Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Tja, kanske födseln närmar sig ändå?

Snökaos på fredag i stora delar av landet

fast det ser ut som om "min" del av landet klarar sig... undrar hur det ser ut i Norge och Eponas födsel...

*kolla*

http://www.aftenposten.no/vaer/index.jsp?d...ag=Søndag&type=

Tja, om du inte bor i Alta eller Hammerfest så verkar snö=babyfödsel teorin inte ge något barn i helgen...

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Furstina: :ler: Her forskes det på høyt nivå, skjønner jeg! Det er ikke sånn at det MÅ være snø for at jeg skal føde altså (bare så ingen vær- og fødselsguder misforstår :ler: ), det er bare det at i fjor var kom snøen i slutten av oktober her, og jeg har liksom sett for meg at sånn blir det vel det i år også. Og siden jeg har termin i slutten av oktober, så har jeg tenkt at da er det gjerne snø når jeg føder.. Men absolutt ikke noe must!

Værmeldingen i går viste bare en sky med både snøfnugg og regndråper under, men det har bare kommet regn. Og den værmeldingen som du, Furstina, linket til, spår ikke snø i mitt område nei. Heldigvis! Jeg er bare glad til, for jeg vil ikke ha snø enda! Altfor tidlig!! Men jeg vil gjerne ha babyen min... :sjenert: Men h*n kommer i lpet av de neste tre ukene får jeg tro ;)

Linn3c: :klem: tilbake!

Har vært og handlet i dag, og har snopt meg en lipgloss og en ny foundation som jeg har hatt lyst på lenge. Og i dag slo jeg til :sjarmor: Så blir jeg i hvertfall pen på fødestuen, haha :ler::ler:

Har vasket 2 maskiner klær, lagt sammen det som hang til tørk fra før, og nå er det å henge opp det jeg har vasket. Har ryddet kjøkkenet også, og driver med Prosjekt Vanne Blomstene. Innimellom alt har jeg sovet på sofaen, det trengtes jammen.. Har tenkt å re opp babysengen, får se om jeg orker. Til middag blir det ensom fjordlandmiddag på meg i dag. Ferdigmat er i hvertfall genialt når man ikke orker lage middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant??? Hmm, snø og vinter er bra, men det kan godt vente noen uker enda. Og jeg har ikke vinterdekk på bilen, og må ærlig innrømme at det prosjektet er jeg veldig lite klar for å starte på lørdag... Men Ørnen kommer ikke hjem før søndag, og jeg trenger bil. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag håller på och för över lite graviditetsnotat från min graviddagbok till en mer "officiell" som lillasyster ska få...

... hittade denna kommentaren från dig i dagboken:

Ganske likt da ja! Jeg ble flyttet fra 4. november (menstermin/Nagell-hjulet) til 26. oktober da jeg var på ordinær UL - det er 9 dagers forskjell det! Tror mest på mine egne beregninger, og tror nok det blir november før Knøttet kommer, men siden ULtermin er den offisielle, så følger jeg den :)

du tror på november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å hvile masse nå! :klem:

Mange som forteller det til meg allerede. ;)

Men de har et poeng.

Ettersom du aldri vet når fødselen kan inntreffe, og du vet at det er en slitsom jobb. Da er det jo dumt om du akkurat kvelden før natta satt litt lenger oppe enn du egentlig orket, fordi du "skulle bare".

Hvis du er trøtt, sov!

Husarbeid kan samboeren din ta seg av mens du er på sykehuset! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Det gikk over til regn igjen senere på kvelden igår, og nå idag pøser det ned. Ingen behov for vinterdekk enda ;)

Pi@: Haha, ja, der har du meg med mine nye invisteringer, vet du! Blodet renner, svetten spruter, men likevel pent sminket og med store pupper med tydelig kløft! :ler: :ler:

Furstina: Jeg trodde lenge ikke på UL-terminen fordi jeg syntes avviket var så stort, og fordi jeg regnet meg bakover fra UL-terminen og så på når babyen ble etter den skulle vært laget, noe den umulig kan ha blitt. Men da det gikk opp for meg at UL-terminen bare beregner når babyen skal være ferdig, og ikke bryr seg om når den ble laget, så har jeg vært enig i den. Særlig når babyen ligger perfekt på kurven i forhold til termin 26. oktober og vokser helt i takt med det, både på ordinærUL-en og på ekstra-ULen i uke 32. Men det kan fort bli novmeber likevel hvis jeg går over tiden, så vi får se! Jeg drømte jo tidlig jeg skulle føde 5. november ;) Men jeg tror ikke på noe som helst egentlig, annet enn at babyen blir født en dag.. :sjenert: Er ikke så fryktelig viktig heller, men jeg har bare så lyst at det skal skje snart...

Cr@sh: Jeg er her :ler:

Charmina: :ler::klem:

Kakao::klem:

Susan Sto Helit: Jeg hviler masse, tro du meg! Og er like trøtt og sliten likevel...

Ikke mye nytt herfra.. Så lite at jeg ikke har en døyt å skrive faktisk. :ler: Jo, hadde en del kynnere i går kveld. Det var det hele... :sjenert:

En uke til termin i dag, og tre uker til overtid. Knøttet burde vel ta turen ut snart da? Virker som h*n fortsatt har det bra, men jeg kjenenr litt mindre liv enn før. Men kjenner liv gjennom hele døgnet, så jeg er ikke bekymret. Eneste jeg er bekymret for er at vekten min har stått stille i 2-3 uker nå.. Håper Knøttet legger på seg det h*n skal likevel, og at det er jeg som tar av men at vi til sammen veier det samme.. Burde jeg finne ut av det på noen måte tro? Men så lenge h*n beveger seg så er vel alt greit antar jeg. Virker som det er vanlig at de roer seg litt den siste tiden også, de har det jo fryktelig trangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sant??? Hmm, snø og vinter er bra, men det kan godt vente noen uker enda. Og jeg har ikke vinterdekk på bilen, og må ærlig innrømme at det prosjektet er jeg veldig lite klar for å starte på lørdag... Men Ørnen kommer ikke hjem før søndag, og jeg trenger bil.  :sur:

De melder visst mildt til helga igjen ;)

En uke til termin i dag, og tre uker til overtid...

Nå er det jammen ikke lenge igjen til dere får hilse på Knøttet deres altså. Blir spennende å følge med i innspurten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner jeg å bli utålmodig altså :ler:

Håper du har noen fine og rolige dager nå før det lille nurket melder sin annkomst.

Å som jeg gleder meg til å høre hva som ligger inni magen der og koser seg :legrine:

En stor klem til deg fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sjekker med godjenta...som snart er FØDEKLAR!!! :overrasket:

helt utrolig! Det er virkelig spennende dager dette! og jeg følger med altså...men rekker som regel ikke mer en en kjapp titt innom og så må jeg gjøre noe fornuftig igjen! Blir ikke mye skriving for tiden, men det kommer sikkert bedre dager!

Ser deg ikke så ofte må msn heller ...men du er sikkert i lade-modus om dagen, må hente krefter til den store begivenheten! ;)

Sender iallefall over en kjempe- :klem: , og håper at det ikke blir så fryktelig mye snø...det er jo bare oktober enda! :)

Nuss fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...