Gjest Rognebær Skrevet 14. april 2006 #581 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg vil tro du kommer til å bli kjent med noen gjennom svangerskapskurs, barseltreff og lignende! Da treffer du jo mange som er i samme situasjon. Håper det kan hjelpe deg til å trives bedre i Lille Filleby! (Oi, nå holdt jeg på å skrive Lille Fylleby, bomma på et par taster! :grine2: ) Ellers vil jeg tipse deg om at du får kjøpt forlenger til BH-er, altså en ekstra liten dings med hemper som du får satt på bakpå, sånn at en for stram BH kan vare litt lenger. Tror de har det på Lindex, jeg har kjøpt min i en BH-butikk. Veldig lurt tips til BH-er som blir ubehagelig trange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 15. april 2006 #582 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg håper også på å treffe noen i barselgrupper. Blir kjedlig å gå hjemme aleine i et år uten å ha noen å møte på dagtid. De fleste vennene mine bor i en annen by en times tid unna og vi har liksom hele tiden hatt i tankene å flytte tilbake dit ganske fort. Nå har den planen plutselig blitt til at vi blir her i hovedstaden et par år, så jeg håper jeg kan få noen gode venner her i samme livssituasjon (dvs med barn) ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. april 2006 #583 Del Skrevet 16. april 2006 Ja kjøp deg en sånn bh-forlenger! Så de hadde det på H&M. Så slipper bhen å stramme så ille.. Det pleier å arrangeres grupper og sånn via helsestasjonen.. Kanskje kommunen har andre tilbud også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 16. april 2006 #584 Del Skrevet 16. april 2006 Hei hei Har sendt deg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 16. april 2006 #585 Del Skrevet 16. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 17. april 2006 #586 Del Skrevet 17. april 2006 Heihei! Hjemme igjen! Er ikke i noe bra form i dag.. Spiste så altfor lite i går og var skikkelig sliten etter turen (men ble aldri kvalm liksom!). Våknet i natt av at jeg var kvalm og utsultet. Stod opp, spiste et eple og drakk vann og la meg igjen. Våknet halv syv i morges, var kvalm og utsultet. Stod opp, spiste en halv skive mens jeg brakk meg og drakk juice og gikk og la meg igjen. Våknet kl 8 av en fugl som hakket utenpå husveggen (grrr, bråkefugl!), var kvalm og sulten og stod opp og spiste druer og drakk te. Siden har jeg vært oppe, og vært kvalm. Og drukket vann. Og prøvd å spise.. Pga påsken nå så er det veldig dårlig utvalg i matveien, for si det sånn, så det er lite som frister.. Sukk, jaja.. Kroppen min har vært så rolig i forhold til gravidesymptomene de siste tre dagene, så det er egentlig bare greit å få litt kvalme i dag. Er egentlig ikke så veldig bekymret, men det kom noen tanker snikende i går. Særlig når det var disse dagene MAen ble oppdaget sist jeg var gravid.. Men jeg er ikke redd for at det er noen fare på ferde nå, jeg bare gjør meg tanker. Men nå er jeg tross alt i tolvte uke, og de tidlige symptomene skal kunne begynne å avta. I dag er det en uke siden vi så på UL og så vårt lille knøtt ligge og sprelle inni livmoren! Hver gang det humper av ulike grunner, så tenker jeg på at den lille ligger og spreller. Knøttet beveger seg jo uansett, men mer når h*n kvepper. Sambo sa så greit etter sist vi hadde sex at "nå er det vel en som har det morsomt inni der". Vi kunne ikke annet enn å le! Her er det fortsatt litt snø, men den har krympet veldig inn heldigvis. Hjemme i Bergen var det vår, her ligger det litt etter ja. Men våren er undervegs! Arg - kvalm.. Meeeer maaaat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 17. april 2006 #587 Del Skrevet 17. april 2006 Miiip x2, Zenta x2, Rognebær, Liv og Iss: til dere! Glemte det i sted.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 17. april 2006 #588 Del Skrevet 17. april 2006 hei hei Høres slitsomt ut med kvalmen men som du sier så er det jo positivt også da Håper du får en fin dag i dag Her er det soooool og grei temperatur men det er fortsatt altfor mye snø her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 17. april 2006 #589 Del Skrevet 17. april 2006 Hei vennen Inne og oppdaterer meg og det er fin lesning! Jammen har ukene gått fort, tenk nå er du snart 12 uker på vei! Vidunderlig! Jeg smiler fortsatt like mye jeg bare jeg tenker på at du har en liten baby inni magen din. Deilig med vår i Bergen ja - tenk bare to uker til vi er i mai Ha en fin dag vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 17. april 2006 #590 Del Skrevet 17. april 2006 Håper formen blir bedre vennen! Ha en fin dag - til tross for kvalmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 17. april 2006 #591 Del Skrevet 17. april 2006 Zenta: Ja, i dag er det slitsomt. Men helt okei.. Sendte forresten PM tidligere i dag! Skal holde deg oppdatert! Charmina: Hei! Ja snart passerer jeg 12 uker! Dagen i dag er litt også litt småmagisk for meg, for i dag er jeg 11+4. Tenkte nøyere etter før i dag, og det var da jeg var 11+4 sist at MAen ble oppdaget sist jeg var gravid. Så jeg gleder meg til morgendagen, når jeg kan si 11+5 og fremdeles være gravid! Har sett fram til å passere tiden for da det vonde skjedde. Selv om dette er et helt annet svangerskap, så er det likevel en liten barriære for meg. Gleder meg til å gå videre, være på vei der jeg aldri har vært det før! Har jo vært det i mange uker nå, egentlig, og det er deilig å tenke på! Mrs.Potter: Takk for det! Kvalmen er veldig sterk idag, men også veldig av og på.. Kvalmen kommer snikende, i bølger, og så kommer det plutselige brekninger. Brekker meg to-tre-fire ganger, og så er det vekk. Kan komme igjen etetr ti minutter eller en time.. Ekkelt.. Men ingen oppkast *bank i bordet* Æsj, nok kvalmesnakk nå.. Og så er jeg Lille Larven Aldrimett i dag... Har dere lest om han? En søt barnebok om en grønn, fin somemrfugllarve som heter Aldrimett og spiser og spiser, og det er mitt mellomnavn i dag! La meg på sofaen for en stund siden, og fant ut jeg skulle prøve å kjenne etter livmoren. Hadde akurat vært og tisset, så blæren var helt tom. Slappet av i magen, og jeg tror jammen jeg kjenner livmoren!!! Er ikke 100 % sikekr, men kjente en fasthet og fylde rett over symfysen, der det ikke pleier å være fasthet og fylde liksom. Og når jeg trykket kjente jeg det der som jeg kjenner sanseinntrykkene når jeg kjenenr at jeg har livmor.. Vanskelig å forklare, men jeg tror jeg kjenner den! Kan det stemme?? Det er nå rundt uke 12 livmoren kommer opp fra bekkenet er det ikke? :klø: Skal ha meg en tur ut i solskinnet nå, skal ta meg en tur til stallen tenkte jeg. Og på veien skal jeg innom en bensisnstasjon og kjøpe noe junk! Suuuuulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 17. april 2006 #592 Del Skrevet 17. april 2006 Håper du har en fin tur i solskinnet Her er det også sol og jeg tror det er spådd fint vær hele uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 17. april 2006 #593 Del Skrevet 17. april 2006 Tror det er ca fra uke 12 at du kan kjenne livmoren, ja! Det blir sikkert litt lettelse når du har kommet til i morgen og ikke har noe å sammenligne dette svangerskapet med. Og så godt å vite at du denne gangen har sett den lille sprelle og hjertet slå flere ganger allerede! Kjedelig at formen ikke er helt på topp, kvalme er utrolig kjipt. Håper det roer seg litt og/eller at du finner en lur måte å håndtere kvalmen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. april 2006 #594 Del Skrevet 17. april 2006 Liker å følge med deg, og tenker da at jeg hadde vært like langt som deg.. Men er ikke trist altså!! Bare liker å følge med deg..... snart 11+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 17. april 2006 #595 Del Skrevet 17. april 2006 Stor påske til deg. Er nok livmora du har kjent, morro når man klarer å finne ut av det selv. For hva er livmor og hva er slappe magemuskler liksom?? Merkedag for deg i morgen, og for meg også. Blir nemlig tante jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 18. april 2006 #596 Del Skrevet 18. april 2006 Gratulerer med 11+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentine Skrevet 18. april 2006 #597 Del Skrevet 18. april 2006 Ja, gratulerer så mye med 11+5 Dette er jo en milepæl for deg, og må føles veldig bra?! Ellers vil jeg ønske deg god bedring med kvalmen. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg har sluppet unna dette symptomet, og hvor utrolig synd jeg synes på dere som er dårlige. Å være kvalm er ikke godt! Håper du slipper å være dårlig mye lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 18. april 2006 #598 Del Skrevet 18. april 2006 I dag er jeg 11+5!! Takk for hilsener jenter! Det føles bra å vippe over i noe helt helt nytt! Formen har vært elendig idag.. Var så kvalm i morges at det var helt jævlig rett og slett. Sambo hadde fyrt opp i peisen da han dro i morges, og da jeg skulle på kjøkkenet og finne meg litt mat, ble jeg skikkelig dårlig av peislukten i stuen. Fy flate, det var helt sprøtt.. Det har ikke vært så voldsomt tidligere! Jo, innimellom, men ikke over så lang tid som to døgn i strekk! Måtte bare raske med meg en yoghurt og løpe ut på badet og kaste opp.. Men det kommer ingenting opp når jeg kaster opp, og det gjør det nesten litt verre.. Bosatte meg på badet et par timer, var skikkelig dårlig og det var det eneste stedet jeg klarte å være.. Og når jeg henger over doskålen sånn som det, så begynner jeg å grine og blir helt desperat.. Har mer lyst å dø enn å være kvalm.. Takke meg til den søte lille uvelheten jeg hadde for noen uker siden.. Fikk etterhvert tatt meg en dusj og ordnet meg litt, og kvinnet meg opp til å kjøre til butikken. Fikk kjøpt meg litt frokost som jeg spiste i bilen før jeg dro videre til sentrum hvor jeg hadde noen ærender. Måtte handle middag og alt vi ikke hadde i hus etter påsken.. Deilig å være ute i frisk luft, kom meg litt. Huset luktet ikke så sterkt da jeg kom tilbake, men lufter i stuen nå. Har fått HM-pakke: To bukser og to topper. Den ene toppen er hvit og helt gjennomsiktig, den skal i retur.. Ene buksen var ltt trang, går greit nå, med mindre jeg legger på meg mer over rompe og lår da.. Vi får se Ryddet ut av skapet mitt i går, alt som ikke passer. Var deprimerende, for det ble så lite igjen... Men nå har jeg altså fylt på lageret litt Trodde kvalmen skulle roe seg når man nærmet seg uke tolv jeg.. Men hos meg har det bare blitt sterkere de siste par ukene.. Og ekstremt i går og i dag. I går kom jeg meg ut en tur, og var helt fin da. Men da jeg kom hjem igjen ble jeg dårlig, og det ble bare verre og verre. Brakk meg og brakk meg, og parkerte meg på badegulvet helt til kvelden. Stakkars sambo kjørte til bensinstasjonen for å kjøpe yoghurt til meg. Det eneste jeg ville ha var epler, men det hadde de ikke. Var helt elendig.. Orket ikke høre om mat en gang, det som pleier å hjelpe :klø: Bare sambo var innom og snakket om mat og spurte om jeg ville ha det eller det, så ble jeg dårlig.. Men det er nok påskeferien som har gjort det, lang reise, altfor mye på farten, dårlig med søvn og hvile, uvant mat og fikk ikke spist når jeg trengte det.. Må roe hel ned nå, og ta meg inn igjen. Så roer det seg vel.. Skal hvile meg nå snart, prøve å sove litt. Må bare sørge for å spise noe først.. Jeg skal til legen i morgen, på svangerskapskontroll. Og må nok be om å forlenge sykmeldingen en uke eller to til. Jeg tåler jo ingenting enda.. Trenger litt mer tid før jeg kan ha delvis sykmelding. Jaja, klage klage.. Dere får overse mine voldsomme utbroderinger, men jeg synes faktisk litt synd på meg selv i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 18. april 2006 #599 Del Skrevet 18. april 2006 Stakkars Epona-vennen. Får tro kvalmen gir seg når du passerer 12 uker, det høres riktig ille ut slik du er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. april 2006 #600 Del Skrevet 18. april 2006 Huffa meg da vennen... Ikke lett det der.. Har du prøvd sånne bilsyketabletter? Hørt at mange bruker de mot kvalmen... Hvis det ikke fortsetter må du spørre legen om han har noe som kan hjelpe altså.. dakkar vennen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg