Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Xavia: Ja, det er det!! :hoppe: Men jeg er innforstått med at det kan bli november også! Og gjett om jeg gleder meg ja!!

MissS: Hei, så kos med hilsen fra den nybakte mammaen! :klem: Takk fro trøstende ord, de betyr mye når de kommer fra deg. Jeg vet at du grudde deg fælt nemlig :klem:

Mrs.Potter: Ja, tenk!!! Etter så lang tid, endelig nærmer det seg!!! :legrine:

Ny Dag: Spennende innlegg fra deg da! :hoppe: Har stikninger av begge typer, både svake nålestikk i skjeden, og disse skarpe, vonde knivstikkene lenger oppe. Jeg tror knivstikkene mest er babyfremkalt, h*n presser med hodet mot omgivelsene sine. Kan selvsagt også være bekkenløsnings-opplegg, er jo naturlig at bekkenet vil gi enda litt mer etter nå på slutten. Men uansett er det babyen som fremkaller de, for det skjer når h*n er i bevegelse. Og jeg kjenenr det noen ganger i hele underlivet, da er det ikke vondt, bare trykkende følelse, at noen romsterer inni meg helt nederst. Mange rare detaljer her nå :ler: Uasnett er det naturlige ting, og ikke farlig. Men jeg skjønenr godt nødvendigheten av knipeøvelser for å styrke bekkenbunnsmuskulaturen ja!!! For den blir kraftig tøyd av babyen.. :sjenert:

Charmina: :klem:

Epica: Godt å bli beroliget! :kose:

Pi@: Jepp :Nikke: Jeg skal prøve å holde følge helt til du er 12+0, men kan ikke love deg det! :ler: Det er opp til babyen inni magen her, når h*n har lyst å komme ut! Kanskje følger vi deg og magetrollet enda litt lenger enn uke 12 også! Men ved uke 14 sider vi stopp fra min side :ler:

Er så lei av denne forkjølelsen.. Jeg er sååå slapp! Aldri blitt så satt ut av en dum forkjølelse før.. Var blytung i kroppen i går, orket nesten ingenting. Og i dag også, fy flate... :tristbla: Trodde jeg var blitt bedre, men nei.. Føler meg fullstenidg tappet for krefter...

Nå har jeg begynt å pakke i baggen forresten! Og lurer fælt på hva vi skal kle på den lille når vi skal hjem fra sykehuset.. Får putte oppi to sett tenker jeg. Ikke evt jeg om dete r blitt minusgrader når dagen kommer heller. Egentlig er ikke dette noe problem, vi bor kort vei unna og sambo kan hente hva det måtte være og ta med. Men jeg har sånne scenarioer i hodet mitt som jeg spiller av på forhånd, og der må jeg liksom ha en løsning. Er fryktlig rar jeg da.. ;) Har begynt å spille av barnedåpsscenarioet også, og lurer på hvordan vi skal løse det praktisk. Vi skal jo ha dåp hjemme i Bergen, så det blir litt å styre med. Men kanskje litt tidlig å tenke på enda.

Knøttet lager fortatt knivstikk på meg, og nå begynner jeg å bli nervøs for å være ute alene.. I går på butikken kom det sånn knivstikk, jeg stoppet opp et sekund og kom med et lydløst au. Skyndte meg å handle og dro hjem igjen, selv om jeg egentlig skulle gjøre mer. Men jeg var tung og sliten, og fikk plutselig for meg at "tenk om vannet går".. Har fått vannskrekk :ler: Skrekk for at vannet skal gå når jeg er uti verden..

Magen har forresten forandret seg på få dager. Fra å være basketballrund, så er det mer et drag på den. I profil ser du at jeg går inn der magen min vanligvis ville gått inn hvis jeg ikke hadde kjempelivmor m baby i, og så går den liksom ut igjen. Jeg er innsunket på flankene på en måte. Og babyen ser man omtrent omrisset av - ganske skarpe kanter og kroppsdeler (kan ikke se hva det er da men) og sånn, det er liksom slutt på myk, basketballrund mage. Og magen har sunket enda mer, er stor og utstikkende nederst, og nå hopper puppene fritt over magen :ler: Og bevegelsene til babyen er VELDIG synlige og VELDIG følbare, omtrent som å bevege hånden på innsiden av en stram teltduk eller noe :ler: Skal få sambo til å ta nytt magebilde av meg i dag. :)

Er veldig spenennde nå synes jeg! Akkurat nå for tiden er jeg ikke så frykelig utålmodig heller. Går ikke og verker etter å bli ferdig lenger, for jeg vet at det er ikke lenge igjen i det hele tatt, så det er ikke noe å verke etter. Så jeg prøver å kose meg med magen som best jeg kan. Nå merker jeg at h*n inni der er veldig med, h*n kvepper av hlyder, f.eks når mobilen ringer rett ved siden av meg. Og begynner alltid å bevege seg når jeg gjør knipeøvelser. H*n kjenner det sikkert godt!

I morgen skal vi kjøpe bilsete. Og så må vi ha termometer til babyen. Og badebalje, vi har sett på en som var genial men dyr. Får se hva vi kjøper..

Nei, fjerne smileyer! Det er jo umulig! :ler:

Mayamor!!! Så koselig å se deg her ine!!! :klem: Tenker masse på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kipa: Tusen takk! :klem:

Cymbidium: Spennende ja!! Skulle ønske jeg visste noenlunde når det skal skje!

Har gjort et tappert forsøk på å strikke i dag.. Strikket en runde (200 masker) og mistet følelsen i fingrene.. Skal prøve litt til..

Masse knivstikk i dag! Og litt svake mensmurringer en stund i formidag, men det gav seg.

Den berømmelige baggen: ( Grønt = OK)

Generelt:

Helsekortet + blodtypeskjema + UL-skjema

Mobil+lader

Lommebok

Mp3spiller

A-planen

Kamera

Til meg:

morgenkåpe

sandaler

joggebukse

t-skjorte

undertøy (ammeBH, sokker, ullsokker, flere truser)

Toalettsaker (shampo, deodorant, dusjsåpe, børste, hårstyling, fuktighetskrem, håndkrem, lipsyl, tannbørste og tannkrem)

hårføner

ammeinnlegg i ull

bind

Til sambo:

Undertøy + klesskift

Toalettsaker hvis oernatting på familierom

Til baby:

2 klesskift (ullbody, bomullsbody, sparkebukse, ullstrømpebukse, jakke, lue)

teppe

"hjemreiseutstyr" som fint kan ordnes i ettertid (bilsete, kjeledress?, vinterpose? vet ikke helt hva som trengs, må se an vær og vind når den tid kommer)

"Bensin" under fødsel:

Boble eple, brus m sukker, vann

Bixit m sjokolade

Fruktnøtt-sjokolade

Alle tips til sykehusbaggen mottas med takk :)

Tror jeg skal legge meg og hvile litt nå... Trøtt og slapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle tips til sykehusbaggen mottas med takk :)

Något att läsa! En bok, ett glossy magasin eller bara morgontidningen.

Jag var ensam i stunder på sjukhuset (mannen sov hemma några nätter och gjorde lite ärenden på stan) och när babyn sover är det skönt att bara kunna ligga på sängen och läsa.

Utbudet på litteratur och tidningar på sjukhuset lämnar mer att önska. Hur länge har du kul med tidningarna i ett väntrum?

Annars tror jag att du har det mesta täckt. Jag skulle ta med amningsinlägg i bomull också - jag läckte MASSOR när mjölken rann till och just på sjukhuset hade det varit skönt att ha de - för att slänga när de var genomsura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesestoff var gjerne ikke så dumt nei. Og engangsammeinnlegg har jeg i hus, så jeg skal legge det og oppi baggen. Takk for tips, Furstina :klem:

Har så vondt av Pi@ i dag.. :grine: Vet hva hun skal igjennom med utskrapning og det hele.. :tristbla: Stakkars Pi@, det var ikke sånn det skulle gå...

Tenker litt tilbake selv også nå... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja huff det var en virkelig trist nyhet... :tristbla:

Det er nok helt normalt å se for seg de ulike tingene som skal skje fremover selv om det kan virke lenge til!Når babyen er ute får man mindre tid til å spekulere og man glemmer 50% mer enn før :ler:

Ha er fin dag og ei god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss og Skytte: Ja, virkelig trist var det.. :(

Har sovet så dårlig i natt.. Våknet med migreneanfall - aura og deretter heftig hodepine, midt på natten :frustrert: Og i går hadde jeg to auraanfall, en på formiddagen og en på ettermiddagen. Var vel nattanfallet som bygget seg opp da tenker jeg. Men nå er jeg lei av denne migrenen. :forvirret: Virkelig lei. :sur:

Hoster veldig, snørrete og tett og føler meg slapp, ellers er jeg i relativt bra form. Idag har jeg begynt i fødselspermisjon!! :hoppe: Så nå er jeg ikke lenger en sykmeldit gravid, men er i ekte fødselspermisjon!! Og det er 21 dager til termin!! Tre uker!!! :hoppe: Har gitt Knøttet oppholdstilatelse en uke til etter det, av praktiske årsaker.

Ellers er det hikking, sprelling og pressing som vanlig her i gården. :) Ikke fra meg, men fra magen ;) Jeg for min del prøver å gjøre minst mulig. Leser bok og drikker te og prøver å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff nå gråt jeg litt for pi@ :tristbla: ante ikke noe før jeg leste det her.Kjempetrist.

Bra hun hadde god støtte i deg som vet hva det går i.

Den hodepinen din høres ikke noe særlig ut! Hva sier jordmor/lege om det?

Ellers tror jeg nesten helt sikkert at den lille kommer ut i løpet av oktober ja - faktisk tror jeg ikke det er så lenge til heller. Høres jo ut som om kroppen er i ferd med å gjøre seg veldig klar nå da. Og magen min forandret seg slik med Henrik ogsp husker jeg rett før jeg fikk han.

Å så spent jeg er vennen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjonen! Det er jo litt av en merkedag. :)

Håper forkjølelsen din gir seg snart. Det er slitsomt å snufse og harke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pi@: God klem til deg vennen... :kose: Skulle bare mangle at du fikk litt støtte, men det var ikke så mye jeg gjorde.. Men har tenkt så utrolig mase på deg, og det gjør jeg enda :klem:

Shatika: Takk takk!! Tenk jeg er i fødsespermisjon!! Føles litt absurd å si! :ler: Fødselspermisjon, jeg? :ler:

Charmina: Håper den lille kommer i løpet av oktober ja! :) Det som er sikekrt er at en dag så blir h*n født! :ler: Så spennende at du kjenner igjen det jeg har beskrevet da! Men noen forhåpninger har jeg ikke, kroppen kan oppføre seg anderledes fra kvinne til kvinne. Så foreløpig så skal jeg nyte siste rest av svangerskap, og siste rest av freden og roen! :sjarmor:

Linn3c: Spenennde at du også kjenenr det! Nå har disse stikningene vært her i godt over en uke, så jeg begynner å bli vant til dem og har sluttet å få forhåpninger om noe. Men at det er NOE på gang det er det, bare vet ikke når! Men om fem uker har vi fått baby både du og jeg!! :legrine: Helt utrolig å tenke på!!

Fjellrypa: Takk! :) I det daglige merket ikke jeg mye forskjell siden jeg ikke var på jobb i utgangspunktet, men det er likevel en merkedag :) Tenk, fødselspermisjon!! Og nå er det bare ca to mnd til din begynner!!

I går kveld måtte jeg ta hostesaft for å sovne i fred.. Bare Tuxi da, og det stod i felleskatalogen at den kan brukes under graviditet. Tok også en Paracet. Sov tungt i natt. Knøttet drev og sparket da jeg var på enen doturen i natt :ler: Er så vittig!

Tenk at h*n snart skal komme ut! Jeg er ikke sånn kjempeutålmodig lenger, for jeg vet at det nærmer seg med stormskritt. Sambo er mer utålmodig nå, han verker etter å holde babyen i armene sine! :hjerte: Koser og styrker på magen hver eneste dag. Jeg legger meg ofte inntil ham i sengen (gjør jeg uansett), så han får kjenne spark på kroppen og ikke bare i hendene. Har hendt flere ganger at Knøttet har gitt ham "et spark bak" :ler:

Idag kommer en god venninne på besøk og skal være her i helgen. Gleder meg! :smilorange: Jeg tenke å ordne til rommet, men nå står sprinkelsengen oppi gjestesengen, og jeg får den ikke bort alene.. Får vente til sambo kommer hjem. Men skal bake gulrotkake, for det skal vi ha :sikle: Og så blir det sikekrt hjemmelaget pizza til kvelds. :)

Aktiv Knøtt her nå! Strekker virkelig på seg her! au, lager knivstikk og murringer nederst.. Og tramper med føttene helt øverst! :ler:

Føler meg susete i hodet.. Får begynne på en handlelapp og planlegge dagens innkjøp og gjøremål tenker jeg. :)

T-20! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke være her så mye, men det er så mange spennende innspurter... :sjenert:

En stor :klem: til deg. Det høres veldig ut som om knøttet har tenkt seg ut snart med alle murringene osv du har om dagen!

Spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...