Gjest Epona Skrevet 26. april 2006 #661 Del Skrevet 26. april 2006 Oi, så mange hilsener! Blir alltid så glad når noen har vært her! Sender en diger klem til dere alle sammen! Grått og trist ja.. Men så lenge snøen krymper foran øynene på meg så er jeg fornøyd! Veldig lite igjen nå egentlig, men her hvor vi bor ligger det en del rundtom.. I går var jeg på tur og så masse hestehov som blomstret, så nå er våren i gang! Innimellom nå så regner det skikkelig, store dråper, og det lager deilig regnlyd på taket. Må innrømme at jeg har savnet den lyden litt. Er man bergenser så er man bergenser I dag skal jeg ta noen blodprøver (stoffskiftet), og så skal jeg på cafe med Zenta! Gleder meg veldig til å treffe henne! :-D Ganske fin form i dag, kjennes det ut som. Litt småbrekninger i morges av diverse lukter på kjøkkenet (godt moden banan - blæh..), men ellers fin. Var i bra form i går, men ble veldig trøtt utover dagen, etter jeg hadde gått tur og sånn. Venter veldig på innkalling til neste UL... Skal på UL igjen i løpet av (svangerskaps)uke 14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. april 2006 #662 Del Skrevet 26. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 26. april 2006 #663 Del Skrevet 26. april 2006 Måtte bare si hei og til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 26. april 2006 #664 Del Skrevet 26. april 2006 Takk for koselig cafebesøk i dag Var kjempe koselig å møte deg Håper det ikke er så lenge til vi ses igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 26. april 2006 #665 Del Skrevet 26. april 2006 Heia! Håper du har hatt en finfin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. april 2006 #666 Del Skrevet 26. april 2006 Kvelds- til deg... Håper morgendagen blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 26. april 2006 #667 Del Skrevet 26. april 2006 Merkedag for deg i morgen dersom du bruker denne utregningen: 1.mnd = uke 1-4 2.mnd = uke 5-9 1.TRIMESTER 3.mnd = uke 10-13 4.mnd = uke 14-18 5.mnd = uke 19-22 2.TRIMESTER 6.mnd = uke 23-27 7.mnd = uke 28-31 8.mnd = uke 32-36 3.TRIMESTER 9.mnd = uke 37-40 For da er du 3 fullgåtte mnd på vei, og fiks ferdig med 1.trimester!!!!! Det fortjener et kvelds og en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentine Skrevet 26. april 2006 #668 Del Skrevet 26. april 2006 Åååhh Jeg ble så glad da jeg leste at du tror du er ferdig med den verste kvalmen, og at du føler deg bedre!! Det fortjener en stor Kos deg videre i den begynnende våren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. april 2006 #669 Del Skrevet 27. april 2006 Gratulerer med 13 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 27. april 2006 #670 Del Skrevet 27. april 2006 Cr@sh: Hei og takk for at du crashet innom! Rognis: Hei tilbake! Kjekt å se deg innom KG igjen! Zenta: Takk for i går ja! Var veldig kjekt! Koste meg jeg, og det var kjekt å høre at du gjorde og! Håper på snarlig gjentagelse! Og så var det så kjekt å sitte ute, uten å fryse!! Missbumblebee: I går hadde jeg en veldig fin dag ja! Cr@sh: Takk! Pondusa: Du er bare søt!! Og tusen takk for oversikten, den har jeg lett etter! Lærte en gang skillet mellom de ulike trimestrene (som ikke bare følger månedene), men har ikke funnet det igjen noen steder. De bøkene jeg har leitet i sier bare at hvert trimester varer i ca tre mnd hver. Men du hadde oversikten du!! Takk skal du ha!! Valentine: Takk for hilsen! og takk for klem! Pondusa: Takk! 13 uker i dag! Kjenner livmoren tydelig nå! Og i følge babyverden.no sin kalkulator, skal "kvalmen nå avta for de fleste". Kvalmen har roet seg betraktelig hos meg, den er nesten ikke tilstedeværende lenger. Men i morges kl halv syv, med sambo som hadde forsovet seg, skulle jeg lage frokost til han og var helt tom i magen selv. Blæh.. Måtte spise litt selv også da ja.. La meg etterpå, og da jeg stod opp nå i sted var jeg sulten og skulle skjære skiver. Igjen: så det ble et eple til å begynne