Gå til innhold

Styrter du til unnsetning hvis du ser noen trenge hjelp på gymmet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

F. eks.:

Hvis noen feiler på benkpress og er fanget.

Hvis noen ikke kommer opp fra knebøy.

Hvis noen snubler på tredemøllen.

Osv.

Er du den som styrter til unnsetning?

Jeg er det 😊 Har reddet et titalls folk som benket mer enn de var mann/kvinne til. Og et par stk i knebøy. Er ofte andre som hjelper de som faller på tredemøllen, siden jeg ikke bruker tredemøllene og de er på andre siden av gymmet, så andre kommer til først.

Anonymkode: 1f94a...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjelder jo ikke bare på gymmet og er vel en grunnleggende del av å prøve å være et godt menneske vil jeg mene.

De færreste hadde vel gått rett forbi eller stått og sett på om en person ute i marka lå hjelpesløs halvveis ute i grøfta.

Eller om man hadde vært vitne til en trafikkulykke der noen sitter i klem.

Eller om man ser noen som holder på å drukne, så står man jo ikke bare ved livbøyen og skuer utover vannet med et smil om munnen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg, men folk må lære seg å kaste vektene om de ikke kommer seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, klart jeg gjør. Samfunnsplikt. Men ser mange som ser bort også, og redd for å bry seg.

Når det kommer til de som jeg ser løfter feil eller gjør en øvelse feil merker jeg det sitter mye lenger inne å gå bort og si «hei, kan jeg gi deg et lite tips? Jeg vil bare ikke at du skal skade deg på sikt.» Ser spesielt de unge på 17-20-års alderen, gutter, tar på så tungt at de løfter feil fremfor å starte pent og bygge seg opp. 

tror kanskje alle filmene hvor folk henger ut andre på trening som kommer bort til de bidrar litt til denne «skrekken». Selv om jeg som kvinne i 30-årene antagelig ikke vekket like stor skepsis i fremmede som en mann ville gjort, samtidig er jeg usikker på hvor alvorlig en guttegjeng på 19 ville tatt meg.

Anonymkode: 4285d...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg, hvis jeg ser noen som slenger på i overkant mye så følger jeg også med et halvt øyet for å se at de får det opp eller om de kommer til å trenge hjelp. Jobber i helsevesenet så vant med å hjelpe og vant med å følge med, gjør det automatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...