Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! :vinke:

Hardt å være på påskeferie.. Kommer helt ut av mine innarbeidete sove- og spiserytmer.. Er så sliiiten... :( Og mer kvalm enn jeg har vært før

også, for jeg får ikke alltid spist med en gang jeg kjenner at jeg må, og ikke får jeg hvilt meg når jeg må... Men det går bra likevel. :)

I dag skinner solen her og det er sååå deilig!! Dro fra vinterland til vårland, og det er skikkelig deilig! Fikk mld fra Lille Filleby i går om at det snødde og snødde og kom ti cm i løpet av formiddagen, da var det deilig å se blå himmel og bare marker og blomstrende krokus! :) Fant årets første hvitveis i går også. :) Blir vel den nedturen når vi skal kjøre hjem igjen..

Godt å være i Bergen, men litt stress også. Familie er ikke alltid bare gøy. :( Venner derimot er veldig gøy, og når vi møtes igjen er det som om vi møttes i går, og det er skikkelig herlig!

Ha en fortsatt god påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til hvor slitsomt det kan være å bo hos foreldrene. Selvfølgelig vil di bare godt, men det er noe med sine egne vaner og friheten med å være hjemme hos seg sjøl.

Glad jeg ikke skulle "hjem" i påska, for her er det faktisk vårstemning. Snøen smelter i allefall :).

Kos deg i Bergen med familien og venner.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Å du skulle ha sett været her i dag. Det er nydelig.

Vi lengter ikke tilbake til Vestlandet. Vi storkoser oss på østlandet.

Håper dere får en fin tur hjemme igjen.

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Så herlig å lese om UL! :grine2:

Er ikke alltid like lett å være så tett på familien over lang tid nei.

Når jeg bodde hos mamma og pappa mens det var slutt mellom meg og sambo så fikk jeg oppleve det altså.

Jeg var jo selvfølgelig utrolig glad for at jeg fikk være hos de,men etter en stund så merket jeg at jeg begynte å få nok. Irriterte meg over ting de gjorde og ville egentlig bare hjem til det gamle livet mitt.

Så fikk jeg dårlig samvittighet,for jeg var egentlig bare takknemmlig for at de var så snille mot meg.

Nei,nå babler jeg her!

Det jeg liksom skulle si da er at selv om det er koselig å komme hjem til familien,så er det best i små doser.

Ha en fin påske,Epona!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra på UL, og at familien gleder seg over nyheten! Enig i at det kan være slitsomt å være hjemme hos foreldre, håper du finner en passelig dose med familie, venner og BARE SLAPPE AV.

Stor :klem: og fortsatt god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt KG-tid ;)

Takk for koselige hilsener Pi@, Trulselinemor, HollyHobbie, MrsP og Miiip. Kjekt at dere holder liv i dagboken min når jeg ikke er så aktiv. :) Kommer nok sterkere tilbake etter påske.

Andre dagen her hjemme måtte jeg kjøpe meg en til gravidebukse, for jeg passer ikke inn i de to vanlige jeg hadde med. Så nå har jeg fremdeles bare to bukser som passer, men de har til gjengjeld bra med plass.

I går kveld kommenterte sambo hvordan jeg har virkelig begynt å forandre form.. Han synes det bare er fin da, og liker at jeg begynner å se gravid ut. :) Om kvelden er jeg skikkelig oppblåst, og magen ser virkelig ut som en gravidemage... Men livmoren er jo forstastt søt og liten og holder seg nedi bekkenet (ikke klart å kjenne den utenpå enda hvertfall), men den vokser og presser tarmer fram. Med oppblåste tarmer i tillegg og litt myk mage utenpå der, ser jeg veldig gravid ut! Liker det litt selv jeg. :) Og som sagt, min kjære pappa så det med en gang ha så meg.. :sjenert: Jeg spurte hvordan, og han sa det var fordi gravide mager begynner helt nederst, mens "vanlig fete" mager ikke gjør det. ;)

Mens vi har vært her har vi også fått oss enda en UL-titt, hos en i familien som har ULapparat på jobben sin. Lille knøttet beveget seg som bare juling, kunne se at armene løftet seg hele tiden. OG når UL-hodet ble presset brått mot magen, kvapp den lille og sprellet med hele seg! :grine2: Var så søtt å se på! Og hjertet slo og slo!

Men jeg skjønner liksom ikke at det er en liten sjel inni magen min akkurat nå! Kan liksom ikke fatte det, selv om jeg vet det og har sett det, og ikke tviler på verken kroppen min eller det jeg har sett. Men likevel - jeg skjønner det ikke! Det er helt utrolig at det er sånn vi blir til! Synes det er helt fantastisk å ha en sånn liten babyspire i magen min! Helt utrolig at jeg er gravid. Det er litt for uvirkelig. Gravid er jo sånn andre blir! Og nå er det JEG som er gravid, liksom! JEG er gravid, JEG skal bli mamma, sambo og jeg skal bli foreldre til høsten!! Gleder meg til jeg kan kjenne babyen sparke inni der!

Bekymringene mine har etter hvert krympet til et minimum. Jeg er ikke redd for ny MA. Jeg er egentlig heller ikke redd for SA. Er selvfølgelig redd for at det skal skje, det er jo ikke noe jeg ønsker skal skje, men jeg bruker ikke så mye energi på å tenke på det. Veldig lite faktisk. Har snakket med flere som sier at man må ta det kuli og nyte det som skjer. Og statistikkken er visst med oss nå når vi har sett hjertet slå tidlig. Og livet er uansett usikkert. Om man ikke mister den lille i SA nå, så har man ingen garanti for å miste babyen i svangerskapsforgiftning senere. For å si det brutalt. Man vet ikke om man blir utsatt for en bilulykke om noen måneder. Man har ingen garantier for noenting. Og man kan heller ikke gå og bekymre seg for noenting.

Så jeg prøver å ikke bekymre meg, og jeg prøver å ta hensyn til meg selv og kroppen min og ikke minst trøttheten min, og gjøre det som kreves av meg. Ikke så lett å ta hensyn til trøttheten når man er hjemme på ferie da.. ;) Og jeg prøver å nyte vissheten om at jeg er gravid, og har begynt å tenke tanken fullt ut i forhold til at vi skal få en liten baby i november!

Vi har fortalt nyheten til gode venner, men det er ikke sånn hundre prosent offentlig helt enda. Bortset fra at det egentlig er ganske synlig som sagt, så de som ser meg skjønner det ;)

I går var vi på kino med venner og så Istid 2. Den var utrolig artig! Orket egentlig ikke gå, filmen begynte sent om kvelden, og jeg var trøtt, overmett&sulten (ja det går an samtidig) og kvalm da vi dro, og på vei fra parkeringen stoppet jeg opp og brakk meg flere ganger.. Hater det, det er så grusomt.. Kastet ikke opp, men det er ikke gøy å stå midt på gaten og brekke seg.. Blir så dårlig når jeg stresser når jeg er litt småuggen fra før, og vi skyndet oss av gårde. Ble musesteg resten av veien, men vi nådde filmen helt fint. Og filmen var verd turen :)

I dag er jeg 10+6. Har mye ligamentsmerter for tiden, det strekker og drar og jeg kjenenr det i lysken og nedover låret, særlig på høyre siden. Har også en del følelse av spreng nedi der, føler meg tissetrengt uten at jeg er deet, og føler livmoren er stor. Og den vokser jo, med en spretten liten sjel inni!

Ble et laaangt innlegg dette her! Har faktisk sittet her en halvtime og skrevet ;)

I dag blir det en liten shoppingtur på oss, i dag er det lønning ;)

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi Epona :)

Det er så koselig å lese om graviditeten din og om UL opplevelsene, og at du har det så bra nå :) Begynner å bli helt hekta på å bli gravid igjen snart jeg også nå.. Det er små nusselige babyer overalt nå syns jeg :)

Håper du fortsatt får en strålende påskeferie og at du koser deg masse og får slappet av litt også da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble helt rørt av å lese innlegget ditt :grine2:. Det var nydelig skrevet.

Det må være så snålt når magen begynner å titte fram, og fantastisk på samme tid.

Godt å høre om di fine tankene dine rundt graviditeten.

GOD PÅSKE EPONA, OG KOS DEG VIDERE.

:klem: & :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom for å ønske deg og dine en god påske!

Riktig god påske!

:kose:

Håper du for slappet av litt, også.

Så herlig å være på UL og se det lille :hjerte: som banker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
Men jeg skjønner liksom ikke at det er en liten sjel inni magen min akkurat nå! Kan liksom ikke fatte det, selv om jeg vet det og har sett det, og ikke tviler på verken kroppen min eller det jeg har sett. Men likevel - jeg skjønner det ikke! Det er helt utrolig at det er sånn vi blir til! Synes det er helt fantastisk å ha en sånn liten babyspire i magen min! Helt utrolig at jeg er gravid. Det er litt for uvirkelig. Gravid er jo sånn andre blir! Og nå er det JEG som er gravid, liksom! JEG er gravid, JEG skal bli mamma, sambo og jeg skal bli foreldre til høsten!! Gleder meg til jeg kan kjenne babyen sparke inni der!

Åh, det her var herlig å lese!

Først fordi jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver, om hvor uvirkelig det er, magisk, fascinerende og herlig! Men aller mest herlig fordi det vitner om det du skriver under her, at du klarer å legge bekymringene til side og nyte tilværelsen som gravid her og nå. Det betyr masse! :hoppe:

Og så så gøy at alt så bra ut på ultralyden! Det hjelper vel litt på uvirkelighetsfølelsen å SE at det er noen inni der! Men jeg innrømmer at da jeg var på ultralyd, tenkte jeg at "HÆ? Det der er ikke inni MIN mage, det må være en film de spiller av!" :grine2:

Håper virkelig at dere koser dere på påskeferie. Skjønner veldig godt at familiens lune favn kan bli en smule enerverende over lengre tid (ugh!), men godt at dere har gode venner å møte - og kanskje avreagere litt på?

Det er så kjekt at du har det fint med magen! :hoppe::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en sniktitt på knøttet!! Deilig da!! Det er også deilig å lese om det du skriver ang fokusering på sa og ma... Tror du er på riktig spor nå, det SKAL gå bra. Og gjør det ikke det så er det en grunn for det.

Synd med kvalmen og sånn, men går nok snart over :kose:

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Zenta

:klem: Cymbidium

:klem: Rognebær

:klem: Iss

11+1. Gått opp nesten et kilo til i løpet av den siste uken... :rodme: Men jeg spiser jo hele dagen, hva annet kan man vente ;) Spiser for det meste frukt som mellommåltider da, det er helst det kroppen min vil ha. Men jeg blir fort mett, og fort sulten igjen. Og jeg MÅ spise for å unngå å bli dårlig. Og så har jeg vannflasken min med overalt, er avhengig av vann!

Var på besøk hos noen for noen dager siden, og fikk middag der. God mat, og jeg spiste meg god og mett. En liten time etter middag kom sulten tilbake. Jeg MÅTTE ha mer mat, men følte meg sååå dum.. Men jeg tok mot til meg og spurte om jeg kunne forsyne meg litt mer av middagen... Fikk et veldig rart blikk som svar, men også et selvsagt ja. Kunne sunket i jorden... :sjenert: Litt senere skulle de ta oss med for å vise oss noe på en tomt, men jeg var så trøtt av en hel dag uten hvile, at jeg ikke orket. Sambo reddet meg heldigvis og sa at jeg ville bli igjen for å hvile. Fikk litt rart blikk da også.. Men det var selvfølgelig i orden, og jeg og husets katt lå på sofaen og sov en times tid! :ler2: Mens de andre var ute fortalte sambo hvordan ståa var, og de ble veldig glade. Da falt nok ting på plass om hvorfor jeg måtte spise og sove så veldig... Men uff så flaut til å begynne med.. :ler:

Ellers har puppene mine om mulig vokst enda litt til :overrasket: Nå har jeg bare en BH som passer.. I tillegg har jeg to nødløsninger: En som passer forran, men som er for stram rundt, og en som er passse rundt men for liten forran så alt hopper ut :ler2: Har mye ligamentsmerter hver dag, kan være ganske kraftig innimellom også, men det er korte øyeblikk hver gang. Smertene er over symfysen og inn mot lysken, og noen ganger ned i beinet. Men det er jo positiv smerte da, det betyr bare at livmoren vokser! :)

Har vært i stallen her hjemme, og det var så godt å være der igjen! Hadde såååå lyst å ri, hesten "min" var i superslag og det hadde blit en kjempegøy tur. Men jeg overholdt rideforbudet mitt og nøyde meg med å kose med hesten og prate med folkene. Skal kanskje kanskje i stallen i dag også! :hoppe:

Gruer meg til å rise hjem igjen, vekk fra alle gode venner :grine::grine: Jeg MÅ klare å bli kjent med noen der borte.. Blir sikkert det nå når jeg er gravid, har tenkt meg til jordmor etter hvert, og disse jordmødrene arrangerer vel sånne grupper gjør de ikke? Innbiller meg det! Sånne barselgrupper.. Der må det vel være mulig å få noen kjente! Akkurat nå har jeg bare lyst å bli her for alltid.. Kaste ut han som bor i leiligheten vår og flytte hjem igjen... :( Men det blir vel greit å komme hjem til Lille Filleby også.. Kanskje... Når vi først er der igjen, så blir det greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte :ler: litt av BH-ene dine som ikke passer, selv om jeg veit at det ikke er morsomt å vokse ut av dem...

Jeg er helt sikker på at du kommer til å bli kjent med noen der du bor i forbindelse med barseltreff og sånn. Når man får barn er jo et genialt tidspunkt å finne venner på!

:klem: og kos deg de siste dagene i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...