med. Men ingen kvalme-kvalme for tiden, bare småbrekninger på tom mage/ekstreme lukter.. *bank i bordet* Så det går fremover!! Er fortsatt trøtt og blir fort sliten. Har hørt om en "rullegardin" som skal gå opp når man kommer over i andre trimester, men den har jeg ikke sett enda. Må leve rolig enda jeg, og blir sliten av ting som ikke kostet meg en kalori før. I dag skal jeg vaske badet. Og så skal jeg ut og gå tur. Ellers bare dulle m sambo når han kommer hjem fra siste praksisdag i denne omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 27. april 2006 #671 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har bare så vidt rukket å gratulere deg med 12uker, så skal jeg gratulere deg meg 13 . Det går virkelig unna det her . Tenk nå er du inne i 2.trimester Ha en riktig fin dag vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. april 2006 #672 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) 13 uker! Endret 27. april 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. april 2006 #673 Del Skrevet 27. april 2006 Prøvde meg på sånn ingefærte en periode, men det smaker jo helt forj*vlig.. Hjalp litt helt i begynnelsen, men så økte kvalmen bare mer og mer.. Legen min ville ikke gi meg noe mer mot kvalmen, hun ville bare gi meg sykmeldingen og det har nok vært lurt. Med mat og hvile har jeg klart å holde kvalmen noenlunde i sjakk, og jeg har jo overlevd fint tross alt. Har allerede begynt å glemme hvor jævlig mange dager har vært Men jeg tror jammen jeg snart kan si at kvalmen er over... Har ikke vært skikkelig kvalm på flere dager nå. Litt småuggen om kvelden når jeg legger meg med full mage, men ingen morgenkvalme og ingen sult-kvalme! Jeg tåler så smått å være sulten igjen, selv om jeg ikke klarer å være det lenge. Vil ikke ta for hardt i enda.. Er fortsatt trøtt og blir fort sliten. Må hvile/sove en gang i løpet av dagen. Er ikke så mye rundt i dagbøkene her jeg, menjeg ville bare si at det gjorde veldig godt å lese dette, for jeg kjenner meg sånn igjen! Har spist (Og spiser) ingefærkapsler, og har vært så fornøyd, for det har tatt kvalmen... Men igår snudde det helt, og jeg har begynt å være nesten like dårlig som jeg var før jeg begynte på dem. Håper jeg opplever det samme som deg, at det går litt over igjen etter 12 uker... Også er jeg også trøtt og sliten da. Men det var godt å føle at det ikke bare er meg. Takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 28. april 2006 #674 Del Skrevet 28. april 2006 GRATTIS MED 13 UKER!!!! Og ha ei kjempefin helg nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 28. april 2006 #675 Del Skrevet 28. april 2006 Gratulerer med 13 uker!!! Og med mindre kvalme, så får vi håpe energien dukker opp også om ikke lenge! Du var visst inne på noe i dagboka mi for et par dager siden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. april 2006 #676 Del Skrevet 28. april 2006 Fjellrypa: Grattis med to blå!!! Sa jeg det ikke! Joho, dette var gøy å lese!!! Blir kos å følge deg!! Sensommerbruden: Det er godt å kjenne seg igjen i det andre skriver, det er jeg helt enig i. Og det er faktisk normalt å være kvalm og trøtt når man er gravid. Det er mindre normalt å ikke være kvalm, selv om det også er helt normalt. Men det er mer vanlig å være kvalm enn å ikke være det. Og det er vanlig å kaste opp, selv om jeg har hatt lite oppkast heldigvis. Mine beste råd er å hvile mye, spise ofte og ikke gå sulten. Lytt til kroppen! Så lærer du litt kroppen å kjenne etter hvert, hva som funker og hva som ikke gjør det. Og det går jo vanligvis over rundt uke 12 Skytte: Takk! Og god helg til deg og! Cr@sh: Takk! Pi@: Takk! Tiden flyr! I dag har jeg deppet litt her, men nå har jeg gått en forfriskende tur, det gjorde godt. Er skikelig trøtt i ryggen, vondt i korsryggen, og det gjør så godt å gå. Solen skinner, men det blåser sikkelig. Liker ikke vind jeg! Gi meg regn, gi meg hva som helst, men vind er en irriterende oppfinnelse, det er så forstyrrende! Du blir dytet hit og dit og får liksom ikke gå i fred! Fått innkalling til UL i posten i dag! Time på tirsdag kl 10.10 Gleder meg!! Litt brekninger i morges også, men bare sånne akutte av lukter.. Ingen kvalme (deilig!!!!!). Voksesmerter (har begynt å bare kalle det det..) i livmoren. Trenger ikke spise om natten lenger (har kun spist frukt altså..) og merker at generelt så har matbehovet gått litt ned. Puster lettet ut jeg, for ellers ville jeg endt opp som elefant! Men sulten er jeg, ingen fare med det, men trenger ikke spsie en gang i timen lenger heldigvis! Er nå +6,5 kg iforhold til startvekt. Og har en fin bul på magen som jeg er veldig stolt av! Har forresten bestilt abbonnement på bladet Gravid. Og meldt meg inn i Liberoklubben for jeg hadde så lyst på alt småplukket som var der.. Begynner å få veldig lyst å kjøpe ting til den lille inni magen nå, men får vente litt til. Vi har noen planer for innkjøp da, men det går mest på store ting som seng og stellebord og sånn. Vogn har vi sikret oss, får overta vognen etter min nevø, den er helt super. Han er nå et og et halvt (og vokser så fort.. Ser ham altfor sjelden.. Buhu, akutt hjemlengsel..). Men alt annet trenger vi jo.. Får vel kanskje arvet noen klær også, men de har jo to gutter, vi har jo et uvisst kjønn i magen Men jeg nekter å ende opp med en gulkledd baby! Har lyst å strikke noen babyklær jeg, men er redd det blir for avansert. Kan ikke lage sånne mønsterting som det alltid er, blondeting og sånn. Kan man strikke babytøy med bare rett og vrang tro..? Får spørre naboen, hun er flink å strikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. april 2006 #677 Del Skrevet 28. april 2006 Hei! Ville bare takke for at du var innom og kuppet dagboken min! Satte stor pris på rådene dine! Når det gjelder barnetøy til uvisst kjønn, så er det mye brunt i butikkene for tiden. (Spesielt i jenteavdelingene....) Det passer jo fint både på små gutter og jenter. Tror ikke det er så vanskelig å få til sparkebukser eller små sokker med bare rett og vrang. (Fikk plutselig lyst til å prøve!) Men det hjelper sikkert med hint fra flinke strikkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 29. april 2006 #678 Del Skrevet 29. april 2006 Takk for hilsen Sensommerbruden! Du har tittet i butikker allerede skjønner jeg? Venter litt til jeg, men har veldig lyst å gå i gang... Våknet så tidlig i dag, og kjente at det var ikke håp om å sovne igjen. Har sittet på KG siden 7.30. Begynner å bli litt trøtt igjen nå da.. Min slitne samboer snorker i veg, han står nok ikke opp på en stund enda. Har tenkt å legge meg igjen jeg og om en stund. Har mye murring i livmoren nå, sånn voksesmerter.. Eller a la svake mensmurringer. Men nå er det jo ikke det, nå er det voksesmerter ,) Drømte om jobben i natt. Og det skjedde så mye absurd at dere vil ikke tro det! Tenk på mandag er det 1. mai! Og snart 17. mai! Har lyst å samle folk til grillfest på 17.mai jeg. Har gått i flere dager nå og hatt så lyst å grille! Blir rart å feire 17.mai i "feil" by.. Ikke at vi feirer så veldig sånn sett, men 17. maier nå engang 17. mai. Må huske å kjøpe sløyfer, det har vi ikke. Tenk neste år, da må vi ha en sløyfe til! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. april 2006 #679 Del Skrevet 29. april 2006 Innom å ønsker deg en flott helg fortsatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 29. april 2006 #680 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) God morgen! Flere som er tidlige oppe ja! Jeg har blitt helt håpløs etter at jeg ble gravid jeg, sover og sover og sover på ettermiddagen og kvelden, men om morgenen, da er det pokker ikke mulig å sove lenge... Du sier noe om 17mai og sløyfer og greier ja... Tenkt neste år med vår egen lille festkledte baby... *drømme* Håper du får en finfin langhelg! Endret 29. april 2006 av Missbumblebee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg