Sosionom Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Hggujb Endret 31. mai 2023 av Sosionom
ms. Perfect Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Om det er 90 barn totalt, og 60 av dem er store, så høres det ut som en helt ulovlig barnehage med 30 babyer/småbarn fordelt på 30 kvm uteplass. Når alt er asfalt er det jo en ren luftegård. Er rommene/avdelingene faktisk store nok til antall barn? Er barnehagen kommunal? Jeg ville nok ha involvert politikerne i kommunen og bedt dem sørge for at lovligheten og forsvarligheten i denne barnehagen blir ivaretatt. 1 1
Sosionom Skrevet 31. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Jggujk Endret 31. mai 2023 av Sosionom
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Ring rundt til barnehager i området og hør om de får ledig plass, da legger du inn søknad der. Kan du gå på søkersiden og se hvor mange kvadratmeter det er pr barn? Her i Oslo står det i det fakta om barnehagene på søkersiden under hver enkelt barnehage. Kan dere ha dagmamma? Private såm familie barnehager med plass i området? Anonymkode: ed8e1...943
Sosionom Skrevet 31. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2023 (endret) Vvvhgtgv Endret 31. mai 2023 av Sosionom
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Sosionom skrev (4 minutter siden): Har ringt rundt til både vår kommune og nabokommunen som sitter på oversikt over plasser ledige, de mener det ikke er noe ledig og at vi må takke ja der vi har fått plass. Det står at der er 5.3kvm per barn, men mistenker at de har tatt arealet av hele barnehagen og delt på antall plasser da det var like store garderober som avdelinger (uten å ta med de rommene som var låst av knyttet til hver avdeling). Dessverre ingen ledige familiebarnehager eller dagmammaer jeg har klart å finne her. Ønsker å legge til at både jeg og mannen har spurt om vi kan jobbe litt dag/kveld for å bare møtes i døra og løse det på den måten, det fikk vi dessverre heller ikke. Jeg ser bare en løsning, det er rett og slett å sykemelde seg for å være hjemme med barna. Jeg ønsker virkelig ikke det, da jeg ikke har samvittighet til å «misbruke» systemet på den måten, men skjønner ikke hvordan vi ellers skal løse denne situasjonen. De må vel gå der, også forsøker dere å få til så korte dager som overhode mulig. Etter du har takket ja til plassen setter du deg på venteliste til andre barnehager. Anonymkode: ed8e1...943 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 Sosionom skrev (3 minutter siden): Har ringt rundt til både vår kommune og nabokommunen som sitter på oversikt over plasser ledige, de mener det ikke er noe ledig og at vi må takke ja der vi har fått plass. Det står at der er 5.3kvm per barn, men mistenker at de har tatt arealet av hele barnehagen og delt på antall plasser da det var like store garderober som avdelinger (uten å ta med de rommene som var låst av knyttet til hver avdeling). Dessverre ingen ledige familiebarnehager eller dagmammaer jeg har klart å finne her. Ønsker å legge til at både jeg og mannen har spurt om vi kan jobbe litt dag/kveld for å bare møtes i døra og løse det på den måten, det fikk vi dessverre heller ikke. Jeg ser bare en løsning, det er rett og slett å sykemelde seg for å være hjemme med barna. Jeg ønsker virkelig ikke det, da jeg ikke har samvittighet til å «misbruke» systemet på den måten, men skjønner ikke hvordan vi ellers skal løse denne situasjonen. Du kan også søke permisjon fra jobben og spe på inntekten med å være dagmamma, pluss kontantstøtte. Om bhg er så trasig simdu skisserer får du antagelig dine første kunder i de andre foreldrene som fikk plass i samme bhg samtidig med deg. Anonymkode: b1670...83f 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 Vi meldte ikke flytting før skikkelig barnehage var i boks. Beholdt dermed plass i gammel kommune. Om du bor nærme nok er det kanskje en mulighet? Anonymkode: 81672...d53
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Sosionom skrev (55 minutter siden): Har ringt rundt til både vår kommune og nabokommunen som sitter på oversikt over plasser ledige, de mener det ikke er noe ledig og at vi må takke ja der vi har fått plass. Det står at der er 5.3kvm per barn, men mistenker at de har tatt arealet av hele barnehagen og delt på antall plasser da det var like store garderober som avdelinger (uten å ta med de rommene som var låst av knyttet til hver avdeling). Dessverre ingen ledige familiebarnehager eller dagmammaer jeg har klart å finne her. Ønsker å legge til at både jeg og mannen har spurt om vi kan jobbe litt dag/kveld for å bare møtes i døra og løse det på den måten, det fikk vi dessverre heller ikke. Jeg ser bare en løsning, det er rett og slett å sykemelde seg for å være hjemme med barna. Jeg ønsker virkelig ikke det, da jeg ikke har samvittighet til å «misbruke» systemet på den måten, men skjønner ikke hvordan vi ellers skal løse denne situasjonen. Dette er ikke misbruke i hermetegn men faktisk å misbruke systemet. Du er ikke syk da kan du ikke bli sykemeldt. Anonymkode: 26332...058 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 Sosionom skrev (1 time siden): Har ringt rundt til både vår kommune og nabokommunen som sitter på oversikt over plasser ledige, de mener det ikke er noe ledig og at vi må takke ja der vi har fått plass. Det står at der er 5.3kvm per barn, men mistenker at de har tatt arealet av hele barnehagen og delt på antall plasser da det var like store garderober som avdelinger (uten å ta med de rommene som var låst av knyttet til hver avdeling). Dessverre ingen ledige familiebarnehager eller dagmammaer jeg har klart å finne her. Ønsker å legge til at både jeg og mannen har spurt om vi kan jobbe litt dag/kveld for å bare møtes i døra og løse det på den måten, det fikk vi dessverre heller ikke. Jeg ser bare en løsning, det er rett og slett å sykemelde seg for å være hjemme med barna. Jeg ønsker virkelig ikke det, da jeg ikke har samvittighet til å «misbruke» systemet på den måten, men skjønner ikke hvordan vi ellers skal løse denne situasjonen. Du kan jo ikke sykemelde deg når du ikke er syk!!! Ikke er det "misbruk" av systemet heller, det er derimot reel misbruk av systemet og alt annet enn greit å gjøre! Gjør heller som foreslått av en over - ta permisjon fra jobben og bli dagmamma i et år! Anonymkode: 2bef0...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Kjente jeg hadde lyst til å komme med både input, tips og lovverk…. Helt til jeg leste om sykemeldingsløsningen din. Skam deg, og lykke til! Anonymkode: 11763...4b4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjente jeg hadde lyst til å komme med både input, tips og lovverk…. Helt til jeg leste om sykemeldingsløsningen din. Skam deg,😳 og lykke til! Anonymkode: 11763...4b4 🔺🔺🔺 Anonymkode: d15df...e7b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 Sykemelde deg for hva da?hva skal du lyve til fastlegen din om...? Jeg hadde garantert tatt ulønnet permisjon, levd på kontantstøtte og en lønn. Anonymkode: 79642...cd8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 Det er krav til ute- og inneareal. Det er bare å spørre kommunen om når det er gjennomført tilsyn. Er det en kommunal barnehage, spør om de oppfyller arealkrav. Dersom de ikke gjør det, har de ofte systematiske, godkjente løsninger. Uansett, trygdesvindel er alvorlig kriminalitet Anonymkode: 00c08...a8b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 Du kan da ikke «sykemelde deg» på dette grunnlaget, herregud. Det burde vært straffbart. Sett barna på venteliste i andre barnehager, i mellomtiden gjør dere alt dere kan for å skaffe alternativt barnepass eller tar ubetalt permisjon. Anonymkode: 038e1...b12
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 Kommunen har god oversikt over barnehagens areal i fht antall barn og lovverket, det er jevnlige tilsyn så det hadde fort blitt oppdaget hvis det var for mange barn i barnehagen. Anonymkode: b5412...976
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå