AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Del Skrevet 1. juni 2023 Dette er min første ordentlig prøveperiode, men kjenner jeg blir gal av ventetiden mellom EL og mens. Hvordan takler dere det? Håper det blir litt mindre altoppslukende om vi må prøve over tid. Tiden går såå sakte! Anonymkode: dc00e...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 1. juni 2023 #2 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er min første ordentlig prøveperiode, men kjenner jeg blir gal av ventetiden mellom EL og mens. Hvordan takler dere det? Håper det blir litt mindre altoppslukende om vi må prøve over tid. Tiden går såå sakte! Anonymkode: Skulle ønske jeg kunne si ventetiden ble lettere med tiden og mindre altoppslukende.. Men nei.. Men man finner kansje litt andre ting til å få tiden til å gå etterhvert 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Del Skrevet 1. juni 2023 Ventetiden er også jævlig når man er blitt gravid, og venter på første ultralyd, på andre ultralyd, på at formen skal bedre seg, på at termindatoen skal komme, osv. Altså er det mye venting i det å få barn, så det er bare å belage seg på å smøre seg med god tålmodighet allerede nå. Livet går videre i mellomtiden. Anonymkode: 17dcc...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Del Skrevet 1. juni 2023 Ja, tiden går sykt sakte da. Men rådet er å prøve å ha noen andre "mål" og morsomme ting å se frem til. Og nei, går ikke fortere om man prøver en stund, heller motsatt. Et godt råd er å ikke sette livet på vent fordi man prøver. Ikke si nei til ting eller dropp å planlegge ting "i tilfelle jeg har blitt gravid" for da føles det enda lengre og kjedeligere å gå å vente på positiv test. Prøv å fyll dagene med andre hyggelig og fine ting. Plutselig er du gravid og blir kvalm å dårlig, så prøv å nyt tiden i prøveperioden også Anonymkode: 5fa8f...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 1. juni 2023 #5 Del Skrevet 1. juni 2023 Nå har jeg vært heldig og blitt gravid relativt raskt, men det har gjerne gått en eggløsning og tre før spiret han sittet. Støtter det som blir sagt i å ikke sette livet på vent. Prøve å innprente "at det skjer når det skjer", og lev som vanlig frem til uteblitt mens/positiv test. Vært sosial, gå på fest, drikk vin om du liker det, vært aktiv, spis sunt og kos deg innimellom. Lettere sagt enn gjort, men dog. Jeg tror at om man slutter med alt som potensielt kan være en risiko "i tilfelle man kan være gravid", så bli den ventetiden sinnsykt lang og altoppslukende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Del Skrevet 1. juni 2023 Etter prøveperiode 3 så har jeg blitt mer avslappet til det. Sluttet med eggløsningstester og hcg strimler på DPO 3-11 for jeg blir gal. Anonymkode: 5e543...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå