Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Skytte: Ikke sikkert jeg fortsetter å legge på meg i samme tempo nei. Håper ikke det.. :sjenert: Kan hende det stabiliserer seg litt og jevner seg ut. Uansett så er jeg ikke fet nå, jeg bare synes det går så altfor fort.. Har aldri opplevd å veie så mye før som jeg gjør nå.. Det meste jeg noengang har veid før er 65 kg, og det er faktisk ti år siden.. Og nå har jeg liksom passert den vekten på 1-2-3, og enda veier babyen nesten ingenting :ler: Jeg vet det er mye som veier mer, det er ikke 10 kg fett liksom, men litt fett er det jo.. :sjenert: Jaja, skal ikke mase så fælt om vekten, det er ikke noe galt med den i det hele tatt. Det bare er så uvant, og har skjedd så fort... Unger er vittige ja, de ser verden på sin måte! :ler: Herlig!

:ler: Herlig med smårollinger som sier det de mener (tror). Jeg husker de tankene da....selv om jeg ikke gikk så mye opp i begynnelsen. Men mot slutten, når svangerskapsforgiftningen kom så husker jeg at jeg gikk opp 7kg på 10 dager. Og jeg så for meg fortsettelsen frem mot termin med skrekk :overrasket: Men så kom småen 6uker for tidlig. Mye å jobbe med etterpå, men likevel....

Leser litt sporadisk i dagboka di selv om jeg ikke skriver så ofte. Syns det er sååå morro at du har passert 12 uker for lenge siden. Syns nettopp jeg jublet over at hadde bådd de "magiske" 12.

:klem:

Endret av Ionaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

Hei Ionaa, kjekt at du følger med innimellom! Håper alt er vel med deg og guttene dine :klem: Både den lille og den voksne :ler:

Jeg er blitt flekkete!! :overrasket:

Har sett et par flekker på ene brystet noen få daqger, har sett det når jeg har tatt Bhen av for kvelden, og tolket det som gnag/trykk fra BHspilen. Men nå i dag før jeg skulle i dusjen, så jeg flekkene var der fortsatt! Og to små flekker til, en på hver side av magen, de har jeg aldri sett før! Begynte å se nærmere på meg selv i speilet, og jeg fant en stor flekk på ryggen! Rødbrun, omtrent samme farge som brystknoppene og rundt der.

Første tanke var eksem, men de klør ikke og flasser ikke, så andre tanke var pigmentflekker. Det må vel være det? Skal spørre legen neste gang.

Veldig mye vondt i ryggen for tiden, særlig om kvelden og om morgenen når jeg akkurat har stått opp. Om morgenen er jeg stiv etter natten, og omkvelden sliten etter dagen. Innimellom der er det ganske okei. Men jeg trenger noen nye sko! Og er veldig nysgjerrig på disse MBT-skoene som Holly Hobbie og Murmel snakker om. Har funnet en butikk som selger de, skal spørre der hvordan de er i forhold til en gravid kropp. Kan vel ikke være skadelig på noe vis?

I går ettermiddag og kveld hadde jeg en del kynnere. Ikke mange, men den ene på ettermiddagen varte lenge! Fire-fem minutter kanskje! :overrasket: Da jeg hadde lagt meg i går hadde jeg også kynnere. Rett før hadde jeg trykket på magen for å finne livmoren, men den avslørte seg selv i samme øyeblikk :ler: Hadde en kynner like etter jeg våknet i dag også. Facinerende følelse! Og smart innretning! Greit å trene seg litt før livmoren skal gjøre den store styrkeprøven under fødselen.

Dagens store og eneste plan er å gå en tur. Skal kjøre et lite stykke herfra og gå oppover åsen (som de kaller fjell her :ler: ) for å få litt motbakke og kondistrening. Ellers er det bare flate veier her, det blir man ikke mye sprek av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uffda, så kjipt at ryggen er så vond! :kose:

Pigmentflekker ja, helt sikkert, det kommer visst med graviditeten har jeg hørt..

Kos deg på tur! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Høres ut som pigmentflekker de flekkene du bekriver. De kommer visstnok i forbindelse med graviditet, men forsvinner som oftest etter barnet er født. Så flink du er som trener! Jeg ligget slengt på sofaen jeg da, men så skal jeg holde meg i ro til 10 juli..... :sur: Etter det skal jeg også begynne å bevege meg.

Vondt i ryggen er ikke bra, ikke overanstreng deg nå da. :klem:

Vil også takke deg for at du er innom dagboka mi for å roe meg ned. Føler meg veldig hysterisk til tider! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Heia!

Det høres lurt ut å gå turer i forhold til ryggvondten! Bevegelse er visst utelukkende av det gode når det gjelder vonde rygger, har jeg fått lære. :)

Og så synes jeg du tenker kloke tanker om det du har vært gjennom det siste året! Det ER virkelig ikke rart om du føler deg ør og rar og ikke 100% lykkelig innimellom. For det første: INGEN er 100% lykkelig hele tiden, gravid eller ei. (i så fall tror jeg de må ha varig svekkede sjelsevner!) For det andre: Kroppen din går gjennom en enorm omstilling, og ja, det SKJER virkelig fort! Ikke rart du ikke helt føler du klarer å henge med i svingene når alt annet i livet ditt også tumles rundt. :klem:

Takk for at du delte det med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Takk Rognebær, nå begynte jeg å grine faktisk, ble rørt :grine::klem: Takk for ordene dine.. Jeg vet at ingen går rundt og er euforisk lykkelige, men jeg føler liksom noe mangler, for jeg har gledet meg sånn og lengtet sånn etter å bli gravid, og plutselig er jeg der - og den store lykkerusen jeg har forestilt meg mangeler.. (Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke gleder meg, men jeg tror du skjønte hva jeg snakket om) Er så vanskelig synes jeg, for "alle" snakker bare om alt som er fint og flott, og jeg synes ikke alt er fint og flott hele tiden, og føler meg nesten helt unormal.. Så det var godt å lese det du skrev :klem: Det er forresten sant som du sier, bevegelse er beste medisin mot ryggvondt, uansett årsak. Å være i ro, gjør det bare verre.

Iroim: Ja, jeg tror selv det er pigmentflekker. Men de har kommet så fort liksom! Bare på noen dager! Du SKAL ta det med ro du nå, trimme kan du gjøre siden! Jeg har ligget på sofaen de første tolv ukene, og føler jeg har litt å ta igjen! :ler: Jeg fikk også beskjed om å ta dte med ro, og gjøre ting etter evne for å si det sånn. Jeg prøver å komme meg ut på tur jevnlig, helst hver dag bortsett fra de dagene jeg jobber. Men jeg klarer ikke alltid å holde det jeg tenker.. ;) Tar det litt etter dagsform.

Epica: Skal kose meg så godt jeg kan når det er overskyet og det blåser :ler:

Nå har jeg sittet forran PCen nok tror jeg. Har blit sittende her, for sambo har okkupert stuen med kollokviegruppen sin, de har holdt på siden kl tidlig.. Kanskje på tide å ta med MP3spilleren ut på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Rognebær skrev det så godt, og som hun sier ingen er lykkelige hele tida. Jeg tror det kan være ennå værre når man liksom SKAL være lykkelig og alt SKAL være bra, men så er det ikke det allikevel og så blir alt ti ganger værre fordi man BURDE bare være glad og ikke er det. Litt rotete formulert, men jeg håper du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!!

Det var store tanker og jeg er glad for at du delte dem med oss! Vær sikker på at du ikke er den eneste som tenker sånn.Og med DET berg og dalbane året bak deg syns jeg det er godt gjort at du henger sammen! Dere må ha et utrolig sterkt og godt forhold mellom dere og være sterke personer hver for dere som har klart dere så utrolig bra!

Hehe,morsomt at livmoren demonstrer seg for deg! Da slipper du i allefall å lure! Og du din tynning! Garantert at kg kommer til å rase av deg fort uansett hva du legger på deg.Værre med meg som hadde litt godis fra før :ler:

Men uansett om vi blir seende ut som to brøddeiger uten luft begge to,så får vi verdens beste premie! To herlige bebiser som elsker oss over alt på jord enten vi ser ut eller ikke :ler:

...........og forhåpentligvis tenker mennen våre det samme..... ;)

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mange som er 100% lykkelig hele tiden.

Mannen sier at han ikke stoler på folk som smiler hele tiden..:ler2:

Tror det bare gjør oss sterkere å kunne kjenne på litt vanskelige følelser av og til, og ikke bare gjemme dem vekk. Håper alt stabiliserer seg snart for deg, og at alt blir bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Dette ble veldig personlig og ærlig, men.. Var litt godt å tenke tankene også, og skrive dem ned. Alt dette, men hovedsaklig alt det jeg ikke har skrevet her, svirrer rundt i hodet mitt for tiden, og gjør ting tungt. Og jeg føler meg så dum og utakknelig som ikke klarer å løpe rundt og være Lykkelig Gravid hele tiden.. Jeg er lykkelig gravid, og dette har vi ønsket oss lenge begge to, men jeg føler meg ikke 100 % lykkelig, sånn på generelt grunnlag. Arg, alt er så komplisert..

Har du lest artikkelen i det siste Gravid-bladet om hun som fikk depresjon i svangerskapet? Det du beskriver her er helt normalt (og jeg har opplevd mye av det sjøl!) og særlig etter et slikt år som du har hatt med masse omveltninger osv. Hormonene påvirker psyken masse og når man nylig har hatt depresjon og sånn tror jeg man har lettere for å få sånne tanker som du beskriver.

Fint at du skriver om det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Rognebær: :klem:

Pi@: Ja, jeg har tenkt litt sånn - nå burde jeg jo være kjempelykkelig, dette burde løst alle mine problemer. Men med fornuften skjønner jeg jo at det er ikke sånn ting fungerer. Uansett svinger formen og humøret, i dag har jeg hatt en bra dag :)

Skytte: Jeg min tynning! :hoho: For et uttrykk da! :ler: Var tynn i utgangspunktet ja, og kan ikke klage over fedme nå heller i grunn.. Selv om jeg har mye å ta i etter hvert! Og så brøddeiger uten luft da! :hoho: Du er virkelig noe for deg selv, Skytte! Du er bare herlig! :ler: Og ja, vi får verdens beste premie uansett hvordan vi blir seende ut. :babysmokk:

Madden: Takk! :kyss: tilbake til bursdagsbarnet :Hehe:

Capricorn: Takk for gode ord, vennen :klem: Ingen er lykkelige hele tiden, jeg bare føler at jeg BURDE vært det nå.. :sjenert:

Rognebær: Ja, hun Skytte'n, hun Skytte'n! :ler:

Miiip: Ja, jeg har lest den artikkelen, men føler liksom "svangerskapsdepresjon" er noe annet. For meg er det bare tilfeldig at jeg er gravid samtidog på en måte.. Men det er vel vanlig og på mange måter naturlig at ting dukker opp igjen når man er gravid kanskje? Takk for klem og gode ord :klem:

Nå er det kveld, og dagen i dag har vært mye bedre enn i går. Kanskje fordi jeg har vært ærlig med meg selv for en gangs skyld, og snakket om tingene? Det er også en god ting å skrive ting her, jeg fikk faktisk orden på en del tanker (egentlig bare satt ord på dem, men det er en god hjelp) etter jeg satt her i går og skrev, og klarte å snakke med sambo om dem etterpå. Og grein og grein. Men det gjorde godt.

Men i dag har dagen vært ganske så bra. Kom meg ut på tur, gikk i motbakke der jeg hadde planlagt, men det var tyngre enn jeg hadde tenkt.. Og så fikk jeg veldig verk over symfysen og i lyskene mens jeg gikk. Tok små pustepasuer undervegs, selv om kondisen egentlig var uventet bra. På toppen der jeg bestemte meg for å snu, stod det utrolig nok en benk, og der satt jeg en stund og kjølte meg ned i vinden :)

Ellers har vi kjøpt ny frys i dag! Vi har levd her med bare en bitteliten frys som er i det lille kjøleskapet, og blitt litt lei av å ikke kunne lagre ting i frysen. Ikke plass til å fryse ned brød eller noe. Så nå har vi kjøpt oss en stor liten frys, på 102 liter. Liten og grei, men myyyye større og mer enn nok til oss to (snart tre). Så i morgen skal jeg kjøpe inn is og håpe på sommer igjen! :ler:

I morgen: Først jobb, og så lunsj med Zenta! Gleder meg :hoppe:

Har forresten kjent masse liv i magen i dag!!!!!! :hoppe: Bare litt om gangen, et bump, litt pause, nytt bump. Men i flere omganger, både i ettermiddag og nå i kveld! :hjerte:

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du kjenner masse liv!

Jeg håper jeg også begynner å kjenne noe ordentlig snart, for jeg har litt av de samme bekymringene som du har hatt. "Hva om babyen er død, men jeg ikke merker noen forskjell?" Men jeg har jo ligamentsmerter, og tror jo til og med jeg har kjent et bittelite spark allerede... :sjarmor: (En uke siden nå, men storforlangende kan jeg vel ikke være så tidlig?)

Håper alt det andre ordner seg! :klem:

Jeg har heller ikke vært så overlykkelig over graviditeten som det jeg forventet å være! Er overlykkelig over å være gravid! Men alle de rare tankene det fører med seg, de hadde jeg nok hatt det bedre uten! (Mye rart man skal bekymre seg for og tenke på når man er gravid! ) Det hører nok med det også!

Gleder meg hvertfall masse til den dagen resultatet er her! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese om at du har fått samla tankene dine litt, og fått snakka med samboeren din om hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med liv i magen!!!

Jeg sendte sambo ut for å kjøpe is for å ha i frysa her om dagen jeg og, men ble sååååå skuffa da han kom hjem.. Jeg ba han kjøpe en kartong med pin-up. Og da jeg skulle ta meg en is, var det ikke pinup, men en "fake pin-up" fra nestle is!! Og jeg HATER nestle is, synes det smaker helt forferdelig!! Da ble jeg sååå lei meg, for hadde jo lyst på pin-up......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

MrsP: Ja! :hoppe: Og i dag har jeg også kjent liv. Nå har jeg kjent det hver dag i flere dager! Herlig! :hoppe: Håper du har hatt en fin dag også!

Sensommerbruden: Arg, ja den fortvilte og absurde angsten for at ting går galt helt umerkelig er fæl.. MAen min henger igjen enda, jeg merket jo ikke noe før fire uker etter den lile spiren døde, og jeg er så livende redd for å oppleve det igjen. Føler meg betrygget nå når jeg kjenner liv i magen! Så gøy at du kjenner liv du og!!! :hoppe: Første gangen jeg følte meg sikker, gikk det fire dager uten å kjenne noe før jeg kjente det igjen. Er vanlig det, for de har så god plass og sparkene må komme på bstemte steder for at man skal kjenne dem så tidlig. Og "godt" å høre at du kjenner deg igjen i tankene mine.. Trodde jeg var alene i hele verden om det jeg.. :sjenert:

Prada: Ganske så bra form i dag ja! Takk for lykkeønskning! :klem:

Pi@: Godt å samle tankene. De er litt lettere å håndtere da.. :klem: til deg!

Iss: Glemte å kjøpe pinneis da vi handlet i dag!! :sur: Men frysen surrer og går da :) Får kjøpe i morgen! Og, ja, bare Pin-up er Pin-up! :Nikke:

Mye symfyseverk på jobb i dag. Kjente også liv mens jeg var på jobb. Satt og gjorde papirarbeid, og plutselig sa det bump i magen :grine2: Det er så herlig! Og rart! Kjent liv i ettermiddag også, og nå i kveld. Babyen inni der er tydeligvis veldig aktiv for tiden :) Sov etter jobb i dag, blir såååå sliten av å stå opp tidlig og jobbe, selv om jeg bare jobber en halv dag. Får hodepine og er skikkelig trøtt, og må sove det av meg..

Har strikket ferdig babyjakken i dag, og har sydd fast tråder og sånn. Det gjenstår litt småplukk med den før den er helt ferdig, men nå er det ikke mye igjen! Gått litt tregt, for det går noen dager mellom hver gang jeg setter meg ned med den for tiden. :) Men det er koselig å putle med da!

Må ha en liten minirunde her i dag, er helt susete og orker ikke så mye. Men det er noen KG-jenter som har vært spesielt i tankene idag, og det er Miiip, Xavia og Lilletrollet. Har alt sjekekt at Miip ikke har født.. Og har vært i Xavia sin dagbok og sett at der er det bare fryd og gammen med bankende hjerte på UL! Nå etterpå skal jeg inn og se om Lilletrollet har skrevet noe om dagens store hendelser! Alle dere andre supergirls får en diger klem fra meg her og nå, skal ta en skikkelig runde i morgen når jeg er mer opplagt! :klem:

Tenk, 18 uker i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...