt på siden dette. Sannheten er er det aldri kommer til å bli noe annerledes i klassen deres, dessverre. Anonymkode: b6b5f...99a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #23 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt enig. Det at enkelte foreldre krever så mye for egne barn uten hensyn til at veldig mange andre blir skadelidende for at noen foreldre hevder sitt barns rettigheter. Sønnen har hatt et utagerende barn i klassen som i tillegg til å være utagerende konstant laget masse lyder, penner, blyanter, mynter, slt mulig med trykket ned på pulten, lyder laget med munnen og skraping med stoler. Folk rundt var ofte redde for hva som ville skje, plutselig spente han bein på andre barn, slo de, ute kunne han plutselig kaste stein. Sønnens kompis slapp såvidt unna en stor stein i bakhodet som kom ut av ingenting. De sto og ante fred og ingen fare og plutselig kommer gutten løpende med en stor stein og kaster. Heldigvis dårlige kasteevner. Foreldrene mente at alt var andres skyld, men vi er nok voksne som har observert oppførsel til å betvile det. Mener gutten burde gått på tilsvarende skole som storebroren - som faktisk var enda verre. Sønnen som har vært hjemme hos de når broren gikk amok kan skrive under på det. Til tross for to barn med store utfordringer ville foreldrene helt innse det, Anonymkode: 66e6c...701 Ts her. Mye av det samme hos oss. Kasting av stein og andre gjenstander. Vold ut av ingenting med beskyldninger om at det ble fremprovosert. Plutselig lugging av jentene. Beføling av jentene. Slag og spark. Klær, skolesekker, sko, jakker som blir kastet i toalettet og ned i kummer og grøfter. Sykler og sparkesykler som blir utsatt for hærverk slik at de blir livsfarlige å bruke. Anonymkode: 5e73e...7a8 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #24 Del Skrevet 3. juni 2023 Denne læreren har i mine øyne heltestatus. Sitat Stakkars lærerne oppi det hele. Klassen har hatt 6 lærere på 5 år, og hun siste nå er i ferd med å få sparken fordi hun holdt denne eleven fast når han fikk et sinneanfall. Jeg mener hun kan ha reddet flere av elevene da han begynner å bli sterk og truer med å drepe dem hvis de ser feil på han. Hun endte med å sitte på han for å kontrollere han i mer enn en halvtime før hjelpen kom. Og nå mister hun kanskje jobben. Det er ille. Anonymkode: 87c7f...3fa 16 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #25 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har alvorlig adhd og er medisinert. Likevel får han sinneutbrudd som går på sikkerheten løs for de andre elevene. Han er voldelig, han ødelegger ting, han kaster ting, han truer med drap. Foreldrene er utrolig på, og selv om gutten ikke har avlaster, krever de at han skal gå i normal klasse. Men. Det ødelegger for de andre. Mitt barn har fått vesentlig dårligere undervisning når denne gutten tar all lærerens tid. Regning, f.eks, kan han knapt, og det er vår fortjeneste at han kan gangetabellen. Han er svak i alle fag, og det skyldes liten til ingen undervisning. Dette er tatt opp med skolen utallige ganger, men de er eksperter på å trenere. Ingenting skjer. Gutten hadde støttekontakt fem timer i uka i fjor, i år har han ikke hatt noe. Etter min mening burde ikke denne gutten gått i normal klasse, men foreldrene har kjørt på sitt, noe som har resultert i 25 elever som knapt har hatt noe skole i fem år. Hva gjør man nå da? Alt er prøvd, 9A-sak, fylkesmann, alt. Nå sitter en hel klasse igjen, snart på slutten av barneskolen, uten den undervisningen de skulle hatt. Jeg kjenner jeg koker over enkelte foreldres egoisme, og ikke minst skolens og fylkesmannens trenering! Anonymkode: 5e73e...7a8 Det er ikke gutten eller foreldrene hans som er problemet. Problemet er skolen og undervisningen dersom ikke ditt barn får den undervisningen den har krav på. Plasser skylden der den hører hjemme og kjemp på det. Er idiotisk å skylde på en annen elev når den ikke