Gå til innhold

Noen som har gjort egglederundersøkelse med kontrast (HyCoSy)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed om at det kan være litt vondt og at jeg bør ta smertestillende på forhånd. Er det ekstremt vondt, som når man får satt inn spiral? Kjenner jeg gruer meg litt.

Anonymkode: e8a95...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det var overraskende vondt. Men jeg hadde ikke fått noe info om det på forhånd, så jeg hadde ikke tatt noe smertestillende og var heller ikke forberedt på smerter. Dermed ble jeg jo redd, og da oppleves det ekstra smertefullt. I etterkant fikk jeg vite at mine eggledere var helt tette, og at det der derfor var ekstra smertefullt å få sprøytet inn kontrastmiddel. 

Men smerten varte ikke lenge. Så når du har tatt smertestillende, så går det sikkert bra.

Anonymkode: b5da5...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var smertefullt (kun litt når de blåste opp en ballong inni der), men mine var åpne så kan hende det er derfor. Du kan jo ta en paracet og ibux en time før:)

Anonymkode: 04002...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over, ubehagelig ved ballong men ikke noe etter det. Min var delvis blokkert og væsken sto i 3-4 sek før det kom gjennom, likevel ikke vondt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da er jeg litt mer forberedt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har fått beskjed om at det kan være litt vondt og at jeg bør ta smertestillende på forhånd. Er det ekstremt vondt, som når man får satt inn spiral? Kjenner jeg gruer meg litt.

For meg var det bare som en vanlig gynekologisk undersøkelse. Ikke vondt i dete hele tatt 

Anonymkode: de892...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 14.33):

Jeg har tatt det, og fikk en allergisk reaksjon på kontrastvæsken. Og det er ikke så uvanlig, så husk på det, og også til ty neste gang du skal utsettes for noe slikt. 

Det var litt ubehagelig, men ikke direkte vondt. 

Anonymkode: 8f6aa...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...