Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Takk for trøst, Pi@ og Iss, trengte det i går :klem: Ettermiddagen ble heldigvis bedre, men jeg spist og spiste i hele går for å holde kvalmen unna..

Myyye bedre i dag. Vært to (!) ganger på do i natt, og var småuggen hver gang, så jeg spiste eple og drakk vann begge gangene. Spiste litt eple før jeg stod opp også, men har ikke vært kvalm nå i morges. *bank i bordet* Nå har jeg spist frokost og sett Svampebob :ler2:

Skal til legen litt utpå dagen i dag, rekker å få meg en blund først! :sove:

Knallblå himmel i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur til legen, sikkert lurt med en blund først.

:hoppe: for knallblå himmel, for her regner det....

I morgen er du 12+0!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du venter tvillinger?! ;) Pg.a saa mye kvalme mener jeg? Neida, skal ikke skremme deg altsaa! :ler:

God tur til legen i dag og gratulerer med 12 uker! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iss: Ja, epler er tingen for tiden! Når jeg egentlig ikke orker noenting, så er epler det eneste jeg får i meg! Kjøpe mange i går, men de forsvant fort. Må ha flere i dag. Red delicious eller hva de heter - mmm, knallgode! :)

Pondusa: :hoppe: Sender litt solskinn din veg! :briller2:

Holly Hobbie: Du skremmer ikke meg! ;) Har vært på 3 UL'er + hørt hjertelyd, og det er nok bare en inni der! :babysmokk: Kvalmen har vel økt fordi jeg har vært så sliten og ute av form. Og så tror jeg det er fordi stoffsiftet har økt litt etter doseendingen for tre uker siden. Tror det har mye å si jeg.

Pi@: Håper det! Så lenge jeg spiser jevnlig og hviler og ikke anstrenger meg, så går det nok bra! :) Har skikkelig pinglekropp jeg... :roll:

MissS: Takk for trøst! :klem:

Er sulten igjen jeg nå, får vel finne meg noe å spise...

Har helt glemt urinprøve i dga.. Har ikke noe å ta prøven i heller, så jeg får vel produsere en på legekontoret tenker jeg... I dag skal jeg høre hvordan jeg går fram for å få jordmortime! Lyst å gå vekselvis på kontroller hos legen og hos jordmor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen i dag :klem:

Bare innom for å legge igjen litt spor jeg. For jeg er innom og leser nemlig ;)

Stoooor klem fra Capri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Long time no see! Men nå er jeg tilbake! Og har snart fått tatt hele runden min så jeg er sååå fornøyd!

Herlig å høre at du og bebisen har det bra! Og at eplene hjelper litt mot den værste kvalmen..Håper den går over snart!

Blir spennende å høre hva legen sier idag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at du går av gårde med store bæreposer fulle med epler fra butikken, hihi... Kanskje du finner en eplebonde som kan sponse deg? Epler er godt og sundt da!

Håper legetimen går bra og at du får sykemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at kvalmen roer seg litt når du kommer inn i normal sove- og spiserytme hjemme. Å være så kvalm er HELT pyton.

:klem:

Gleder meg til å høre fra legetimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen!

Har hørt fosteret sin hjertelyd på doppler!!! :grine2: Fort gikk det, legen skrev ca 140 på helsekortet mitt. Deilig å høre!!! :grine2: Og det er ganske riktig livmoren jeg kjenner, for den kjente legen også! Er sykmeldt videre tre uker til, ny time hos legen da ifht sykmelding.

Dagens tall, 11+6:

Vekt: +5,9 kg :rodme: (Men jeg gikk fra minussiden av meg selv egentlig.. Under trivselsvekt for å si det sånn)

BT: 118/68

Hb: Ikke tatt :klø:

Urin: Neg.

Fosterlyd: ca 140/min :hjerte:

Tok en hel haug med blodprøver av alt som skal taes, alt fra HIV til ja gudene veit hva :ler2:

Driver og ringer til jordmortjenesten nå for å bestille time, tlftid melom 14 og 15. Det er jo baaare opptatt... Kommer vel igjennom til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Är bara inne och lägger in ett spår i dagboken din Epona.

Lycka till med den lille sprien. Allt ser ut att gå åt rätt håll nu. Gläd dig åt stunden och njut när du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capri, Furstina og Iss: :klem:

I dag er jeg 12 uker på vei! :)

Våknet kvalm.. Arg.. Nå er jeg litt lei..

Solen skinner i dag, skal ut og gå en liten tur etter hvert. Fant en "ny" (for meg) stall i nærheten av her jeg bor i går da vi kjørte forbi, så jeg skal gå dit og smugtitte litt på hestene hvis de står ute. :)

Men først skal jeg sove. Er så sinnsykt trøtt!! :sove: Våknet kl ti på syv av den dumme hakkefuglen som hakker på husveggen :frustrert: til stadighet, og så at sambo lå i sengen enda. Han hadde forsovet seg stakkar, og skvatt til da jeg vekket ham. Døste litt før jeg stod opp litt før åtte. Har spist frokost, lest avis og nå er jeg søøøøvnig... Skal snart sove litt før jeg tar fatt på dagen på ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 12 UKER!

Tror ikke det er vanlig å måle Hb-nivået på alle kontrollene, jeg tror jeg bare har tatt det to ganger eller noe.

Skjønner godt at det er irriterende å våkne av, men det hørtes litt bonderomantisk ut også med hakking på husveggen... :ler:

En stor :klem: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...