Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Håper vi kan få høre et lite pip om ul`n ja..... :sjenert:

:hoppe: litt på forhånd for 10 uker i morgen. Var så deilig følelse når jeg rundet 2-sifret uketall...

Stor snart-påske :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miiip

Lykke til på UL i morra. Håper som flere andre her at vi får rapport før du drar på påskeferei!

Men uansett: GOD FERIE også! :) Kos dere med hyggelige avsløringer.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i morgen! Sikker på at alt står bra til og at dere ser et lite hjerte som banker og en aktiv krabat som turner rundt :hjerte:

Og god tur hjem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 10 uker!

:hoppe: for ul i dag!

:hoppe: for å ønske epona riktig god påske, med store avsløringer!

:hoppe: fordi det er en fin dag, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Lenge siden sist ;)

Lurer på dette med stoffskiftet ditt - tror jeg har nevnt det til deg før - men jeg har jo lavt stoffskifte, noe som ble oppdaget da jeg var blitt gravid. Da alle de obligatoriske blodprøvene skulle tas spurte jeg om jeg ikke også kunne sjekke for dette, noe jeg hadde gjort to ganger tidligere. Sannsynligvis hadde jeg hatt for lavt stoffkskifte i 1 år (de justerte normalverdiene akkurat dette året).

Så jeg har gått på tyroksin (Levaxin) siden da, altså hele svangerskapet.

Men jeg har aldri vært tilendokrinolog, da legen min mente og mener at det ikke er nødvnendig (men både min mor og tante som også har dette er det jevnlig). Legen min fortalte også om en annen pasient som var i samme situasjon som meg; gravid og nettopp fått påvist lavt stoffskifte.

Jeg hadde heller ikke ekstra UL pga. dette, kun mange blodprøver for å justere medisinintaket underveis, da det er vanskeligere å medisinere for dette når man er gravid (for da svinger stoffskiftet/synker stoffskiftet) + at det selvf. også er vanskelig å finne riktig dosering når man nettopp har fått dette konstantert.

Etter at Ingvild var fått ba jeg om utvidete stoffskifteprøver av henne, noe de da gjorde i forbindelse med Føllings-prøven (som alle barn tar). Disse prøvene var fine.

Jeg er veldig interessert i dette med stoffskifte så ta gjerne kontakt med meg om det.

Håper ellers at du får noen fine dager i Bergen :)

Klemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*tripper med fingrene*

Hadde vert veeeldig spennende å høre hvordan det gikk i dag, da.... men dere sitter muligens i bilen på vei til Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Epona, da har du nok reist på påskeferie.

Ha en riktig deilig og avslappende ferie. :klem:

Så får vi vel hele historia om ul senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Hei alle sammen! :) Bergen kaller!

Kom fram i går ettermiddag, dro rett etter UL'en. UL var fantastisk! Den lille har vokst seg stor og fin, 3,75 mm og tilsvarte 10+5!! Hjertet slo som bare det, alle organer var helt som de skulle, og vi fikk høre hjertelyden!! :hjerte: Det var fantastisk! Tårene rant, det var en helt utrolig opplevelse! :grine2:

Fikk streng beskjed av legen om å slutte helt å bekymre meg, jeg måtte nyte dette sa hun. Og ville egentlig ikke ha meg på ny UL før ordinær UL, men hvis det gav meg trygghet skulle jeg få ny ULtime om 4 uker, og sånn ble det.

Vi svevde i hele går på bildene vi hadde sett og lyden vi fikk høre, det var helt utrolig! :grine2:

I går fikk mine foreldre se bildene og vite nyheten, de ble veldig glade! Pappa så det på meg med en gang han så meg han! ;) I dag blir det det andre settet besteforeldre sin tur. :)

Elelrs er det deilig å være i Bergen igjen! Denne ferien skal nytes!

NyDag: Skrev først en lang utgreiing her, men jeg ender deg heller en PM! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

:grine2: Så kjekt å høre at ultralyden gikk bra. :klem:

Skal du være hjemme i hele påsken...?

:sjenert: Lyst på cafè besøk...?

Men ikke føl at du må! Vet at dagene er for få og korte.

Tenker masse på deg. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Gratulerer med en super UL!! Deilig å høre at alt er som det skal! Så nå får dere bare kose dere i Bergen og nyyyte ferien maksimalt!

Goood helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre om ultralyden!! Alt vel, og deilig med ekstra oppfølging.. Ro i sjela..

:klem: Kose deg i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig :grine2:. Nå ble jeg veldig glad. Sjølom jeg visste du skulle dra hjem etter UL'en ble jeg litt bekymra når du ikke skrev noe her inne. Dumme meg :klaske:.

Nå må dere nyte dagene i Bergen og storkose dere med å fortelle den store nyheten.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...