Fjellrypa Skrevet 18. september 2006 #1641 Del Skrevet 18. september 2006 Håper du får en helt ordinær og kjedelig natt med god søvn! Høres rett og slett slitsomt ut å være deg for tiden. Håper det kommer seg de siste ukene fram mot termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 18. september 2006 #1642 Del Skrevet 18. september 2006 Nattinatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 19. september 2006 #1643 Del Skrevet 19. september 2006 Håper du har hatt en rolig natt med god søvn Og håper inderlig at du får en super dag i dag uten plager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 19. september 2006 #1644 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg syns det høres ut som modningssmerter. Det var i alle fall sånn mine modningssmerter kjentes ut. Og så syns jeg virkelig ikke det er rart at du er utålmodig. Det er jo ikke selve graviditeten du har gått så lenge å ventet på, men det lille nurket som graviditeten fører frem til. Hadde det ikke vært for at premien er så fantastisk, så tror jeg ikke jeg hadde giddet å vurdert en graviditet til. Og det blir nok en stund til jeg er prøver igjen, for jeg har fortsatt veldig klart for meg hvor slitsomt og tungt jeg syns det var. Men den lille ved enden av reisen - ja det er det mest fantastiske du kan tenke deg! Så det er verdt alt slitet, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 19. september 2006 #1645 Del Skrevet 19. september 2006 Nå er det ikke lenge igjen Epona! Skjønner at du vil hilse på den lille der inne. Jeg er utålmodig allerede, og er ikke halveis en gang... Håper formen blir litt bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 19. september 2006 #1646 Del Skrevet 19. september 2006 Takk for svar, alle sammen (ingen nevnt, ingen glemt), og trøst og ønsker om en god natt og alt! Dere er skjønne. Jeg føler jeg bare klager her, men det blir kanskje litt ensidig det jeg skriver her i dagboken også da.. Jeg er ikke fult så klagete sånn egentlig, altså.. Men natten har i hvertfall vært rolig, om jeg ikke har sovet så godt. Modningssmerter, ja Moonchild - det er i de baner jeg har tenkt.. Jeg har tenkt at kanskje babyen driver og fester hodet nedi bekkenet? For det var et voldsomt press i bekkenet på en måte, fra innsiden og ut. Kan ikke beskrive det på noen annen måte. Det fortsatte i natt, men mildere og mildere for hver gang jeg våknet. (Ja hver gang - har ikke hatt noen god natt..) Er en svak murring nå i morges også, type "jeg tror jeg får mensen i løpet av dagen". Får se hvordan det utarter seg i dag. Tenkte å ringe jordmoren min bare for å spørre, hvis det blir i dag sånn som i går. Bare for å høre hva hun synes det høres ut som. Har en ganske høy terskel for å ringe og be om råd, det er kanskje litt dumt. Men det føles ikke farlig dette her, og Knøttet er aktiv (har sprellet inni magen hver gang jeg har våknet i natt, har liksom aldri vært stille føltes det som) og virker å ha det bra. 35 uker i dag! Fem uker igjen til termin!!! Og i går fortalte bestisen min at hun og familien hennes skal til Et-Sted-I-Nærheten en uke etter terminen min og være noen dager - og jeg håper håper at hun kan komme på barselvisitt da! Hun er forresten helt fantastisk å ha (er jo ikke bestisen min for ingenting), og ekstra fantasisk akkurat nå - for hun husker igjen alle følelsene jeg forteller om fra da hun gikk og ventet på å bli mamma. Og det er så deilig at noen kjenner igjen absolutt alle snåle teite tanker, og ikke minst sier og forteller meg akkurat de tingene jeg trenger å høre. Og forresten Moonchild: Spesielt takk for dine ord, for at du dønn ærlig tør å innrømme at graviditet ikke bare er en dans på roser Jeg har også tenkt mye at "dette blir det leeeeenge til jeg gjør igjen", men jeg tror egentlig ikke det blir det. Men ett års pause vil jeg minst ha.. Men jeg gjør det gjerne igjen, for jeg ønsker meg flere barn, og heldigvis er alle svangerskap forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. september 2006 #1647 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg kan godt ta noen av de vondtene dine sånn inntil videre jeg altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 19. september 2006 #1648 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, vær så god, Cr@sh! Jeg tilbød deg dem i går kveld, men du må ha sovnet fra dem! Typisk - når jeg for første gang ringte helsestasjonen for å spørre jordmoren om dette murrebestyret, så er det ingen jordmor der! Da må jeg ringe legekontoret, men det har jeg ikke lyst til. Ville snakke med jordmor jeg... Men har søkt litt på nettet, og det eneste jeg finner peker i retning "modningssmerter". Og at det er en fin ting. Så da får de heller være her, disse murringene. Men jeg har ikke funnet ut noe om når det er normalt å begynne å få dem. :klø: Det er jo enda fem uker til termin, og to uker til jeg har lov å føde liksom.. Men så fort går det vel ikke å modnes? Har ærlig talt ikke peiling jeg. Det som skjer på slutten nå vet jeg egentlig veldig lite om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. september 2006 #1649 Del Skrevet 19. september 2006 Merkelig, står det ingenting i alle disse bøkene man får hos JM heller? Jeg mener forresten å ha lest at hos førstegangsfødende pleier babyen å snu seg og feste hodet ganske tidlig. Faktisk flere uker før termin i gjennomsnitt. (Så det kan jo være det du kjenner.) Ville ikke bekymret meg så mye jeg heller, dersom babyen fortsatt er livlig og aktiv. Men hva med å ringe føden? De kan helt sikkert svare deg. Jeg tror faktisk jeg hadde ringt føden før JM, for da hadde jeg vært sikker på at de kunne sjekke alt mulig hvis de mente det var noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 20. september 2006 #1650 Del Skrevet 20. september 2006 Susan: Står ikke noe som passer til det jeg opplevde på mandag i hvertfall, men jeg tror på min egen teori om hodefesting. Babyen snudde seg for noen uker siden (uke 30), og har ligget i hodeleie siden det, og har ligget lavt i bekkenet mitt. Med det presset som jeg opplevde fra innsiden av bekkenet tror jeg nok at hodet kan ha festet seg, eller i alle fall at det er det babyen driver på med litt etter litt. Hadde litt verk i går også (mensmurring), men mye svakere. Kjenner det i dag også, men mer som svakt press mot bekkenet fra innsiden. Knøttet har vært mer normalt aktiv i går og i natt og så langt i dag, i motsetning til på mandag da h*n var hyper. Kynneraktiviteten er generelt sett økt i forhold til før, men det er visst vanlig på denne tiden. Får kynnere nesten med en gang jeg begynner å bevege hvis jeg har sittet i ro en stund. Egentlig bare veldig fint. Måtte livmoren trene seg god og sterk til fødselen! Har det ganske bra i dag, og har litt energi. Driver og rydder i alt det lagrede rotet på gjesterommet (les roterommet...), sorterer og kaster. Har kjøpt inn ørten oppbevaringsbokser, men trenger visst flere.. Men hendene verker voldsomt i dag i tillegg til nummenheten, så ryddingen går ikke akkurat fort. Fikk brev fra trygdekontoret i dag, ang fødsespengesøknaden min. De trengte inntektsdokumentasjon fra arb.giver (kunne de ikke sagt det da jeg var på møtet!!??!) og attest fra legen på termindato (noe jeg har bestilt fra legekontoret og fordtod at de skulle sende direkte til trygdekontoret, men det har TK altså ikke fått..). Så da har jeg litt å ordne i morgen, for jeg får ikke gjort det i dag.. Har begynt å få litt halsbrann innimellom.. Ikke noe godt.. Men heldigvis sjelden og lett å få bort. Sambo er skjønn - i morges sa han at snart er det tirsdag igjen! Jeg skifter jo svangerskapsuke om tirsdagene, og tirsdag er min yndlingsdag for tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 20. september 2006 #1651 Del Skrevet 20. september 2006 Innom med en stor til deg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. september 2006 #1652 Del Skrevet 20. september 2006 Snart er du ferdig snuppa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. september 2006 #1653 Del Skrevet 20. september 2006 Morsom samboer du har! Haaper disse siste ukene gaar fort og at knoettet ikke droeyer saa lenge med aa komme. Skjoenner godt at du er utaalmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 21. september 2006 #1654 Del Skrevet 21. september 2006 Syns det er helt utrolig at det er såå kort tid igjen til terminen din jeg.. Men kan vel tenke meg at de siste svangerskapsukene kan virke trege nok likevel, men nå kan den lille snart bare komme Gleder meg kjempe masse jeg til å hilse på den lille som bor i magen din Håper du får en koselig dag i dag Epona, uten vondter og plager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. september 2006 #1655 Del Skrevet 21. september 2006 Du har jammen meg ikke lenge igjen nå, bare 1 mnd!! Ah.. der minnte du meg på at jeg må ha kopi av UL termin som må ettersendes Trygdekontoret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. september 2006 #1656 Del Skrevet 21. september 2006 Ikke lenge igjen jo! Spennende!! Ha en fin dag vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 21. september 2006 #1657 Del Skrevet 21. september 2006 Shatikax2, Skytte, Holly Hobbie, Epica og Mrs.Potter: til dere alle sammen! Kjekt at dere er så oppmuntrende. Og dere har jo rett, det er egentlig ikke så lenge igjen.. I går fikk jeg så utrolig dårlig samvittighet for at jeg sutrer så fælt for tiden, og selv om jeg er i min fulle rett til å være lei av å gå gravid, så har jeg inngått en avtale med Knøttet i magen om at h*n skal få være der fem uker til. Jada, jeg er litt rar! Men jeg har vært så sliten i det siste at jeg nesten har glemt at det er noen inni meg, og jeg vil jo at den lille skal trives inni der.. Virker jo som h*n gjør det, men i går gjorde vi altså en avtale. Gjorde det egentlig mest med meg selv da, jeg er jo ikke klin gal heller Men jeg gleder meg veeeeeldig til dagn kommer når Knøttet skal ut, lengter sånn etter å ha h*n her med oss!! Her UTE vel og merke! For h*n er jo her allerede, bare veldig godt gjemt inni meg.. Magen min har forresten sunket Jeg synes det selv, og sambo påpekte det nå i dag. Den begynner lavere, og er mer kulerund utsående, særlig nederst. Så jeg tror nok Knøttet har drevet og skrudd seg fast hin dagen da alt var så vondt, sånn som jeg trodde. Skal på legekontroll neste uke, blir spennende å se om ikke det stemmer når hun skal kjenne etter. Spennende! Men jeg vet at hodet vanligvis fester seg i god tid hos førstegangs, så jeg tror ikke det tyder på noe. Men nå er det jo fem uker til termindagen i dag ganske nøyaktig, eller 35 dager igjen (33 på tickeren pga utenlandsk regnemåte). Og 35 dager høres jo ganske lite ut egentlig? Bare en måned pluss noen dager.. Det skal jeg holde ut! Har fått ordnet alle ærender i dag, med permisjonsting og tang, mangler bare å ringe trygdekontoret, for de har faktisk fått attesten fra legen min, de har tydeligvis bare ikke skjønt det. Og så har jeg kjøpt en oppbevaringsboks til m hjul, og en liten oppveraringsboks. Har fått ryddedilla. Har kjøpt sengekant til babysengen, så nå har vi alt som trengs til den og kan lage den klar når vi vil Nå er det snart middag her, lasagne m rundstykker og salata til på menyen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 21. september 2006 #1658 Del Skrevet 21. september 2006 Bare innom og følger med og gir deg en . Tror det er stor forskjell på hvor mye sånne plager man har før fødsel og hvor lenge før. Og noen babyer kommer jo fire uker før termin også. (Ikke for å skremme deg.) Jeg er ingen ekspert jeg heller. Men etter at S blei født har jeg forundra meg mye over hvor fort alle plagene under svangerskapet var glemt. Det er nok noen hormoner som lurer oss for å sikre slekters gang! Lykke til med innspurten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. september 2006 #1659 Del Skrevet 21. september 2006 Innom med en liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 21. september 2006 #1660 Del Skrevet 21. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg