Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Epona

Her var det skjedd mye siden sist! :ler2: Side 19 er i gang, og det samtales på kryss og tvers her! :ler2:

Takk for hilsener og for at dere lager liv i dagboken jenter! :klem:

Har akkurat betalt regninger ("hei og hadet" sa lønningen og forsvant), bla. to veiavgifter på bil og en på scooter :frustrert: så nå er vi fattige her resten av måneden... Fikk faktisk hjelp av snile foreldre som betalte ene veiavgifen, det var fantastisk. Men likevel: voooosj.. Kan virke litt råflott og unødvendig dyrt å ha to biler på en inntekt og en student, men vi må ha det for å overleve her vi bor, med tilnærmet ikke-eksisterende kollektivtrafikk...

Nok om det.

Har sikret meg en ny BH i dag, så nå har jeg totalt TO som passer! :roll: Og har snopt meg Gravid-bladet til meg og Donald Pocket til sambo :) så nå har vi lesestoff en stund. Har også vært på mammuttsalg og kjøpt to bøker, noe jeg angret på da jeg var i nettbanken nå... Men gjort er gjort.. Men den ene boken skal bla lære meg å strikke votter! :)

Er veldig trøtt nå, byturen tok lenger tid enn ventet, og nå må jeg faktisk sove litt. Er også uvel/kvalm nå, det blir jeg når jeg er trøtt. Har slått meg til ro med at min milde kvalme ikke er tegn på noe negativt. Men jeg må si jeg gleder meg til jeg passerer tiden da jeg mistet sist, så jeg ikke har noe å sammenligne med mer.. Tror ikke det er sunt å gjøre det nemlig.

Nei, sofaen kaller... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lissom følge med på deg, selv om jeg ikke er gravid lenger!! :sjenert:

Endret av iss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper kvalmen er borte idag! :kose: Og at du sov godt! ;)

Uff det er skummelt å tenke på å miste ja..

Tenker på det hele tiden jeg.. :forvirret:

Ha en fin dag! Det går helt sikkert bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Pi@: Gleder meg til caffe mocca!!! :hoppe: Nå tror jeg våren så smått er i gang her! Solen skinner og varmer om dagen, snøen smelter (hurra!) men det er iskaldt om natten.. Var 16 minus kl halv åtte i morges...

Iss: Velkommen til å følge med, her er det ingen graviditetstvang! ;) Bare koselig at du leser her og skriver litt!

Epica: Er i min vandte form i dag - trøtt og sløv og litt uggen. Har hatt lyst på et elelr annet i hele dag, men ikke funnet ut hva... Får liksom ikke tilfredsstilt sulten uansett hva jeg putter i meg...

I dag har jeg strikket en vott! Stod opp halv åtte i morges, spiste frokost og satte meg til med den nye strikkeboken min. Fikk lånt meg riktige pinner i går, og alt var klart. Og tro det elelr ei - på to timer strikket jeg en vott!! Aldri gjort det før! Veldig tykke pinner og dobbel tråd, så det gikk fort. Ikke helt perfekt tommel, men jeg skjønte faktisk prinsippet! *stolt* Holder på med vott nr to, er halvveis.

Har gått tur i dag i solskinent, en hel time i raskt tempo. Det var deilig, selv om jeg var skikkelig sløv på forhånd og ble temmelig slapp etterpå! :ler2: Men sundt for kropp og sjel og ikke minst knøttet!

Sliter med en del dåglig samvittighet for tiden.. For at jeg går for lite.. For at jeg gjør for lite.. For at jeg klager for mye.. For at jeg ikke føler "hurrafølelser" overfor magen.. For at jeg engster meg for ting.. For at jeg er sint og lei... For at jeg lengter hjem... For alt mulig egentlig.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip
Sliter med en del dåglig samvittighet for tiden.. For at jeg går for lite.. For at jeg gjør for lite.. For at jeg klager for mye.. For at jeg ikke føler "hurrafølelser" overfor magen.. For at jeg engster meg for ting.. For at jeg er sint og lei... For at jeg lengter hjem... For alt mulig egentlig.. :(

Næmmen Epona! :klem: Du har jo strikka en vott! Og gått tur! Og det er klart at du er litt bekymra for magen nå etter hva som skjedde sist... :troest:

Det er helt normale følelser og reaksjoner, og det er sunt å kjenne på dem. Håper du klarer å la være å ha dårlig samvittighet (ja, jeg veit hvor vanskelig det er). Har du noen å snakke med? (Jeg fikk jo ny flink pike-depresjonsproblematikk i forbindelse med graviditeten... Det er godt å ha noen å drøfte dette med.)

Bor du og Pi@ på samme sted? Eller kjenner hverandre fra før? Eller skal dere drikke virituell Mokka? (Som vanlig er jeg nyskjerrig.)

En STOR :klem: til.

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Takk for hilsener Miiip og Iss.. Godt med litt trøst! Takk for det :klem: Strikket forresten den andre votten også i går, MIip, så nå har jeg et par! Den ene med veldig dum tommel.. :roll:

Pi@ og jeg skal drikke høyst ekte caffe mocca! Vi bor ikke samme sted, men hun har tilknytning til stedet her jeg bor, og skal snart hit av andre grunner, og da skal vi treffes for første gang! Hørtes litt ut som en date.. :ler2: En KG-venninnne-date! :) Gleder meg veldig til det!

Har ringt jobben for å forberede om at jeg nok blir SM videre etter legetimen på fredag. Ble så knotete å forklare sjefen hvorfor og hva, for det er mer enn "bare" sorgen etter det som skjedde, og slitenhet. Situasjonen er jo en smule forandret kan man si... Hun foreslo aktiv sykmelding og ting og tang og jeg klarte ikke bare si at "ja det kan jeg ta opp med legen" for det føltes helt feil. Så jeg fortalte henne at jeg er gravid igjen og at jeg er anbefalt å ta det med ro.. Angrer litt på det, men det er vel like greit å være ærlig. Hun holder det for seg selv, og gjør hun ikke det vet jeg jo hvor det kommer fra! :fy: Men ville ikke si noe så tidlig, men så ble det sånn likevel. Arg.. Men hun var veldig positiv og synes dette var flott. Heldigvis. Grudde meg veldig på forhånd til å ringe..

Gruer meg til legetimen på fredag også.. Panikk for at legen min vil sparke meg ut i jobb igjen. Men jeg makter det bare ikke. Det er alt for tidlig. Nå fungerer jeg ganske fint i min egen rytme, hvis jeg må presses ut i jobb går alt til helvete og jeg blir syk-syk. Og sykmeldt igjen.. Er jo egentlig ikke nødvendig å grue seg så fælt, men jeg gjør det likevel..

En skikkelig gruedag.. :(

I natt drømte jeg at jeg ringte og bestilte privat UL! :ler2: Nå er det ikke bare sambo og det Bevisste Jeg som er utålmodig, men det Ubevisste Meg også! hihi! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Jeg er bare innom for å se til at alt går bra, jeg :sjenert:

Og det ser det jo ut til at det gjør så langt! :hoppe:

Ha en fin dag videre!

P.S. Jeg har også et vottepar med en tommel som er sann ca okey og en som ikke er LITT okey en gang.. :ler: Men jeg har de som et trofe på at jeg klarer det viss jeg vill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruet meg også veldig for å snakke med legen i går, fordi jeg var livredd for at hun ikke skulle forstå at jeg ikke var klar for å gå ut i jobb igjen. Den vondt følelsen lå faktisk der i to uker fra sist jeg fikk sjukemelding! Heldigvis så gikk det veldig bra, og hun hadde forståelse for at jeg ikke var klar for å komme ut i jobb igjen, sjølom jeg har gjort store framskritt i riktig rettning. Jeg har stor tro på at legen din forstår det, hvis du bare er ærlig og forteller akkurat hvordan du har det. Men det er en grusom situasjon og sitte i, man kjenner seg fullstendig maktesløs over sin egen situsjon siden man ikke kan bestemme sjøl om man vil tilbake til jobb eller ikke.

Sjølom det ikke kjennes slik ut for deg akkurat nå, så har JEG stor tro på at det ordner seg for deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann vennen!

Hvis ikke legen din forstår deg så skal jeg pakke henne i en tønne og sende henne ned ei kulekjøringsløype..........! Så skal vi se om ikke saken går greit....!!

Håper virkelig du blir møtt med forståelse nå når du trenger det mest altså..

Og er glad for at sjefen din sa som hun sa! Man mååå bare tenke på seg selv av og til!

Så blir det jo kos og treffe Pi@ da! Det blir nok helt sikkert en kjempekoselig "date"!!

Så får du en kjempe :klappe: for strikkingen!!

Håper dagen din blir riktig så fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Jeg har hatt samme angsten for legen som du og Pi@ beskriver, og det er ikke noe gøy. Man føler at man er helt i legens makt... Det beste trikset er nok bare å forberede seg godt, skrive ned det man tenker man må si, og være ærlig når man er der.

Jeg blei litt misunnelig på deg og Pi@ som skal treffes IRL, og så over en kaffe mokka da! :sikle: Hehe.

Grattis med ferdige votter. Jeg har også strikka et par votter der den ene tommelen er helt annerledes enn den andre... :overrasket::ler:

Håper tida går fort fram mot legetimen på fredag så du slipper å grue deg så fælt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia vennen! :klem:

Har ikke vært her på noen dager, så da måtte jeg jo innom å sjekke forholdene hos deg ;)

Jeg håper og tror at legen din har en god dag på fredag også :tommel:

Men det er jo ikke bare bare å være sykemeldt lengere. Det oppdaget ihvertfall jeg da jeg var sykemeldt med bekkenløsning. Ette 8 uker får man nærmest trusselbrev fra trygdekontoret. Forholdene skal legges til rette så man kan jobbe delvis. Man må gjøre avtale med sin arbeidsgiver osv :roll:

Også kutter du den der dårlige samvittigheta!

Det er sånn typisk oss jenter :ler:

Dessuten er jeg veldig imponert over at du har strikket votter! :klappe:

Kos deg så godt du kan videre!

Stor klem fra Murmel! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
Hvis ikke legen din forstår deg så skal jeg pakke henne i en tønne og sende henne ned ei kulekjøringsløype..........! Så skal vi se om ikke saken går greit....!!

Jeg skulle i grunnen ønske jeg kunne pakket ned Skytte i miniformat og hatt henne i lomma til påkommende tilfeller av akutt behov for kreative løsninger på problemer med andre mennesker... Dette høres genialt ut!

Jeg håper også at det går greit hos legen. :klem:

Og så er jeg sikker på at når dere kommer forbi det tidspunktet dere mistet sist, kommer det til å kjennes mer virkelig. Men det er jo et bra tegn at Ubevisste Deg bestilte UL-time! :ler:

Ha en strålende dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Jeg er kvalm, kvalm, kvalm, kvalm...

Jeg er trøtt. Og jeg har vondt i puppene. Og jeg er i dag 7+0 på vei! :danse: Det går laangsomt fremover fremdeles!

Takk for hilsener, skjønne superjenter! :klem: Skal ta meg en liten runde og se hvordan det står til med dere senere, nå må jeg legge meg på sofaen under en pute tror jeg...

Mørkt og stille, ja takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...