Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Så flinke dere har vært til å slutte å røyke begge to :klappe:

Følger med jeg og, Epona.. Bare veldig lite skriving om dagen.. Tenk at det er under tre uker igjen til termin :hoppe: Superspennende!!

Og du.. Midt under fødselen min sa jeg til jordmor: Dette må jo være en drømmefødsel! Hadde rier i ett, men de var veldig effektive, så åpningsfasen var kort. Så der ser du.. Det kan gå riktig så bra :Nikke: Også får man jo bare verdens beste premie etterpå :legrine::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Charmina x flere: Takk takk! :bukke: :klem: tilbake!

Sommerberta: Så kos at du tok turen innom! :klem: Jeg er overbevist om at du får oppleve dette en dag du også! :Nikke: Og til meg trener du ikke forklare noe som helst! :klem:

Shatika: Takk for det! :) Deilig høstvær i dag ja! Har hatt en fin dag så langt og har til og med gått tur! :)

Epica: Nei, røykekutt er krevende uansett motivasjon, men det gikk overaskende lett. og i dag har jeg passert et års røykfrihet! :danse:

Meta: Koselig å få "besøk" i dagboken da! :klem: Kjekt at du følger med! :klem: Og veldig deilig å høre at du hadde sånn positiv opplevelse under fødselen :)

Pi@: :kyss:

Kakao: Tusen takk! :bukke:

Har hatt en fin dag i dag. Gått tur i høstsolen sammen med venninnen min. Siden hun var med gikk vi lenger enn jeg pleier når jeg går alene. Godt å røre på seg og få luft, og godt å kjenne solen varme. Men ble skikkelig sliten etterpå, og hender og føtter var temmelig ødematøse, så jeg måtte legge meg nedpå ganske lenge etterpå.

Nå er venninnen min reist, og sambo og jeg har bare slappet av i kveld. Det har vi egentlig gjort mesteparten av helgen også da ;)

Har tatt nytt magebilde idag 37+5:

post-9529-1160325758.jpg

Begynner å bli ganske så stor synes jeg... Litt dårlig bilde, så vanskelig å se men. Magen vokser i hvertfall!

I morgen skal jeg på kontroll hos jordmor, og hun har satt av en hel time, for i morgen skal vi snakke om fødselen. Jeg må innrømme at selv om jeg både ser fram til fødselen og ikke minst det som kommer etterpå, så har jeg litt problemer med å forestille meg at jeg - jeg - snart skal føde.. Det er en situasjon jeg aldri har vært i, og jeg klarer ikke forestille meg meg med rier og meg med en nyfødt liten sjel.. Men det blir nok ytterst virkelig en dag regner jeg med! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerar till rökslut och ett helt rökfritt år. Det är starkt gjort.

Stilig magbild föresten. Jag borde också ta en ny, tänkte på det senast i dag - får se om det kommer in nån i dagboken under veckan.

I morgon har jag också kontroll men inte en hel timme. Jag ska kanske fråga om hon ska göra några noteringar angående mina önkningar kring förlossningen. Det vet jag att hon gjorde sist. Jag tycker det verkade som om personalen på förlossningen hade läst mina önskningar och följde dem. Det är bra när det är så.

Det går säkert bra för DIG att föda också, och att ta hand om ett nyfött barn. Det gör de flesta. Jag minns att jag var mer orolig för att ta hand om babyn första veckan än inför förlossningen. Denna gång är det ju lite annorlunda - nu har jag ju erfarenhet (men det kan ju vara missvisande också, varje barn är ju unikt)

Lycka till i morgon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser heller ikke bilde :sur: ...........men sikker på at du har en aldeles nydelig mage da :klem:

Lykke til hos jordmoren i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig med dette bildet, nå ser jeg det ikke selv en gang... :klø:

Kontroll hos jordmor idag:

Vekt: +20,6 kg fra før-gravid

BT: 123/91 - på grensen til høyt

HB: ikke tatt

Urin: neg

Ødem: 1-2

Leie: Hodet festet! :danse:

Fl: 145/min

SF-mål: Følger "egen" kurve jevnt, ligger fortsatt mellom rød strek og det tykkeste grønne feltet.

Hun ringte føden ang blodtrykket, og lege der bestemte at jeg skulle inn for ny kontroll av BT og urin på torsdag. Dette fordi blodtrykket har steget veldig siden sist, og at både BT og ødemer har steget jevnt de siste ukene, og fordi jeg i utgangspunktet har et lavt og fint trykk. Men det er neppe begynnelsen på noe forgiftning (har jo ikke utslag på urin idag, men hatt før), men fikk beskjed hva jeg skal være obs på.

Ikke i form i dag, orker ikke skrive mer. Takk for hilsener forresten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at de passer godt på deg vennen og at du får ny kontroll torsdag!

Magebildet er kjempefint og jeg kan se det begge steder.

Åååå så spent jeg er på når den lille :babyjente: eller :babygutt: kommer ut :hoppe:

Klarer nesten ikke å vente jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh! Er det oktober alt?

Du skal jo føde snart jo.

NYDELIG mage du har.

:klem: og lykke til med en fantastisk opplevelse i vente. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...