Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

En stor :klem: og ønsker om en fin helg fra meg også! Ikke morsomt når stemningen ikke er bra. Har dere tatt det skikkelig opp eller går dere mer og gnager på hverandre? Tror i alle fall ikke det er sunt i lengden. Bedre å lufte frustrasjonen, så skal du se at alt føles bedre etterpå :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

Hei alle som har vært innom! :klem:

Prada: Nei, jeg gjør nok ikke det! ;) Jeg har brukt et par mnd på det jeg har holdt på med, for jeg striker bare når jeg føler for det. Noen racer blir jeg aldri.. :sjenert:

Bizzy: :kyss:

Cr@sh: :klem:

Pi@: :klem:

Prada: Alt vel her i gården! :klem: Håper alt er vel med deg og spiren også!! :hoppe:

MrsP: Nei, ikke morsomt i det hele tatt.. Når ting kommer på løpende bånd med litt styggere ordvalg enn man ellers ville valgt.. Deilig å kjenne liv i magen ja!! :hjerter:

HH: Hei! Nicket er et gudinnenavn. Epona er en heste- og fruktbarhetsgudinne, og det syntes jeg passet til meg da jeg valgte det! Ikke gudinne-delen, men hestedelen og fruktbarhetsdelen :tunge1: Takk for god helgønakser! Ha en vidunderlig helg du og!

Epica: Nei, desverre ingen bestillingsstrikking her :klem: Hormoner ja.. Puh.. De gjør jammen mye rart! God helg!

Missbumblebee: Takk! God helg til deg og magen!

Skytte: Takk i lige så! :klem:

Madden: Hei godjenten! :klem: Ja, det trengs sånne utluftinger.. Imonert selv jeg, over at jeg får til å strikke! Men det tar litt tid med meg :ler: Riktig god helg!!

Iss: :klem:

VAlentine: Hei! :klem: Vi har tatt det opp nå.. Og ting blir vel i orden etetr hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

JA, og så bare poster jeg uten å srkive noe mer! :ler:

Har vært et par slitsomme dager her, var full krig omtrent hin dagen. Det var skikkelig fælt.. Men nå er det helt i orden, bort sett fra sånne litt mer langsiktige ting som er bakgrunnen for det hele da..

Nok om det! ;)

Nå er det full sommer her! Var så varmt i går at oi! Ikke vært ute enda i dag, men det er like hett. Herlig! :briller2: Elsker sommer!

I går var jeg på farten hele dagen. Først jobb, og så en liten shoppingrunde (95 % titting, 5 %shopping) hvor jeg kjøpte jeg meg en bikini, men vet ikke om jeg tør å bruke den. Vel er jeg glad i magen min, men ikke helt kompfortabel med å vise den til offentligheten uten klær på.. Sambo mener en gravid mage ikke er noe å gjemme vekk, men den er full i utslett og ser ikke så lekker ut.. Og ikke brystpartiet heller. Får kanskje lete etter en badedrakt til å bade i. :sjenert: KJøpte også en hvit mamma-t-skjorte på HM, og den nye selvbruningsbodylotionen fra Dove.

I går kveld var vi på kino, så Da vInci koden. Har lest boken og elsket den, og må si meg uenig med kritikerne - for jeg synes filmen var bra!! Veldig bra laget faktisk! Men den var litt lang, og beina hovnet opp (!) og jeg satt med en og en fot i fanget for å avlaste. Og på slutten var jeg så trøtt at jeg kjempet mot søvnen. Men så var ikke filmen ferdig før til midnatt da.. Førte kinobesøk i Lille Filleby faktisk, og jeg var imponert over kinoen. Den ser så stusselig ut på utsiden, men jammen var det stilig inni! I den grad det har noe å si ;)

Kjente ganske lite liv i går, men jeg tror jeg kjente mens jeg var på kinoen, men ikke helt sikker for jeg hadde veldig mye luft i magen i går.. :rodme: Så i dagmorges fikk jeg for meg dumme tanker om tilstanden inni magen... For bortsett fra magen føler jeg meg ikke gravid liksom, ikke sånn som de første 13 ukene. Nå føler jeg meg som meg selv, liksom, glemmer at jeg er gravid på en måte. Hvis jeg lukker øynene så er jeg liksom bare meg, jeg kan ikke kjenne at jeg er gravid på noe vis, bortsett fra når jeg kjenenr liv da. Og sånnt får man slitsomme ideer av..

Men hadde en kynner i morges. Og livmoren er helt opp til navlen nå. Skal ta ting litt mer easy i dag, og ta meg tid til å kjenne hva som foregår inni der.

Skal småshoppe litt i dag også, tenkte å kjøpe noe til Knøttet! :hjerte: Og så er det helgehandling, og null middagsideer.. :sur:

Ha en fin lørdag alle sammen, håper solen skinner på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Shopping idag og! I dag 50 % shopping og 50 % titting :sjarmor:

Kjøpt meg en BH, og strømpebukse m plass til magen i. Skal reise i 60-årsdag neste helg, og må ha strømpebukser til det jeg skal gå med da.