kan gjøre noe med kvaliteten på undervisningen. Du kan ikke ta drn faktoren med i noen klage. Du må klage på det dom faktisk gjelder ditt barn - den har ikke fått den opplæring den har krav på. Årsak til det er uviktig og ikke ditt problem. Anonymkode: 07fdd...49a 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. juni 2023 #26 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg synes foreldrene er tiltakløse. Ja, barnet skal ha alle rettigheter som andre barn. Men barn som utagerer på en slik måte har det ikke bra. Vanlig skole har ikke ressurser til å følge opp selv om de ideellt sett skulle hatt det. Sterk ADHD krever tilpasning. Et sted der barnet har kyndig personale med kunnskap så undervisning er tilpasset barnets behov. Det sier seg selv at en vanlig klasse med mange elever der en sitter pent ved pulten ikke er forenlig med en som får fnatt av å sitte stille lenge om gangen. Hadde mitt barn hatt så mye utageringer hadde jeg funnet en skole eller spesial klasse som faktisk kunne gitt barnet mitt det han trenger for å ha en fin skoledag. ADHD betyr ikke at en er dum og lat. Men hjernen fungerer annerledes og en må få tilpasset undervisning som kan fokusere på barnets styrker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #27 Del Skrevet 3. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Han har alvorlig adhd og er medisinert. Likevel får han sinneutbrudd som går på sikkerheten løs for de andre elevene. Han er voldelig, han ødelegger ting, han kaster ting, han truer med drap. Foreldrene er utrolig på, og selv om gutten ikke har avlaster, krever de at han skal gå i normal klasse. Men. Det ødelegger for de andre. Mitt barn har fått vesentlig dårligere undervisning når denne gutten tar all lærerens tid. Regning, f.eks, kan han knapt, og det er vår fortjeneste at han kan gangetabellen. Han er svak i alle fag, og det skyldes liten til ingen undervisning. Dette er tatt opp med skolen utallige ganger, men de er eksperter på å trenere. Ingenting skjer. Gutten hadde støttekontakt fem timer i uka i fjor, i år har han ikke hatt noe. Etter min mening burde ikke denne gutten gått i normal klasse, men foreldrene har kjørt på sitt, noe som har resultert i 25 elever som knapt har hatt noe skole i fem år. Hva gjør man nå da? Alt er prøvd, 9A-sak, fylkesmann, alt. Nå sitter en hel klasse igjen, snart på slutten av barneskolen, uten den undervisningen de skulle hatt. Jeg kjenner jeg koker over enkelte foreldres egoisme, og ikke minst skolens og fylkesmannens trenering! Anonymkode: 5e73e...7a8 Du får ikke plass på spesialskole dessverre av adhd. Det finnes uansett omtrent ikke plasser på slike skoler og de er som regel tenkt for barn med autismespekterdiagnoser. Skolen kan lite gjøre med de midlene son finnes. Skole er rett og slett ikke prioritert og det går ut over barna slik du beskriver. Det er blant annet en av grunnene til at vi streiket i fjor. Anonymkode: c991e...db1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #28 Del Skrevet 3. juni 2023 Hva om alle foreldrene tar barna ut av skolen fra høsten? Del de i grupper på f.eks fem og fem og ha hjemmeundervisning på rundgang. (Jeg tror ikke dere faktisk trenger å gjøre det, men at det at alle truer med å gjøre det vil få kommunen til å reagere). Om problemet er så ille som du beskriver og dette går ut over din sønns læring og dermed livsmuligheter ville jeg kanskje sett på muligheten for å flytte. Har dere satt advokat på saken? Deres barn har rett til et skolemiljø der man ikke blir truet på livet. Dette gjelder ressurser - kommunen har ikke vilje eller evne til å bruke de pengene som trengs for å gi både denne gutten og deres barn er god skolegang. Anonymkode: 36ce4...87e 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #29 Del Skrevet 3. juni 2023 Det er ikke gutten og foreldrene som er problemet her. Det er systemet "enhetsskolen". Selvfølgelig kjemper guttens foreldre for guttens rett. Det er jo det samme som dere forsøker å gjøre. Hadde skolen hatt nok ressurser til denne type barn. Hadde saken vært en annen. Jeg har selv hatt en sånt barn og har kjempet for hans rett i alle år. Jeg har aldri hatt noe ønske om at han skal ødelegge skolehverdagen til andre. Men like fullt ut er jeg klar over at det har skjedd. Mitt barn har på lik linje med alle andre, rett på et opplæringstilbud. Jeg har brukt mange 100 timer i løpet av guttens skolegang til å prøve å finne gode løsninger. Disse barna møter så mye negativitet og så lite mestring i sin hverdag, de blir ikke bedre av det. De blir heller ikke bedre at det stadig byttes ut lærere og at assistentene knapt er ferdig med videregående selv. Jeg fant en spesialskole som kunne passe i en annen kommune ca 10 mil unna. Kommunen nektet å betale skoleskyss. De mente at mitt barn kunne reise til og fra skole selv. Jeg kunne ikke sende min på tog/buss alene tre timer hver vei. Jeg hadde aldri visst hvor han var. Men jeg er ingen tvil om at det hadde vært god samfunnsøkonomi av kommunen å innvilge dette. Det hadde spart sykemeldinger hos lærere og skapt en tryggere miljø for medelever og ikke minst, det hadde gitt mitt barn et godt opplæringsmiljø. Jeg vant igjennom til slutt. vi fikk medhold hos statsforvalteren 3 måneder før han var ferdig i 10.klasse. Årsaken til at jeg forteller dette, er at jeg vil vise at det ofte er kamp fra begge sider. Ingen blir egentlig hørt. Konsekvensene av dette bærer barna sammen. Selv om adferden eies av ett barn, er heller ikke dette barnet upåvirket av det som skjer. Han klarer ikke å styre seg og ingen rundt han, setter de rammene han trenger for å vokse og utvikle seg i riktig retning. Anonymkode: d09e3...571 5 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. juni 2023 #30 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får ikke plass på spesialskole dessverre av adhd. Det finnes uansett omtrent ikke plasser på slike skoler og de er som regel tenkt for barn med autismespekterdiagnoser. Skolen kan lite gjøre med de midlene son finnes. Skole er rett og slett ikke prioritert og det går ut over barna slik du beskriver. Det er blant annet en av grunnene til at vi streiket i fjor. Anonymkode: c991e...db1 Jo, det kan en. En truer med å politianmelde for brudd på opplæringsloven. Funker som gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. juni 2023 #31 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke gutten og foreldrene som er problemet her. Det er systemet "enhetsskolen". Selvfølgelig kjemper guttens foreldre for guttens rett. Det er jo det samme som dere forsøker å gjøre. Hadde skolen hatt nok ressurser til denne type barn. Hadde saken vært en annen. Jeg har selv hatt en sånt barn og har kjempet for hans rett i alle år. Jeg har aldri hatt noe ønske om at han skal ødelegge skolehverdagen til andre. Men like fullt ut er jeg klar over at det har skjedd. Mitt barn har på lik linje med alle andre, rett på et opplæringstilbud. Jeg har brukt mange 100 timer i løpet av guttens skolegang til å prøve å finne gode løsninger. Disse barna møter så mye negativitet og så lite mestring i sin hverdag, de blir ikke bedre av det. De blir heller ikke bedre at det stadig byttes ut lærere og at assistentene knapt er ferdig med videregående selv. Jeg fant en spesialskole som kunne passe i en annen kommune ca 10 mil unna. Kommunen nektet å betale skoleskyss. De mente at mitt barn kunne reise til og fra skole selv. Jeg kunne ikke sende min på tog/buss alene tre timer hver vei. Jeg hadde aldri visst hvor han var. Men jeg er ingen tvil om at det hadde vært god samfunnsøkonomi av kommunen å innvilge dette. Det hadde spart sykemeldinger hos lærere og skapt en tryggere miljø for medelever og ikke minst, det hadde gitt mitt barn et godt opplæringsmiljø. Jeg vant igjennom til slutt. vi fikk medhold hos statsforvalteren 3 måneder før han var ferdig i 10.klasse. Årsaken til at jeg forteller dette, er at jeg vil vise at det ofte er kamp fra begge sider. Ingen blir egentlig hørt. Konsekvensene av dette bærer barna sammen. Selv om adferden eies av ett barn, er heller ikke dette barnet upåvirket av det som skjer. Han klarer ikke å styre seg og ingen rundt han, setter de rammene han trenger for å vokse og utvikle seg i riktig retning. Anonymkode: d09e3...571 Er nok "enklere" i Oslo. Skjønner det er mer utfordrende i mindre kommuner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 3. juni 2023 #32 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ts her. Ja, det er fortvilende. Vi foreldrene føler vi har gjort det rette hele veien fra 1. klasse. Vi har gått alle steg, skrevet brev, inkludert alle, kort sagt fulgt boken. Og så er vi her da, i 5. klasse og med en gjeng elever som har fått mildt sagt mangelfull skolegang. Flere elever har byttet klasse, og en har til og med flyttet pga problemet. Mange har mistet skolegleden helt. Vi har ikke mulighet til å bytte skole da det vil innebære at vår sønn får mye lengre og farligere skolevei, langs en riksvei med 80 km/t fartsgrense. Han har dessuten alle venner og kjente i klassen, og har ikke lyst til å bytte. Da tar han heller litt stolkasting i stedet for, som han selv sier. Stakkars lærerne oppi det hele. Klassen har hatt 6 lærere på 5 år, og hun siste nå er i ferd med å få sparken fordi hun holdt denne eleven fast når han fikk et sinneanfall. Jeg mener hun kan ha reddet flere av elevene da han begynner å bli sterk og truer med å drepe dem hvis de ser feil på han. Hun endte med å sitte på han for å kontrollere han i mer enn en halvtime før hjelpen kom. Og nå mister hun kanskje jobben. Det er ille. Anonymkode: 5e73e...7a8 Det er noe som kalles for avvegringsplikt, noe lærere også er bunden av. Det må skrives avvik da hun måtte bruke tvang for å se til at barnet ikke skadet andre barn og seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #33 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne gutten har like mye rett til å gå på skolen som alle de andre barna. Dere kan ikke kreve at han flyttes eller går på en annen skole. Det skulle tatt seg ut! Skolen må selvsagt sørge for at alle barn er trygge på skolen, men løsningen er ikke å bli sint på foreldre eller gutten eller forvente at han kastes ut. Han har akkurat de samme rettighetene som alle andre barn. Jeg synes også det er ekstremt rart å mene at ditt barns dårlige skoleresultater har årsak i én enkeltelevs oppførsel. Gjelder dette absolutt alle elevene? Det tviler jeg meget sterkt på. Ett av mine barn har også en medelev slik du beskriver, og ja, det har vært og er utrolig slitsomt å forholde seg til, men han går likevel straks ut av ungdomsskolen med toppkarakterer. Ikke skyld på andre fordi ditt barn er dårlig på skolen! Anonymkode: fd3d2...72f 👏 Anonymkode: 85faa...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #34 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): en tilføyelse til beskrivelsen: Disse søte jentene visste veldig godt hva som var triggere for denne gutten, og fyrte ham opp så godt de kunne, og så gikk de hjem og klaget til foreldrene som da reagerte omtrent slik som TS. Anonymkode: 115ce...c11 Å det er mange av de som gjør det, men enklest å gi skylden på barnet som da eksplodere. Så lei foreldre som mener deres eget barn er uskyldige Anonymkode: 85faa...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #35 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ts her. Mye av det samme hos oss. Kasting av stein og andre gjenstander. Vold ut av ingenting med beskyldninger om at det ble fremprovosert. Plutselig lugging av jentene. Beføling av jentene. Slag og spark. Klær, skolesekker, sko, jakker som blir kastet i toalettet og ned i kummer og grøfter. Sykler og sparkesykler som blir utsatt for hærverk slik at de blir livsfarlige å bruke. Anonymkode: 5e73e...7a8 Åh du vet seøvsagt at det ikke ble fremprovosert? Anonymkode: 85faa...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #36 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ts her. Mye av det samme hos oss. Kasting av stein og andre gjenstander. Vold ut av ingenting med beskyldninger om at det ble fremprovosert. Plutselig lugging av jentene. Beføling av jentene. Slag og spark. Klær, skolesekker, sko, jakker som blir kastet i toalettet og ned i kummer og grøfter. Sykler og sparkesykler som blir utsatt for hærverk slik at de blir livsfarlige å bruke. Anonymkode: 5e73e...7a8 har du hørt om Occams razor? Det er prinsippet om at den forklaringen som er enklest, sannsynligvis er den som er riktig. Når det dukker opp beskyldninger om at det ble fremprovosert, så er jo den enkleste forklaringen at det faktisk er sant at det var en provokasjon før volden. Anonymkode: 115ce...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #37 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 👏 Anonymkode: 85faa...0c3 👏 Anonymkode: be45a...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #38 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er jeg så uenig i! Foreldrene til dette barnet tar absolutt ikke ansvar for oppførselen til barnet sitt, da hadde de f.eks byttet skole fordi barnet med ADHD trives jo åpenbart ikke! Det har gått 5ÅR! Ærlig talt... Anonymkode: 02286...4e7 Nei, barnet må få de ressursene det trenger, for eksempel 1:1. Uforståelig at du retter sinnet mot et BARN, og hans sikkert helt utslitte foreldre - og ikke mot kommunen og PPT. Barnets utfordringer forsvinner da ikke bare fordi han bytter skole! Anonymkode: 9b073...87d 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #39 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): har du hørt om Occams razor? Det er prinsippet om at den forklaringen som er enklest, sannsynligvis er den som er riktig. Når det dukker opp beskyldninger om at det ble fremprovosert, så er jo den enkleste forklaringen at det faktisk er sant at det var en provokasjon før volden. Anonymkode: 115ce...c11 For noe tull 😆 Vi har plenty eksempler på at en av guttungene på skolen går uprovosert til angrep. En gang kom vår datter tilbake på skolen etter en ferietur. Da hun hadde kommet ut av bilen vår satte hun seg på huk for å knytte skoen. Plutselig kommer gutten bakfra og tar kvelertak på henne, mens jeg sitter i bilen rett ved siden av. Jeg måtte hoppe ut av bilen og gripe inn. Hvor er provokasjonen? At hun knyttet skoen? Var på skolen i det hele tatt? Hadde vært på ferie? At det alltid ligger en provokasjon bak fysiske angrep på skolen er reinspikket løgn, og å skylde på ofrene så det holder. Helt uakseptabelt med slike holdninger fra voksne. Anonymkode: c3733...794 20 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #40 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg har undervist i klasser med elever som kunne passe beskrivelsen. Det var to forskjellige verdener å skulle kjøre det samme opplegget i to ulike paralellklasser, både hva muligheten til å faktisk gjennomføre opplegget, og ferdighetene til flertallet av elevene angikk. De aller sterkeste klarte å henge med på det meste uansett, de som trengte litt mer tid og konkret "undervisning" (flertallet) slet fordi den undervisningen ofte ikke lot seg gjennomføre fordi den andre voksenpersonen som skulle være tilstede var syk eller flyttet til andre trinn. Og det var før kommunen sablet ned stillinger... Hovedproblemet ligger høyere opp i systemet. Jeg blir fortsatt varm og hissig når jeg tenker på frustrasjonen rundt det å ikke ha tid til å samarbeide, planlegge og tilrettelegge rundt enkelte elever og trinn slik at undervisning skulle la seg gjøre i alle klasser. For ikke å snakke om mangelen på voksne som kan veilede, fange opp når noe "er på gang", komme i forkant og hindre at en hel skoleklasse får ødelagt skoledagen. Anonymkode: 873e2...3c2 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå