Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på glukosebelasting. Fysj det var ekkelt.. Fikk et bra tips fra Bizzy å forhånd om å ha med sånn sitronsaft som man har i te, men det var selvsagt tomt for det her i huset.. Så jeg måtte drikke det bart.. Tok først blodprøve, og så skulle jeg drikke sukkervannet. Brakk meg mens jeg drakk det søte klisset, men fikk det ned til slutt. Knøttet begynte å bumpe veldig etter ganske så kort tid! :ler: Og så to timers venting, før ny blodprøve. Satt og leste mens jeg ventet, og var skikkelig kvalm sånn av og på.

Hadde legetime senere på dagen, og dro hjem i mellomtiden og spiste. Var jo utsultet! Hadde ikke diabetes, men det var ikke akkurat noe jeg hadde trodd heller.

Usch!

Jag ska också göra en sån glukosbelastning, första veckan i juli. Det låter verkligen inte mysigt. Och två timmars väntan! :overrasket: Det hade inte jag fått med mig. Åh, jag som hade tänkt att kunna vara på jobbet vid nio-halv tio... skit...

Hur är det? Får man äta något alls på morgonen innan? Jag har fått för mig att man ska komma dit på tom mage för att ta testet. Jag kommer ju bli sängliggande innan lunch om jag inte får äta nåt - särskilt när jag måste gå upp vid sex-tiden.

Varför fick du göra en glukosbelastningstest? Ville läkaren eller jordmor det?

Jag ska få göra ett glukostest eftersom sonen var så stor - och de därför misstänker att jag nog var på gränsen till havandeskapsdiabetes förra gången.

- spännande att se om det var en sanndröm du hade också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff sånn glukosebelastning er pyton altså. Husker jeg var på det når jeg var gravid med Henrik og det er det kvalmeste jeg har opplevd. heldigvis hadde de sitron på legekontoret og det hjalp nå litt da.Var så happy for at jeg slapp det der med Martine........men da var jeg jo kvalm hele tiden så jeg vet nå ikke hva som var værst jeg :ler:

Jammen har dere kjørt masse :overrasket: helt imponerende spør du meg. Det tror jeg ikke jeg hadde orket.Før elsket jeg å kjøre på langturer men nå synes jeg det bare blir værre og værre på en måte.Begynner vel å bli gammel kanskje....................... :sjenert::tunge1:

Så han ønsker seg ei lita tulle han. Ja det blir jammen spennende å se hvem som bor inni der gitt.Det er nesten rart å tenke på at det kan bo et bittelite mennenske sånn inni et annet menneske ja. Tenkte ofte på det særlig når jeg gikk med Martine.Sikkert fordi hun holdt sånn veldig liv inni der hele tiden. (og det har hun jo gjort siden hun kom ut) Henrik var rolig og har vært det siden, lurer på om det er en sammenheng jeg. :klø:

Håper du får en fin uke vennen min!

Kos deg med magen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

hei Hei :)

Innom med en tirsdagshilsen :klem:

Rimelig langt å kjøre på ei helg ja, men sikkert koselig å se igjen familie. Syns det var koselig å høre at du følte deg hjemme i "lille filleby" jeg da :klem:

Håper du får en koselig kveld vennen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Oi,dere har kjørt langt ja!

Synes det er koselig jeg da,selv om man blir sliten. Når man kjører så har man bare hverandre,ikke noe tv,data og sånn som forstyrrer ;)

Så bra at du føler deg hjemme i lille filleby!

Håper du får en fin tirsdag!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Tusen takk for PM'en i går. Det er meg vet du. Klarer ikke å holde meg unna. Vil ikke miste kontakten med deg. Tenker ofte på deg og det du har i magen. Håper en dag at det blir vår tur. Har tro på at vi lykkes senere. Først få hjelp med kiloene. Det starter i morgen. Skal til samtale da. Er kjempe spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Sommerberta: :klem:

Liv: Ja, bra det.. Jeg trodde ikke det, men legen ville jeg skulle ta den testen for sikkerhetsskyld, etetr en urinprøve med glukose i.. Laaang tur ja..

Skytte: Bra det er flere som har problemer med å henge med i KG-svingene! At ikke det bare er jeg! :ler: Prøver så godt jeg kan, men det skjer så mye med så mange KGjenter at det blir vanskelig! Men noen følger jeg jevnlig og ekstra godt med hos da! :)

Cr@sh: Hei! :klem: Helgen var fin ja, men slitsom! Begynner så smått å komme seg nå da!

Furstina: Hvis du skal ta den glukosebelastningstesten, så foreslår jeg at du tar med deg tipst fra Bizzy om sitronsaft (sånn som man har i te, sånn uten sukker i). Men det var absolutt overlevelig uten også, det er jo bare sukkervann, ikke noe farlig og ekkelt liksom. Men fryktelig FRYKTELIG søtt bare. Måtte faste fra midnatt, og det er nok lurt å få det gjort på morgenen ja. Hvis du skal ta det på ettermiddagen, ville jeg spurt på forhånd hvor lenge man må faste fra, for det sier seg selv at du kan ikke gå en hel natt og dag uten mat! :overrasket: Jeg måtte ta testen fordi jeg hadde utslag på glukose i urinen, men samtidig var blodsukekret mitt normalt, så både legen og jeg skjønte at jeg mest sannsynlig ikek hadde diabetes. Men ble tatt for sikkerhetsskyld, så er det ute av verden. Er visst vanlig at nyrene "slipper igjennom" litt glukkose under graviditet, men uten at man egentlig har høyt blodsukker, men at en tilfeldig urinprøve dermed kan ha utslag på glukose.

Charmina: Det var fryktelig langt, og sambo som kjørte hele veien.. Han er en dyktig sjåfør, det skal han ha! Jeg er pingle på fremmede steder, får av og til angst bak rattet jeg.. Så langkjøring er liksom hans greie.

Pi@: Klem tilbake!

Zenta: Ja, er litt glad for det selv jeg! Har hatt den samme følelsen i dag faktisk. Er litt mer avslappet for tiden, sambo og jeg har det veldig fint nå, etter å ha hatt det midlt sagt turbulent, som jeg jo har fortalt litt om. Etetr den slitsomme turen i helgen var det veldig godt å komme hjem, og plutselig var liksom dette Hjemme, og ikke Bergen liksom! Og faktisk så har du Zenta mye å si på det også! Var så koselig å kjøre til deg i byen din og gå ut og spise og prate! :) Føler meg mer hjemme når jeg har en venninne i nærheten! Stor :klem: til deg!

Skytte: :klem:

Mrs.P: Er enig med deg, det er koselig å kjøre på langturer! Man får tid til å prate, og vi hadde mange fine samtaler på veien. Og har tullet og ledd og hatt det fint. Og kranglet om veien og sånn ;) Er en egen sjarme med sånne turer synes jeg - stoppe på bensinstasjoner og kjøpe baguetter og is, og så har vi bruks og vann i kjøleboksen baki bilen. På vei hjem var vi en smule slitne, og det var litt mindre prat i oss da, hihi! :ler:

Epica: Ja, dagen har vært bra! Vondt i ryggen etter jobb, men ellers fint! Grattis med ny rosa dagbok forresten! :klem: Så gøy med en liten jente i magen da!!!

I dag har jeg vært på jobb, og har virkelig jobbet! Takke meg til halv dag og å gå utenpå, haha.. Fått veldig vondt i ryggen, og gruer meg litt til neste uke når jeg begynner med hele dager.. Men får vel prøve det ut, kans hende jeg tåler det bedre enn jeg tror.

Har fått så mye myggstikk! Myggen pleier ikke å like meg, men nå har den begynt å forsyne seg grovt.. :sur: Kommer snikende om natten, sover jo med åpent vindu. Natt til i går fikk jeg fem myggstikk, to hovnet skikkelig opp og jeg var illrød og kokvarm i svære områder rundt. Ser helt tolig ut i dga, men er vondt der det var hovent i går. Og i natt har myggen vært på ene foten min, på leggen og låret, og for hver gang jeg har vært på do i dag har jeg sett de røde områdene, og de har vokst for hver gang. Og det klør!!! :frustrert: Så jeg har kjøpt Xylocain salve til å lindre kløen.

Dumme mygg altså. De pleier som sagt ikkelike meg, og jeg har da aldri reagert på dem hvis de først har bitt. Men nå gjør jeg det gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hei Sommerberta, der var du også innom! :klem: Takk for gode ord! :klem: Og takk for at du tenker på meg, og på knøttet mitt! Jeg gleder meg veldig til den dagen kommer da du har gode nyheter å fortelle! Og jeg vet at veien har vært lang og vondt for deg, og jeg vet at det fortsatt gjenstår noen kronglete svinger for å si det sånn. Men jeg tror for deg! Alltid!! :) Hvis du tviler og synes alt er vondt, så er jeg her! :klem: Masse lykke til med morgendagen!!

PS: Hvis du ikke vil at dette skal stå her, så kan jeg helelr sende en PM til deg og forandre dette innlegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Er en egen sjarme med sånne turer synes jeg - stoppe på bensinstasjoner og kjøpe baguetter og is, og så har vi bruks og vann i kjøleboksen baki bilen. På vei hjem var vi en smule slitne, og det var litt mindre prat i oss da, hihi! :ler:

Ååå,nå drømmer jeg meg helt bort her jeg sitter!

Noe av det beste jeg vet med sommerferien..stoppe på bensinstasjoner,rasteplasser osv. Da koser jeg meg altså.

Skal ikke så mye til for å tilfredstille meg :ler:

Ha en fortsatt fin dag vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Rasteplasser og kjølebag og kaffe på termos er kjempekos!! :hoppe: Vi skal på en liten bilferie i sommerferien vår, det gleder jeg meg til! :) Da har vi litt bedre tid enn nå i helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

I går kvelde skjønte jeg at noen av bumpene jeg kjenner i magen er hikking! :ler: Det kommer liksom sånne forsiktige bump - bump - bump - bump - bump osv med helt jevne mellomrom, og holder på et minutt og nesten to. :) Måtte le litt i går da jeg skjønte det, var etter vi hadde lagt oss, sambo syntes også det var vitig. :ler: Knøttet sparker vel ikke så jevnt så lenge? Sparkene pleier å være mye kraftigere, men litt avhengig av hvor jeg kjenenr det. På kvelden kjenner jeg det veldig godt. Den lille må tydeligvis finne sin stilling å ligge i på en måte! :ler:

Er forresten 22 uker på veg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Hei Sommerberta, der var du også innom! :klem: Takk for gode ord! :klem: Og takk for at du tenker på meg, og på knøttet mitt!  Jeg gleder meg veldig til den dagen kommer da du har gode nyheter å fortelle! Og jeg vet at veien har vært lang og vondt for deg, og jeg vet at det fortsatt gjenstår noen kronglete svinger for å si det sånn. Men jeg tror for deg! Alltid!! :) Hvis du tviler og synes alt er vondt, så er jeg her! :klem: Masse lykke til med morgendagen!!

PS: Hvis du ikke vil at dette skal stå her, så kan jeg helelr sende en PM til deg og forandre dette innlegget..

Det var så bra skrevet, at det bare kan stå.

Tusen takk for at du er den du er. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Jeg blir rørt av ordene dine Epona :klem: Det er kjempe koselig å ha blitt kjent med deg og at vi ikke bor så langt unna hverandre. Gleder meg til neste gang vi møtes :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er stadig vekk innom deg selv om jeg ikke er flink til å legge igjen spor.. Ser ofte på ticeren din og tenker at dersom ting hadde gått bra her og, så ville jeg og kjent spark nå! Ikke det at det er sårt, jeg er ikke lei meg, men tenker jo litt hvissomattedersomatte...

Var en lang kjøretur det ja! :ler: Men sikkert koselig å treffe alle! Og jeg har bemerket meg fra flere hold at man ikke skal ta på gravide mager :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si hei jeg!!

Er så glad for at alt ser bra ut for deg nå!!

Masse lykke til videre.

Skal bli mye flinkere til å legge igjen spor etter meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så herlig med god stemning og miniferie! :hoppe:

Jeg elsker også laaaange bilturer...Håper på å få dratt mannen med på en bilferie i Europa en vakker dag..men han er ikke spesielt gira!! :ler: Vi kjører drøye 120 mil hver vei hver eneste sommer da..for å komme oss til landstedet vårt..men det er ikke så eksotisk som å feriere nede på kontinentet!

Usj...den glukosebel. testen hørtes fæl ut! Godt at du er ferdig med den og at alt ser bra ut!

Ha en kjempefin tirsdag vennen!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hei søta!

Det er helt sikkert hikking du kjenner! Små, rytmiske dunk, som på en måte er på samme stedet hele tiden, og svakere enn sparkene... Og med noen få sekunders mellomrom. Utrolig koselig! :hjerte: Bøtteknotten hikker minst en gang om dagen, det er ganske artig. :ler:

Tenker på deg! Og helt enig i at lange bilturer er koselige...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...