Også kjøpt dyr KMS-hårstylingsak (moulding paste eller hva den heter). Og dyyyr god fuktighetskrem til ansiktet. Trengte begge deler, men trengte selvfølgelig ikke så dyre ting, men velværet mitt trengte det.. Har snudd på hver krone i lange tider nå, og denne mnd ville jeg unne meg bittelitt luksus.

Og så har jeg kjøpt noen klesplagg til Knøttet! Det var det gøyeste! :-D Har sett på ALT babytøyet i fire butikker, men vanskelig å finne ting, for det er jo bare sommertøy nå omtrent.. Så meg helt matt på alt det fine, og endte opp med helt vanlige ting! :ler: Kjøpte en ullbody m lang arm i str 62, en bomullsbody med skjønn bamse på i str 56. Og en herlig løve t-skjorte i str 74 som den lille kan bruke på denne tiden neste år! :)

Første små innkjøp til den lille! Synes det var litt stas jeg! :hoppe:

Varm, sliten og trøtt i beina etter drøye to timers shopping%handling, og slengte meg på sofaen og satte på viften. Herlig :Hehe: Og da jeg la meg ned for å slape av, begynte knøttet å si ifra at hei, jeg er her, og da slappet denne jenten av gitt! :)

Nå: Ut og skygge meg. Det er litt vind ute og mer svalende enn innendørs. 26,4 grader i skyggen ute! I love summer! :briller2:

Og Iss: Ja, jeg er enig. Bikini er helt supert. Prøvde noen mammabadedrakter på Lindex idag, men de passet liksom ikke. Og så tenkte jeg at herlighet, jeg kjøpte bikini i går, og hvis jeg føler meg ulekker, så får jeg bade m singlet utenpå.. Så jeg droppet dyre innkjøp av badedrakt som blir brukt noen få ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk bikini, vær stolt av den gravide kroppen din! (Med eller uten medisin utslett!) Jeg vandrer rundt med fleskemage, og pupper som har så tydelige blodårer at, men bikini, det må en jo ha på sommeren! (Må nok kjøpe meg ny, da jeg har lagt på meg.... :ler: Og regner enda med en god del kilo til :ler: )

Ha en riktig så fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, nesten litt misunnelig jeg.. er jo sååå utrolig koselig å kjøpe de første plaggene til en liten mageboer :hjerter:

Håper dere har kost dere i dag i finværet!!!!

Glad i deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Herlig lesning fra mamma in spe!

Håper dere har kost dere i varmen, og at du har fått brukt ny-bikini'n!

Jeg burde så absolutt kjøpt meg ny bikini... Ikke samme sjarmen å sitte ute i bh...!

Vi får bare håpe at det fantastiske været holder seg! Jeg vil bli bruuuun!!! :ler:

Og du...du fortjener hvert eneste luksusprodukt du unner deg vennen! Nyyyt det!

Om ikke lenge så går alt du eier og har og litt til, til det vesle nurket du bærer under :hjerte: ditt! :hjerter_rundt:

Ha en kjempefin uke!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag röstar också på Bikini.

Det är väl det perfekta plagget när magen växer? Jag som har gett upp att hitta en passande baddräkt till min ickegravida kropp tänker inte försöka ge mig på att prova gravidbaddräkter - nej, det projektet tror jag är omöjligt.

Mina baddräktsprövningar brukar sluta med att jag blir sur och uppgiven efter att ha prövat baddräkter som både är för vida i livet och för korta. Resultatet blir att antingen skär axelbanden in, trycker in och plattar ut och bort den lilla bysten jag har för att slutligen smita in mellan skinkorna i ett försök att räcka till mellan gren och axlar. Eller så förutsätter baddräktens snitt en C eller D kupa - gärna i silikonfast form :sinnatagg:

Njut av vädret, själv plågas jag på ett kvavt kontor och bara längtar till skuggan på terrassen hemma!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Innom med en mandagsklem :klem: Håper du nyter det herlige været om dagen og at alt står bra til :)

Gleder meg til shopping. Men kan vi si en halvtime senere enn det vi avtalte..? Man skal aldri si man har fri når man tror det for jeg fant ut at jeg hadde ledermøte tre timer på formiddagen.. Men jeg rekker shoppinga fint etter det hvis vi sier en halvtime senere enn det vi avtalte :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom for å se hvordan du har det!

Godt å lese at dere har blitt venner igjen,det er nå det beste! Men en opprenskning er nødvendig inni mellom!

Var ikke gravidstr.buksen deilig?! Jeg syns den var helt genial for den rørte seg ikke en millimeter! Alltid er sånne tynnstr fæle til å sige nedenfor magen til vanlig,men nå med mage og riktig strbukse var det perfekt!

Koselig at du kjenner masse liv! Det er så beroligende og godt!

Drøm søtt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Jeg synes også at gravide i bikini er kjempefint. Det finnes da ikke noe flottere enn gravide mager? Da jeg gikk med Martine kjøpte jeg meg en kjempefin bikini og det var så befriende å kunne gå i den uten å måtte holde inn magen :ler::ler:

Ellers håper jeg du og sambo har det fint! Ikke glem at man kan være ganske så følsom når man er gravid da. Det er jo utrolig masse som skjer med kroppen din så det er jo ikke så rart heller.

Tenker masse på deg og magen!

Nyt sommeren.

Kjempeklem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper stemningen i hjemmet er helt på topp igjen! Kjedelig når ting skurrer.

Vi må absolutt få til et treff før sommeren, det tror jeg bare at jeg bestemmer her og nå! Hva med helga 1-2 juli, er du hjemme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei hei!

Er det slitsomt aa vaere gravid i varmen, eller er det ok? Haaper du faar kjoelt deg ned naa og da hvis det er uutholdelig!

:klem:

ps. takk for nick-forklaring - bra valgt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Heihei jenter! :klem:

Takk for alle koselige hilsener siden sist! Har ikke vært noe særlig på nett i det siste, ikke orket å skrive så mye, og dessuten har sommeren ute lokket mer enn å sitte forran PCen. Terassen vår er ferdig nå, og det er sååå digg å sitte der og slappe av! :briller2:

Her går det bra! Knøttet bumper masse i magen, og er aktiv gjennom hele dagen, litt av og på. På kvelden øker aktiviteten, og h*n sparker ganske så kraftig! Når jeg har lagt meg for kvelden hender det ofte at jeg nærmest kvepper! :ler: Bumpingen (som vi kaller det her i huset) kjennes tydelig på utsiden, og sambo liker så godt å kjennne. Han får litt alien-assosiasjoner, og det skal jeg innrømme jeg gjør og! Veldig rart å tenke på at det skjer ting inni min kropp som ikke min kropp gjør selv, men en anne liten kropp! Et helt eget liv, en helt egen person som gjør ting selv inni magen min! :hjerte: Lurer så veldig på hvem det er som bor inni der jeg! :)

Knøttet har fått litt klær i det siste, i går var sambo og jeg på shopping (etter andre ting), men tittet innom klesbutikker og en butikk med barneutstyr, bare for å sjekke priser og sånn. Og fant ut at den brukte vognen vi kan overta er mer enn god nok! :Nikke: Stive priser på nye vogner gitt.. Kikket på en del andre ting, så etter skinnpose, men fant ikke. Men vi kjøpte en body i går, en tøff sak med lange ermer og krage og striper og med lykketallet vårt på! Så den var vi helt enige om at vi måtte kjøpe! ;)

Og i dag har jeg vært med Zenta og spist lunsj og ruslet i butikker og pratet. Kjempekos! :hoppe: Før jeg møtte henne, kjøpte jeg en kjempefin sparkebukse med langermet genser til (litt guttete, men kan trgt brukes av en jente og, selv om sambos første utbrudd var at "jammen det er jo gutteklær") og tre bodyer. :sjenert: Knøttet må jo ha klær når h*n kommer, så nå er innkjøpene i gang! ;)

Sliter litt med ryggen for tiden. Fra liggende og sittende stilling gjør det kjempevondt i korsryggen når jeg skal opp og stå og begynner å gå. Føles som over- og underkroppe ikke henger helt sammen, og ryggen må på en måte dette litt på plass. Så jeg vagger litt og har vondt en liten stund til jeg "henger sammen" igjen, og så kan jeg liksom bevege meg som vanlig. Får også veldig fort vondt i ryggen av å bøye meg og å gjøre ting, og kjenenr at arbeidsdagene gjør ikke akkurat godt, selv om jeg gjør lette ting og jobber redusert.. Skal til legen til uken, og får snakke m henne. Litt usikker hva jeg vil gjøre i forhold til jobbingen nå..

Ellers har det vært frytkelig varmt i det siste! Jeg elsker sommer, men jammen er det hett! Vanskeligst om nettene, sover veldig dårlig for tiden når det er så varmt.. Og så har det vært skumle skogbranner! Den første skogbranenn som var for et par dager siden kjente vi røyklukten av, flere mil unna! et blåste så vanvittig den dagen, og røyken reiste milevis unna, helt hit! :overrasket:

Fjelllrypa: Er hjemme 1.-2. juli ja!! Foreldrene mine komer kanskje rundt den 30.juni, kanskej litt før, litt usikekrt enda, kanskje er de her den helgen, kanskej er de reist alt. Man vet aldri, de har løse planer foreløpig. Hadde vært kjempekos å hilse på deg!! :hoppe: Så ja, jeg og bestemmer treff den helgen! :Nikke:

Nå i helgen skal vi til Egersund og feire mamma og pappa sine 60-årsdager (2 i 1), og vi drar i morgen. Blir myyye kjøring på en helg, men blir litt godt å komme seg bort litt. Og to hotellovernattiger også, jeg liker hoteller, hihi! Og så får jeg endelig vise familien min min gravide mage! :)

Nå skal jeg ta en liten runde her og se hvordan det står til med dere supergirls, og så må jeg pakke til turen. PÅ forhånd god helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...