Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom med en liten klem og håper allt står supert til :klem1:

Mulig jeg kommer til Gjøvik i løpet av neste uke, ikke bestemt enda, men jeg gir i såfall et lite ord ;)

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på rapport!! Og jeg tenker på pi@ hver gang jeg ser ett dekk... (ikke som står på bilen da :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Heia vennen!

Det hørtes kjempegøy ut med scrappekurs! :hoppe: Bra å øve seg litt til du skal ta ørti bilder og lage ørti albumer av det lille vidunderet! :grine2: Har du drevet noe med scrapping tidligere? Jeg er litt delt i forhold til scrapping, for egentlig er jeg litt fotopuritaner som synes bildene kan få stå alene for seg selv, men samtidig elsker jeg å dille og dalle og være litt kreativ. Får se hva det blir til. :ler:

Håper du har hatt en fin dag i dag og nytt godværet. Tenk at det varer enda! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Epica: Har et magebilde noen sider lenger bak hvis du orker å leite ;) Har ikke tatt noe nytt bilde siden det.

MissS: :hoppe: Ja, det går fremover! 25 uker igjen nå!! Bare fem uker til halvvegs! :overrasket:

Skytte: Takk!

Bizzy: Hei vennen!! Ja, det står supert til! Sa akkurat hei på msn, men det var ikke deg men din kjære i andre enden. Han lovet å hilse deg, så det håper jeg han husker! :ler: Åååå, jeg håper du kommer til Gjøvik da!!!! Da må vi treffes!!!!! :hoppe:

Missbumblebee: :klem:

Iss: :ler: JA, Pi@ og dekk hører sammen! :ler:

I kveld har jeg kjørt sambo på "ut og drikke øl med gutta kveld" og jeg var innom butikken og kjøpte meg en grandiosa og BAMSEMUMS! :sikle: Sååå lenge siden jeg har snopt, og bamsemums kan jeg ikke huske sist jeg spiste!! Så her skal det jafses snart! :sjarmor:

Var hos legen i dag, og ble friskmeldt i en liten prosent, og begynner på jobb sånn som planlagt på oppfølgingsplanen for noen uker siden. Er friskmeldt når jeg er på jobb, men skal likevel gå på topp fordi jeg ikke skal gjøre de tyngste oppgavene. Og på min arbeidsplass er det mye tunge løft i vonde stillinger.. Så arbeidsgiver har søkt tilretteleggingstilskudd sånn at de får dekket vikar fro meg også den tiden jeg er på jobb. Fin ordning. Skal bli litt godt å jobbe litt igjen. Og heldigvis får jeg begynne senere enn vanlig arbeidstid. Så dette skal gå greit. Jeg vil heller være litt pinglete for å være på den sikre siden og føle meg trygg, enn å gjøre mer enn jeg orker.

Var egentlig bare den sykmeldingen jeg var hos legen for, men når jeg var der ville jeg høre fosterlyden også. Og den fant legen med en gang doppleren ble satt til magen. :) Høyt og tydelig var det! Herlig! Får alltid tårer i øynene av å høre hjertelyden, jeg synes det er så fint!! OG vissheten om at alt er tipp topp er noe av det aller beste! :) Det føles skikkelig deilig og betryggende. :) Babyen i magen har det bra!

I går fikk nok den lille i magen et lite adrenalinkick, da mammaen var ute og kjørte travhest for første gang på veldig mange år! Er jo turrytter jeg da, men drev med travhester i tidlig tenår og rundt der, men jeg gav meg. Og i går husket jeg hvorfor..

De løper så fort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Herrejemini for en fart! :overrasket:

Å jøye meg, har fått tlf og ble sittende leeeeeeeenge, så har vært pålogget inni dagboken min i en evighet! :ler:

Holdt på å fortelle om kjøreturen ja.. Jeg kjørte hest ja, og hadde helt glemt hvordan travhestene reagerer på signalene man gir.. Jeg er jo inni rideverdenene og vant til ettergift på tøylen når hesten gjør det du ber om og sånn. Og hvis hesten prøver å stikke eller henger på bittet, kan du slippe opp og ta nytt tak. Det funker ikke på travhester gitt.. :roll: Da ber man om mer.. Så hesten ble skikkelig oppgiret og mer og mer stri, og jeg fikk den ikke end i fart. Fikk hjelp av han jeg var med da, så det gikk jo helt fint, men jeg var redd en stund ja! Løpsk hest som du ikke kjenner er ikke morsomt!

Men alt i alt var det veldig gøy å kjøre hest igjen, og vi kjørte som sagt med dekk. Hesten var temmelig svett og skummende da vi kom tilbake til stallen :ler: Og jeg var sinnsykt trøtt i armene... sjenert: Og jeg skal tilbake, men da skal vi kjøre en annen hest som ikke blir så giret.. Men jeg tror ikke jeg tør å kjøre de dyrene der alene! Tror jeg skal holde det til et bli-med-i-stallen-prosjekt.. Tror jeg holder meg til mine tøltende islandske venner jeg!

Sånn nå poster jeg, så ikke dere tror jeg er gal! :ler: Ser det har vært flere innom mens jeg har (ikke-)vært her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Det visste jeg ikke om travhester, jeg ville nok dratt alt jeg kunnet! Men nå skjønner jeg hvorfor de rykker og drar på travløp!

Jeg er selv ei hestejente, men er nok turridning der ja :ler: Red litt på en islandshest i fjor, men ble aldri noe av etter sommerbeite...

Åh! Tenk å sniffe litt hest igjen!!!De lukter så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Poenget er at man holde igjen i tømmene når man har hesten i det tempoet man vil. Til og med i skritt må man holde de igjen for at de ikke skal begynne å løpe. De elsker jo å løpe. Spenn en løpshest for vognen og den blir helt giret! :ler: Hvis du gir ut på tømmene ber du dem om å gå fortere.. Og vil du roe ned må du bruke jevnt trykk og holde i mot til de roer ned.. Og jeg tok og slapp og tok og slapp. Tok hard, men slapp jo så det spilte ingen rolle. :ler:

Så da lærte jeg det! .:ler:

Men den var verdens snilleste på stallen da! Skikelig kosehest!

Skikkelig deilig med hestelukt ja!! Det gjorde godt! Heldigvis så kan jeg stikke innom i stallen til den hesten jeg har ridd i hele vinter også, hun er mye lettere å ha med å gjøre heldigvis! Bare så synd jeg ikke kan ri! :sur: Jeg kan jo, men jeg tar ikke sjansen. Vil mye heller ofre ridingen og være litt gravid en stund og få babyen, enn å ta unødvendige sjanser.. Når babyen kommer og jeg er i form kan jeg ri igjen! .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her står alt bare bra til, ja :) Det var bra. Det er så kjekt at jeg vet hvordan det går med deg :ler: Så glad for at det ordnet seg så fort igjen og at du har sluppet taket på redselen og nyter graviditeten. Det er viktig, vet du ;)

Ha en fin kveld/dag så lenge. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travstøntet ditt hørtes livsfarlig ut :overrasket:. Tror jeg hadde dødd av skrekk :overrasket:, men så tørr ikke jeg gå inntil en hest for å klappe den heller da :sjenert:

Så herlig at du fikk høre hjertelyden igjen, og så spennende at du skal begynne å jobbe. Hørtes ut som en veldig fin ordning at du går på topp og får en vikar for deg. Da kan du være på jobb uten dårlig samvittighet for at du ikke orker alt det di andre gjør :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi!!

Så herlig å høre at alt er bare vel hos deg!

Trivelig med hester og andre dyr,ren terapi! Og trening! Me aldri i verden om jeg hadde turt å gjøre sånn som du :overrasket: Jeg og Pi@ får holde oss til hunder :ler:

Så utrolig bra at de er flinke og tilrettelegger for deg på jobben! Er godt å se at systemene funker noen steder! Bra du har sånn innstilling at du ikke vil presse deg!

Det er jo ikke hver dag man er gravid og da tar man vare på sitt lille gull mens det varer.Jobben er der alltids uansett så!

Nå får du ha ei alldeles fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Epona

Iss: Natta og god morgen! :ler: Og god middag heter det vel snart!

Martha: Takk for fin hilsen! Du er så søt som følger med og legger igjen spor! :klem:

Pi@: Livsfarlig var det ikke, jeg hadde jo en dreven travmann med på tur, turen var for at jeg skulle friske opp igjen mine gamle kjørekunster. Og det fikk jeg jo virkelig! :ler: Ser fram til å jobbe litt jeg, kjekt å ikke bare traske hjemme.

Skytte: Dyr er terapi ja, og hester er terapi for meg! :) Arbeidsplassen min har tilrettelagt veldig fint, jeg er virkelig imponert! Og veldig fornøyd med ordningen. Nå gjenstår det bare å prøve det ut i praksis!

Kom på i går at vi ikke har avbestilt timen vår i Porsgrunn 1. juni, men i dag har jeg ringt og sagt jeg er gravid og at vi ikek trenger timen. Damen i andre enden ble glad, og noterte ned. Hun sa de la papirene til sides, og at det bare var å ta kontakt igjen ved behov. Noe jeg håper vi ikke trenger for å si det sånn.. Men nå står vi på egne ben, og kanskje noen andre slitere får time litt fortere i stedet! :)

Kjenner noe i livmoren innimellom, men tviler på det er babyen jeg kjenner. Er som små muskelrykk, sånn a la liten krampe i en liten del av en muskel om dere skjønner. Sånne svake, ukontrollerbare rykninger. Er sikkert selve livmoren som gjør det, eller tarmene.. Det er hvertfall ikke sånn jeg har fått det beskrevet av venninner første gang de kjente liv. Men er så obs, for jeg gleder meg sånn til å kjenne det! :hoppe:

Ordner i huset i dag, vanner alle blomstene, de står i vasken og drikker vann etter tur. :) Og har hengt ut klær og håper regnet lar vente på seg litt til.

Nå tror jeg jeg skal slappe av litt med strikketøyet mitt. Går litt tregt, men jeg har god tid ;) Men det blir fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa artig aa lese om travkjoering, det virker jo ganske goey! Har aldri kjoert selv, ante ikke at det var forskjellig teknikk.

Saa flott at alt er bra og hjertelyden banker avgaarde! Og at du er bra nok til at du faar jobbet litt.

Oensker deg en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt ennå tidligere enn deg på babytøystrikkinga.... :sjenert:. Nå minnet du meg forresten på en ting. Jeg må dra å kjøpe strikkepinner nr 2 1/2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla schnuppa!

Så moro og kick med travkjøring da! Det er heeeelt annerledes enn å ri ja, det er hvertfall snickers og twist! Sikkert ikke så dumt å være med noen av de erfarne, merker selv at jeg er mere pysete nå enn jeg var før når det kommer til hester. Jeg rir bittelitt innimellom, men kun på verdens snilleste og bare skritt og litt trav. Som ei hestevenninne av meg sier: "man får ridd nok siden, og da et det også mye bedre enn allverdens knipeøvelser!" :sjarmor: Hun tok ridekurs etter fødselen og det fungerte visst helt supert!

Ha en fin dag og en deilig helg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...