Gjest Epona Skrevet 24. april 2006 #641 Del Skrevet 24. april 2006 Vær så god, kake er servert: Lyset er bare satt på for å pynte litt! Da har jeg fått jordmortime neste uke, gitt! Må langt avgårde til nabokommunen da, nesten tre kvarter å kjøre... Men har lyst å gå vekselvis til jordmor og lege, og lyst å bli en del av en sånn gravide/barselgruppe så jeg kan blir kjent med noen flere kommende mødre her omkring. Så torsdag neste uke har jeg fått time. I dag skal jeg i banken og slakte sparegrisen min! Ja, jeg har noe så barnslig som sparegris, to stykker til og med. Har foretatt en liten pengetransplantasjon fra den ene grisen til den andre, for den ene er til et bestemt formål, og den andre er til en regnværsdag. Nå er det skikkelig regnværsdager sånn økonomisk her hos oss, så for å komme over kneiken og hindre masse minus på kontoen, så må regnværsgrisen slaktes. I hvertfall tømmes.. Og med i dragsuget går litt fra den andre også som sagt. Dakkar griser! Og så må jeg finne ut når neste strikkekafe er, for nå holder jeg ikke ut og gå og gjøre ingentig lenger. Er bittelitt mindre trøtt nå, og myyyye roligere kvalmemessig (selv om jeg er litt småuggen i dag), så nå har jeg lyst å prøve å være litt mer aktiv. Og så må jeg komme meg ut på tur litt oftere enn jeg gjør! Synes kiloene begynner å gå vel fort oppover... Kommer til å bli fet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. april 2006 #642 Del Skrevet 24. april 2006 strikkekafe??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 24. april 2006 #643 Del Skrevet 24. april 2006 Ja, har du ikke hørt om strikkekafe? Det er en gjeng med strikkende mennesker som møtes på kafe for å prate, strikke og gi hverandre tips og ideer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. april 2006 #644 Del Skrevet 24. april 2006 Ååååååå!!! Aldri hørt om !! Jeg vil på strikkecafe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 24. april 2006 #645 Del Skrevet 24. april 2006 Sambo er så skjønn for tiden, han synes jeg har så fin mage. Stryker meg på magen, og dulter forsiktig i den helt nederst sånn at den lille inni der skal sprette litt sånn som vi så på UL Er så glad for at han liker kroppen min nå! Han bare gliser bredt når jeg sier at magen skal bli myyyye større. KOSELIG! av slakting av sparegriser! Strikkekafé høres hyggelig ut! Godt å høre at du føler deg bittelitt bedre kvalmemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 24. april 2006 #646 Del Skrevet 24. april 2006 Ja, har du ikke hørt om strikkekafe? Det er en gjeng med strikkende mennesker som møtes på kafe for å prate, strikke og gi hverandre tips og ideer! ← Det hoertes artig ut! Leste for noen aar siden at de hadde det i New York - saa da er du veldig trendy! Koselig at mannen setter pris paa kroppen din. Den gjoer jo en stor jobb naa og fortjener ros!! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. april 2006 #647 Del Skrevet 24. april 2006 Så koselig at mannen liker kroppen din og magen! De er så søte disse mannfolka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 25. april 2006 #648 Del Skrevet 25. april 2006 Hei godjenta Først må jeg få gratulere deg med 12 uker - fantastisk fint :grine2: jeg er så utrolig glad for at det går så fint. Også er det så kos å lese alt det andre du skriver også. Håper kvalmen din gir seg nå etter hvert, det er jo mange som blir bedre etter 3 mnd. Hos meg var det jo desverre ikke sånn, og mange spådde at jeg kom til å få jente siden jeg var så dårlig hele tiden.Jammen fikk de rett Ingefær kan hjelpe mot kvalme, og det finnes også tabletter som legen kan skrive ut. Jeg gikk på de hele svangerskapet for å holde ut. Måtte le da jeg leste om sparegrisene dine. Jeg sparer også, ikke på griser men på Norgesglass. Synes det er utrolig kjekt å putte penger oppi glasset jeg , også er det jo kjekt å ha litt penger i bakhånd om man plutselig fikk bruk for det.Ungene har sparegriser og de synes jo det er kjempestas å putte pengene oppi der! Strikkecafe hørtes kjekt ut. Nå er ikke jeg noen ener på det området når det gjelder strikking, men kunne godt tenkt meg å lært det sånn skikkelig. rett,vrang,legge opp og felle av er det jeg kan men så stopper det. Her er det lite nytt, hverdagene er jo ganske like. Men jeg nyter å være hjemme og kose meg med ungene.Og snart er det mai, deilig! Ha en fin dag vennen min! Kos deg med magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 25. april 2006 #649 Del Skrevet 25. april 2006 Iss: Finnes helt sikkert i din by også! Ta en tur innom en håndarbeidsbutikk og spør om de vet om noen! Har ikke kommet meg på strikkekafen selv enda, men vet hvem som arrangerer det. Og skal dit ved neste anledning! Miiip: Grisen inneholdt myyye penger faktisk!! Rett under to tusen kroner, og bare i mynt!! Det er ikke verst! Holly Hobbie: Takk, det var fint skrevet om kroppen! Du har jo rett! Den gjør en stor jobb, og det merkes godt.. Crash: De er veldig søte! Min er i vertfall både søt og forståelsesfull og tålmodig og støttende og veldig rund i kantene.. Han koser med meg og koser med magen, og er virkelig en god kjæreste! Og han gleder seg til å bli pappa. Og vi drømmer oss vekk om framtiden, lurer på om det er gutt eller jente inni der, snakker om navn, snakker om hva vi trenger og hvordan vi skal gjøre ting reint praktisk. Og midt oppi alt dette så har jeg enda ikke skjønt at jeg bærer på en liten baby... Jeg har forstått at jeg er gravid, men en baby..? Det er vanskelig å forstå! Selv om jeg har både sett den selv på UL og hørt hjertelyden og alt. Likevel - helt absurd! Gleder meg til å kjenne liv jeg.. Charmina: Ja, det er kjempegøy å putte penger på griser og glass! Er så gøy når pengehaugen vokser oppi der! Og så nesten uten at man merker det! For du merker liksom ikke at mynter forsvinner. Blir penger utav det likevel! Prøvde meg på sånn ingefærte en periode, men det smaker jo helt forj*vlig.. Hjalp litt helt i begynnelsen, men så økte kvalmen bare mer og mer.. Legen min ville ikke gi meg noe mer mot kvalmen, hun ville bare gi meg sykmeldingen og det har nok vært lurt. Med mat og hvile har jeg klart å holde kvalmen noenlunde i sjakk, og jeg har jo overlevd fint tross alt. Har allerede begynt å glemme hvor jævlig mange dager har vært Men jeg tror jammen jeg snart kan si at kvalmen er over... Har ikke vært skikkelig kvalm på flere dager nå. Litt småuggen om kvelden når jeg legger meg med full mage, men ingen morgenkvalme og ingen sult-kvalme! Jeg tåler så smått å være sulten igjen, selv om jeg ikke klarer å være det lenge. Vil ikke ta for hardt i enda.. Er fortsatt trøtt og blir fort sliten. Må hvile/sove en gang i løpet av dagen. Har begynt å få litt vondt i ryggen, helt nedi korsryggen. Vi polerte bilen i helgen (en side hver) og jeg tror den bøyingen har gjort det. Har en del strekksmerter over symfysen, og det har akkurat gått opp for meg at det er jo bekkenet jeg har vondt i... Men strekksmertene varierer fra dag til dag. Har også tidvis murringer i livmor, varierer også fra dag til dag, er ikke der hver dag heller. Av og til føler jeg jeg kjenner stramninger i livmoren, men er ikke sikker på om jeg virkelig gjør det. Føles som når man får "sug i magen", bare det er i livmoren og ikke i "magen". Jaja, sama kan det være. Legegr merke til de rareste ting nå når jeg er gravid! Nei, på tide å ordne seg litt! Sitter fortsatt i morgenkåpe her! Skal ut på trasketur og trimme kroppen. Bra for meg og bra for den lille inni meg! Jeg kan ikke helt forstå at jeg er gravid!! JEG!! :grine2: Men jeg der det! Og i dag er jeg 12+5 på vei! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 25. april 2006 #650 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg kan ikke helt forstå at jeg er gravid!! JEG!! :grine2: Men jeg der det! Og i dag er jeg 12+5 på vei! :grine2: ← Tar en liten dans for det her jeg og for at kvalmen er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 25. april 2006 #651 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg sitter også i morgenkåpa... Og du er vel ute og går nå kanskje? Veldig bra å høre at den verste kvalmen har gitt seg! Det virker fjernt nå, men jeg kan halvveis erindre en periode før uke 12 hvor jeg måtte spise hver halvannen time for å ikke bli kvalm... Og ukene bare raser, det føles jo som i går jeg leste at du var 11+5, nå har det jammen meg gått en hel uke til! Stor og håper du får en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. april 2006 #652 Del Skrevet 25. april 2006 Hurra for JM time og bedre tider!!!Kos deg masse ute i godværet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. april 2006 #653 Del Skrevet 25. april 2006 Gratulerer med 12 uker overstått! Og for at kvalmen er på retrett. 2. trimester pleier å være bra for de fleste. Og jeg kjenner meg igjen i det du skrev om at det er vanskelig å forestille seg at det er en baby inni der. Det skjønner man vel kanskje ikke før den er ute. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 25. april 2006 #654 Del Skrevet 25. april 2006 Gratulerer med de 12 første ukene! Det er jo en skikkelig milepæl! Håper du har en strålende tirsdag, uten kvalme og andre uhumskheter. Det høres jo ut som formen er på rett vei nå, og det kan jeg tenke meg er godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. april 2006 #655 Del Skrevet 25. april 2006 Gratulerer med å ha passert den magiske 12-ukersgrensen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. april 2006 #656 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg vet! Det er helt utrooolig at det er en BABY inni magen vår! Det er nesten så jeg har litt vanskelig med å forstå det selv enkelte ganger... og min lille tass er nå 20 cm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 25. april 2006 #657 Del Skrevet 25. april 2006 Gleder meg til cafe Håper du får en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 25. april 2006 #658 Del Skrevet 25. april 2006 Heia! Takk for koselig hilsen i dagboka mi! SKal ta meg en ordentlig runde her en dag snart og bli litt "kjent" med deg også. Ha en finfin natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 25. april 2006 #659 Del Skrevet 25. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 26. april 2006 #660 Del Skrevet 26. april 2006 Ha en flott onsdag, selv om været er grått og trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg