Gjest Zenta Skrevet 30. april 2006 #701 Del Skrevet 30. april 2006 Hei på deg vennen Så nydelig magebilde Tenk at der inne bor en sprell levende liten baby.. helt utrolig :grine2: Håper du har hatt en fin helg, og så håper jeg at vi ses snart igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. april 2006 #702 Del Skrevet 30. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. april 2006 #703 Del Skrevet 30. april 2006 Takk for hilsen Sensommerbruden! Du har tittet i butikker allerede skjønner jeg? Venter litt til jeg, men har veldig lyst å gå i gang... Har egentlig ikke vært inne i en butikk engang siden jeg fant ut at jeg virkelig var gravid. (Var innom en dagen før jeg tok testen, men turte ikke håpe!) Men Elsklingen har to kammerater som fikk hver sin lille i høst, så det har jo nødvendigvis vært litt kikking etter gaver til dem av og til. Og jeg liker ikke så godt å handle kjønnsbestemt, så vi har vært flinke til å kjøpe likt til både gutten og jenta. Har faktisk gått bra det! Er så utrolig mye tøfft i butikkene! (Selv om man må lete litt mellom alt det rosa og lyseblå for å finne det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 1. mai 2006 #704 Del Skrevet 1. mai 2006 Skjønner så himla godt det der med ensomheten, og det blir jo fort forsterket når du ikke jobber og ikke får en daglig dose andre mennesker... Det må være veldig tøft å flytte til en helt ny by, og starte på scratch. Men heldigvis er det litt lettere når man er gravid eller har små barn (innbiller jeg meg), for da kan man bl a gå på barseltreff, svangerskapskurs osv og treffe folk man faktisk har noe til felles med... Skulle ønske det var i min by du bodde. Vet ikke hvilken by du har flyttet til jeg... Kanskje de har enda flere tilbud for gravide; som f eks gravid-yoga, eller gravid-trening? Der kan man kanskje bli kjent med noen... Men du har vel kanskje ikke lov til å trene? Jeg er helt sikker på at du blir kjent med nye hyggelige mennesker i løpet av graviditet og barseltid. Lykke til imorgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 1. mai 2006 #705 Del Skrevet 1. mai 2006 Innom med en mandags Lykke til i morgen vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 1. mai 2006 #706 Del Skrevet 1. mai 2006 Missbumblebee: Skulle veldig gjerne bodd i nærheten av deg og vært ikke-ridende turrytter sammen med deg, det hadde vært kos! Uttrykte meg litt dumt om stallen min i går, for det er søte folk der. Fikk litt dårlig samvittighet når jeg leste hva jeg hadde skrevet, var nok litt farget av frustrasjonen min i går.. Men jeg føler likevel for å finne en stall der det er flere hobbyryttere som meg. Lykke til hos jordmor da, jeg skal til jordmor for første gang på torsdag, så denne uken skjer det mye! Både UL og jordmor! Cr@sh: Takk for det! Zenta: Hei hei! Ja, det er rart å tenke på! Har begynt å grue meg litt til UL i morgen jeg, for min største frykt er at det ikke er liv lengre.. Men jeg hade jo voksesmerter senest i går så... Men hver gang vi har vært på UL har jeg vært redd på forhånd. Man er jo redd for å oppdage noe galt.. Har forresten lyst på en shoppingtur til Hamar etter lønningsdag nå i mai, kanskje du har lyst å være med? Er kommet så mange nye butikker på det senteret som jeg ikke har vært i enda! Pondusa: Sensommerbruden: Jeg har igrunnen ikke sett på babytøy enda jeg heller, men jeg svinset innom babyavdelingen på Cubus sist jeg var der. Men jeg så vel ikke nærmere på ett eneste plagg, for jeg er liksom ikke vant til å gjøre det! Er vant til å skynde meg forbi og ikke tenke på babytøy.. Men nå har jeg begynt å vende meg til å se på mammaklær uten å føle meg bortkommen, det er vel et steg i riktig retning! Lillen: Hei Vi har flyttet til en liten by på indre østlandet, vi, og kjente ikke en sjel her fra før. Hadde aldri vært her før en gang.. Det har vært tøft å begynne på null på et nytt sted, i hvertfall synes jeg det. Sambo har tatt det lettere, men han er jo student her og har litt andre forutsetninger for å bli kjent med folk.. Men det går nå fremover for meg også. Har det egentlig ganske bra, men noen dager kommer frustrasjonen sterkere fram, og ensomheten føles så voldsom. Har hatt noen sånne litt tunge dager i det siste, men det er absolutt lysere tider i sikte. Tror absolutt jeg kan trives bedre her etter hvert og få noen flere kjente her jeg og. Takk for lykkeønskning til UL, har begynt å grue meg litt som sagt... Men gleder meg også! MrsP: Takk Ha en fin mandag du og! I går var jeg hos naboen og så på strikkeoppskrifter, hun har litt av en samling! De fleste var med vanskelige mønster og hull og fletter og all verdens ting jeg ikke kan, men noen var i bare rett og vrang også. Fikk låne en oppskrift av henne som hun bare hadde en kopi av selv, den er veldig enkel sa hun, med veldig fint mønster, og man strikker bare fram og tilbake. Sett med lue, jakke, bukse og sokker, og alle delene syes sammen "i ryggen" til slutt. Fikk med noe prøvegarn bare for at jeg skulle se om jeg fikk til mønsteret, og jammen gjorde jeg det!! Gøy å strikke var det og, for det ble så fin effekt av mønsteret! Så jeg ble helt giret, og det settet skal jeg strikke! Vet bare ikke helt hvilken farge.. Er tofarget, og jeg tror det blir hvitt og grønt, eller hvis jeg finner en mild fin brunfarge blir det kanskje hvitt og brunt. Får se i butikken hva som passer sammen! Lånte med flere hefter med oppskrifter, og det var en del fine plagg der og som ikke var vanskelige ting på, og jeg skal prøve meg på det også etter hvert. Er så trøtt og sløv hele tiden.. Hviler alt for lite tror jeg, har sluttet med dagsoving, veldig sjelden nå. Det tror jeg er dumt av meg.. Legger meg i ti-iden om kvelden, da er jeg helt fullstendig ødelagt, og med unntak av en tur eller to på do og litt eplespising på sengekanten, sover jeg til rundt ni nå. Det er 11 timer det! Og egentlig burde jeg sove om dagen fortsatt, men er blitt litt dårligere på det nå.. Fy meg.. Er litt mindre trøtt nå enn jeg var, men absolutt ikke opplagt. På ingen måte.. Er som sagt konstant sløv. Arg.. Nei, ut på tur.. Det regner, så jeg kommer til å bli våt, for nå passer ikke regnbuksen lenger. Men jeg må ut og gå, trenger luft og mosjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 1. mai 2006 #707 Del Skrevet 1. mai 2006 :grine2: Fiiine magen! Tenk! Der inni er babyen deres :grine2: Syns det er så fantastisk bra jeg!! Og så bra at du har funnet en bra strikkeoppskrift! Beundrer alle strikkere jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 1. mai 2006 #708 Del Skrevet 1. mai 2006 Missbumblebee: Skulle veldig gjerne bodd i nærheten av deg og vært ikke-ridende turrytter sammen med deg, det hadde vært kos! Uttrykte meg litt dumt om stallen min i går, for det er søte folk der. Fikk litt dårlig samvittighet når jeg leste hva jeg hadde skrevet, var nok litt farget av frustrasjonen min i går.. Men jeg føler likevel for å finne en stall der det er flere hobbyryttere som meg. Lykke til hos jordmor da, jeg skal til jordmor for første gang på torsdag, så denne uken skjer det mye! Både UL og jordmor! ← Skjønner godt hvordan du føler det i forhold til de andre i stallen jeg. Det er jo ikke deres feil eller din at dere har forskjellige interresser når det gjelder hest! Kunne godt tenkt meg å starte litt jeg, men jeg vet med meg selv at jeg ikke er motivert nok til å ta meg til til treningen som ligger til grunn for det, og jeg koser meg mer når jeg er på tur i skogen med en av gampene. Så gøy at du både får jordmor og UL samme uka da! Jeg skal på UL 24 mai jeg, syns det er leeeenge til ennå... Men det går vel fort vel, pleier det! Lykke til imorgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 1. mai 2006 #709 Del Skrevet 1. mai 2006 Bare innom og legger igjen spor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 2. mai 2006 #710 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei vennen! Gleder meg til å høre om UL! Forstår ikke helt hvor tiden blir av, syntes nettop du var 7 uker på vei Og for en flott mage du har! Jeg håper du etterhvert finner noen i samme situasjon som deg der du bor. Om ikke annet ihvertfall en barselgruppe. Her fins det både sammenkomster for gravide, og åpen barnehage for de med babyer og litt større unger. Speisielt da jeg var gravid første gangen, syntes jeg det var godt å prate med andre i samme situasjon. Lykke til! Stor klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 2. mai 2006 #711 Del Skrevet 2. mai 2006 Så kjempefin mage du har fått! Og inni der er det en liten:babysmokk: Skjønner godt at det føles ensomt i ny by. Men du, jeg er også i ferd med å flytte til en liten by på indre østland... Kanskje jeg skulle sende deg en PM? Kanskje vi blir naboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 2. mai 2006 #712 Del Skrevet 2. mai 2006 Hvilken nydelig mage du har fått . Lykke til på UL i dag, gleder meg til referatet. Jeg vet så veldig godt hvordan du har det i forhold til ensomheten, jeg synes du virkelig står på for å bli kjent med folk. Det kommer til å gå bra, men slike ting tar desverre litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 2. mai 2006 #713 Del Skrevet 2. mai 2006 Å skjønne jenter! Dere er så gode å ha! Merkelig at man kan bli så glad i nettvenner! Jaja, noen av dere har jeg jo også møtt i virkeligheten da, men resten av gjenger kjenner jeg stort sett bare som nick. Supergirlsene! Og Fjellrypa: Har sendt deg en PM - du skal nok ikke se bort i fra at vi kan bli naboer! For knappe tre timer siden møtte jeg min kjære på sykehuset, og vi varar på UL! Og inni magen bor et sprettent knøtt! :grine2: Vi så både armer og bein som beveget seg hit og dit, og hele babyen lå og hoppet inni livmoren min. Vi så ryggraden, ribbeina, knoklene i hjernen, så hjernehalvdelene og skilleveggen og alt mulig! Og hjertet selvsagt, som slo jevnt og fint. Legen målte lengden, og det tilsvarte 13+3. På alle de andre målingene som har vært gjort på UL, har babyen vært større enn jeg har vært på vei, og jeg sa det, litt sånn småbekymret. Legen sa at det ikke var noe farlig, det er jo millimeter feilmålinger det er snakk om, og et par millimeter utgjør jo et par dagers forskjell. Men han målte igjen, og da ble lengden tilsvarende 13+5 som er det jeg er i dag. -Fornøyd nå, sa legen med et blunk. Uansett er babyen akkurat så stor som den skal være! Neste UL er ordinær UL-screening, og vi fikk time til det da vi var der i dag, og vi har fått time til det 2. juni! Nå - en liten KGrunde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. mai 2006 #714 Del Skrevet 2. mai 2006 Så herlig med ul! Håper du får en flotters dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 2. mai 2006 #715 Del Skrevet 2. mai 2006 Så veldig bra! Koselig å lese om, og deilig at alt er i orden! Skal se vi får et godt naboskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. mai 2006 #716 Del Skrevet 2. mai 2006 Supert, Epona! Var ingenting å grue seg til det der Ikke lenge til neste gang heller! Jej! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 2. mai 2006 #717 Del Skrevet 2. mai 2006 Så godt å lese at alt er i orden. Har dere tenkt på om dere vil vite kjønnet når dere skal på ordinær UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 2. mai 2006 #718 Del Skrevet 2. mai 2006 Godt å høre at det går så bra med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 2. mai 2006 #719 Del Skrevet 2. mai 2006 MissS: Ja denne dagen har vært helt topp!! Har pratet lenge i tlf med to venninner som jeg ikke har snakket med på lenge, og fortalte bla at jeg er gravid. De ble så glade begge to "har dere endelig fått det til nå, helt selv?? Det er det beste jeg har hørt på lenge!!!" sa hun ene, og jeg ble helt smittet av iveren deres! Så i dag er jeg giret! Fjellrypa: Ble litt giret av det du fortalte også jeg, det synes jeg var kjempeartig!! Og gleder meg til vi kan gjøre det vi har avtalt! Lillen: Nei det var ikke noe å grue seg til, men dagen før hver eneste UL har tankene kommet - er det virkelig liv.. Husker nøyaktig hvordan det så ut den gangen det ikke var det, og har fått litt UL-skrekk.. Men det skal jeg ikke tenke på nå, for jeg har en sprell levende babby inni meg!! :grine2: Pi@: Vi vil ikke vite kjønnet, eller vi vil selvsagt vite det, men ikke før babyen blir født! Men vi vil altså ikke vite det på UL. Trulselinemor: Hei vennen! Så kjekt å se at du titter innom meg! :klem: Har forresten kjøpt garn i dag, så nå skal jeg begynne å strikke til den lille! Og så har jeg kjøpt meg skjørt og en fin topp på HM, egentlig sommertøy, men kan fint brukes på 17.mai hvis det er fint vær. Er så glad i dag!! Og alle er så glade med oss, det er så kjekt! Har sendt UL-rapporter på sms til venninner som følger spent med og vil vite at alt er bra. Tenk at jeg har en baby inni meg, det er jo helt sprøtt?? Noen ganger tror jeg det ikke, andre ganger skjønner jeg det virkelig og blir fylt av en ubeskrivelig følelse - jeg synes det er så stort! Kan ikke fatte at det er sant, jeg var innstilt på å måtte gå igjennom medisinering og ICSI-forsøk, og kanskje flere ganger - hadde sluttet å tro på at det gikk an. Fikk fornyet håp da jeg ble gravid første gangen, men ble tilsvarende knust da jeg mistet. Og at det skulle skje igjen etter bare tre måneder, og at alt har gått så bra fram til nå - det er nesten ufattelig! :grine2: Og legen snakker i framtid om ting som skal skje, og jeg begynner å virkelig få troen på at, jo det vil skje, jeg kommer til å bli mamma snart. Det er egentlig bare helt ubeskrivelig! Helt utrolig! Nå, mange timer senere, begynner det å synke inn det vi så på UL idag. :grine2: Vår egen lille baby som hoppet og spratt og hadde det helt topp inni der! :grine2: Å som jeg håper at alle andre som ønsker seg barn får føle det jeg føler akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 2. mai 2006 #720 Del Skrevet 2. mai 2006 Så fint skrevet Epona :grine2: Skal Fjellrypa flytte til deg? Eller rettere sagt til samme sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg